Har jag bara kastat bort 2500:-?

Permalänk
Medlem

Har jag bara kastat bort 2500:-?

Hej!

Fick precis hem mitt Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 grafikkort och har nu installerat det. Jag installerade skivan som man ska göra. Är det något mer man ska göra efter det? Iaf, så uppgraderade jag mig från ASUS Radeon HD 6870 1GB GDDR5. Som ni alla vet, eller några, så spelar jag FSX. Jag fick ungefär 20 FPS + med gamla grafikkortet, och när jag hade installerat det nya grafikkortet var jag sjukt taggade för att se vad jag skulle få för FPS! Blev helt chockad när jag såg att jag bara fick 20 FPS +?

Några idéer? Ominstallera FSX?!?!?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bjorn96:

Hej!

Fick precis hem mitt Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 grafikkort och har nu installerat det. Jag installerade skivan som man ska göra. Är det något mer man ska göra efter det? Iaf, så uppgraderade jag mig från ASUS Radeon HD 6870 1GB GDDR5. Som ni alla vet, eller några, så spelar jag FSX. Jag fick ungefär 20 FPS + med gamla grafikkortet, och när jag hade installerat det nya grafikkortet var jag sjukt taggade för att se vad jag skulle få för FPS! Blev helt chockad när jag såg att jag bara fick 20 FPS +?

Du ska ALDRIG installera från skivan som medföljer. Du ska ladda ner senaste drivers ifrån amd.com

Permalänk
Medlem

Jasså! Ska jag avinstallera skivan? (om det går)
Har du någon länk till Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 drivers?
Jag suger på att hitta saker på internet!

Permalänk
Visa signatur

I5 2500k 3,6 ghz, Sapphire 7950 OC 3 Gb, 8GB G skill 1600 Mhz, Fractal design R3,Corsair GS700W,Western Digital 2TB, NZXT Sentry 2, Gigabyte z68

Permalänk
Medlem

Gå bara in AMD´s sida och tanka de senaste drivrutinerna. eller googla "Radeon HD 7950 driver".

Visa signatur

< iPad Pro > < Razer Blade >

Permalänk

Klicka på download och ladda ner 12.11 beta 11!

Visa signatur

I5 2500k 3,6 ghz, Sapphire 7950 OC 3 Gb, 8GB G skill 1600 Mhz, Fractal design R3,Corsair GS700W,Western Digital 2TB, NZXT Sentry 2, Gigabyte z68

Permalänk
Medlem

Okej. En fråga. Du har inte kopplat in skärmen i moderkortet istället för grafikkortet själv?

Visa signatur

E-penis: Raven
Tangentbord: LongPlanck

Såld: El Diablo, MakerBox 1.0, MakerBox 2.0, Nucleus, Tetris, Molly

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Bjorn96:

Hej!

Vad har du i resterande system?

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

FSX är väldigt beroende av processorn och är allmänt ooptimerat vilket kan vara en anledning till att du inte får högre fps trots ett bättre grafikkort Vad har du för processor?

Visa signatur

Define R4 | be quiet! Dark Power Pro 10 850W 80+ Platinum | MSI Z77A-GD65 | i7 3770K | Noctua NH-U9B SE2 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 1600 MHz | Samsung 840 Pro 256 GB | HD5850 1GB

Permalänk
Medlem

gå till AMD:s hemsida när du laddar ner drivrutinerna, inte till sapphires hemsida. jag lovar dig att du hittar dom

känns dock konstigt att du bara får 20FPS. vad är FSX för spel? (aldrig hört talas om det)
har du provat andra spel?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Tack, suicidemackan!
Vilken av Graphic Card Driver ska jag ladda ner?
AMD Media Codec Package
HydraVision Package
ATI Catalyst Application Profiles
Catalyst Software Suite
Eller man kanske ska ladda ner alla fyra?

Permalänk
Medlem

Kan jag bara installera även fast jag har installerat skivan?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

gå till AMD:s hemsida när du laddar ner drivrutinerna, inte till sapphires hemsida. jag lovar dig att du hittar dom

känns dock konstigt att du bara får 20FPS. vad är FSX för spel? (aldrig hört talas om det)
har du provat andra spel?

Flight Simulator X

Väldigt CPU-krävande spel.

Visa signatur

Ny signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanTheManSwe:

Flight Simulator X

Väldigt CPU-krävande spel.

Jag har en AMD FX-8150 eight-core 3.6 GHz!

Permalänk
Medlem

Tack!

Permalänk
Medlem

Herre gud nu Bjorn, google är din vän!

Men dra ner Catalyst Software Sutie + Application Profiles

Permalänk
Medlem

Men som sagt! Kan jag installera drivern fast skrivan redan är installerad?

Permalänk
Medlem

Japp Den kommer bara ersätta med den nyare installationen

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludzee:

Japp Den kommer bara ersätta med den nyare installationen

tackar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjorn96:

Men som sagt! Kan jag installera drivern fast skrivan redan är installerad?

Ja, den nyaste drivrutinen blir den som används.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PekkaJukkasson:

Okej. En fråga. Du har inte kopplat in skärmen i moderkortet istället för grafikkortet själv?

Plus ett på denna, eftersom TS verkar ha missat inlägget? Inte helt ovanligt misstag ju

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saeon:

FSX är väldigt beroende av processorn och är allmänt ooptimerat vilket kan vara en anledning till att du inte får högre fps trots ett bättre grafikkort Vad har du för processor?

AMD FX-8150 eight-core 3.6 GHz

Permalänk
Medlem

Har du köpt nytt grafikkort enbart för FSX är det bortkastade pengar. Redan ditt förra grafikkort var begränsat av processorn.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Ja det går bra att instalera nya drivers på dom gammla. Men du kan även avinstalera gammla drivisar med den nya. Bara klicka i det under instelationen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

Har du köpt nytt grafikkort enbart för FSX är det bortkastade pengar. Redan ditt förra grafikkort var begränsat av processorn.

Ja! Enbart för FSX!

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om det har blivit fixat men hade inte FSX en inbyggt frame limit på 20 FPS på ultra inställningarna? I så fall kvittar det ju vad du har för hårdvara så länge den klarar av att leverera 20 FPS, du kommer inte att få mer än så.

Det ska väl dock gå att ändra den limitern, men om du inte gjort det kan det förklara resultaten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av era909:

Jag vet inte om det har blivit fixat men hade inte FSX en inbyggt frame limit på 20 FPS på ultra inställningarna? I så fall kvittar det ju vad du har för hårdvara så länge den klarar av att leverera 20 FPS, du kommer inte att få mer än så.

Det ska väl dock gå att ändra den limitern, men om du inte gjort det kan det förklara resultaten.

Där har du fel! Om du har en riktigt bra dator med ultra high settings kan du garanterat få 60 FPS! Dock bror det ju på vilket flygplan du flyger!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjorn96:

Där har du fel! Om du har en riktigt bra dator med ultra high settings kan du garanterat få 60 FPS! Dock bror det ju på vilket flygplan du flyger!

Att det inte går att få mer sa jag ju inte. Endast att du måste ställa limitern högre än standard om det ska gå att få det.

Permalänk
Medlem