Permalänk
Medlem
Skrivet av fläsklägg:

Får man svensk cd-key? Det var väl nån av dom där sidorna man fick en rysk på...

Klart du får!

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Medlem

När tror ni dom har fått i ordning på allt strul osv? i helgen? Början av nästa vecka? Om en vecka? Svårt att svara på kanske men...

Permalänk
Skrivet av jeppe1990:

Klart du får!

Okej är det en känd och etablerad sida då? Ingen risk det är hackade eller stulna keys?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fläsklägg:

Okej är det en känd och etablerad sida då? Ingen risk det är hackade eller stulna keys?

köpte min nyckel därifrån. 350~SEK fungerar perfekt. direkt leverans. allting.

dock kommer du inte ifrån alla problem som vi alla har, ingen kan spela skiten

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe1990:

Min region är borta, kul...

kom in med. Fast staden var borta.

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem

Gött att spelet äntligen verkar fungera, tråkigt nog har jag typ redan tröttnat. Mest pga. simulationen i spelet är enligt mig trasig. Bilar och fotgängare tar de mest korkade vägarna. Det blir milslånga köer vid ens city entrance vilket har påföljden att alla service fordon fastnar. När de väl kommer in kör allihop till samma ställe och beter sig extremt oeffektivt. Kör man så som jag vill köra, att man kör en region för res/com och en annan för ind så fungerar det inte heller så bra. Det tar evigheter innan ens arbetare tar sig dit, om de gör det överhuvudtaget. Båtar och tåg verkar göra 0 nytta. För mig buggar det även en hel del om man tradear services med sina andra städer. Ibland säger spelet att där inte finns den valda tjänsten tillgänglig t.ex fast än det gör det. Vissa tjänster fungerar ibland men då registreras de inte på andra sidan. T.ex om jag skyfflar ut avloppsavfall till min industri region så visar denna regionen fortfarande att bara det avfall som produceras i industriregionen registreras i reningsverken.

Men värst är köerna. Försökt massa olika layouts på städerna men vid en viss storlek på städerna så börjar det bara förfalla. Alternativet är att bygga allt i samma region men iomed att regionerna är så små känns det bara tråkigt med all pollution osv.

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem
Skrivet av fläsklägg:

Får man svensk cd-key? Det var väl nån av dom där sidorna man fick en rysk på...

Köpte även min där, fungerat perfekt. Varning för att spelet kan upplevas som trasigt dock!

Detta spelet hade verkligen behövt en demo version.

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem
Skrivet av fläsklägg:

Okej är det en känd och etablerad sida då? Ingen risk det är hackade eller stulna keys?

Det är en laglig och etablerad sida. Lika legit som Webhallen och Origin själva. De köper alla nycklar från utgivaren.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fissure:

Gött att spelet äntligen verkar fungera, tråkigt nog har jag typ redan tröttnat. Mest pga. simulationen i spelet är enligt mig trasig. Bilar och fotgängare tar de mest korkade vägarna. Det blir milslånga köer vid ens city entrance vilket har påföljden att alla service fordon fastnar. När de väl kommer in kör allihop till samma ställe och beter sig extremt oeffektivt. Kör man så som jag vill köra, att man kör en region för res/com och en annan för ind så fungerar det inte heller så bra. Det tar evigheter innan ens arbetare tar sig dit, om de gör det överhuvudtaget. Båtar och tåg verkar göra 0 nytta. För mig buggar det även en hel del om man tradear services med sina andra städer. Ibland säger spelet att där inte finns den valda tjänsten tillgänglig t.ex fast än det gör det. Vissa tjänster fungerar ibland men då registreras de inte på andra sidan. T.ex om jag skyfflar ut avloppsavfall till min industri region så visar denna regionen fortfarande att bara det avfall som produceras i industriregionen registreras i reningsverken.

Men värst är köerna. Försökt massa olika layouts på städerna men vid en viss storlek på städerna så börjar det bara förfalla. Alternativet är att bygga allt i samma region men iomed att regionerna är så små känns det bara tråkigt med all pollution osv.

Jo, trafik problemen börjar bli äckliga runt 60k+ invånare.
Har 90k nu(förutsatt att min stad finns kvar..)
Det blir ju inte bättre kan jag säga, även med dubbla tågstationer, dubbla bussterminaler samt spårvagnar.
Galet mycket folk som pendlar, har KÖ ifrån staden med allt folk i hela vägen bort till min industristad= det tar tid för renhållningsfordon osv att ta sig fram.

Ang tjänsterna så fungerar det bra för mig. Du ser hur mycket tex avlopp det tas om hand genom att klicka på ikonen i respektive stad även om du nu inte har någon avloppsrening själv.

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Medlem

Eu West 3 och 4 nykommna servers? Eller har jag bara inte tänkt på det?
Samt EU east 3.

EDIT: nyheter om nya servers:
http://www.simcity.com/en_US/blog/article/building-for-the-fu...

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av klotim:

Eu West 3 och 4 nykommna servers? Eller har jag bara inte tänkt på det?
Samt EU east 3.

Japp, nya.
Men man vill ju gärna spela på servern man har sina städer på...

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Medlem

Jag kommer in i spelet och försöka köra "Kom igång" grejen men står i vänstra hörnet att sim citys servrar är nere, försöker återansluta.. Ska man låta spelet vara igång å försöka återansluta då lr starta om spelet så den återconnectar till servrarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe1990:

Jo, trafik problemen börjar bli äckliga runt 60k+ invånare.
Har 90k nu(förutsatt att min stad finns kvar..)
Det blir ju inte bättre kan jag säga, även med dubbla tågstationer, dubbla bussterminaler samt spårvagnar.
Galet mycket folk som pendlar, har KÖ ifrån staden med allt folk i hela vägen bort till min industristad= det tar tid för renhållningsfordon osv att ta sig fram.

Ang tjänsterna så fungerar det bra för mig. Du ser hur mycket tex avlopp det tas om hand genom att klicka på ikonen i respektive stad även om du nu inte har någon avloppsrening själv.

Jo jag har noterat det men det är nog en bugg jag stöter på. I det fallet jag menar så syns inte det inkommande avfallet i industristaden. Den tar t.ex hand om bara 10ton fast än den tar emot från en stad med 150k invånare
Bussarna har jag testat men det gjorde bara saken värre för mig så de fick jag plocka bort. Dessutom verkade det bara som att bussarna plockade upp folk och sen hoppar de av helt random och man får pedestrians som ska gå över hela jefla staden som i sin tur blockerar alla vägar som de skall korsa :/

Får hoppas de kan patcha det, men misstänker att allt snack om hur fantastiskt avancerad glassbox motorn är bara varit bullshit. Så antagligen kommer de bara lösa det genom att minska hur många pedestrians och bilar som spawnar :/

Edit: Förresten är det någon som upplever spelet som väldigt tungdrivet grafiskt stundtals? Mitt 680 går varmt som satan trots fps limiter/v-sync och är där någon som vet vad för AA som spelet använder? Känns som någon FXAA variant, blir sjukt suddigt tycker jag med spelets AA. Kanske skulle testa och kolla om man kan få någon annan typ av AA med hjälp av NVInspector?

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Patienten:

Amazon har inga problem att sälja det mig, click baiters gonna click bait.

De har digitala kopior kvar.
Du kan inte köpa fysiska.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Någon som vet vilken server det funkar bäst på?
tiden startar bara om sig

Visa signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4,20 GHz GPU: ASUS ROG Matrix R9 290X
RAM: 4x2GB Corsair Dominator CL8 1600Mhz SSD: Samsung 840 250GB
PCB: ASRock 990FX Extreme9 SPU: Xonar D2 PSU: Corsair AX 750 W
Jag har högre V-core än dig! http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2427150

Permalänk
Medlem

någon som vet om man kan utöka regionerna... efter man har startat en stad? innan med för den delen?
dessutom... minska utsläpp från fabriker? gäller å öka teknik nivån eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe1990:

Japp, nya.
Men man vill ju gärna spela på servern man har sina städer på...

Någon som vet om det kommer finnans en syncning av servrarna i framtiden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av klotim:

Eu West 3 och 4 nykommna servers? Eller har jag bara inte tänkt på det?
Samt EU east 3.

EDIT: nyheter om nya servers:
http://www.simcity.com/en_US/blog/article/building-for-the-fu...

läste en grej jag tyckte var väldigt bra skrivet.

"

"" What we saw was that players were having such a good time they didn’t want to leave the game, which kept our servers packed and made it difficult for new players to join. ""

LOL! is that what you're seeing? I'm seeing that most of your customers that paid you 2 days ago can't log on at all, and the ones that CAN log on, who you claim are having "such a good time", are literally filling your "fan forum" with complaints and frustration with the fact their games are not being saved after hours of play, and they're being kicked out without warning. Maybe you should read your own forum, and make a sincere, honest apology on behalf of your company's groundbreaking historical failure instead of complimenting yourselves on how fun your game is Just a suggestion."

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Okej, testat lite smått med NV Inspector nu. Lyckas inte tvinga någon ordentlig AntiAliasing. Testade de olika inställningarna ingame. Verkar vara lighting inställningen som drar mest prestanda. På lägsta ca 500 fps och på högsta ca 60-70fps (när man tiltar kameran så man ser långt).

Skrivet av anderjo4:

någon som vet om man kan utöka regionerna... efter man har startat en stad? innan med för den delen?
dessutom... minska utsläpp från fabriker? gäller å öka teknik nivån eller?

Du kan inte utöka så som det ser ut nu. Du kan säkert köpa möjligheten som DLC sedan för 150kr eller nåt. Minska utsläpp från fabriker kan du göra med parker och träd (notera dock att den delen av simulationen är sjukt långsam), det försvinnar i förbestämmda intervaler sedan till en viss nivå. Hightech industrier generar mindre utsläpp, men du kommer fortfarande behöva en del smutsig industri för de delar av dina invånare som inte är RRR. Bästa är att bygga all industri i en annan region (och se till att det inte blåser mot dina andra städer) men tyvärr fungerar förflyttningarna för en befolkning mellan städer mindre bra just nu.

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem

Jag minns när Diablo III släpptes 15 Maj, dem fick också problem med sina serverar, och att dem blev överbelastade. Men dem kunde åtminstonde fixa det snabbt och jag kunde faktiskt spela i mellanåt. Det här är ju bara sjukt, det behöver inte ens vara online! Jag vill bara sitta i mitt mörka rum för mig själv och spela spelet lixom..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Fissure:

Okej, testat lite smått med NV Inspector nu. Lyckas inte tvinga någon ordentlig AntiAliasing. Testade de olika inställningarna ingame. Verkar vara lighting inställningen som drar mest prestanda. På lägsta ca 500 fps och på högsta ca 60-70fps (när man tiltar kameran så man ser långt).

500 fps, nice!

Visa signatur

Min Rigg: CPU: Intel i5 4670k @ 4.5Ghz | PSU: 500W OCZ Modstream PRO | 8GB Corsair Vengeance LP | Grafikkort: EVGA GTX 670 FTW 2GB | Moderkort: ASUS Z87-A | Lagring: 1TB HDD, Crucial M4 128GB SSD | Chassi: NZXT H440 Röd/Svart | Headset: Bose AE2W | Tangentbord: Corsair K70 Blue | Musmatta: SteelSeries Fnatic Limited Edition | Mus: Steelseries Rival | OS: Windows 8.1 Pro 64 Bit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexst4:

500 fps, nice!

Sätter man allt på lägsta får jag 900 fps XD
Fult som stryk dock.

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limpfittz:

Jag minns när Diablo III släpptes 15 Maj, dem fick också problem med sina serverar, och att dem blev överbelastade. Men dem kunde åtminstonde fixa det snabbt och jag kunde faktiskt spela i mellanåt. Det här är ju bara sjukt, det behöver inte ens vara online! Jag vill bara sitta i mitt mörka rum för mig själv och spela spelet lixom..

Eu 3 verkar fungera nu iaf.

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man börjar sälja till de städer som finns i regionen, med vanligt gods?

Visa signatur

"Anger dwells only in the bosom of fools."
- A. Einstein

Permalänk
Medlem

Nu är det så att jag inte kan ladda ner spelet från Origin!?!?!? Får Error: 262145:5

Visa signatur

Min Rigg: CPU: Intel i5 4670k @ 4.5Ghz | PSU: 500W OCZ Modstream PRO | 8GB Corsair Vengeance LP | Grafikkort: EVGA GTX 670 FTW 2GB | Moderkort: ASUS Z87-A | Lagring: 1TB HDD, Crucial M4 128GB SSD | Chassi: NZXT H440 Röd/Svart | Headset: Bose AE2W | Tangentbord: Corsair K70 Blue | Musmatta: SteelSeries Fnatic Limited Edition | Mus: Steelseries Rival | OS: Windows 8.1 Pro 64 Bit.

Permalänk

Någon som fått SLI att funka? Forcerar jag AFR2 blir det bara ännu värre.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som får köra om den där förbannade "komma igång" skiten varje gång jag går in i spelet för att försöka skapa en region?

Permalänk
Skrivet av R-DP:

Är det bara jag som får köra om den där förbannade "komma igång" skiten varje gång jag går in i spelet för att försöka skapa en region?

Kan vara för att du testar olika servrar. En av mina kompisar gick in på en annan och då kom den där tutorialen igång. Du ska kunna skippa den. Gå in på den och ut igen så borde det funka.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Den Maskerade Daskaren:

Någon som fått SLI att funka? Forcerar jag AFR2 blir det bara ännu värre.

Verkar som att SLI inte fungerar så som det är nu om man kollar på EAs SC5 forumet

Skrivet av R-DP:

Är det bara jag som får köra om den där förbannade "komma igång" skiten varje gång jag går in i spelet för att försöka skapa en region?

Det ska bara hända om du antingen väljer en server du inte varit på tidigare eller om du börjat en stad och den av någon anledning inte sparats.
Det går enkelt att komma förbi tutorialen genom att dra en escape och välja exit to main menu när du är i tutorialen.

Skrivet av Nerus:

Någon som vet hur man börjar sälja till de städer som finns i regionen, med vanligt gods?

Vad menar du med vanligt gods? Om du syftar på de varor industri tillverkar så är det inget du säljer. Det körs per automatik till dina eller de andras Commercial zoner.

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limpfittz:

wut.

En annan hamnar alltid i kö när man startar spelet. 20~minuter.
När jag kommer in i spelet så startar tutorialen, har jag tur får jag spela igenom den ostört.
Sen vill den load'a in i en annan by - då kickas jag och servern är nere för mig.

För er som faktiskt gav full pris på ogigin för DE (700 SEK) Jag beklagar sorgen

rekomenderar greenmangaming om ni ska ha skiten ändån. (350~ SEK för DE)

Antingen har jag tur eller så har du maximal otur.. kom hem från jobbet ca 20 minuter efter att jag skrev min post och har varit inne i spelet sedan dess utan problem.
EU West 2 så inte en av de nya servrarna.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.