[Arma2/DayZ] Privat dayz server - SE 1911

Permalänk
Medlem

[Arma2/DayZ] Privat dayz server - SE 1911

Har satt upp en egen privat server ENDAST för sweclockersmedlemmar!!!

Servern har nu varit uppe i snart 9 månader, vilket jag tror är rekord för denna typen av server.

Sidechatten är öppen då jag vill ha större chans till teamplay... För övrigt har jag ställt in det så det alltid är ljust när man spelar.

Servern står i Sverige på fiber 100/100. Låg ping är krav för att kunna spela på denna server!!

Tillåter maximalt 50 personer samtidiga spelare.

Automatiska omstarter på nya SE 1911 sker 5 ggr dagligen: 00:00, 06:00, 12:00, 18:00 och 21:00

Har en egen teamspeak-server på ts.comtronic.se

Kör senaste Dayz 1.7.6.1 och lite lätt moddad serverprogramvara.

Utökat kartan med fler byggnader och fordon. Bl.a. kan ni hitta en ny hemlig militärbas!

Ni kan också hitta vrak och "carepackages" utspritt över kartan.

Nytt är också en egen websida med uppdateringar, statistik och eget forum: http://dayz.comtronic.se

Jag har lagt mycket tid på att skriva ett eget analysprogram för att hålla borta fusket!

Då de flesta som spelat dayz ett tag har tröttnat på att springa så tror jag det är en bra idé med lite extra fordon..
Användare får gärna själva lägga upp spawnplatser för fordon. (Givetvis med begränsningar) -

Lösenordet: swec

Får ni problem med att hitta servern så kan man ansluta till cherno.comtronic.se på port 2302

Välkomna att besöka SE 1911 ...

..Sweclockers första privata DayZ server

EDIT: Ny server, nytt IP, ny gametracker statistik!

Permalänk
Skrivet av comtronic:

Jag tröttnade på alla värdelösa dayz servrar så jag satte upp en egen server med privat HIVE.

Primärt försöker vi nu samarbeta och laga upp fordon. Vi hade kul igår när vi samarbetade med att sätta ihop en helikopter, som vi använde för att flyga runt och leta efter kraschsites m.m.

Tyvärr slutade kvällen med en katastrofal flygolycka då vår pilot satte ner helikoptern i lutning (Den gled in i ett träd och 6 personer omkom!

Sidechatten är öppen. Eftersträvar dagsljus då man spelar.

Välkomna att besöka SE 1911 ...

Låter trevligt med lite samarbete istället för att köra på med döda allt du ser för att överleva!

Edit: Har ni någon Teamspeak, Mumble eller skype som ni snackar i? För tror inte alla riktigt alla på servern är villiga att samarbeta...

Visa signatur

Bitfenix Merc Alpha | i5 3570K @3,4Ghz | KFA2 GTX570 | Corsair 8GB Vengeance | FSP 700W | 1TB Seagate Barracuda

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av comtronic:

Jag tröttnade på alla värdelösa dayz servrar så jag satte upp en egen server med privat HIVE.

Primärt försöker vi nu samarbeta och laga upp fordon. Vi hade kul igår när vi samarbetade med att sätta ihop en helikopter, som vi använde för att flyga runt och leta efter kraschsites m.m.

Tyvärr slutade kvällen med en katastrofal flygolycka då vår pilot satte ner helikoptern i lutning (Den gled in i ett träd och 6 personer omkom!

Sidechatten är öppen. Eftersträvar dagsljus då man spelar.

Välkomna att besöka SE 1911 ...

Skrivet av 123isak123:

Låter trevligt med lite samarbete istället för att köra på med döda allt du ser för att överleva!

Hur kommer jag åt den?
TS3? Mumble?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Är denna godkänd av DayZ teamet?

Permalänk
Medlem

Vad är HIVE för något då?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-2500K 3.3GHz |Mobo: MSI Z68A-GD55(G3)|RAM: Corsair C. XMS DDR3 8 GB |Grafik: MSI GeForce GTX 580 OC 1536MB (800mhz) |OS: Windows 7 Ultimate 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Intel 80GB 320, 2,5/Seagate Barracuda 7200, 320GB|PSU: Fractal Design r2 650W |Mus: Logitech mx510 |KB:Vanligt |Monitor: Samsung SyncMaster BW226 (2ms / 3000:1)@ 1680X1050.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zekk25:

Vad är HIVE för något då?

servern där all data sparas, om du har tex en revolver på hans server så har du inte den på en "normal" server sen osv, man slipper ju server hoppers osv, ganska nice

Permalänk
Medlem

Hur vet man vilka som är friendly på servern?
Rätt bra att veta för annars gäller ju skjut först för mig iallafall

Visa signatur

| NZXT H2 | Corsair HX 750W | Asus P8Z68-V Pro | Intel i5 2500K@4,5Ghz | 16GB | GTX970 | SSD: 1x512Gb + 1x240Gb + 1x120Gb | Lenovo Thinkpad E530 | ASUS RT66U+56U | Synology DS412+ 4x4TB + DS214 | Zyxel NAS540 8TB | Boxee Box | OnePlus X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av comtronic:

Jag tröttnade på alla värdelösa dayz servrar så jag satte upp en egen server med privat HIVE.

Primärt försöker vi nu samarbeta och laga upp fordon. Vi hade kul igår när vi samarbetade med att sätta ihop en helikopter, som vi använde för att flyga runt och leta efter kraschsites m.m.

Tyvärr slutade kvällen med en katastrofal flygolycka då vår pilot satte ner helikoptern i lutning (Den gled in i ett träd och 6 personer omkom!

Sidechatten är öppen. Eftersträvar dagsljus då man spelar.

Välkomna att besöka SE 1911 ...

Fan vad kul, Hur gör jag för att joina?

Edit: Jag vill alltså joina erat "gäng"

Permalänk
Medlem

Jag hittar fortfarande inte server när jag söker, har du ett IP istället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av krilleoh:

Jag hittar fortfarande inte server när jag söker, har du ett IP istället?

Pröva med Ingame browsern, funka för mig

Permalänk
Medlem

Jag söker med DayZ Commander, verkar konstigt att den inte dyker upp där, menmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krilleoh:

Jag söker med DayZ Commander, verkar konstigt att den inte dyker upp där, menmen.

Har du klickat ur "Hide locked/unofficial"? Jag kan se den via DayZ Commander.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Har du klickat ur "Hide locked/unofficial"? Jag kan se den via DayZ Commander.

Nej, det har jag inte.
Jag trodde det var en officiell server, men nu vet jag det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krilleoh:

Nej, det har jag inte.
Jag trodde det var en officiell server, men nu vet jag det.

Alla servrar med privat hive är "unofficial".

Permalänk
Medlem

Är det samma problem som alla andra 2.5-servrar när det gäller att spara fordon och tält?

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk
Medlem
Skrivet av oskaaarn:

Är det samma problem som alla andra 2.5-servrar när det gäller att spara fordon och tält?

2.5?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejkk:

Jo, det vet jag mycket väl.
Men det lät mest som att han hade satt upp en "ful" server.

Men, så var inte fallet, så struntsamma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejkk:

DayZ versionen: 1.7.2.5 ?

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk
Medlem
Skrivet av comtronic:

Jag tröttnade på alla värdelösa dayz servrar så jag satte upp en egen server med privat HIVE.

Kommer servern starta om någon gång? Blir det en restart eller reset då?

Permalänk
Medlem

"Session lost" utan förvarning?

Är allt som det ska med servern?

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk
Medlem
Skrivet av oskaaarn:

"Session lost" utan förvarning?

Är allt som det ska med servern?

En omstart var det, de varnade någon minut innan.

Permalänk
Medlem

Olika spelupplevelser på servern varje dag.

Dag 1 hade man ingen koll och hackers hade säkert väldigt roligt med sin teleporterande helikopter där dom varvade med att skjutsa och skjuta hej vilt..

Dag 2 hade vi ett klart bättre samarbete och vi kunde reparera upp en del fordon. Två helikoptrar i ständig taxitrafik.

