[Arma2/DayZ] Privat dayz server - SE 1911

Permalänk
Medlem

Serveradministration

Vi administrerar just nu servern och den kommer att vara nere till kl 21.

Då majoriteten av er som röstat ville ha en nollställd databas får ni alla börja om på stranden.

Hoppas på bättre prestanda och enklare administration.

/admins

Permalänk
Medlem

Detta SKA BLI KUL!!! *Vrålar*

Visa signatur

E7200 @ 3.16Ghz | Antec Three Hundred | Fractal Design Newton 500W | Samsung Spinpoint 320GB | Leadtek GTX 260 896MB | 2x2GB (Tot. 4GB) A-Data DDR2 800Mhz | Gigabyte GA-EP35-DS3 | Windows Vista Ultimate 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av comtronic:

Vi administrerar just nu servern och den kommer att vara nere till kl 21.

Då majoriteten av er som röstat ville ha en nollställd databas får ni alla börja om på stranden.

Hoppas på bättre prestanda och enklare administration.

/admins

Försenat? :/

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk

Vi vill spela lite!

Visa signatur

Streamer | Webbdesigner | Videoredigerare | Systemtekniker

CPU: i7-8700k @ 4.9GHz GPU: EVGA 1070 8GB SCC RAM: 2x8GB 3000MHz DDR4 CASE: Antec P280 COOLER: BeQuiet! Pure Rock HDD: 120+240+24SSD + 1TB HDD [b]

Permalänk
Skrivet av Makslahti:

Vi vill spela lite!

Lugn! låt det ta den tid det tar så att vi får en bra och laggfri server att spela på istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av comtronic:

Vi administrerar just nu servern och den kommer att vara nere till kl 21.

Då majoriteten av er som röstat ville ha en nollställd databas får ni alla börja om på stranden.

Hoppas på bättre prestanda och enklare administration.

/admins

Verkar inte riktigt ha lyckats

Brutal desync o lagg på servern

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk
Medlem
Skrivet av oskaaarn:

Verkar inte riktigt ha lyckats

Brutal desync o lagg på servern

Nej, jag körde tidigare på Bliss utan några problem alls. Dessutom dubbla instanser. Nu med Reality är det riktigt illa på en instans.. Tyvärr har Bliss inte stöd för 1.7.5.1 då utvecklingen inte verkar rulla vidare där..

Får se om jag hittar någon annan programvara som fungerar bättre..

/smygarn

Permalänk
Medlem
Skrivet av comtronic:

Nej, jag körde tidigare på Bliss utan några problem alls. Dessutom dubbla instanser. Nu med Reality är det riktigt illa på en instans.. Tyvärr har Bliss inte stöd för 1.7.5.1 då utvecklingen inte verkar rulla vidare där..

Får se om jag hittar någon annan programvara som fungerar bättre..

/smygarn

Önskar att ni går tebax ett steg tills det hittats en fungerande version... om det är okej alltså

Permalänk
Medlem

Nollställd och det är tillbaka till samma skit lagg? WTF!

Permalänk
Medlem

Hej!

Resett.. Ska de ligga som vanligt? För i morse hade inte serverna startats om iaf.

Permalänk

Kort sagt redan nu gör det de, för den vanliga får man röd kedja fast man är ensam inne.
Nu var vi 6st ett tag och det flöt på som det ska.

Permalänk

Har fått ett litet problem när det kommer till kön på karaktären.... Jag spawnar alltid som kvinna och kan inte ändra detta.
Hade inga problem med att spawna som kvinna ända tills jag hittade ett camo clothing! då ville hon ju inte ha det på sig och då blir man ju lite ledsen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darrewarre:

Har fått ett litet problem när det kommer till kön på karaktären.... Jag spawnar alltid som kvinna och kan inte ändra detta.
Hade inga problem med att spawna som kvinna ända tills jag hittade ett camo clothing! då ville hon ju inte ha det på sig och då blir man ju lite ledsen

Tyvärr så fungerar inte camo och ghille på tjejer, storlekarna finns tyvärr inte helt enkelt inte

Permalänk
Skrivet av iRonNuke:

Tyvärr så fungerar inte camo och ghille på tjejer, storlekarna finns tyvärr inte helt enkelt inte

Och om man inte vill spawna som en då?

Permalänk

Alla vill väl vara tjejen i spelet ?

Permalänk
Medlem

Bannad?

Jag blev bannad utan anledning (jag hackade/fuskade inte eller gått mot några regler) med meddelandet "Upprepats tills gelser". Jag har bara spelat på servern i ca 1 vecka och mitt användarnamn är Charlie.

Permalänk
Skrivet av Ratax:

Jag blev bannad utan anledning (jag hackade/fuskade inte eller gått mot några regler) med meddelandet "Upprepats tills gelser". Jag har bara spelat på servern i ca 1 vecka och mitt användarnamn är Charlie. https://db42112f-a-62cb3a1a-s-sites.googlegroups.com/site/rea...

