Permalänk
Proffsmoddare

Tack för kommentarerna grabbar:D

Skrivet av astrob0y:

Kommer tillbaka till det här galleriet gång på gång och nynnar på https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=nX1...

that ones is for you Classic

haha=)

Permalänk

Skulle vara kul att vetta vad allt kostar skulle inte vara så dumt att ha det som du:P Men vad ligger cpu Kyllan på?

Permalänk
Hedersmedlem

Varför envisas folk med att fråga vad det kostar? Han har redan sagt att han inte orkar summera ihop allt utan det står klart och tydligt vad för komponenter han köpt och sedan får ni lägga till arbetstid, verktyg och övrigt material på det. Sen är det jävligt oförskämt att sitta och fråga om han är rik. Skaffa er ett vanligt jobb och prioritera intresset så har ni också råd med detta, utan problem.

Förövrigt får du en 5:a av mig. Jag är otroligt restriktiv med att dela ut höga betyg, så det ska du ta som en fin komplimang.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Überklass:

Varför envisas folk med att fråga vad det kostar? Han har redan sagt att han inte orkar summera ihop allt utan det står klart och tydligt vad för komponenter han köpt och sedan får ni lägga till arbetstid, verktyg och övrigt material på det. Sen är det jävligt oförskämt att sitta och fråga om han är rik. Skaffa er ett vanligt jobb och prioritera intresset så har ni också råd med detta, utan problem.

Förövrigt får du en 5:a av mig. Jag är otroligt restriktiv med att dela ut höga betyg, så det ska du ta som en fin komplimang.

Bra skrivet! Tack för komplimangen:)

Permalänk
Medlem

Riktigt nice!

Vad är tempsen på GPU:n o CPU:n?

Visa signatur

| CPU; i5-2500k & Antec Kühler 620 | Evga GTX 690 4GB | SSD; OCZ Agility 3 120GB | HDD; Seagate Green 1TB |
| MB; Asus P8Z68-V Pro/Gen3 | RAM; Corsair Vengeance 8GB CL9 | Case Fractal Design R3 Modded |

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av rubbozy:

Riktigt nice!

Vad är tempsen på GPU:n o CPU:n?

Tack:)
Tempsen över gpu kärnorna ligger på 55-60C vid spelande (@ stock). Cpu'n ligger på 60-65 @ 1.35v.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Varför envisas folk med att fråga vad det kostar? Han har redan sagt att han inte orkar summera ihop allt utan det står klart och tydligt vad för komponenter han köpt och sedan får ni lägga till arbetstid, verktyg och övrigt material på det. Sen är det jävligt oförskämt att sitta och fråga om han är rik. Skaffa er ett vanligt jobb och prioritera intresset så har ni också råd med detta, utan problem.

Förövrigt får du en 5:a av mig. Jag är otroligt restriktiv med att dela ut höga betyg, så det ska du ta som en fin komplimang.

Definiera vanligt jobb.
Ja det är dyrt att köpa in detta och man har råd med sina intressen om man prioriterar bra, dock så tar det med ett "vanligt" jobb LÅNG tid att köpa ihop alla dessa komponenter om man har sambo/pojk-/flickvän, bostadsrätt/hyresrätt/villa och kanske barn ? Speciellt om du ska göra det kontant och allt på en och samma gång. Löjligt att du ens argumenterar så.

Sen att fråga vad allt kostar är ingen konstig fråga snarare en helt vanlig fråga.
JA, mycket tråkigt att man frågar om någon är rik, men vad spelar det för roll? detta är internet, vill någon fråga om denna person är "rik" (definiera rik) så får man göra det tycker jag om inte nu TS skriver själv att man inte vill se/höra några sådana frågor.

anyway...

MisterX, du gör ett utav dom fränaste byggen som jag hittils sett faktiskt. Kanske inte dom roligaste komponenterna men det spelar ju ingen roll.

Jag ger detta bygge en solklar 5:a, keep it up MisterX!

ps. tänk att sådana byggen som du har gjort typ kostar 30-50kkr färdigt om man kollar på sådana företag som bygger liknande. Dock är deras väldigt tråkiga och dyra för en svenssons.
ds

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Inaktiv

Snyggt och prydligt bygge med öga för detaljer, men jag fattar inte syftet med vattenkylning om man måste fylla chassit med 10 stora fläktar ändå?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av djaxxo:

Definiera vanligt jobb.
Ja det är dyrt att köpa in detta och man har råd med sina intressen om man prioriterar bra, dock så tar det med ett "vanligt" jobb LÅNG tid att köpa ihop alla dessa komponenter om man har sambo/pojk-/flickvän, bostadsrätt/hyresrätt/villa och kanske barn ? Speciellt om du ska göra det kontant och allt på en och samma gång. Löjligt att du ens argumenterar så.

