Dyrt respektive billigt överspänningsskydd, Vad är skillnaden??

Permalänk
Medlem

Dyrt respektive billigt överspänningsskydd, Vad är skillnaden??

Ja som rubriken lyder så har jag funderingar på Överspänningsskydd.

Vad är skillnaden mot en billig grendosa med Överspänningsskydd för ca 800kr jämfört med en för ca 13,000kr.

har en sterio anläggning i ca 70-80 tusen klassen och har haft en billig grendosa med Överspänningsskydd tidigare,,,,, Skulle hemskt gärna vilja ha den anläggningen kvar

Permalänk
Medlem

I dom dyrare utrustningarna så kan det finnas saker som eliminera störningar från andra komponenter, det kan ge en ökad frekvensbandbredd samt en renare signalgång och till och med optimera strömförsörjninge.

En dyrare produkt som tex Isotek Evo3 Aquarius kan göra stor skillnad i ett hem, (inte alla) eller om man har mycket på en och samma säkring tex när man kör sin anläggning.

hittade lite om ämnet,, men stämmer det hära

Permalänk
Medlem

Räcker med att köpa en billig,lägg inte pengar på en massa ormolja.

Permalänk
Medlem

Så du menar att det inte är någon skillnad,,,

Permalänk
Medlem

Tidigare när jag kollade lite i ämnet så vad jag hittade var att dom hade olika policys om något blev skadat, så jag såg på det som att man köper sig en försäkring.

t.ex. http://www.belkin.com/us/BV112230-08-Belkin/p/P-BV112230-08
•$250,000 Connected Equipment Warranty
Medan deras mindre....
http://www.belkin.com/us/BST300-Belkin/p/P-BST300
•$75,000 Connected Equipment Warranty

Sedan vilka vilkor som måste uppfyllas för utfall är ju en annan fråga, som i vilken försäkring som helst.

Visa signatur

"Arguing on internet is like running in the special olympics. Even if you win you're still retarded."

Permalänk
Medlem

jo jag såg det också, att om det skulle hända något med utrustningen vid tex en strömspik, och har man uppfyllt alla kriterier så har man rätt att få en ersättning som då varierar beroende på produkt och tillverkare,
Så om det skulle hända något, vilket man aldrig vet så behöver man ju inte stå där med lång näsa,
"Räcker med att köpa en billig,lägg inte pengar på en massa ormolja" som oyegie sa tidigare