windows 7 professional (Ett Problem) !!!

Permalänk
Medlem

windows 7 professional (Ett Problem) !!!

Jag har en laptop HP Pavilion dv6-6c50 (Intel 2nd Gen Core i5 i5-2450M)
Använder windows 7 professional.
Har installerat om min dator allt funkar bra men jag har ett problem som jag hade innan jag installerade om datorn.
När jag startat upp min dator .... efter ca 5-10 minuter så funkar inte tangentbordet.
Då måste jag växla användare eller logga ut sen logga in igen .... och sen funkar tangentbordet igen.
Måste göra så vaje gång jag startar upp min dator.

Undrar varför???
Vad kan felet vara..
Hoppas på svar snarast ... Tack" )

Permalänk
Keeper of the Bamse

Fungerar "caps lock" när tangentbordet lägger av? Alltså, tänds dioden som indikerar att capslock är på?

Annars kan du testa att avinstallera tangentbordet från enhetshanteraren:

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Nej"caps lock"funkar inte när mitt tangentbord lägger av... inga knappar alls.
Jag har provat och installera om drivrutinen till min dator.
Ladda ner den på hp sida ..
Men problemet kvarstår ,,,förstår inte varför vad det kan vara.
Varje gång jag startar upp,om min dator så funkar inte tangentbordet efter ca 5-10 min.
Måste logga ut och sen in igen .... sen funkar det ,,,tills nästa gång jag startar om datorn.
Hmmmm.. Var ligger felet!!
Min dator är ganska så ny.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manpawor:

Nej"caps lock"funkar inte när mitt tangentbord lägger av... inga knappar alls.
Jag har provat och installera om drivrutinen till min dator.
Ladda ner den på hp sida ..
Men problemet kvarstår ,,,förstår inte varför vad det kan vara.
Varje gång jag startar upp,om min dator så funkar inte tangentbordet efter ca 5-10 min.
Måste logga ut och sen in igen .... sen funkar det ,,,tills nästa gång jag startar om datorn.
Hmmmm.. Var ligger felet!!
Min dator är ganska så ny.

Tyvärr så informerar du ingenting om vad du har i datorn. Och är det ett PS/2 eller USB-keyboard? När började problemet? Installerade du nånting just innan dess? Har du nån screensaver som går igång? Inställningar för sleep/Hibernation? Har du kollat i Windows-loggen under Device Manager? Har du kört MBAM (Malwarebyte)? osv.

Försök byta tangentbord till annan typ. Flytta till annan USB-ingång om det är ett USB-tangentbord du har, gärna en som går rakt in (ej hubb). Låt datorn hitta tangentbordet igen och ge den rätt drivrutin.

Om du vet när problemet började kan du kolla i Windows-loggen kring det datumet. Har du installerat något sedan dess, så kan du försöka backa till ett restorepunkt före den tiden. Då blir du av med allt du har installerat tillbaka till det datumet, fast inga data försvinner.

Slå av ev screensavers.

Ställ sleep/Hibernation på Never.

Ladda hem och kör MBAM.

Berätta gärna hur det gick.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rmo_2012:

Tyvärr så informerar du ingenting om vad du har i datorn. Och är det ett PS/2 eller USB-keyboard? När började problemet? Installerade du nånting just innan dess? Har du nån screensaver som går igång? Inställningar för sleep/Hibernation? Har du kollat i Windows-loggen under Devise Manager? Har du kört MBAM (Malwarebyte)? osv.

Försök byta tangentbord till annan typ. Flytta till annan USB-ingång om det är ett USB-tangentbord du har, gärna en som går rakt in (ej hubb). Låt datorn hitta tangentbordet igen och ge den rätt drivrutin.

Om du vet när problemet började kan du kolla i Windows-loggen kring det datumet. Har du installerat något sedan dess, så kan du försöka backa till ett restorepunkt före den tiden. Då blir du av med allt du har installerat tillbaka till det datumet, fast inga data försvinner.

Slå av ev screensavers.

Ställ sleep/Hibernation på Never.

Ladda hem och kör MBAM.

Berätta gärna hur det gick.

Tror inte det handlar om PS2/USB tangentbord när han pratar om en laptop...

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Tror inte det handlar om PS2/USB tangentbord när han pratar om en laptop...

Förlåt, såg inte det. Tar tillbaka detta. Gick för fort.

Permalänk
Medlem

Händer samma sak i felsäkert läge? Om inte, kan det vara något program i autostart som gör det.
Tryck isf Windows+R och skriv in msconfig, sen kan du gå till autostartfliken i programmet som öppnas när du trycker enter och använda uteslutningsmetoden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD