Garantiärende med Nokia care - helt uselt!

Permalänk
Medlem

Garantiärende med Nokia care - helt uselt!

Jag har en Lumia 800 som när jag skulle uppdatera genom Zune frös på steg 9/10 "restarting phone" och har aldrig gått igång efter det. I början hamnade den i en restarting loop och numera verkar den inte gå igång alls.

Jag skickade in den till ett Nokia care center i Stockholm för garantiärende men de får inte igång den och skyller istället på tryck/fall skada eftersom att skärmen är sprucken. Skärmen sprack långt innan det andra hände och har inget med det att göra. Nu vill de att jag ska antingen betala 2500kr för att få den lagad(byte av skärmen antar jag) eller att de skickar tillbaka den och jag måste betala 350kr i serviceavgift.

Kan de verkligen göra så här? Har någonn några bra råd? Verkar ju helt sjukt och förövrigt så verkar det bara som de testat att koppla in den i usb porten och hoppats på det bästa.

Jag måste skicka den till ett care center eftersom jag köpte den från Tyskland via ebay innan den kom till Sverige.

Visa signatur

Gigabyte DS3-EP35, E8400 @ 3800, OCZ Reaper 4Gb 8500, 8800GTS 512mb, Chill Inovations 510w

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

dom flesta som arbetar med garantiservice är riktiga svin.... säg till dom att verkligen att testa den och göra sitt jobb. annars så kan du dra in konsumentverket eller ARN i problemet. hade liknande problem med elgiganten när jag hade en galaxy S som skärmen slutade fungera, efter att ha lämnat in den 4 gånger så ville dom häva köpet även om lagen sa efter att problem hade uppstått 2 gånger tidigare.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av vatsug:

Jag har en Lumia 800 som när jag skulle uppdatera genom Zune frös på steg 9/10 "restarting phone" och har aldrig gått igång efter det. I början hamnade den i en restarting loop och numera verkar den inte gå igång alls.

Jag skickade in den till ett Nokia care center i Stockholm för garantiärende men de får inte igång den och skyller istället på tryck/fall skada eftersom att skärmen är sprucken. Skärmen sprack långt innan det andra hände och har inget med det att göra. Nu vill de att jag ska antingen betala 2500kr för att få den lagad(byte av skärmen antar jag) eller att de skickar tillbaka den och jag måste betala 350kr i serviceavgift.

Kan de verkligen göra så här? Har någonn några bra råd? Verkar ju helt sjukt och förövrigt så verkar det bara som de testat att koppla in den i usb porten och hoppats på det bästa.

Jag måste skicka den till ett care center eftersom jag köpte den från Tyskland via ebay innan den kom till Sverige.

Nokia care har rätt att avvisa den som garantiärende. Garanti är helt frivilligt och har Nokia den policy att tappskador eller dyl.= ingen garanti är det bara att acceptera. Hade du köpt den i Sverige hade du däremot kunnat välja att reklamera den.
Det enda du kan klaga på är Nokia Cares eventuella bristfälliga felsökning men det ger nog ingenting.
Köpte du den av en privatperson i Tyskland?

Skrivet av EvilWord:

dom flesta som arbetar med garantiservice är riktiga svin.... säg till dom att verkligen att testa den och göra sitt jobb. annars så kan du dra in konsumentverket eller ARN i problemet. hade liknande problem med elgiganten när jag hade en galaxy S som skärmen slutade fungera, efter att ha lämnat in den 4 gånger så ville dom häva köpet även om lagen sa efter att problem hade uppstått 2 gånger tidigare.

TS har köpt den på Ebay i Tyskland så blir nog besvärligt med ARN.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...