Igår var det alldeles för många COD-spelare inne och lekte vilda västern runt spawnplatserna. Det låg lik överallt..

Tror det bästa är att begränsa tillgängligheten med pingtidsbegränsning och lösenord.. Tanken var ju att man skulle kunna känna sig 'något' säkrare här...eftersom det är förbannat jobbigt att börja om från början hela tiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av comtronic:

Olika spelupplevelser på servern varje dag.

Dag 1 hade man ingen koll och hackers hade säkert väldigt roligt med sin teleporterande helikopter där dom varvade med att skjutsa och skjuta hej vilt..

Dag 2 hade vi ett klart bättre samarbete och vi kunde reparera upp en del fordon. Två helikoptrar i ständig taxitrafik.

Igår var det alldeles för många COD-spelare inne och lekte vilda västern runt spawnplatserna. Det låg lik överallt..

Tror det bästa är att begränsa tillgängligheten med pingtidsbegränsning och lösenord.. Tanken var ju att man skulle kunna känna sig 'något' säkrare här...eftersom det är förbannat jobbigt att börja om från början hela tiden

Det skulle kanske vara bra med lösenord som bara delas ut här på SWEC och till folk man känner och vet är något "vänliga", fast då kanske det blir brist på spelare.

Förresten, är servern nere just nu? Har inte kunnat se den på hela dan idag.

Permalänk
Medlem

I söndags eller måndags var det fruktansvärt att se tex Smurf teleportera sig över hela kartan och spawna helikoptrar i rasande takt. Ett lösenord är kanske att tänka på? Fusket försvinner kanske inte men det minskar nog. Jag hittade en hackad helikopter som jag gav bort. Det är väl fortfarande max en helikopter per server?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Det skulle kanske vara bra med lösenord som bara delas ut här på SWEC och till folk man känner och vet är något "vänliga", fast då kanske det blir brist på spelare.

Förresten, är servern nere just nu? Har inte kunnat se den på hela dan idag.

Ja, det blir förmodligen lösenord till nästa vecka..

Det måste varit något problem med internetanslutningen.. Logfilen hade fyllts med detta:
BattlEye Server: Failed to resolve BE Master 'arma2oa1.battleye.com'

Måste ha startats igång för jag såg att det var okej nu..

Permalänk
Medlem
Skrivet av sodnik:

I söndags eller måndags var det fruktansvärt att se tex Smurf teleportera sig över hela kartan och spawna helikoptrar i rasande takt. Ett lösenord är kanske att tänka på? Fusket försvinner kanske inte men det minskar nog. Jag hittade en hackad helikopter som jag gav bort. Det är väl fortfarande max en helikopter per server?

I mitt script såg jag att det spawnas maximalt 3 helikoptar... Jag har dock mer än fördubblat sannolikheten och maxgränsen för fordon.. Själv har jag tröttnat rätt fett på allt springande...

Permalänk
Medlem
Skrivet av comtronic:

I mitt script såg jag att det spawnas maximalt 3 helikoptar... Jag har dock mer än fördubblat sannolikheten och maxgränsen för fordon.. Själv har jag tröttnat rätt fett på allt springande...

mm. Just nu är det ingen helikopter alls dock verkar det som. Den som hittades igår hade kraschats.

Permalänk

Det var alldeles nyss en hackare som teleporterade alla och började meja ner dom med maskingevär. Kanske värt att ta en titt på. Jag var snabb med alt+F4 dock, så jag lever fortfarande

Visa signatur

i5 2500k @ 4.2GHz | Antec Kühler H2O 620 | MSI P67A-GD55 | GTX 570 DCU II | 120GB Intel 320 SSD | WD Caviar Green 1,5TB | 2x8 GB Corsair Dominator 1600Mhz | 750W OCZ | BitFenix Shinobi | Asus VS248H

Permalänk
Medlem

Det finns en medic-låda i första hangaren på NW airfield som innehåller alla vapen från Arma 2. Kanske ska ta bort den.

Permalänk

Hur länge tror du att servern kommer hållas uppe? Har du global chat?