Permalänk
Medlem

Förslag på prestanda Chassi?

Någon som är involverad i chassin kanske kan ge mig nått tips på ett chassi som:

1. Finns att köpa
2. Någurlunda pris
3. Sattsta på prestanda före design
4. midi eller super midi
5. "inga" krav på att vara tyst!

Letar en nice låda till min nya dator och jag vill få ut så mycket prestanda per krona som bara går! frågan är hur viktigt är igentiligen lådan?

Permalänk
Hedersmedlem

En bra låda är trevligt. Mitt tips blir ett Chieftek Miditower, typ Dragon serien. "Alla" datoraffärer har typ det chassit, kostar ca 1000:- med 340w nätagg. Finns även i andra färger, som silver, blå, röd, gul m.m.. kolla på www.colorcase.se där finns det + en massa andra chassin..

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Hur menar du med bra prestanda + låda?
Att det är bra luftgenomströmning (stor, många fläktplatser) eller...?

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem

Kan någon förklara detta med watt?! vad jag ser så funkar det med 300w för alla prollar på marknaden men många rekomenderar 350w? och vad ska men tex med ett 460w agg till?

Och det är väl just värmen man vill bli av med när man trimmar (annars åxå), så många fläkt plattser och kanske firnuliga lösningar på hur luften ska strömma? fläktar på sidorna på chassit m.m m.m

hmmm man kan väl alldrig tjäna på vatten kylning om man inte har nått krav på db? menar hel satts kostar väl typ 2500 kr eller så?

Jag är helt nollad på detta derför jag ber om hjälp

Permalänk
Medlem

DjHypnoz, Det där med W är inte bara för prollen, om du har massa fläktar,HDD:s eller sådant så drar det mer ström. Det kan bli lite med 300W om du har massa HDD:s mm

Visa signatur

Intel 2500k @ 4,5ghz| Asus P8P67 pro | 8gb corsair | Asus HD 6970 DirectCU II | Fractal Design 650w | Fractal Design R3 vit

Permalänk
Medlem

Addtronics 7896A. Både räcker och blir över.

Visa signatur

Var snälla mot varandra och snåla inte på nätaggregatet.

Permalänk
Medlem

Jo just fan glömde lådan jag har en Addtronics 7896A den är bra.

Visa signatur

Intel 2500k @ 4,5ghz| Asus P8P67 pro | 8gb corsair | Asus HD 6970 DirectCU II | Fractal Design 650w | Fractal Design R3 vit

Permalänk
Medlem

Lian Li PC-602 finns på jmedata.se för 1199 kr. det är billigt för ett Lian Li chassi, jag har fått ett sånt nyss, snyggt och väger väldigt lite, följer me 3 st 80mm fläktar också men inget nätagg...

Permalänk
Medlem

Lian Li PC 60 koster under 2k på JME! Köpte ett själv i höstas! Fin fint.. 4 fläktar medföljer

Visa signatur

Asus P7P55D Pro - Intel Core i5 720@3,25 GHz - 4 Gb Corsair DDR3 - 8800 GTS 640 Mb - 1,6 Tb - LianLi PC-60

Permalänk
Medlem

Jag har just skaffat mig ett Chieftec Dragon Big tower. Den är blå med ett 360 w nätagg. Jag är grymt nöjd med det chassit.

http://komplett.se/k/ki.asp?action=info&p=25298&t=597&l=2&Avd...

Visa signatur

oo=II=oo

"Kom arbetslust och träng dig på, här skall du motstånd finna"