Sen att fråga vad allt kostar är ingen konstig fråga snarare en helt vanlig fråga.
JA, mycket tråkigt att man frågar om någon är rik, men vad spelar det för roll? detta är internet, vill någon fråga om denna person är "rik" (definiera rik) så får man göra det tycker jag om inte nu TS skriver själv att man inte vill se/höra några sådana frågor.

Ett vanligt jobb, med låt oss säga en bruttolön på 18.000 - 22.000 kr (är dock rätt övertygad om att en svensk medellön ligger betydligt högre än så). Allt handlar om prioriteringar och det är ingen här förutom dig som påstår att man måste ha pengarna tillgängliga samma sekund som man får för sig att man vill bygga en riktigt fräsig dator (eller vad man nu drömmer om). Det tankesättet är pubertalt och verklighetsfrånvarande och tyvärr väldigt vanligt i dagens konsumtionssamhälle med kreditskulder och lyxfällan på TV3.

I den riktiga världen så spar man ihop pengarna tills dess att man har råd med det man önskar sig. Oavsett om man så lägger undan 100 kr i månaden eller 10.000 kr i månaden och nu pratar vi naturligtvis inte om en bostadsrätt, villa eller ny Volvo med plats för barnvagn, utan nu vi pratar om personens hobby.

Vad det spelar för roll om man frågar en person man inte känner personligen, med en (uppenbarligen) dyr dator om han eller hon är rik? Ja, vet man inte det så bör man nog ta sig en tankeställare om social kompetens är ens starka sida och det oavsett om det är på "da internetz!" eller om det är ansikte mot ansikte.

Ärligt talat så förstår jag inte ens varför du drar upp den här diskussionen. Anser du verkligen att jag har fel att det är oförskämt att fråga en slumpmässig främling om han bajsar pengar eller inte och håller du verkligen inte med mig att alla med en inkomst kan spara ihop pengar till sina drömmar, oavsett om det tar 1 vecka eller 10 år? Sen är det ju självklart att om man vill bygga en häftigt modifierad dator så måste man ha en viss kunskap också, men det är en annan femma.

Jag ber om ursäkt att jag ordbajsar ner din tråd MisterX, kände bara att jag inte kunde låta detta vara oemotsagt..

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Jag ber om ursäkt att jag ordbajsar ner din tråd MisterX, kände bara att jag inte kunde låta detta vara oemotsagt..

Säger samma sak.
Vilket du egentligen borde ha förstått från din första kommentar.
"Suck".

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk

Sjukt snyggt bygge, blir helt galet sugen på att köra vattenkylning i min nästa burk när jag ser detta! Kanske ska öva på den man har först dock, så man inte sabbar sin Haswell-E och GTX 790 SLI det första man gör när det är dags för the real deal!

Jag älskar verkligen valet av RAM och lightboxen, genialisk grej som jag kommer sno... hoppas du inte lägger ett "apple-patent" på det

Visa signatur

i7 2600K | 4x4 GB Corsair XMS3 Vengeance@1866 MHz | Corsair AX1200i | Corsair Carbide Air 540 | 2xAsus GTX 780 DCII | OCZ Vector 512GB | Asus VG278H | Kylning: EK 240 XT-RAD | EK 360 XT-RAD | 2x VPP645 | EK Supremacy | EK-FC780 GTX DCII | 6xAkasa Viper

Permalänk
Medlem

Ritkigt snyggt och bra gjort.

Visa signatur

NZXT 810 Switch, Corsair AX860i, Maximus V Formula, I7 3770K ,Asus GTX 680, Corsair vengance 1866Mhz 32gb Ram, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung 840 basic 500Gb, WD 2Tb Caviar Green,120GB, Komplett vattenkylning

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av haoko:
Skrivet av anon200213:

Snyggt och prydligt bygge med öga för detaljer, men jag fattar inte syftet med vattenkylning om man måste fylla chassit med 10 stora fläktar ändå?

Skrivet av fredrikstorm:

Sjukt snyggt bygge, blir helt galet sugen på att köra vattenkylning i min nästa burk när jag ser detta! Kanske ska öva på den man har först dock, så man inte sabbar sin Haswell-E och GTX 790 SLI det första man gör när det är dags för the real deal!

Jag älskar verkligen valet av RAM och lightboxen, genialisk grej som jag kommer sno... hoppas du inte lägger ett "apple-patent" på det

Skrivet av Akarr:

Ritkigt snyggt och bra gjort.

Tack för kommentarerna=)
@anon200213: Du måste ha fläktar på radiatorerna för att forsla bort värmen. Även om man skulle köra med passiva radiatorer vill man ha nån fläkt i chassit för luftflöde. Stillastående varmluft är inge vidare.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MisterX:

Tack för kommentarerna=)
@e-lite: Du måste ha fläktar på radiatorerna för att forsla bort värmen. Även om man skulle köra med passiva radiatorer vill man ha nån fläkt i chassit för luftflöde. Stillastående varmluft är inge vidare.

Och varför kör man då med vattenkylning?

Permalänk
Medlem

Jag upplever ju att jag är född med tummen mitt i handen... Skulle även en sådan som jag kunna göra detta?
Hur många timmar har du lagt ner på bygget?

Visa signatur

| Fractal Design R | Corsairs 850W | Gigabyte Z270-P | i7 7700K OC 4.6GHz| Noctua NH-15D | Corsair Vengeance 16GB (2 x 8GB) DDR4 3000MHz | 750 GB SSD, 2 TB HDD| ASUS GTX 1080 Ti |

Permalänk
Medlem

Grymt snyggt!

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad från otrevligheter*

§ 1.1 Var trevlig och respektera andra.
§ 1.2 Uttalanden som kan uppfattas som stötande eller kränkande är inte tillåtna. Argumentera gärna, men låt det inte spåra ur till pajkastning.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Skrivet av MisterX:

Tack så mycket grabbar!

Beställde minnena från Tyskland via ebay. Kostade runt 4000-4500 har jag för mig. Lighboxen är gjord av plexi, jag köpte den här: http://www.coldzero.eu/product.php?id_product=1031

Tackar=) På en skala 1-10 skulle jag säga runt 3 på grund av att nätagget lider av coilwine + att fläktprofilerna inte fungerar för fem öre. Nätagget är det enda som hörs i systemet när jag kör GT fläktarna på 1000rpm.

Jasså! Najs =D vad har du för märke på fläktarna, om de är så tysta så ska jag också skaffa några, då mina nuvarande låter ganska mycket. Men det kanske är för att jag har lådan stående på bordet precis intill skärmen så det hörs verkligen när de är igång (800rpm)!

Visa signatur

ASUS Crosshair IV Formula | Phenom II X4 965 BE @ 3.9 GHz | Corsair 2X8GB 1866MHz | Radeon HD 5870 |
XFX PRO 750W | Antec Cooler H2O 620 | Define R4 |

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av ferdi2050:

Jasså! Najs =D vad har du för märke på fläktarna, om de är så tysta så ska jag också skaffa några, då mina nuvarande låter ganska mycket. Men det kanske är för att jag har lådan stående på bordet precis intill skärmen så det hörs verkligen när de är igång (800rpm)!

Fläktarna är Scythe Gentle Typhoon 1450rpm.

Permalänk
Skrivet av MisterX:

Fläktarna är Scythe Gentle Typhoon 1450rpm.

Har du ställt lådan på bordet eller står den på golvet? Hur mycket låter fläktarna (dB) ?
Tack för alla svar

Visa signatur

ASUS Crosshair IV Formula | Phenom II X4 965 BE @ 3.9 GHz | Corsair 2X8GB 1866MHz | Radeon HD 5870 |
XFX PRO 750W | Antec Cooler H2O 620 | Define R4 |

Permalänk

Jävlar vilket bygge Riktigt snyggt. De enda ja tycker skulle vara anolunda är att de skulle bara ha varit svart och vit sleeve på 24pin 8pin m.m

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
ASUS Nordic

Riktigt nice! Blir galet sugen på att bygga något liknande.

La upp det här också
http://www.facebook.com/rognordic

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av kinc:

Riktigt nice! Blir galet sugen på att bygga något liknande.

La upp det här också
http://www.facebook.com/rognordic

Tack så mycket! Kul att du la upp det på Facebook:)

Permalänk

Såg att du hade någon genomskinlig gel/silikon under pumpen på en av bilderna i mitten, Vad är det för mysigt å hur bra dämpar det pumpen?

för övrigt riktigt snyggt, som alla dina andra byggen:)

Visa signatur

Moddat 700D | MSI Mpower |I5 3570k ~4,62Ghz | Corsair Dominator 1600MHz 16GB | XFX 6970 2GB CF | AX 850w | Phobia watercooling

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av crazymike:

Såg att du hade någon genomskinlig gel/silikon under pumpen på en av bilderna i mitten, Vad är det för mysigt å hur bra dämpar det pumpen?

för övrigt riktigt snyggt, som alla dina andra byggen:)

Kul att du gillar mina byggen=)
Det jag har under pumpen heter "Petras Tech Gel-Stuff", funkar riktigt bra. Köptes här en gång i tiden.

Permalänk
Medlem

Otroligt fin och maffig maskin 6/5.. Det enda som jag har problem med är att få kablarna att se fina o prydliga ut, hur gör du?

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Inte ofta något väcker den här reaktionen längre men rent ut sagt fy FAN så vackert!

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av ZaInT:

Inte ofta något väcker den här reaktionen längre men rent ut sagt fy FAN så vackert!

Kul att höra:) Tack så mycket!

Permalänk
Medlem

Säger det igen, sjukt bra galleri, skulle dock vilja framföra smärre stavfel i speccsen, så som Crucial istället för Crusial, 256GB istället för MB, ännu en gång, sjukt snygg dator.
Mvh Eric.