[Arma2/DayZ] Privat dayz server - SE 1911

Permalänk
Medlem

Skulle inte sitta fel med en LandRover_CZ_EP1 på Lördag. ^^

Permalänk
Medlem

Underbara desync. Idag var jag nära att dö pga. av det. Åkte bil genom en stad när bilen frös fast som på bilden, varpå zombies aggrar bilen och hinner nästan slå ihjäl mig innan jag är syncad igen. Börjar bli riktigt tröttsamt.

Visa signatur

Schpilen!

Permalänk
Medlem

Jo det är riktigt mkt lagg och desync efter senaste patchen

Permalänk

Japp, kraftiga desync problem efter senaste patchen.

Om ni ändå ska resetta hela databasen och hålla på och mecka så önskar vi att ni gillar tillbaka till förra patchen så vi slipper desync, för det gör det nästan ospelbart vid vissa tillfällen.

// [is] klanen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk

Tycker samma här ja //Admin cara

Permalänk

Fixa det istället så det blir rätt.
Som jag sa innan spelat på många servrar nu som har samma patch men inte har dessa desync problem.
Inte värt för mig och mina vänner att spela förra patchen, drar vi hellre till norrmännen som är sjukt sämdre admins. MEN klarar av att ha en osyncad server.

Så kolla upp vad som gör felet än att bara säga att det är patchens fel. För varför kan många andra servrar funka och inte denna? vad skiljer liksom ?

Permalänk

Jo jag vet jag sitter sj jusst nu o spelar på en annan, tycker dock att vi ska lägga ner taviana o satsa stort på chernarus istället

Permalänk

Cara, tycker du kan komma in och banna samtliga BgR killar... lekar allan i side chatten.... sjungit i snart 10min...
Så någon ADMIN kan väl komma och leka tillbaka ?

Permalänk
Medlem

Kan admin kolla up vilka prata än jävla massa i side och banna dem.

Permalänk

Om ni nu ska ha regler om att man inte får prata i side.
Dessutom har Ban för detta, varför i helvete är då samma spelare tillbaka efter knappt 1h ?
Inte första gången han/de håller på ändå får de göra som de vill.

Admins gör ert jobb för de spottar er i ansiktet för ni visar inte vem som beställer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krusken86:

Om ni nu ska ha regler om att man inte får prata i side.
Dessutom har Ban för detta, varför i helvete är då samma spelare tillbaka efter knappt 1h ?
Inte första gången han/de håller på ändå får de göra som de vill.

Admins gör ert jobb för de spottar er i ansiktet för ni visar inte vem som beställer.

Nog blev det lite kort ban i mitt tycke också... men samtidigt har admins satt ner foten men ger dom samtidigt en chans till. Tycker inte det är fel

Permalänk
Medlem
Skrivet av krusken86:

Fixa det istället så det blir rätt.
Som jag sa innan spelat på många servrar nu som har samma patch men inte har dessa desync problem.
Inte värt för mig och mina vänner att spela förra patchen, drar vi hellre till norrmännen som är sjukt sämdre admins. MEN klarar av att ha en osyncad server.

Så kolla upp vad som gör felet än att bara säga att det är patchens fel. För varför kan många andra servrar funka och inte denna? vad skiljer liksom ?

Nuvarande serverprogramvara baseras på Reality. Har sedan i augusti förra året kört på Bliss. Han som jag baserade servern på har dock lagt ner supporten (ayan4m1) Den var t.ex. inte uppdaterad för att vara kompatibel med 1.7.5. Därför testade jag att byta till Reality. Om ni har möjlighet så får ni gärna ge mig länk till en bra eller bättre git-hub med snabba uppdateringar.

/smygarn

Permalänk

Chans och chans helatiden.... när tar det stopp ?
Som sagt ingt första gången det sker, lär inte vara den sista heller...

Permalänk
Skrivet av comtronic:

Nuvarande serverprogramvara baseras på Reality. Har sedan i augusti förra året kört på Bliss. Han som jag baserade servern på har dock lagt ner supporten (ayan4m1) Den var t.ex. inte uppdaterad för att vara kompatibel med 1.7.5. Därför testade jag att byta till Reality. Om ni har möjlighet så får ni gärna ge mig länk till en bra eller bättre git-hub med snabba uppdateringar.

/smygarn

Ska se vad jag kan hitta

Permalänk

http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=NA7uaPstcdI&...

Inte visste jag att admins hade real-time överblick på vart spelare och fordon är på servern

Permalänk
Medlem
Skrivet av helldin665:

http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=NA7uaPstcdI&...

Inte visste jag att admins hade real-time överblick på vart spelare och fordon är på servern

Beror på vilken typ av server man har, vissa admins har inte kontrollen till att se spelare eller fordon. Tycker synd om dom med tanke på skiten dom får tar av spelar som anklagar admins för fusk gång på gång.

