Permalänk
Medlem
Skrivet av oyegie:

Skummade väldigt snabbt genom texten men lyckades utröna att det är bra grejer

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Passa på! http://www.fyndborsen.se/ljud/hogtalare/satellithogtalare/s-8... Riktigt fina högtalare som spelar riktigt bra imo.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk

Fyndbörsen är precis kass, talar av egen erfarenhet. Xtz är över reklamerat järnet, så vidare man har en övertro att ett litet svenskt företag lyckas tillverka högtalare och förstärkare som normalt är 10 ggr bättre än allt annat så just fine... Åk och lyssna på ett par canton på mediamarkt det skulle passa dig alldeles utmärkt tror jag.

Permalänk
Skrivet av Johan1980:

Fyndbörsen är precis kass, talar av egen erfarenhet. Xtz är över reklamerat järnet, så vidare man har en övertro att ett litet svenskt företag lyckas tillverka högtalare och förstärkare som normalt är 10 ggr bättre än allt annat så just fine... Åk och lyssna på ett par canton på mediamarkt det skulle passa dig alldeles utmärkt tror jag.

Håller inte med dig. Har hört ganska många högtalare i mitt liv och jag anser de jag länkade är oslagbara för 2000 kr. Det är ju iofs väldigt personligt och individuellt vad man tycker.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk

Btw, xtz köper sina produkter från Kina, gå in på nån random import sida och köp något random märke så får du samma skit fast i en annan förpackning typ.

Permalänk
Skrivet av simonwellander:

Håller inte med dig. Har hört ganska många högtalare i mitt liv och jag anser de jag länkade är oslagbara för 2000 kr. Det är ju iofs väldigt personligt och individuellt vad man tycker.

dsp kan du ordna själv billigt så kan du få vilken skit som helst att låta bra från 0.5 m. Grejen är att jag inte tror på mirakel produkter som man bara hört talas om via internet. Man måste testa själv, fattar inte att beställa via internet utan att ens lyssna!!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[ i7-8700K @ 5Ghz || CM MasterLiquid ml360r || 64GB DDR4 3200Mhz || MSI Z370Pro Carbon || KFA2 RTX 3080TI || EVGA Supernova G2 750W || Samsung 960 EVO || Lian Li pc-o11 Dynamic ]

Permalänk
Skrivet av Johan1980:

dsp kan du ordna själv billigt så kan du få vilken skit som helst att låta bra från 0.5 m. Grejen är att jag inte tror på mirakel produkter som man bara hört talas om via internet. Man måste testa själv, fattar inte att beställa via internet utan att ens lyssna!!

Jag tror inte på något av det du skriver. Och oavsett om det är 100% så spelar det ingen roll... Jag har min egna åsikt, jag har själv hört högtalarna IRL och tyckte de lät fantastiskt bra. Det är det enda som spelar någon roll i min värd.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Jag skulle åka in till din lokala audiofilbutik och satsa på en ordentlig förstärkare och satsa på ett 2.0-system. Men, med det sagt så måste jag säga; det känns lite som att du skulle vara nöjd med vadsomhelst, så i mina ögon står du inför ett val. Antingen så sätter du dig ned och forskar, åk in i butiker och lyssnar, jämför. Nu när du utbildat dig själv, räcker din budget för att du ska kunna bli nöjd? Alternativ två, åk in till butik, köp det fetaste som passar din budget, tänk aldrig mer på saken och var nöjd i din okunskap.

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan1980:

Btw, xtz köper sina produkter från Kina, gå in på nån random import sida och köp något random märke så får du samma skit fast i en annan förpackning typ.

Killen som vet allt. Med andra ord hur vet du hur deras tillverkning respektive utveckling ser ut. Jobbar du för företaget.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Johan1980:

Btw, xtz köper sina produkter från Kina, gå in på nån random import sida och köp något random märke så får du samma skit fast i en annan förpackning typ.

Nej, ingenjörerna utvecklar produkterna här och komponenterna är från europa och asien & jag tror även att den slutgiltiga produkten sammanställs i asien. Du får gärna hänvisa till något, om du vill bli tagen seriöst.. annars är det tyvärr bara känslosamt babbel, tyvärr.

Permalänk
Medlem

Quaden blev sålda till annan, tyvärr. Dali Lektor 2 eller Monitor Audio Rs1?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av x3mdream:

Quaden blev sålda till annan, tyvärr. Dali Lektor 2 eller Monitor Audio Rs1?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har inte hört rs1 utan bara rx1 så jag kan inte uttala mig om den modellen men jag har hört Lektorn och den är bra men kanske inte min typ av ljud dock. Hittade dock ett test där båda är med och testas mot varandra.

http://www.ljudochbild.se/test/monitor-audio-rs1

Länk till Lektorn finns vid testresultaten.

Lycka till,

Permalänk
Medlem
Skrivet av x3mdream:

Quaden blev sålda till annan, tyvärr. Dali Lektor 2 eller Monitor Audio Rs1?

Skickades från m.sweclockers.com

Skulle efter egen smak säga MA RS1 av dom. Har aldrig varit särskilt imponerad av Dali. Sen beror det självklart på vilket pris du får dem för (antar attd det är begagnat du syftar på då RS-serien är ersatt av RX.

Ska du ha nya högtalare är följande vettiga i din prisklass (2-3000 efter köp av reciever för ~2k):
Dynavoice Definition DM6
Monitor audio BX1/BX2 (helst BX2 om de ska köra utan sub)
Canton GLE 420/430
XTZ 93- eller 95-serien
Yamaha NS-333 (går ofta på kampanj till riktigt bra priser)