Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ture6600:

jäkligt fin recension du fått till creds till dig. Hur går det med youtube kanal förresten, börjar du få någon dragnings kraft? Du har väl ändå få bra många tusen fler views på ganska kort tid.

Tack, dragningskraft vet jag inte men vissa filmer får mycket views och kanalen har totalt gått från 1000-100 000 på ca 2 månader. Borde ju gå att få lite demoex o sånt men det kräver ju att jag mailar o ligger på vilket jag tycker är svintråkigt.

Permalänk

Någon som kan tipsa om en väckarklocks-app med att kunna ställa tid för veckans alla dagar och att kunna ställa snoozetiden? Testat några stycken nu men många kan man inte ställa snoozetid på.

Får gärna vara gratis men kan väl tänka mig och betala i värsta fall

Permalänk
Skrivet av Nisse-Tuta:

Kan du lägga upp den tekniska biten? Lite besviken när du bara tog bort hela det segmentet.

Vi har ju egna spolknappar på youtube sidan så om man inte gillar det så kan man bara spola fram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneralRushHour:

Kan du lägga upp den tekniska biten? Lite besviken när du bara tog bort hela det segmentet.

Vi har ju egna spolknappar på youtube sidan så om man inte gillar det så kan man bara spola fram.

Jo visst har man det, men han körde på ganska länge
Det kan nog komma eftersom vi planerar en film där vi dyker lite djupare i det här med ljud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Jag tror de funkar bra som gaiminglurar i vart fall för mig, men jag är sjuuukt okunnig på sånt där eftersom jag är konsollkille.
Hans hälsar att de nog inte har virtual sorround eftersom det är gjort antingen med mjukvara eller lurar som har fyra element

Funkar de trådlöst med en ps3 eller 720?

Permalänk

Är det någon här som vet om Lumia 920 stödjer APT-X protokollet för att streama musik via bt?

edit: Vafan, skulle inte Lumia 920 ha bluetooth 4.0? Om den inte har det så stödjer den ju inte APT-X, fan vad värdelöst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoArmsButCookies:

Är det någon här som vet om Lumia 920 stödjer APT-X protokollet för att streama musik via bt?

edit: Vafan, skulle inte Lumia 920 ha bluetooth 4.0? Om den inte har det så stödjer den ju inte APT-X, fan vad värdelöst.

Den har enligt vad jag kan läsa mig till bluetooth 4.0 så om det är som du säger att 4.0 måste ha det så har den stöd för det.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Weikav Stars75 // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Philips 34M2C6500 // // Display 2: Dell S3422DWG // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Medlem

Jävla hooooooooooooooooooor skit. tappade precis min telefon i marken från 1m och hela jävla displayen gick åt helvete, Hur fan kan det hända?

Stora frågan: Går det att byta själv? Vart köper man glaset? Vad kostar det?

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Skrivet av knaz:

Den har enligt vad jag kan läsa mig till bluetooth 4.0 så om det är som du säger att 4.0 måste ha det så har den stöd för det.

Läser man på Nokias hemsidan så står det 3.0 där....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ari_Gold:

Funkar de trådlöst med en ps3 eller 720?

Det vet jag inte men jag lurade på nån slags sändare typ
http://www.amazon.com/Bluetooth-3-5mm-Stereo-Dongle-Transmitt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Jävla hooooooooooooooooooor skit. tappade precis min telefon i marken från 1m och hela jävla displayen gick åt helvete, Hur fan kan det hända?

Att byta själv kan du nog glömma.
Tappade min Nokia 800 där displayen sprack.
Kostnad 2500kr som gjordes av en firma i Ljungby.
Jag tog det på min drulleförsäkring på 1500kr fick vänta cirka 2 veckor på lagningen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Klart det går, kan nån annan så kan ju du, det är bara att du måste ta det mera cool och verkligen fundera och planera innan du genomför eftersom du inte är van.

Här har du en tutorial och så läckte servicemanualen ut på nätet ganska nyligen.

Tutorial :http://www.youtube.com/watch?v=cKd8tCAH-eY

Här är servicemanualen, zipfilen högst upp: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1981723

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoArmsButCookies:

Upptäckte också det, la upp detta någonstans i tråden men kan posta igen

Citat:

Hej Johan,

Tack för att du har kontaktat Nokia Care kundsupport,

Efter en nogrann undersökning av din fråga så, kan vi konstatera att Nokia Lumia 920 stödjer alla bluetooth enheter upp till och inclusive 4.0

Jag vill göra dig uppmärksam att alla bluetooth enheter, har sina egna protokoller och om man köper tillbehör, som inte är Nokia produkt, så kan vi inte garantera att den kommer att ha sådan protokoll som stöds av Lumia 920.
Därmed, så kan vi inte garantera att den kommer att fungera felfritt.

Har du följdfrågor eller övriga frågor, så är du klart varmt välkommen att
kontakta oss igen.

Hoppas mitt svar varit till hjälp!

Jag önskar dig en fortsatt trevlig dag och GOD JUL. Jag skulle personligen uppskatta om du skulle vilja delta i en kort undersökning angående mitt svar till dig. Kundundersökningen kommer att bli skickad till er i ett separat e-mail som ni kommer att få inom några dagar.

Med vänliga hälsningar

Vasil
Nokia Care

Permalänk

Har en som ligger med sprucken skärm, otroligt tråkigt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Upptäckte också det, la upp detta någonstans i tråden men kan posta igen

så den har alltså bt 4.0? De hade inte tänkt ändra spencen för l920 på deras officiella hemsida?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ture6600:

så den har alltså bt 4.0? De hade inte tänkt ändra spencen för l920 på deras officiella hemsida?

Jag har ingen aning, det var alla fall svaret jag fick från Nokia supporten.

Permalänk
Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem

Så galet störande med. Så många gånger som jag har tappat min galaxy note och den har aldrig gått sönder. tappar min 920 första gången efter att ha ägt den i 2v och skiten ger med sig. Fy fan dåligt

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Så galet störande med. Så många gånger som jag har tappat min galaxy note och den har aldrig gått sönder. tappar min 920 första gången efter att ha ägt den i 2v och skiten ger med sig. Fy fan dåligt

Otur att den gick sönder, min hund vifta till min så den flög in i väggen, sen trampa hon på den medans den låg i det utspillda vattnet från vattenskålen utan en enda skråma. Sen om du tappar dina mobiler så ofta finns det säkert någon form av kedja du kan skaffa o fästa den med.

edit: kan väll tillägga att det är en relativt stor hund på 37kg.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Weikav Stars75 // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Philips 34M2C6500 // // Display 2: Dell S3422DWG // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Medlem
Skrivet av nilsrock:

Fin film som vanligt.
Jag uppskattar att du kunde ha med en bedömning från en auktoritet. Jag har också beställt ett par och hoppas att jag kan hämta ut dem idag. Hur som helst så känner jag mig redan nöjd då Hans tyckte ljudkvaliteten var på samma nivå som Beyerdynamic DT 770.

Har du fått dem, är sugen på att höra från andra. Vi är ju en skapligt liten skara som fått tag i dem.

Permalänk

Vill tipsa alla om proceduren nedan. Jag gjorde den då "Find my phone" inte fungerade som det skulle och märkligt nog gjorde detta susen. Vem vet vilka andra ev. problem som rättades till samtidigt.

1. make a backup via the backup settings

2. restore phone

3. when presented with restore from back up select NO, you want a fresh restore

4. let it do its thing

5. restore again - DO NOT DELETE previouse backup / and do not make a back up at this time

6. when prompted to restore from backup select yes.

Efter detta såg plötsligt inställningarna helt annorlunda ut och Find my phone kunde aktiveras.
Dessutom har jag märkt av en avsevärd förbättring av batteriet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Så trött jag börjar bli, de ena problemet avlöser det andra!
Och jag tvivlar på det är min Lumia 920 som spökar nu.

Fick efter mycket om och men igång mitt 4G nät igår efter tjat på tele2 kundtjänst att de inte aktiverat de. När de insåg sitt misstag så aktiverade de 4G.
Nu är telefonen nästan obrukbar! 50% av alla samtal jag försöker göra går inte fram utan de kopplar bara ner. ca 50% av gångerna folk ringer till mig så kommer dom inte fram. De låter som vanligt i deras ände att signaler går fram men min telefon kopplar inte upp.

Ringde Tele2 kundtjänst som bad mig skriva ner alla tidpunkter då det inte gick att ringa. Tog ju inte så lång tid att samla en lista då hälften av alla samtal inte kopplar upp.
Ringer tillbaka till Tele2 kundtjänst och då är det helt plötsligt fel på min telefon. Jag försöker förklara att den fungerade utmärkt innan 4G aktiverades men de fatta dom tydligen inte, utan jag skulle hålla uppsikt efter mjukvaruuppdatering till min telefon.....

Berättade även att jag får ungefär samma hastigheter på speedtest nu med 4G som innan med 3G. Då sa dom bara att man måste ha bra mottagning. Jag berättade då att jag bor i Malmö och har full 4G mottagning och provat på olika ställe, men ÄNDÅ så stod jag på fel ställe eller liknande.

De blir till att avaktivera 4G nätet igen. Frågan är bara vad i helsike ska jag göra, dom skyller bara ifrån sig på kundtjänsten.
Vad är de för fel på Tele2??? Kan dom inget annat än skylla ifrån sig??
Förstår att detta blev lite oftopic men behövde skriva av mig lite

Du kanske bor mellan två dåliga 4G master ,då vet inte telf.vilken den ska koppla till . Jag har 4G på bara när jag laaddar ner datapaket.

Permalänk
Medlem

Som jag tidigare skrivit så har jag också problem med att samtal inte går fram. Allt började efter Portico och det har tyvärr inte fixat sig själv. Har halebop som operatör men detta har aldrig hänt innan uppdateringen. Vet inte riktigt vad man ska ta sig till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Har du fått dem, är sugen på att höra från andra. Vi är ju en skapligt liten skara som fått tag i dem.

Ja, jag fick dem idag.
Jag har inte hunnit testa jättemycket, men de är iaf sköna och jag tycker att de lilla jag har hört låter bra. De är precis lagom stora för mig på minsta inställningen. Jag har litet huvud, men har man riktigt litet huvud så ska man nog prova innan köp.

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad.*

Citat:

§ 1.6 Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Hur långa filmer kan man spela in med lumian 920 kameran?

Permalänk
Medlem

Hmm, upplevde lägre batteritid än vanligt sedan "portico", förstod inte vad det var. Såg nu att skärmljusstyrkan satt inställd på "hög" istället för "låg" som jag haft tidigare.

Permalänk
Skrivet av lucifer579:

Ska visst bara vara en certifiering, för 4.0

"Nokia Lumia 920 And Nokia Lumia 820 Passes Bluetooth 4.0 Certification"

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem

Hallå kära 920 diggare.

Är det någon som vet hur man kommer åt service meny? Efter senaste uppdateringen så kommer man inte åt den längre.

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem

Kan tipsa om att Earthworm Jim och Assassin's Creed är gratis idag.