Permalänk
Medlem

ska byta nätagg tips önskas

ska byta nätagg tips önskas har en budget upp till 1200 ca tänkte jag
tänkte att min 750w ska det vara
sitter ett corsair gs 700 eller 750 ej ett 2013 i min låda just nu
problemet är att den har låtit illa från det att det var nytt ! samt att vid high load så crashar datorn blåskärm
inte roligt om det händer i 25 manna LFR wow
men jag ska köpa ett nytt ! sedan lämna in det jag har nu på reklamation
så får man se om agget var problemet : ) låter illa så det ska bytas iaf

det ska driva ett sandy bridge system med gtx 580 som sitter i en obsidian 800 behöver långa kablar !!

funderar på något av dessa agg vilket är bättre det ska vara tyst !!

http://www.oc.nu/corsair-hx750-modular-gold.html

http://www.oc.nu/corsair-800w-gaming-series-80-bronze.html

http://www.oc.nu/corsair-power-supply-750w-tx-m-modular-atx-p...

Permalänk
Medlem

Att du får blåskärm behöver inte vara agget kan vara minnet ssd eller något liknande. Jag hade köpt ax serien från corsair.

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

AX ligger lite över min budget !!!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Köp inte ur Corsairs gaming serie, lägg pengarna på ett modulärt, kom på det när jag hade instalerat mitt GS800.
Lite för sent alltså

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Custom vattenkylning | Intel Core I5 3570K @ 4.4GHz | ASUS Sabertooth Z77 | Sapphire R9 Fury | 24 GB 1600MHz | Corsair RM 750x | Samsung 830 128 GB | Crucial BX100 500GB |

| Egenbyggd DAC: MINI4396, moddad | --> | Fostex TH-X00 |

Permalänk
Medlem

OM Ax inte är din budget just nu tycker ja du ska försöka att antingen låna eller vänta och spara tills du har råd då man aldrig ska tumma på nätagg. Själv köpte jag mig ett AX860i för ett par månader sen helnöjd och förväntar mig bra prestanda många år framöver, är ju en anledning att man får 6 års garanti

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Skrivet av lillen49:

AX ligger lite över min budget !!!

1. Vem skriker du åt?
2. AX är oftast billigare än HX serien och du länkade ett HX agg ovan. Så om du har råd med HX men inte AX så är det lite skumt faktiskt.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Skriker inte
men så som jag förstår det så är ax agget bra mycket dyrare
i alla fall där jag har kikat !

Permalänk
Permalänk
Avstängd
Skrivet av lillen49:

Skriker inte
men så som jag förstår det så är ax agget bra mycket dyrare
i alla fall där jag har kikat !

AX aggen (inte med I i slutet) är oftast BILLIGARE eftersom HX är deras mest påkostade serie.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tumnus:

AX aggen (inte med I i slutet) är oftast BILLIGARE eftersom HX är deras mest påkostade serie.

Bullshit

Visa signatur

Speldator: CPU: i5 3570k @ 4,6 ghz, kyls av Be Quiet Dark Rock Pro 2 Moderkort: ASUS P8Z77-V GPU: Gigabyte GTX 670 WF OC Chassi: Fractal Design Arc PSU: Fractal Design Newton R2 800w SSD: Corsair Force GT 120 gb RAM: Corsair Vengeance 8 gb HP HDD: 1 tb 7200 rpm Ljudkort: ASUS Xonar DX

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Tumnus:

AX aggen (inte med I i slutet) är oftast BILLIGARE eftersom HX är deras mest påkostade serie.

AX var deras mest påkostade serie och nu är heter den AX i, dvs HX har aldrig varit den mest påkostade.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Jag skulle rekommendera Be Quiet och deras Dark power serie. Har aldrig i mitt liv tidigare haft vantarna på någon så lyxig komponent. Helt knäpp tyst är det också. Men som alltid. Smakar det så kostar det, du får helt enkelt nöja dig med 550watt med din budget. Ser heller ingen anledning varför du skulle behöva mer kräm i agget än så.

Permalänk
Medlem

ett ax agg på 760w går på 1398kr på komplett.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=769192

Permalänk
Medlem

Jag köpte denna se nedan !! och det löste mina problem med blåskärm ! kört wow med högsta grafiken i 25 manna och ingen blåskärm
gs 700 agget jag hade i klarade inte av att driva tydligen! fick strömskpikar eller något vid hög belastning ! ska reklamera det !!!
http://www.oc.nu/corsair-hx750-modular-gold.html

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

OM Ax inte är din budget just nu tycker ja du ska försöka att antingen låna eller vänta och spara tills du har råd då man aldrig ska tumma på nätagg. Själv köpte jag mig ett AX860i för ett par månader sen helnöjd och förväntar mig bra prestanda många år framöver, är ju en anledning att man får 6 års garanti

Kör också med ax860i. Jäkligt bra agg. Tyst och kraftfullt. Har också 800D chassi. Finns inga kablar som räcker hela vägen. Därför man har fått med skarvkablar. AX är jag helnöjd med. Bara kört med corsair så jag kan inte säga så mycket om dom andra märkena. Hade ett 1000W förut som höll i 3.5 år.

Visa signatur

- Its all about the game

Permalänk
Medlem

Billigt, bra, tyst och byggt av Seasonic. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1368723

Visa signatur

CPU: i5 3570K@4.2GHz, 1.152V RAM: Corsair Vengeance 8x2 Grafikkort: MSI Geforce GTX 660ti Chassi: Fractal Design Define R4 Ljudinterface: Focusrite Scarlett 2i2 Hörlurar: Audio Technica ATH-M50
Citera för svar!
Gymnasist med stort intresse för musik, grammatik, böcker och datorer.

Permalänk
Medlem

Håll dig borta från Corsairs nya AX-serie (åtminstone 760/860) oavsett pris. Den är plågad av coilwhine. Det finns mycket att läsa om det på deras egna forum. Jag tog mig igenom två 760 innan jag gav upp.

Visa signatur

Ner med konsolbönderna! Rösta modermodemerat!