Edit: Det finns dock ganska många admins som abusar men man får försöka att inte dra alla över en kam

Permalänk
Medlem
Skrivet av comtronic:

Nuvarande serverprogramvara baseras på Reality. Har sedan i augusti förra året kört på Bliss. Han som jag baserade servern på har dock lagt ner supporten (ayan4m1) Den var t.ex. inte uppdaterad för att vara kompatibel med 1.7.5. Därför testade jag att byta till Reality. Om ni har möjlighet så får ni gärna ge mig länk till en bra eller bättre git-hub med snabba uppdateringar.

/smygarn

Jag kollade på en programvara som säger sig vara stabil och bra från Pwnoz0r, körde in den som test igår och det funkade direkt. Inga krångligheter alls, men hann inte testa så mycket och var ju själv på servern naturligtvis, men kändes bra. Så den får vi nog ta och testa på fredag

Dock så får vi isåfall lägga in t.ex. care packages och wrecks manuellt. Men ska kolla på det.

Permalänk
Skrivet av iRonNuke:

Jag kollade på en programvara som säger sig vara stabil och bra från Pwnoz0r, körde in den som test igår och det funkade direkt. Inga krångligheter alls, men hann inte testa så mycket och var ju själv på servern naturligtvis, men kändes bra. Så den får vi nog ta och testa på fredag

Dock så får vi isåfall lägga in t.ex. care packages och wrecks manuellt. Men ska kolla på det.

Se där ja, snabba admins gillar jag
Så bara börja lägga in manuellt då, kanske är bättre om det funkar bra.

Permalänk

Sen kan ni banna PublicAntagist, pratar i side vid kl 2023

Permalänk
Skrivet av krusken86:

Sen kan ni banna PublicAntagist, pratar i side vid kl 2023

Jag har inte pratat i Side? Blev nyss kickad..

Permalänk
Medlem

Tycker desync-problemet är något som uppkommit med början i helgen för min del, från början var det inga som helst problem vid övergången till 1.7.5 så tvivlar på att problemet ligger i patchen.
Låter bra om ni lyckas få en stabil programvara då det lätt är bästa servern jag spelat på men trist med den enorma desyncen som sagt.

Permalänk
Skrivet av PublicAntagonist:

Jag har inte pratat i Side? Blev nyss kickad..

Jo det gjorde herrn, du sa': skjut mig inte då när gusten och jag slakta dig

Hur som helst då Cara eller den admin som är inne nu så var det remag cp som prata i side igår.
Så du kan ta tillbaka din ban på honom på "24h" istället för 42min eller vad det nu blev.

Sen ser ni inte vem som snackar i admin programet? För gör ni inte det är det totalt kaos om vem som säger som är vem...
Jag sate mute på remag cp och Garns, det gjorde inte mina polare som ena var i cherno och Elektro. De hörde fortfarande deras snackade skit i chatten.

Tror till och med jag har det in spelat om ni nu ska vara så noga med bevis matrial...

Permalänk

Ta reda på fakta innan ni bannar till höger och vänster. Jag har fan inte talat i side.

Permalänk
Skrivet av krusken86:

Jo det gjorde herrn, du sa': skjut mig inte då när gusten och jag slakta dig

Va? Gusten och du har aldrig dödat mig lilla vän

Permalänk
Medlem
Skrivet av krusken86:

Jo det gjorde herrn, du sa': skjut mig inte då när gusten och jag slakta dig

Hur som helst då Cara eller den admin som är inne nu så var det remag cp som prata i side igår.
Så du kan ta tillbaka din ban på honom på "24h" istället för 42min eller vad det nu blev.

Sen ser ni inte vem som snackar i admin programet? För gör ni inte det är det totalt kaos om vem som säger som är vem...
Jag sate mute på remag cp och Garns, det gjorde inte mina polare som ena var i cherno och Elektro. De hörde fortfarande deras snackade skit i chatten.

Tror till och med jag har det in spelat om ni nu ska vara så noga med bevis matrial...

Du som nickar Achmed?

Permalänk

Klart de Dreagon

Permalänk
Skrivet av krusken86:

Klart de Dreagon

Och "pungdjuret" har dödat mig EN gång.. vecka sedan eller nått.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krusken86:

Klart de Dreagon

Var du nervös på sjukhustaket?
Fan inte lätt att skjuta med DMR på 1000m

Permalänk

Självklart, small ju typ 0.5m-1m ifrån mig.
Var ju så kul när du träffa första gången när jag sen var tvungen att sätta mig upp och plåstra om

Men när bannar ni remag cp då ?!?!?!
Inte första gången han har blivit bannad, åker på 40min ban för voice. Sedan inne... nice...
GG

Permalänk
Medlem
Skrivet av krusken86:

Självklart, small ju typ 0.5m-1m ifrån mig.
Var ju så kul när du träffa första gången när jag sen var tvungen att sätta mig upp och plåstra om

Men när bannar ni remag cp då ?!?!?!
Inte första gången han har blivit bannad, åker på 40min ban för voice. Sedan inne... nice...
GG

Remag Cp lik-loggade idag också.

Visa signatur

Schpilen!