Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erikn911:

har samma problem..funderar på att skicka in min men att bli av med telefonen i 3 veckor känns inte lockande, dessutom får man ingen ersättningstelefon från halebop under tiden.

Låter ju verkligen inte bra som det är nu. Har en 3gs över hemma, så det är lugnt.
Ska höra med Halebop.
Är det här ett vanligt fel?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bigbandit:

Det går inte att logga ut sen dom uppdaterade appen.

Den drog så mycket batteri att jag blev tvungen att av installera den.

Jag laddar väll var tredje dag ungefär, brukar slänga den på laddning runt 20% och då har det vart rätt sparsamt användande, lite musik lyssnande, massa foton och ett knippe korta telefonsamtal.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 MAX // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Medlem

ska detta vara bökigt?

jag har en mp3 på mobilen som jag vill spela upp på laptopen.
Går det att dela den trådlöst till laptopen ?

ska skydrive, xboxmusic och allt detta inte hjälpa till att göra just sånt på ett enkelt sätt?

verkar svårare än jag trodde för skydrive appen ser inte ens musikfiler...

Permalänk
Medlem

För er som uppdaterat era telefoner, vad är förbättrat och är det värt att krångla sig igenom den proceduren bara för att få de nyaste nummerna i systeminformationen?

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem
Skrivet av frizzy10:

Känner mig lite dum nu men hur loggar man ut från skype?

Varför vill du logga ut från Skype, om jag får fråga?

Skrivet av Bigbandit:

Det går inte att logga ut sen dom uppdaterade appen

.
Spot on.

Citat:

Den drog så mycket batteri att jag blev tvungen att av installera den.

Det var/är nog snarare fel på ditt batteri då jag har igång den hela tiden och jag är mer än nöjd med mitt batteri. Man behöver ju ex inte ha Skype på i bakgrundsaktiviteter, men du är ändå inloggad. Enligt Microsoft ska den inte påverka koden genom att ligga standby i bakgrunden. Så jag tror ditt batteri inte är i toppform. Ett problem som många verkar ha.

Skrivet av frizzy10:

Vad kasst. Tror jag avinstallerar den tills vidare

Gör som vill men jag tror inte felet ligger där, allt annat lika.

Hela huvudpoängen ligger ju i att du aldrig behöver logga ur, att kunna hantera vanliga samtal och Skypesamtal samtidigt, på ett sätt som bara går i WP8 eller W8. Skype är integrerad i mjukvaran, men än är det inte helt färdig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Risvall:

det står på simkortsbehållaren.

På min röda simkortshållare står det inget, ser ni något på era? Eller är det dags att avfärda en myt/rykte/skitsnack?

Permalänk
Medlem

Min musikspelare stänger inte av sig själv längre...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Varför vill du logga ut från Skype, om jag får fråga?
.
Spot on.

Det var/är nog snarare fel på ditt batteri då jag har igång den hela tiden och jag är mer än nöjd med mitt batteri. Man behöver ju ex inte ha Skype på i bakgrundsaktiviteter, men du är ändå inloggad. Enligt Microsoft ska den inte påverka koden genom att ligga standby i bakgrunden. Så jag tror ditt batteri inte är i toppform. Ett problem som många verkar ha.

Gör som vill men jag tror inte felet ligger där, allt annat lika.

Hela huvudpoängen ligger ju i att du aldrig behöver logga ur, att kunna hantera vanliga samtal och Skypesamtal samtidigt, på ett sätt som bara går i WP8 eller W8. Skype är integrerad i mjukvaran, men än är det inte helt färdig.

Jag trodde det låg och drog batteri, därav ville jag kunna logga ut.
Om den inte drar batteri(eller extremt mycket) så tror jag att jag installerar den igen:)

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeddiz:

Har säkert sagts här innan, men satan så jävla glad jag är nu när spotify har kommit till luren!

Jag blev mest besviken och insåg att jag får nog hålla mig kvar vid Wimp som ger avsevärt fler features. Hade hoppats på åtminstone "Offline Albums" osv.

Skrivet av Fronix:

För er som uppdaterat era telefoner, vad är förbättrat och är det värt att krångla sig igenom den proceduren bara för att få de nyaste nummerna i systeminformationen?

Vad är krångligt med att trycka på Uppdatera i telefonen och vänta 20 minuter? Kameran skall bland annat fått en firmwareuppdatering som del av Portico vilket skall ge något skarpare bilder.

Permalänk
Medlem

Vet ni om det går att stänga av ljuset på dom 3 knapparna under skärmen på något sätt.

Rätt störande när man kollar på film/serier.

Permalänk
Skrivet av Bottomfeeder:

Hej! Registrerade mig precis för första gången på detta härliga forum, allt tack vare denna tråd.

Fråga;

Jag har en Svart Lumia 920 som jag köpte från Tele2, och ända sedan start (har aldrig hard reset), och igenom Portico uppdateringen som jag fick OTA, dvs via standardmetoder, så har laddningen utav telefonen varit URSINNIGT seg.

Då främst om man har dränerat batteriet tills det fullständigt dött tidigare, det tar MINST 1-2 timmar, innan jag ens kan använda mig utav telefonen efter att jag satt in den på laddning, vare sig trådlöst eller via kabel. Allt jag ser är den vidriga "inga batterier" symbolen, och efter Portico har laddningstiden innan jag ens kan komma åt OS ökat något löjligt. Att ladda telefonen via trådlös laddare efter att batteriet "helt tagit slut", verkar inte gå eftersom telefonen bara startar om sig själv gång på gång.

Värt att nämna att skärmen dessutom är konstant på under laddningstiden, fast lite dimmad. Försöker man starta om mobilen under denna bisarrt långa laddningsprocess så visas bara en äckliga laddningsymbolen igen.

När telefonen väl är på, så är datumet på HELT overkliga datum och tider, även efter automatisk uppdatering ikryssat under inställningar. Men alla andra funktioner är kvar, kontakter etc.

Min fråga är självfallet, är detta normalt?

Om inte; finns en åtgärd?

Tack för mig!

Låter mycket märkligt.
Min är fulladdad på några timmar.
Kan använda mobilen 10sek efter laddningen påbörjats.
Den laddar med nedsläckt skärm (jag släcker den ju dock självmant hela tiden)
Sen om det är mjukvara, eller möjligen fel på ditt batteri kan jag inte svara på. Men det är inte rätt iallafall.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk

Airplay funktionalitet?

Hej på er!
Nån som har något tips på något som fungerar liknande airplay för apples produkter? Vill alltså kunna streama film/musik från telefon till datorn/ xbmc. Vet att xbox smartglass är till för bland annat typ detta(?) men rimligtvis borde det finnas någon lösning där man ej måste ha ett xbox?

Permalänk
Skrivet av Telepati:

På min röda simkortshållare står det inget, ser ni något på era? Eller är det dags att avfärda en myt/rykte/skitsnack?

är det inte en grej i telefonen under simluckan som man drar ut? Eller minns jag fel nu?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5950x, 64Gb Ram, 2*1Tb Nvme, RX 6700 XT Red Dragon (placeholder)
Server: AMD Ryzen 5 1600 @3,80Ghz, HD7950, 16Gb ddr4, 256Gb NVME M.2 + 2Tb HDD*3, Nexus PSU RX-7000

Permalänk
Medlem

Nu börjar jag ångra portico uppdateringen riktigt mycket, mobilen har flera gånger startat om sig själv sen jag la in portico. Fungerade felfritt innan men ville ju ha portico för kamera förbättringarna, så än så länge är det jag fått av uppdateringen något bättre bilder, appar som funkat innan hänger sig, random omstart av telefonen och i skrivandets stund hängde sig låsskärmen och ville inte slockna utan en softreset. Att en uppdatering ska ställa till med så mycket problem när man tidigare hade en fullt fungerande telefon. Batteriet verkar tömmas aningen snabbare med, men det kan mycket väl vara inbillning.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 MAX // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Skrivet av Telepati:

Om man tar bort sim-luckan och kollar ner mot där simkortet sitter så står det 2 nummer, Type och FCC-ID.

Vet någon om det går att få ut digitalt ljud med t.ex micro usb till hdmi eller något liknande? Hade varit trevligt när man lyssnar på de lite bättre systemen.

Visa signatur

Lian Li PC-B25FB | Gigabyte P67A-D3-B3 | i5 2500k @ 4.3GHz | Vengeance 8GB | Asus 970 Strix DirectCu II | Corsair AX 750W | Crucial m4 64GB | DarkRock Pro C1 | O2+ODAC portable mod | Beyerdynamic DT 880 Pro 600Ω

Permalänk
Medlem
Skrivet av HikiSpray:

är det inte en grej i telefonen under simluckan som man drar ut? Eller minns jag fel nu?

HÄR i början (0:50) så visar han exakt hur man får fram numret.

OBS mycket liten text men om man tar på full HD och kollar så ser man att han har Q59R1W4

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

OBS mycket liten text men om man tar på full HD och kollar så ser man att han har Q59R1W4

vad har den koden för egentlig mening? är det för att updates m.m ska komma rätt?(att vi i sverige inte får amerikansk osv?)
eller har den någon mer mening bakom sig?
Jag flashade ju nyligen in en annan firmware med annan kod och än så länge så funkar allt prima!

EDIT: anledning till frågan är att nervositeten vid riskerna när man flashar in ett annat firmware gör mig aningen nervös, men samtidigt borde det ju bara vara att flasha tillbaka till original innan man skickar iväg den om det nu skulle bli så

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem

Råkade ut för nåt skumt! har flashat min Norska Lumia 920 (elgiganten) till svensk portico och hade säkerhetskopia på skydrive för alla appar med mera, allt funkar bra men jag har 18st hämtningar i store appen som den inte kan hämta hem, det kommer upp en fel kod som lyder 8000ffff man ser inte heller vad det skulle kunna vara för program, verkar ändå ut som att jag har fått tillbaka alla program jag hade innan (åtminstone dom jag kommer ihåg ) nån som råkat ut för nåt liknande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av morifade:

Råkade ut för nåt skumt! har flashat min Norska Lumia 920 (elgiganten) till svensk portico och hade säkerhetskopia på skydrive för alla appar med mera, allt funkar bra men jag har 18st hämtningar i store appen som den inte kan hämta hem, det kommer upp en fel kod som lyder 8000ffff man ser inte heller vad det skulle kunna vara för program, verkar ändå ut som att jag har fått tillbaka alla program jag hade innan (åtminstone dom jag kommer ihåg ) nån som råkat ut för nåt liknande?

Detta hände mig med, tror tom antalet appar kan ha vart detsamma.

Visa signatur

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av knaz:

Detta hände mig med, tror tom antalet appar kan ha vart detsamma.

okey för dom var lätt att ta bort

Permalänk

Sol... vad är det?

Är det den gula saken som ploppar fram 5 minuter varje år eller?
Dom borde göra ett skal som går på regn eller snö för det verkar som att det är det enda vi har här i sverige

Permalänk
Medlem

Hej! Min fader har haft rejält med otur. Förste telefonen han köpte hängde sig hela tiden. Vi skickade in den och fick en ny, fast denna har nu fått strul med högtalaren vid Nokia loggan. Denna mobil ska skickas den också, men nu undrar jag hur på smidigaste sätt får över alla kontakter från telefonen till datorn/mail eller dylikt.

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av elkeR:

Hej! Min fader har haft rejält med otur. Förste telefonen han köpte hängde sig hela tiden. Vi skickade in den och fick en ny, fast denna har nu fått strul med högtalaren vid Nokia loggan. Denna mobil ska skickas den också, men nu undrar jag hur på smidigaste sätt får över alla kontakter från telefonen till datorn/mail eller dylikt.

Om din fader har någon gammal mobil liggandes så kan han föra över sina kontakter från Lumia 920 till den genom programmet "Överför min data" som finns att ladda ner på store.

Visa signatur

9900k @ 5.0ghz | MSI 3090 Suprim X | G-Skill 32GB @ 4133mhz C16 | Gigabyte Z390 Aorus Master | Seasonic 1000W 80+ Titanium | Samsung 970 Evo 500GB | Phanteks Evolv X | Asus Swift PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av elkeR:

vet ej om ni har win 8 hemma,i den har man ju appen kontakter som synkar med MS kontot. Kan vara möjligt att det via msn och ett Hotmail konto får samma möjlighet i win7

kom ju på att lumian ju kan säkerhets kopiera i molnet också,så där har ni några alternativ hoppas att det är till hjälp

Visa signatur

OPERATIV: Win 11
DATOR:två hyfsade laptops, ej för gaming men redigering av bilder.

Bra sugen på att ersätta op i en lap till debian

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

Ladda ner appen Nokia lumia updates ,kanske får du svar på frågorna

Permalänk
Medlem

Nu har jag kört Portico en hel dag och tycker det funkar fint.
Batteritiden kan vara lite sämre men det är svårt att säga eftersom jag varit sjukt aktiv idag.
spelat stört mycket "Wheres my Water". Jag blev ju av med alla scores i och med flashningen.
Sen har jag surfat riktigt mycket idag när jag var ute o köpte en ny dator, blev typ 300 besök på prisjakt.
Jag har dessutom mailat och ringt tre-fyra samtal varav ett var över en halvtimme.
Allt är på slaget, brightness medium och 4g aktiverat.
Nu har jag 17% kvar.

Permalänk
Medlem

Skulle våga börja drömma lite, jag noterade tacksamt att mitt W8 just fått installerat VLC som app!!! det borde ju ge en liten hint om att saker är på väg åt rätt håll?

Visa signatur

OPERATIV: Win 11
DATOR:två hyfsade laptops, ej för gaming men redigering av bilder.

Bra sugen på att ersätta op i en lap till debian

Permalänk
Medlem
Skrivet av nsorling:

Vet ni om det går att stänga av ljuset på dom 3 knapparna under skärmen på något sätt.

Rätt störande när man kollar på film/serier.

De slocknar om du trycker in powerknappen. De ska inte lysa när skärmen inte är på?

Skrivet av GeneralRushHour:

Sol... vad är det?

Är det den gula saken som ploppar fram 5 minuter varje år eller?

Slutpoängen blir väl att man kan ladda den med värme, så som man ex laddar en gammal klocka. Kanske det i framtiden kan räckas med att få värme/ström från sol, lampor, kaffekokare, etc. De verkar iaf forska åt det hållet. Hellre det än skydd mot snö som är något jag besparar min lur ifrån att bekanta sig med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av erkeR:

Skrivet av Tuxsux:

vet ej om ni har win 8 hemma,i den har man ju appen kontakter som synkar med MS kontot. Kan vara möjligt att det via msn och ett Hotmail konto får samma möjlighet i win7

Det är som sagt bara att se till att kontakterna finns på antingen ett hotmail- eller gmailkonto. Det fungerar utmärkt att spara alla kontaker i båda och det går smidigt att hämta och synka, bara att logga in på respektive konto i mobilen.
Jag använder gmail(kommer från android) och på min mors 820 kör vi hotmails kontakter.

Visa signatur

FD Define R3 | FD Newton 650W | Intel i5 2500k @ 4.5GHz 1,3v | Zalman CNPS-9900NT 1300rpm | ASUS Sabertooth P67 | Corsair Dominator GT 4x2 GB 1600MHz 1,57v 7-8-7-20 | ASUS Radeon 6950 shaderunlocked, 840/1325MHz | Samsung Spinpoint F3 500GBx2 raid-0