Permalänk
Inaktiv

En dator som ingenting gör pga mig :>

Hej sweclockers!

Har funderat på vad jag ska göra med min andra dator som bara står.

Spec:
CPU: Intel core 2 duo 3,00ghz ~ (som jag älskar)
Minne: 4gb
GPU: 5830 2 gb
Moderkort: Asus
HDD: Samsung 500gb
Opirativsystem: olyckligtvis windows vista...

Själv så vill jag inte sälja den. La upp en tråd för 2-3 veckor sedan här hur mycket jag skulle kunna få men efter den tråden så kom jag fram till att jag inte ens skulle få ihop bensinpengar (inte mycket med andra ord)

själv så har jag funderat på att ha den som ett "xbox"/"Playstation" och bara installera enklare spel som fifa och dra några games. vad tror ni om det?

sååå har ni några tips på vad ni har gjort med era datorer? allt uppskattas!
mvh/ PeterPanik

Edit* min Titel på denna tråden är kanske inte den bästa!

PSS: vill inte spamma tråden så ni kommer få ett (Gilla) !

Permalänk
Medlem

Media / filserver ?

Koppla in i TV och släng in diskar

Permalänk
Skrivet av anon186265:

Hej sweclockers!

Har funderat på vad jag ska göra med min andra dator som bara står.

Spec:
CPU: Intel core 2 duo 3,00ghz
Minne: 4gb
GPU: 5830 2 gb
Moderkort: Asus
HDD: Samsung 500gb
Opirativsystem: olyckligt vis windows vista...

Själv så vill jag inte sälja den. La upp en tråd för 2-3 veckor sedan här hur mycket jag skulle kunna få men efter den tråden så kom jag fram till att jag inte ens skulle få ihop bensinpengar (inte mycket med andra ord)

själv så har jag funderat på att ha den som ett "xbox"/"Playstation" och bara installera enklare spel som fifa och dra några games. vad tror ni om det?

sååå har ni några tips på vad ni har gjort med era datorer? allt uppskattas!
mvh/ PeterPanik

Edit* min Titel på denna tråden är kanske inte den bästa!

Har en gammal med p4, XP osv slängde in 900gb och kopplade den till tv. Dock startar den inte alltid av någon mystisk anledning ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186265:

Hej sweclockers!

Har funderat på vad jag ska göra med min andra dator som bara står.

Spec:
CPU: Intel core 2 duo 3,00ghz
Minne: 4gb
GPU: 5830 2 gb
Moderkort: Asus
HDD: Samsung 500gb
Opirativsystem: olyckligt vis windows vista...

Själv så vill jag inte sälja den. La upp en tråd för 2-3 veckor sedan här hur mycket jag skulle kunna få men efter den tråden så kom jag fram till att jag inte ens skulle få ihop bensinpengar (inte mycket med andra ord)

själv så har jag funderat på att ha den som ett "xbox"/"Playstation" och bara installera enklare spel som fifa och dra några games. vad tror ni om det?

sååå har ni några tips på vad ni har gjort med era datorer? allt uppskattas!
mvh/ PeterPanik

Edit* min Titel på denna tråden är kanske inte den bästa!

Jag byggde in en liknande dator i min TV-bänk. Klarar full HD utan problem. Nu kanske du har bättre prylar för det redan och då vet jag inte riktigt

Lägga in PFsense kanske och köra som router/server?

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186265:

Hej sweclockers!

Har funderat på vad jag ska göra med min andra dator som bara står.

Spec:
CPU: Intel core 2 duo 3,00ghz
Minne: 4gb
GPU: 5830 2 gb
Moderkort: Asus
HDD: Samsung 500gb
Opirativsystem: olyckligt vis windows vista...

Själv så vill jag inte sälja den. La upp en tråd för 2-3 veckor sedan här hur mycket jag skulle kunna få men efter den tråden så kom jag fram till att jag inte ens skulle få ihop bensinpengar (inte mycket med andra ord)

själv så har jag funderat på att ha den som ett "xbox"/"Playstation" och bara installera enklare spel som fifa och dra några games. vad tror ni om det?

sååå har ni några tips på vad ni har gjort med era datorer? allt uppskattas!
mvh/ PeterPanik

Edit* min Titel på denna tråden är kanske inte den bästa!

