Permalänk
Medlem
Skrivet av Den Maskerade Daskaren:

Jävla skitspel, man visste hela tiden att det skulle bli såhär, endå så köper man skiten! Hur trög får man bli...

Har man gjort många gånger
D3,gw2

Men buggar i själva spelet är lugnt för de kommer att rättas till i patchar, EA's servrar däremot är en annan sak.
Själva spelet ser ganska kul ut, men det bästa är att vänta några veckor, så de hinner rätta till alla fel och att man ser om någon fortfarande spelar spelet.

Permalänk
Medlem

Såhär kan det se ut när det buggar lite xDDDD

Höghus ovanpå höghus med flygande bilar haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thunde:

Har man gjort många gånger
D3,gw2

Men buggar i själva spelet är lugnt för de kommer att rättas till i patchar, EA's servrar däremot är en annan sak.
Själva spelet ser ganska kul ut, men det bästa är att vänta några veckor, så de hinner rätta till alla fel och att man ser om någon fortfarande spelar spelet.

Spelet är kul, har 12 timmar speltid sen i förrgår och redo för mer

Permalänk
Medlem

Varför i helvete förköpte jag spelet... jag visste ju att det skulle bli så här...

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 4 REV B3 | Crucial 32GB (4x8192MB) CL8 1600MHz Ballistix Tactical | Intel Core i5 2500K @ 4,3 GHz | Noctua NH-D14 | GeForce GTX 970 | FD 1000W | Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

you: Why can Amazon users get refunds but I can't?
Adrian: That is understandable, but I must inform you that if you choose to dispute it, your account will be banned.

shit EA alltså
Adrian jobbar alltså för EA, nice.

Dåligt utformat, det som mest troligt menas är att hans sim city konto blir avstängt om han refutar. Det är väl självklart, annars hade han kunnat få tillbaka pengarna och fortfarande ha spelet. EAs chatt support är dock värdelöst och det handlar helt om vem man får prata med. Om man pratar med någon annan så går det säkert att få en refund. Jag vet av egen erfarenhet att vissa säger blankt nej medan andra gör det utan problem.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som får ljudbuggar te.x har du en smockfull stad med massa poliser så hur högt du än zoomar ut, så tjuter de utav bara helvete none stop. Jag var tvungen att starta om spelet när de kändes som mina öron började blöda. Samma hände när de blev komet nedslag i min stad =(. Bra Aimat rymden, rakt på mitt största sjukhus och vattenverk!

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem

Suck, när uppdateringsproblemet var löst så ville spelet att jag skulle spela tutorialen. Synd bara att den inte fungerar.

Permalänk
Medlem

Är det någon som kan spela?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

3000 då kanske?
Var nått sånt
dock var det några år sedan
Kommer ihåg att man kunde ta en brush och höja miljön och om man höll den stilla på minsta brush storleken så kunde man få ett berg som var typ 1km högt och 1*1m längst ner

Det var nog Sim City 4 du menar

Det finns:
Sim City
Sim City 2000
Sim City 3000
Sim City 4
Sim City Societies
Sim City (2013)

Permalänk
Medlem

Tydligen så är det tutorialen som registrerar dig på servern därför den cepar som fan. står lite om problemet på support sidan. Dock ingen lösning förutom att prova på en annan server

Permalänk
Medlem

någon med deluxe som testat med fransk/tysk/engelsk stad? hur aktiverar man det/hur får man dessa byggnader? någon som vet?

Visa signatur

CM HAF 932 - i5 3570k @ 4.1GHz - MSI Z77A-GD65 - Nvidia ASUS GTX660 TOP - Razer Deathadder 2013 - Ducky G2PRO TKL

Permalänk
Medlem

Spelet startar för mig och jag kommer in i tutorialen, men där händer inget.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Spelet startar för mig och jag kommer in i tutorialen, men där händer inget.

Gå till City Hall, då startade det för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Spelet startar för mig och jag kommer in i tutorialen, men där händer inget.

Kom dit en gång. Nu står det bara "Ansluter till uppdateringsserver". Hatar det här med DRm och att man måste va online för att spela..

Permalänk
Medlem
Skrivet av douz:

Kom dit en gång. Nu står det bara "Ansluter till uppdateringsserver". Hatar det här med DRm och att man måste va online för att spela..

Skämta inte... Jag kan inte skapa en egen stad för att spela för mig själv. Inte joina andras regioner eller någonting. Tutorialen var så dålig och styrd så man ville spy.. Längtar tills detta spel crackas så man faktiskt kan spela det...

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Någon mer än jag som får ljudbuggar te.x har du en smockfull stad med massa poliser så hur högt du än zoomar ut, så tjuter de utav bara helvete none stop. Jag var tvungen att starta om spelet när de kändes som mina öron började blöda. Samma hände när de blev komet nedslag i min stad =(. Bra Aimat rymden, rakt på mitt största sjukhus och vattenverk!

Verkar vara fler som har problem med ljudet, bland annat med ljudet från meteoren.
Har för mig jag läste om ljudproblem i Betan också så man har tydligen inte fixat det.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Dessa releaser.. Så jävla fail, vill fan bara spy!

Permalänk
Medlem

Älskar Simcity, men vägrar att köpa det på grund av AlwaysOnDRM. Många spel har AlwaysOnDRM men Simcity har ingen som helst nytta av det, så med andra ord är det en jäkla moneygrab som gör det svårare för oss konsumenter. Samma anlednind som jag inte köpte Anno innan de förbättrade deras AlwaysOnDRM policy...

Lider med alla som köpte spelet...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk

Så himla fint att ett multi-miljardföretag som EA inte ens klarar av att ha ordentliga servrar uppe när de släpper ett av deras mest hypade och efterlängtade spel på länge. "SimCity servrarna nere, återansluter". GJ EA...

Visa signatur

PSN: nickeswe
XBL: Jixel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nehemja:

någon med deluxe som testat med fransk/tysk/engelsk stad? hur aktiverar man det/hur får man dessa byggnader? någon som vet?

Du har en del monument från dessa städer, placerar du en sådan så börjar staden automatiskt bygga om sig i tyskt stuk tex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Den Maskerade Daskaren:

Jävla skitspel, man visste hela tiden att det skulle bli såhär, endå så köper man skiten! Hur trög får man bli...

Är det så illa alltså? Jag är inte förvånad, de har lyckats skapa en hype och det är därför vi har köpt...EA vinner, vi förlorar, igen.

Jag kommer inte ens in än så jag kan inte uttala mig.
Kan inte skapa stad står det bara, fattar nada och varför i hel**** måste man vara online på origin för att spela/spara osv? Jag ogillar detta. Men som sagt, jag har inte kunnat spela än så jag kan inte uttala mig.

Permalänk

Helt otroligt att något kan fungera så här dåligt. Kan dock säga till er som inte lyckats spela än att det är ett riktigt roligt spel när man väl kommer in. Jag har själv kört några timmar vi VPN och det är ett väldigt trevligt spel. Det ända jag kan klaga på är att man gärna hade haft lite mer plats att bygga på

Visa signatur

Dator 1: |Intel i7-3939K | Noctua NH-U12P | Asus P9X79 | ATI 6950 | 16Gb DDR3 | 2 TB HDD | Corsair HX 650W |Fractal Design Define R3| Dator 2: Phenom 9550@2,6Ghz | Gigabyte GA-MA790X-UD3P| ATI 3870 | 4GB DDR2 | 500GB HDD | Seasonic 600W | Cooler Master Elite 333 Bärbar: Acer eee 1000HE Kamera: Nikon D90
http://www.sweclockers.com/galleri/5337-hylla-bli-skrivbord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plams:

Gå till City Hall, då startade det för mig

Prövade, hände inget. Det kommer inte upp några promts för att göra saker. Bara en stad utan att man kan göra något annat än att kolla runt. Jag har kört tutorialen i betan och då kom det upp någon pratbubbla eller något vid city hall. Nu händer inget alls.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Till alla er som köpt spelet och tycker att drm skyddet är skit för att ni inte kan spela ett spel ni har betalat för, häv köpet! Om en produkt som du har köpt inte fungerar så har ni rätt till det! Vänta inte tills det fungerar utan gör nånting åt det nu! När det flyter som det ska igen så kan ni köpa det till reducerat pris och slipper krånglet!

Permalänk
Medlem

'Går inte att skapa din stad just nu, återvänd till huvudmenyn'

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem

Jahopp, kanske är lika bra att man får spelet på måndag såman slipper allt server krångel som alla verkar ha just nu, förhoppningsvis är det bättre när jag får det:)

Permalänk
Medlem

samma gammla visa men østeuropa fungerade før mig igår vid release. før att få testa spelet innan lägg dax. men vart kommer folk spela sen? kommer det bli lite roliga sweclockers regioner?

Permalänk
Medlem

Är det väst eller öst man ska spela på som svensk?

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem

Väst, men spelar ingen roll.

wow, fick ett svar direkt!

@simcity Still down? We're really disappointed here in Sweden! :c More servers?

We are aware of the server issue and our team is working diligently to find a solution.

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W