Permalänk
Avstängd

EA Hires Hundreds of Chinese Spammers to Post Positively About SimCity’s Always Online Requirement

Citat:

“I like to think of this game as an MMO. You can only play MMOs online so I’m okay with this!”

“Only losers like to play alone. We should make friends with all SimCity players for a better gameplay!”

“Thank you EA for making sure our game will always be up to date!”

“Our patience will be rewarded with a wonderful game!”

“Don’t get a refund so soon, you should give EA another chance!”

We spoke to one of these spammers in an exclusive interview:

Play4Real: Rumor has it that you are being paid by EA, is this true?

citybuilder229: No, this is not true.

Play4Real: Then why are you posting only good things about SimCity’s always online requirement?

citybuilder229: Because I was told by EA representative to post them.

Play4Real: But you said you weren’t being paid by EA.

citybuilder229: I have not been paid yet.

Play4Real: Oh, okay. Is there anything else you can tell us about this deal you made?

citybuilder229: I am to be paid one RMB (approximately .16 USD) per good post I make.

Play4Real: How many posts have you made?

citybuilder229: 780.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Kul att komma hem från jobbet sliten och spelsugen, och mötas av. Servern är upptagen......

Visa signatur

|-NZXT Beta|-|Intel I7-950 @ 3,07Ghz-|-|6-Gb-|-|Asus GTX 580-|

Permalänk
Medlem

Nope, även om det står available på Oceanic 1 så är det lögn. Alla Europaservrar är givetvis bara att glömma. Ska vi få vänta en vecka innan vi kan spela?

Permalänk
Medlem

Jag som påstår att DICE är jävlar, förlåt mig DICE!

Jag fattar vilka som har förstört för er, ska alltid stå på eran sida!!!!

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Jag ser detta spel som ett MMO. MMOs kan man ju bara spela online, så jag tycker idén om att endast spela online är helt okej.

För er som inte läst post 1388 säger jag bara .

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

EA... Enormous Asses

HAHA skriv de på EA´s facebook sida!!

Permalänk
Medlem

Jag kommer inte in överhuvud taget, nån som kan hjläpa snälla?

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Custom vattenkylning | Intel Core I5 3570K @ 4.4GHz | ASUS Sabertooth Z77 | Sapphire R9 Fury | 24 GB 1600MHz | Corsair RM 750x | Samsung 830 128 GB | Crucial BX100 500GB |

| Egenbyggd DAC: MINI4396, moddad | --> | Fostex TH-X00 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av pixzie:

Jag kommer inte in överhuvud taget, nån som kan hjläpa snälla?

Du är inte ensam om att inte komma in så det är nog inte så mycket att göra än att vänta tills EA har fixat stabilare servrar som klarar trycket.

Visa signatur

MSI Z77A-GD65, i7 3770K, 16GB ram, 1,5 TB HDD, GTX 680 2GB, Antec P182, Macbook Pro 13,3" Retina

Permalänk
Medlem

Ok tack!
Lite surt att de inte pallar av en release dock....

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Custom vattenkylning | Intel Core I5 3570K @ 4.4GHz | ASUS Sabertooth Z77 | Sapphire R9 Fury | 24 GB 1600MHz | Corsair RM 750x | Samsung 830 128 GB | Crucial BX100 500GB |

| Egenbyggd DAC: MINI4396, moddad | --> | Fostex TH-X00 |

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av kullendorff:

Själv tycker jag synd om alla som tar det här på så stort allvar.

Japp - jag har köpt spelet.
Nej - det är inte bra skött av EA.
Jo - jag kommer köpa mer spel av EA.
Nej - jag är inte speciellt upprörd. Skit händer, så är livet beskaffat.
Ja - jag har fått spela en hel del (men mest under tis-ons).
Ja - det är bra.

Det är ju folk som dig som får bolagen att kunna göra såhär utan vidare.
Om och om och om igen.

Så, tack så mycket för din starka integritet.

Permalänk
Medlem

Det här är ju helt sjukt dåligt skött från EA:s sida, att man köper ett dyrt spel som man inte ens kan komma in i.
Har försökt i två dagar nu utan att lyckats, har en gång lyckats köra halva tutorialen. sen på ett par timmar lyckades jag skapa en region och en stad, men nu de få gånger jag lyckas komma in i den så blir det bara i "spectator mode".

skanalöst dåligt. inte lär vi väl bli kompenserade heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Det här är ju helt sjukt dåligt skött från EA:s sida, att man köper ett dyrt spel som man inte ens kan komma in i.
Har försökt i två dagar nu utan att lyckats, har en gång lyckats köra halva tutorialen. sen på ett par timmar lyckades jag skapa en region och en stad, men nu de få gånger jag lyckas komma in i den så blir det bara i "spectator mode".

skanalöst dåligt. inte lär vi väl bli kompenserade heller.

Nä EA verkar inte vilja ge pengarna tillbaka.
Men om du har köpt spelet på en annan affär än origin så borde du få pengarna tillbaka om spelet är ospelbart. Tror man har 1-2 veckors ångerätt i en vanlig butik.
Om 2-3 veckor har det nog löst sig...

Permalänk
Medlem

Köpte på Greenmangaming, så tveksamt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Köpte på Greenmangaming, så tveksamt.

Varför skulle det vara tveksamt?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dhanjel:

Köpte på Greenmangaming, så tveksamt.

GMG brukar ha en "NON REFUNDABLE" på de produkter där du inte kan få refund.
Fast det står inget på SimCity sidan. Men kanske inte går att få refund med tanke på att nyckeln registreras till en tjänst.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Har en text i vänster hörn där de står "simcitys servrar är nere. Försöker återansluta" Är de lönt att fortsätta spela? För de kommer väl inte spara något nu?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av thexps:

Har en text i vänster hörn där de står "simcitys servrar är nere. Försöker återansluta" Är de lönt att fortsätta spela? För de kommer väl inte spara något nu?

Skickades från m.sweclockers.com

Det sparas ju bara om du är connected XD
Om det inte lagras temporärt i din dator tills servern är uppe igen. Vilket jag tvivlar på.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Har en text i vänster hörn där de står "simcitys servrar är nere. Försöker återansluta" Är de lönt att fortsätta spela? För de kommer väl inte spara något nu?

Skickades från m.sweclockers.com

Hände mig ett antal gånger men ibland får den kontakt med servern och då sparas spelet så det är upp till dig om du vill chansa.

Visa signatur

MSI Z77A-GD65, i7 3770K, 16GB ram, 1,5 TB HDD, GTX 680 2GB, Antec P182, Macbook Pro 13,3" Retina

Permalänk
Permalänk
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dwightschrute:

Det sparas ju bara om du är connected XD
Om det inte lagras temporärt i din dator tills servern är uppe igen. Vilket jag tvivlar på.

Om du bara kunde hålla dig till fakta kanske man skulle bry sig om dig.

Man ska ha tappat kontakten bra länge innan man börjar tappa data. Jo det "sparas lokalt" men du kan få problem med cross-city (inom region) och great works medan servern är offline.

Permalänk
Medlem

GRATIS SPEL
OBS OBS OBS ENDAST KONSTIGA SPRÅK INGEN ENGELSKA ELLER SVENSKA
CCTB-6BLG-6BED-Z286-2LZR
OBS OBS OBS ENDAST KONSTIGA SPRÅK INGEN ENGELSKA ELLER SVENSKA

Spara gärna till någon som kan Ungerska Rysska eller Polska.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk

En fråga:

Finns det någon som faktiskt kan lira?

Visa signatur

Speldator: RTX 3070, AMD 3600X, Asus B450-F, HyperX 16GB 3200Mhz, 1TB SSD, Corsair 400Q, Win11
Skärm: Dell 2417DG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepperflame:

En fråga:

Finns det någon som faktiskt kan lira?

Har lyckat spela ca 8 timmar från och till sedan igår morse men har fått startat om från början ett antal gånger då staden ej har sparats på servern.

Visa signatur

MSI Z77A-GD65, i7 3770K, 16GB ram, 1,5 TB HDD, GTX 680 2GB, Antec P182, Macbook Pro 13,3" Retina

Permalänk
Medlem

Känns ju rätt meningslöst att försöka spela om man inte vet om det sparas eller ej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon146897:

Om du bara kunde hålla dig till fakta kanske man skulle bry sig om dig.

Man ska ha tappat kontakten bra länge innan man börjar tappa data. Jo det "sparas lokalt" men du kan få problem med cross-city (inom region) och great works medan servern är offline.

Så då finns det verkligen inget positivt alls med krav på online, tänkte att den kanske sparade i molnet så man kunde återuppta spelandet på en annan dator.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepperflame:

En fråga:

Finns det någon som faktiskt kan lira?

Jag har spelat 3 dagar i rad nu, allt har funkat perfekt. Allt har sparats, och inga problem med att gå in på servrarna

Visa signatur

|i5 2500k 4ghz| H100 PnP | 32GB CORSAIR| Powercolor 7970 1100/1500 |IN WIN DRAGON|
|Western Digital 500GB|Seagate 2TB|Corsair SSD 128GB| |K70 RGB|NAOS 8200||Acer 120hz|

Permalänk
Medlem

Ni som spelar på servrar som funkar vart lirar ni? jag har lyckats komma in på 2 olika och båda tappa connection efter bara några min...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Det sparas ju bara om du är connected XD
Om det inte lagras temporärt i din dator tills servern är uppe igen. Vilket jag tvivlar på.

Det är precis vad det gör, det sparas lokalt på datorn om ingen anslutning till molnservern finns och synkas vid första bästa tillfälle.
Spelade flera timmar igår och spelade minst en timme med servern offline och imorse fanns all progress ändå kvar.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.