Blir en kanon-HTPC/Emulator-dator. Vista är bra efter Service Pack 1 så det är inte olyckligtvis. När Vista kom var det riktigt kasst däremot ja.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Amazoth:

Media / filserver ?
Koppla in i TV och släng in diskar

hmmm för att spela in tv program tänkte du på då? det låter ju nice i så fall!

Skrivet av Widholm:

Har en gammal med p4, XP osv slängde in 900gb och kopplade den till tv. Dock startar den inte alltid av någon mystisk anledning ^^

XP <3

Skrivet av FX9:

Jag byggde in en liknande dator i min TV-bänk. Klarar full HD utan problem. Nu kanske du har bättre prylar för det redan och då vet jag inte riktigt
Lägga in PFsense kanske och köra som router/server?

gillade att både du och Amazoth sa till tv'n där! funderar starkt på detta

Skrivet av sj6:

Blir en kanon-HTPC/Emulator-dator. Vista är bra efter Service Pack 1 så det är inte olyckligtvis. När Vista kom var det riktigt kasst däremot ja.

tack för tipset! ser gott ut!
Då vet du hur jag känner mig haha (om du har haft vista)

Tack för dessa alla! blir till att koppla in några håddiskar och köra på som en slags Emulator-dator som sj6 sa kanske lite mer än så (server m.m.)

En sak till om ni orkar svara på detta: Någon idea att sätta in vista i en ssd (snabb uppstart m.m. endast) ?

mvh/ Peterpanik

Permalänk
Medlem

Känner också att den bör kopplas till TV:n som HTPC/filserver/mediadelning över nätverket.
Har du en handkontroll så kan du ju bekvämt lira lite enklare spel och emulatorer som nämnt av andra!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Johen:

Känner också att den bör kopplas till TV:n som HTPC/filserver/mediadelning över nätverket.
Har du en handkontroll så kan du ju bekvämt lira lite enklare spel och emulatorer som nämnt av andra!

Precis det jag tänkte! ang handkontroll! Det finns PS och Xbox kontroller till dator har jag för mig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186265:

Precis det jag tänkte! ang handkontroll! Det finns PS och Xbox kontroller till dator har jag för mig?

Köp Microsofts xbox controll för pc. Den är bäst då spel som görs för att fungera med kontroll till pc görs efter den. Den fungerar alltså mycket bättre än många andra out of the box.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186265:

hmmm för att spela in tv program tänkte du på då? det låter ju nice i så fall!

XP <3

gillade att både du och Amazoth sa till tv'n där! funderar starkt på detta

tack för tipset! ser gott ut!
Då vet du hur jag känner mig haha (om du har haft vista)

Tack för dessa alla! blir till att koppla in några håddiskar och köra på som en slags Emulator-dator som sj6 sa kanske lite mer än så (server m.m.)

En sak till om ni orkar svara på detta: Någon idea att sätta in vista i en ssd (snabb uppstart m.m. endast) ?

mvh/ Peterpanik

Har för mig att det är XP som saknar stöd för TRIM, är det så så är en SSD kanon, ännu bättre om du kan skicka OS:et på den.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Folding@Home kanske? Vem vet du kanske hjälper världen bota någon hemsk sjukdom på köpet!

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-2500K GPU: 2x MSI GeForce GTX 560Ti 2048MB TWIN FROZR II OC RAM: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP HDD: Corsair Force 3 + WD Green 5400 2x 2TB(Raid) Case: Fractal Design R3 PSU: Corsair TX 750W 80+ Bronze MB: MSI P67A-GD55 REV B3 OS: Windows 7 Ultimate 64-bit

Permalänk
Lego Master

HTPC (XBMC! <3) med enklare spel, som andra redan har sagt.
Fick själv tag i en gammal stationär HP utan vettig grafik, den står bakom TVn och puttrar på i sin egen takt. Slängde in Win8 på den (första Win8-licensen jag köpte, för att testa) och det funkar faktiskt väldigt bra. Enkelt att starta XBMC från Modern UI-menyn och Netflix-appen tar hand om filmstreamingbehovet. Väldigt väl avvägt får jag säga.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield