Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem

Nu har jag haft mitt första problem med min lumia.

Började igår med att vid 14.30 tiden fick jag sms utav min tjej och jag svarade.
Sen efter det var det helt tyst från hennes sida (ovanligt) men hon jobbade så jag tänkte att hon kanske inte kunde svara.
Sen efter kl 18.00 hade jag fortfarande inte fått något och då hade hon slutat vilket jag tyckte var ännu underligare.
Skickade 3 sms som efter 5min fick jag notis om att de inte gick att skicka.

Provade ringa men det las på direkt och fick en notis om att jag borde kolla täckningen.

Hade 4G på samt full mottagning.
Provade starta om den och efter det vart jag bombarderad med sms hon hade skickat efter mitt svar vid 15.30 samt att jag kunde ringa igen.

Så tydligen så hade min mobil inte velat ta emot sms samt samtal under en 3 timmars period tills jag startade om den.

Vart ganska irriterad för den gjorde ju inget för att visa att något var fel med tanke på att jag hade mottagning och så under hela tiden.

Kunde ju lika gärna väntat ett viktigt samtal :/

Men än så länge sen omstart har den fungerat vad jag vet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

Hallå kära 920 diggare.

Är det någon som vet hur man kommer åt service meny? Efter senaste uppdateringen så kommer man inte åt den längre.

Prova ##3282

Permalänk
Medlem
Skrivet av miklon:

Kan tipsa om att Earthworm Jim och Assassin's Creed är gratis idag.

Tackar för tipset, lite mer underhållning o utdragna toalettbesök på schemat nu då,. haha,. i stort sett bara på kontoret jag spelar på mobilen

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Weikav Stars75 // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Philips 34M2C6500 // // Display 2: Dell S3422DWG // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Medlem

Ska göra ett nytt försök efter nattens bravader. Min batteritid är i paritet med dom bättre resultat som anges i denna tråd,med 4g på och nämnas bör att jag bor precis utanför gränsen på min operatörs täckningsområde,Bluetooth har jag inte nyttjat så den är avstängd. Men vissa appar drar mycket under nyttjande som tex flashback appen,tror jag läst någonstans i tråden om att svart bakgrund är krävande,så det kan ju vara en orsak till att den är sådan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

OPERATIV: Win 11
DATOR:två hyfsade laptops, ej för gaming men redigering av bilder.

Bra sugen på att ersätta op i en lap till debian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troberg:

Nu har jag haft mitt första problem med min lumia.

Började igår med att vid 14.30 tiden fick jag sms utav min tjej och jag svarade.
Sen efter det var det helt tyst från hennes sida (ovanligt) men hon jobbade så jag tänkte att hon kanske inte kunde svara.
Sen efter kl 18.00 hade jag fortfarande inte fått något och då hade hon slutat vilket jag tyckte var ännu underligare.
Skickade 3 sms som efter 5min fick jag notis om att de inte gick att skicka.

Provade ringa men det las på direkt och fick en notis om att jag borde kolla täckningen.

Hade 4G på samt full mottagning.
Provade starta om den och efter det vart jag bombarderad med sms hon hade skickat efter mitt svar vid 15.30 samt att jag kunde ringa igen.

Så tydligen så hade min mobil inte velat ta emot sms samt samtal under en 3 timmars period tills jag startade om den.

Vart ganska irriterad för den gjorde ju inget för att visa att något var fel med tanke på att jag hade mottagning och så under hela tiden.

Kunde ju lika gärna väntat ett viktigt samtal :/

Men än så länge sen omstart har den fungerat vad jag vet.

Sådär har det hänt mig tidigare med andra telefoner, både feature phones och smartphones. Allt har verkat frid och fröjd men i själva verket är telefonen inte ansluten. Har för vana att provringa eller liknande om det varit ovanligt tyst.

Permalänk
Medlem

Efter att ha googlat lite verkar detta med att man inte kan ta emot samtal nån slags bugg i WP8 då det hänt folk som har HTC 8x också?

http://answers.microsoft.com/en-us/winphone/forum/wp8-wpstart...

Jag startade för övrigt om min telefon igår så det hjälpte inte heller. Använder inte Skype eller FB på telefonen heller. Detta börjar gå till den punkt där jag får ta fram min gamle Android istället tyvärr. Jag är inte helt övertygad om att det skulle hjälpa att lämna in telefonen då detta för mig verkar vara en mjukvarubugg, en sjukt irriterande sådan som gör telefonen mer eller mindre värdelös som just telefon. Tycker ju dock det borde va flera än 2-3st i den här tråden som råkat ut för det här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sodnik:

Prova ##3282

Det är precis den som inte fungerar längre.

Någon annan som har ett tips?

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem

Du får trycka på ring-knappen efteråt nu, ##3282 ring.

Permalänk
Medlem

http://shop.brando.com/Power-Jacket-for-Nokia-Lumia-920-2200m... kom i postlådan idag!! skall se vad den har att erbjuda , kan återkomma med nån form av synpunkt ifall nån är lite sugen på en sådan. Kan direkt säga att det inte var några problem angående leverans och betalning, jag betalade vid beställning och fick denna drygt en vecka efter jag hade beställt den .

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:

Hur långa filmer kan man spela in med lumian 920 kameran?

jag har iaf inte läst om någon begränsning. Men jag kan inte garantera något. Själv har jag spelat inte nästan 13 minuter film som längst.

Skrivet av miklon:

verkar inte vara grattis längre, tyvärr. Lika för alla andra?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ture6600:

jag har iaf inte läst om någon begränsning. Men jag kan inte garantera något. Själv har jag spelat inte nästan 13 minuter film som längst.

verkar inte vara grattis längre, tyvärr. Lika för alla andra?

hämtade för en timme sen

Visa signatur

Permalänk

Earthworm Jim och Assassin's Creed verkar inte vara gratis längre? Eller har jag missat något? Kostar pengar för mig iaf..

Permalänk
Medlem

Någon som vet varför alla låtar inte går att ladda ner på Xbox music? T.ex. Green Day har vissa låtar som går att ladda ner men vissa går inte, dom går bara att streama.

Permalänk

Hej jag har läst och själv haft lite problem av att mobilen dör och det ända som hjälper är en soft reset. Någon som vet vad som orsakar det? går det att fixa? Vad säger Nokia om det?

Visa signatur

i7 9700K OC 4.9GHz | Gigabyte RTX 3080 10Gb VISION OC | ASUS PRIME Z390-A | 16Gb/3200MHz Corsair Vengeance RGB | Asus Swift PG278Q 144Hz/2560x1440 | NZXT H510 Elite vit

Permalänk
Medlem
Skrivet av miklon:

Har "erbjudandet" gått ut?
Hittar inget av spelen gratis "/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuxsux:

http://shop.brando.com/Power-Jacket-for-Nokia-Lumia-920-2200m... kom i postlådan idag!! skall se vad den har att erbjuda , kan återkomma med nån form av synpunkt ifall nån är lite sugen på en sådan. Kan direkt säga att det inte var några problem angående leverans och betalning, jag betalade vid beställning och fick denna drygt en vecka efter jag hade beställt den .

Smart grej, undrar bara hur telefonens batteri mår av att alltid vara på laddning, för det är väl så Power Jacket fungerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbovin:

Du får trycka på ring-knappen efteråt nu, ##3282 ring.

Ok. Tack nu fungerar det. Jag slog fel först med en # efter 82...

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av phonexx:

Har "erbjudandet" gått ut?
Hittar inget av spelen gratis "/

Verkar som erbjudandet gått ut ja,. kolla nu o nu kostar dom pengar medans det stod gratis för ett par timmar sen.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Weikav Stars75 // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Philips 34M2C6500 // // Display 2: Dell S3422DWG // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Medlem
Skrivet av Golgofier:

Vill tipsa alla om proceduren nedan. Jag gjorde den då "Find my phone" inte fungerade som det skulle och märkligt nog gjorde detta susen. Vem vet vilka andra ev. problem som rättades till samtidigt.

1. make a backup via the backup settings

2. restore phone

3. when presented with restore from back up select NO, you want a fresh restore

4. let it do its thing

5. restore again - DO NOT DELETE previouse backup / and do not make a back up at this time

6. when prompted to restore from backup select yes.

Efter detta såg plötsligt inställningarna helt annorlunda ut och Find my phone kunde aktiveras.
Dessutom har jag märkt av en avsevärd förbättring av batteriet.

Testade detta nu och än så länge har appar som frös efter portico fungerat, hoppas det håller i sig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej!