Jag sa till dig att byta nick först så nicka du Runkmeister. Sen bytte du till cockmeister och en ytterligare en gång till bara massa random skit jag varnade dig första gången. Om du inte klarar av att nicka som normalt folk då har du inget här inne att göra + de så gav jag dig en 360 min ban på grund av att du fullständigt ignorerade vad jag sa till dig. Och jag kommer ha koll på dig händer detta igen så blir det en permanent ban. // admin cara

Permalänk
Medlem

Fel

Skrivet av Caramintz:

Jag sa till dig att byta nick först så nicka du Runkmeister. Sen bytte du till cockmeister och en ytterligare en gång till bara massa random skit jag varnade dig första gången. Om du inte klarar av att nicka som normalt folk då har du inget här inne att göra + de så gav jag dig en 360 min ban på grund av att du fullständigt ignorerade vad jag sa till dig. Och jag kommer ha koll på dig händer detta igen så blir det en permanent ban. // admin cara

Det har nog blivit fel på person, jag har aldrig haft Runkmeister eller cockmeister som nick. Jag har bara haft Ratax och Charlie dessutom så var jag inte inloggad när jag blev bannad. Kan jag ge dig mitt profil id eller liknade för att bevisa det?

Edit: stavning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darrewarre:

Har fått ett litet problem när det kommer till kön på karaktären.... Jag spawnar alltid som kvinna och kan inte ändra detta.
Hade inga problem med att spawna som kvinna ända tills jag hittade ett camo clothing! då ville hon ju inte ha det på sig och då blir man ju lite ledsen

Är du Man eller Kvinna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Caramintz:

Jag sa till dig att byta nick först så nicka du Runkmeister. Sen bytte du till cockmeister och en ytterligare en gång till bara massa random skit jag varnade dig första gången. Om du inte klarar av att nicka som normalt folk då har du inget här inne att göra + de så gav jag dig en 360 min ban på grund av att du fullständigt ignorerade vad jag sa till dig. Och jag kommer ha koll på dig händer detta igen så blir det en permanent ban. // admin cara

+ att du har ett ID så även om du byter namn så vet admin vem du är!

Permalänk
Skrivet av Bruski:

Är du Man eller Kvinna?

Jag är kvinna för tillfället men hoppas på att få göra ett könsbyte!

Permalänk
Skrivet av Ratax:

Det har nog blivit fel på person, jag har aldrig haft Runkmeister eller cockmeister som nick. Jag har bara haft Ratax och Charlie dessutom så var jag inte inloggad när jag blev bannad. Kan jag ge dig mitt profil id eller liknade för att bevisa det?

Edit: stavning

Du jag vet att detta va du så det är ingen ide att du ens försöker

Permalänk
Medlem

Seriöst, bannad för att nicka Runkmaister? vad är vi 12, Lägg av med din hybris nu Caramintz

Permalänk
Skrivet av Swarley:

Seriöst, bannad för att nicka Runkmaister? vad är vi 12, Lägg av med din hybris nu Caramintz

Kanske vill hålla namn/nick på en nivå som inte är för 12åringar

Permalänk
Medlem

Har inte kollat igenom tidigare posts, men någon ny information om när den efterlängtade mjukvaran/spelprogramvaran uppdateras?

/[BgR] Mattesxoxo

Permalänk
Skrivet av krusken86:

Kanske vill hålla namn/nick på en nivå som inte är för 12åringar

Tack någon som fattar iallafall

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av krusken86:

Åh, gillar mycket av vad jag läst! En klar favorit:

"* [FIXED] - Zeds will no longer magically hit players just becuase there within 3 meters. ( Zeds can no longer dmg without running the attack animations. (running into zeds will no longer dmg the player))"

Är detta en officiell release som kommer ut snart och är på beta atm?

Visa signatur

E7200 @ 3.16Ghz | Antec Three Hundred | Fractal Design Newton 500W | Samsung Spinpoint 320GB | Leadtek GTX 260 896MB | 2x2GB (Tot. 4GB) A-Data DDR2 800Mhz | Gigabyte GA-EP35-DS3 | Windows Vista Ultimate 64-bit |

Permalänk
Medlem

Hej Mr D01tY is back from övning så skall komma in i morgon om tiden räcker till! Hört mycket om lagg och sånt! Ironuke och smygarn kollar för fullt på de vet jag så det löser sig nog! Sen har det ju kommit en ny version!! 1.7.6!

Hörs ingame och kötta på lugnt!
/Admin D01tY

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

Changeloggen till 1.7.6 lovar mycket gott! Någon uppdatering för när den kan tänkas dyka upp på servern?