Anmäl dig till Roborock Challenge!
Permalänk

Uppgraderingsråd

Tjenare.

Funderar på att uppgradera till ett Titan och nytt PSU.

Frågor jag ställer mig och vet att ni är bättre på att svara på än mig själv är:
1, Behöver jag byta moderkort? Sitter på ett gammalt P8P67 PRO idagsläget. Vet att det inte stödjer PCI 3.0 men fungerar det ändå?
2, Har en i72600k, sätter det mig i skiten i form av att leka flaskhals?
3, Funderar även på att köpa en ASUS PB278Q. Fixar jag upplösningen med riggen jag har isf?

Pöss å tack, ni swänger som fan alla hjälpsamma.

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Medlem

1.Nej. PCI-E är bakåtkompatibelt.
2.Apsolut inte. Du kan klocka den till skyarna med en bra kylare och då flaskar den inte ens 2 titan med tur.
3.Högst troligt. Annara är det nog nått fel.

Mvh.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Ren kärlek det där

En stilla fråga, som lite relaterar till detta. Tänkte flytta över gamla prylarna till mina två söners burk. Dock behöver dom nytt chassi. Något tips på billigt chassi, behöver inte vara toktyst, som passar GTX580?

Glömde en sak, lika bra att kolla det. Fractal Design Newton R3 600W borde väll klara av att driva Titan och övrigt ok va?

Ber om ursäkt ifall jag drar ifrån ämnet för mycket.

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Medlem

Chassi:Skulle ta ett: http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/168656-fractal_design...

Fractal design R3 newton 600w ska klara utan problem och dra runt ett titan.

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk

Stort tack alla. Blev ett Fractal Design Core 3000 till barnen.

Å till mig PB278Q, FD Newton R3 600W och ett GTX Titan.

Jä!

Stort tack för hjälpen.

Visa signatur

- Mark Pitta

Permalänk

Stort tack. Riktigt nöjd

Visa signatur

- Mark Pitta