Permalänk

Skit billig projektor från E-bay

Jag funderar på att köpa en "väldigt" billig projje för ca 1300kr

Seriöst grabbar jag fattar att det finns jävligt mycket bättre grejer men denna kostar 1300 spänn, vad blir den faktiskta upplösningen på den?
100" på 3.7m ska den klara av attt måla upp.

målet är att spela upp blueray och spel på den via någon trevlig lösning, skulle ni anse att mina hårt arbetande pengar är bort kastade vid ett köp?

bidra gärna med en bra diskution!
http://viewitem.eim.ebay.se/WOW-MediaLy-LCD-D100-HOME-THEATER...

Permalänk
Medlem

Kontrast på 800:1
Kan säga att dom billigaste hemmabio-projjarna som man kan köpa i Sverige har en kontrast runt 10 000:1.

Så räkna med en väldigt tråkigt och urblekt bild med den projektorn.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danne_Butcher:

Jag funderar på att köpa en "väldigt" billig projje för ca 1300kr

Seriöst grabbar jag fattar att det finns jävligt mycket bättre grejer men denna kostar 1300 spänn, vad blir den faktiskta upplösningen på den?
100" på 3.7m ska den klara av attt måla upp.

målet är att spela upp blueray och spel på den via någon trevlig lösning, skulle ni anse att mina hårt arbetande pengar är bort kastade vid ett köp?

bidra gärna med en bra diskution!
http://viewitem.eim.ebay.se/WOW-MediaLy-LCD-D100-HOME-THEATER...

Din rubrik innehåller svaret...

SkIt billigt betyder oftast att det är skit!

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem

Om du bestämmer dig för att köpa den berätta gärna hur bra/dåligt den fungerar.

Skrivet av Donkey:

Din rubrik innehåller svaret...

SkIt billigt betyder oftast att det är skit!

Grejen med elektronikprylar på Ebay från Asien är väl att de är kloner. Nu vet jag inte hur det är med just denna produkten men tänk Koreaskärmar där du får i princip samma panel för en bråkdel av priset.

Visa signatur

"Trying is the first step towards failure" Homer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jenka27:

Om du bestämmer dig för att köpa den berätta gärna hur bra/dåligt den fungerar.

Grejen med elektronikprylar på Ebay från Asien är väl att de är kloner. Nu vet jag inte hur det är med just denna produkten men tänk Koreaskärmar där du får i princip samma panel för en bråkdel av priset.

Det ända jag vill ha sagt är att använder man ordet skitbilligt så är det oftast skit också... men visst är man kräsen så bryr man sig om kontrast-förhållandena Speciellt om man skall ha det till en hemmabio konfiguration. men av bilderna att döma så ser det ju bra ut men dem kan ju vara fixerade. Men men kanske köper en bara för att göra en recension av den. kanske kan knäcka extra som sport-projektor!

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Skrivet av Donkey:

Det ända jag vill ha sagt är att använder man ordet skitbilligt så är det oftast skit också... men visst är man kräsen så bryr man sig om kontrast-förhållandena Speciellt om man skall ha det till en hemmabio konfiguration. men av bilderna att döma så ser det ju bra ut men dem kan ju vara fixerade. Men men kanske köper en bara för att göra en recension av den. kanske kan knäcka extra som sport-projektor!

Jag förstår att man inte får en projje som motsvarar 7k eller 15k etc, men min fundering är att detta är så billigt att det kan vara värt att ge den en chans.
Sedan tror jag att hårdvaran har gått framåt så pass ordentligt dom senaste åren att man inte kan misslyckas med teknik så fullständigt....

Det skulle va roligt att se om den höll iaf ett hyggligt värde vi rätt mörklägning och rätt insignal, då tänker jag HD-tv 1080I och sport sammanhang

Permalänk
Medlem

Supported HDMI definition 800 x 600 to 1920 x 1080 (compressed)

Supported definition 800 x 600 to 1024 x 768

Låter ju som att original upplösningen är 800x600, mindre än jag har på min H910 från 2005-2006

skulle nog undvika denna.

Men som sagt, om du provar så får du gärna återkomma med feedback

Visa signatur

| AMD Ryzen 3700X | FD Nano S | Noctua NH-U12A | Asus ROG Strix B450-I | Kingston HyperX Fury Black DDR4 3600MHz 32GB 16CL | Corsair MP510 1TB | Gigabyte Aorus GeForce GTX 1080 Ti Waterforce 11GB | Corsair RM850X V2 850W | Logitech G710/G305 | Acer Predator Z301C |

Permalänk
Sötast

Se till att du får en modell utan cement i, annars kanske du får gå med skyddshjälm inomhus

Permalänk
Medlem

Köp en och rapportera till oss andra

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

Ser även ut som att den har en väldigt låg upplösning, trots det vanliga skitsnacket från säljarna. ALLA sådana här prylar är riktigt värdelösa, frågan är bara hur mycket. Tänk även på att du ska kunna få tag på en ny lampa om den som sitter i går sönder. En vanlig projektorlampa brukar kosta runt 1500:-

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmOOthy:

Ser även ut som att den har en väldigt låg upplösning, trots det vanliga skitsnacket från säljarna. ALLA sådana här prylar är riktigt värdelösa, frågan är bara hur mycket. Tänk även på att du ska kunna få tag på en ny lampa om den som sitter i går sönder. En vanlig projektorlampa brukar kosta runt 1500:-

Ser ut som samma säljare har en lampa för under 300 kr.
http://www.ebay.co.uk/itm/WOW-MediaLy-LCD-REPLACEMENT-BULB-LA...

Visa signatur

"Trying is the first step towards failure" Homer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Satyrion:

Supported HDMI definition 800 x 600 to 1920 x 1080 (compressed)

Supported definition 800 x 600 to 1024 x 768

Låter ju som att original upplösningen är 800x600, mindre än jag har på min H910 från 2005-2006

skulle nog undvika denna.

Men som sagt, om du provar så får du gärna återkomma med feedback

"Native Resolution:1920 x 1080"

Om det stämmer är kanske en annan femma...

Permalänk
Medlem

Mitt råd är om du är intresserad av den så köp den och testa. 1300 kr kan det kanske vara värt.
Om den inte är nått som du vill ha är det bara att lägga ut den på Tradera, folk kan ju betala nästan ny-pris för begagnad elektronik! 1000 kr är nog inga problem att få för den.

Permalänk

"HD ready" tyckte det stod 1920*1080 native resolution ? är inte hd ready 1080i ?

Visa signatur

Case - Silverstone Raven Rv03 → Mobo - Asus P8P67 Pro rev b3
CPU - i7 2600k @ 4,5 ghz → Corsair H70
PSU - Corsair AX850+ → RAM - x4 4gb Xms3
GPU - Gtx 580 →

Permalänk
Sötast
Skrivet av Rewinding:

"HD ready" tyckte det stod 1920*1080 native resolution ? är inte hd ready 1080i ?

HD-ready is 720P

Permalänk
Medlem
Skrivet av drotz2000:

Kontrast på 800:1
Kan säga att dom billigaste hemmabio-projjarna som man kan köpa i Sverige har en kontrast runt 10 000:1.

Så räkna med en väldigt tråkigt och urblekt bild med den projektorn.

Nej. Det är få som kommer upp i 10000:1. Bara ett par procent av de på prisjakt. Och nästan inga av dem är LCD-projektorer.