Går det inte att dela youtube videor med mera via sms i Windows phone? Lyckas inte få det att funka iallafall.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Skrivet av Golgofier:

Vill tipsa alla om proceduren nedan. Jag gjorde den då "Find my phone" inte fungerade som det skulle och märkligt nog gjorde detta susen. Vem vet vilka andra ev. problem som rättades till samtidigt.

2. restore phone

4. let it do its thing

5. restore again - DO NOT DELETE previouse backup / and do not make a back up at this time

Efter detta såg plötsligt inställningarna helt annorlunda ut och Find my phone kunde aktiveras.

Jag hade också problem med live tiles som inte uppdaterade längre. Gjorde först några återställningar utan resultat, men sedan gjorde jag av misstag en "fresh restore" (som ovan) eftersom jag glömde göra en backup och fick installera alla appar manuellt. Efter det har mina live tiles funkat bra igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Smart grej, undrar bara hur telefonens batteri mår av att alltid vara på laddning, för det är väl så Power Jacket fungerar.

nejdå, du trycker igång laddningen med en knapp! Så det är inget att oroa sig för,dessutom är det ett utfällbart stöd inbyggt i skalet för läsning eller film. Du kan även ladda både mobilen och skalet utan att ta bort mobilen. Verkar som om linsen hamnar i ett bättre läge mera skyddad mot beröring dessutom.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuxsux:

nejdå, du trycker igång laddningen med en knapp! Så det är inget att oroa sig för,dessutom är det ett utfällbart stöd inbyggt i skalet för läsning eller film. Du kan även ladda både mobilen och skalet utan att ta bort mobilen. Verkar som om linsen hamnar i ett bättre läge mera skyddad mot beröring dessutom.

på min Brando powerjacket finns hemma å väntar på mig. Får titta till den på fre/lör. Kan skriva sen hur den funkar å kvalitén är.

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Skrivet av Golgofier:

2. restore phone

4. let it do its thing

Hur länge stod kugghjulen och tugga när du gjorde fabriksåterställningen?
Min har hållit på ganska länge nu.

Permalänk
Skrivet av Bigbandit:

Hur länge stod kugghjulen och tugga när du gjorde fabriksåterställningen?
Min har hållit på ganska länge nu.

Kugghjulen borde inte vara längre än 10 min, hela processen tog inte längre än ca. 15-20 min från början till slut för mig.

Permalänk
Medlem

Hej gott folk, vet någon rackare här ifall det finns någon app som mäter/visar aktuell datamängd, alltså hur mycket man nyttjat?

Permalänk

Ska komma en från Microsoft kallad Data Sense.
Men som vanligt är tele-företag snabba med att göra saker exlusivt is X månader,

Har för mig dom sa början på året dock.

Permalänk
Medlem

Kan inflika att Purity Pro lurarna parkopplade de sig snabbt och smärtfritt med datorn och levererar en grymt crispt ljud även utan sladd. Mikrofonen funkar också.

EDIT: Men fy fan vilket drag det är när man kör med sladd.

Permalänk
Medlem

Det skulle vara intressant att höra hur ni andra upplever byggkvaliteten. Jag tyckte den var helt grym när jag först fick telefonen, den kändes verkligen som ett solitt block högkvalitativ plast. Nu när jag haft den några veckor så tycker jag att den har börjat knirra och knaka rätt mycket. Inte så det stör egentligen, men den känns lite plastig på nåt sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneralRushHour:

Ska komma en från Microsoft kallad Data Sense.
Men som vanligt är tele-företag snabba med att göra saker exlusivt is X månader,

Har för mig dom sa början på året dock.

vad jag har fått för mig så har det ej släppts till många fler operatörer än några i USA... Och när vi i sverige får det är en gåta.

detta kan ta 1min till 1år, beror på Microsoft å Nokia men även varje operatör. MS/nokia skickar ut till operatörerna sedan är det upp till operatörerna när dom tycker att det skall "godkännas". Kan bli så att TRE blir dom första i sverige som godkäner detta, varför just tre kan man läsa mellan raderna på ett par nyheter lite här å var.

jag hoppas iaf på att det kommer innan Q2 slut., det är nog tillräckligt lång tid för operatörerna, men även under denna tid lär wp8 update (apollo eller vad den komer att heta) dyka upp.

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh