Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe1990:

Okej, alla nya servrar verkar fungera för mig iaf, alla utom eu väst 2 som jag vill spela på.

Antar att du vill spela med en vän, som mig med. Det var en riktig utmaning. Men timern verkar ok. Man står faktiskt i någon kö. Efter tre vändor på den så kom vi in på samma server, spelade ihop och när man kommit så långt är det helt ok.

Men jag kan inte komma tillbaka dit nu längre.

Permalänk
Medlem

Gav mig fan på att börja om från början nu igen. Men FAN alltså. Transporterna/trafiken mellan ens städer är verkligen helt jävla sönder. Känns som ca 10% av pendlarna lyckas komma fram till industri zonerna. Extra segt att vänta nu också utan cheetah speed. Fan vilket jävla failspel detta är

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fissure:

Gav mig fan på att börja om från början nu igen. Men FAN alltså. Transporterna/trafiken mellan ens städer är verkligen helt jävla sönder. Känns som ca 10% av pendlarna lyckas komma fram till industri zonerna. Extra segt att vänta nu också utan cheetah speed. Fan vilket jävla failspel detta är

Noterade liknande när man förskte hjälpa en vän som behövde ambulanser. Det var en helt annan dygnsrytm när man försökte kolla upp vart dom tog vägen.

Permalänk

Någon som vet vad som ska göras åt att fabikerna skulle vilja ha någonsans att leverera? Problemet löses ibland, men jag vet inte riktigt vad jag gör för att påverka det.

EDIT: Precis efter jag skrivit detta ser jag att problemet plötsligt försvunnit från alla fabriker, hur kommer det sig?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kewi:

Antar att du vill spela med en vän, som mig med. Det var en riktig utmaning. Men timern verkar ok. Man står faktiskt i någon kö. Efter tre vändor på den så kom vi in på samma server, spelade ihop och när man kommit så långt är det helt ok.

Men jag kan inte komma tillbaka dit nu längre.

Nja mer att jag har lagt ner säkert 12-16h på en region där, som inte verkar finnas kvar.
Så jag väntar väl ett par dagar och hoppas att den dyker upp...

Ingen kö för mig att komma in dock, men mitt spel finns inte kvar.

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Någon som vet vad som ska göras åt att fabikerna skulle vilja ha någonsans att leverera? Problemet löses ibland, men jag vet inte riktigt vad jag gör för att påverka det.

EDIT: Precis efter jag skrivit detta ser jag att problemet plötsligt försvunnit från alla fabriker, hur kommer det sig?

Fabrikerna vill leverera till Commercial byggnader.

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem

Eftersom jag inte får transporterna mellan mina städer att fungera kan jag väl lika gärna visa upp mitt försök till stad som jag försökt få att se lite levande och verklig ut. Trött på alla fyrkanter/kvadrater jag brukar köra

Ställena runt city hall och till höger där det inte finns några träd är pga. någon form av terrängbugg. Går inte att plantera där >_<

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Lasergurka:

Någon som vet vad som ska göras åt att fabikerna skulle vilja ha någonsans att leverera? Problemet löses ibland, men jag vet inte riktigt vad jag gör för att påverka det.

EDIT: Precis efter jag skrivit detta ser jag att problemet plötsligt försvunnit från alla fabriker, hur kommer det sig?

Du har mer fabriker än dina affärer kan hantera, och ingen trade depot att lagra freight i.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

http://www.forbes.com/sites/insertcoin/2013/03/08/ea-employee...

Ytterligare en intressant artikel som är skriven av en påståd anställd hos EA.

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Avstängd

Haha, t.o.m G2play har slutat sælja SImCity
http://www.g2play.net/store/SimCity/

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Fick en övergiven fabriksbyggnad:

Maxis
Didnt have enough skilled workers, going out of business.

Någon mer som sett detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tacomix:

Fick en övergiven fabriksbyggnad:

Maxis
Didnt have enough skilled workers, going out of business.

Någon mer som sett detta?

Du har inte tillräckligt många utbildade arbetare i staden helt enkelt.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Inatt/igår kväll är första dygnet jag har kunnat joina utan problem, tack gode gud för de

Visa signatur

CM STORM | SP 500W | AMD FX-4100 | Gigabyte GA-970 | GeForce GTX 560 | 1TB HDD | WIN7 | DUCKY SHINE 3 | QPAD 5K | QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chib:

Det första du skrev stämde väldigt bra, vissa byggnader hade tydligen problem med sjukvården och lite annat, det var nog därför utvecklingen stannade.

Väldigt konstigt att det inte går att ta bort en stad helt och hållet. Valde att överge och fick sedan bara alternativet att återuppta staden, vilket inte är ett alternativ då jag byggde den så j*vla korkat. Det sista du nämnde om att starta om staden från början var kan jag hitta det alternativet?

Råkade se att det visst går att ta bort enstaka städer i spelet. Helt missat det och det har nog många andra. Välj "PLAY" sedan flicken "RESUME GAME" sedan väljer du den regionen som du vill ta bort staden i. Då kommer översiktskartan upp över regionen, välj staden du vill ta bort och välj sedan "ABANDON".

Edit: Nvm det fungerar inte, claimar man staden efter det så finns allt man byggt kvar där :/

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem

Själv har man inte fått sin key ens! Lycklig!;D

Visa signatur

-PC- HAF932 - i7 920d0 oc 3.8ghz - P6TDELUXE v2 - Asus 7950 3GB TOP - Samsung 830 128gb - 2xWD 1TB Black - Asus Xonar Essence STX - Logitech G400 - Sennheiser pc360G4me - Logitech Z5500 - S27a950d 120hz - 2233RZ 120hz
GAME | Dota2 | Age of Conan
Youtube: http://www.youtube.com/user/b4nto

Permalänk
Medlem

Funderat på att köpa. Men läst negativa saker som att när EA stänger ner servrarna permanent så kan man inte alls spela pga drm.
Hörde också att dom gjort exakt det med ett spel som släpptes så sent som 2011. Vilket spel var det?

Visa signatur

Poor people are crazy. Rich people are eccentric

Permalänk
Medlem

http://www.simcity.com/en_US/blog/article/a-simcity-update-an...

Hm verkar som man kommer få valfritt spel gratis om man köpt SC5.

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem
Skrivet av sputniqs:

Funderat på att köpa. Men läst negativa saker som att när EA stänger ner servrarna permanent så kan man inte alls spela pga drm.
Hörde också att dom gjort exakt det med ett spel som släpptes så sent som 2011. Vilket spel var det?

http://www.ea.com/1/service-updates här kan du se vilka som stängts ner. Frågan är hur många som EA anser vara "för lite" spelare.

Skrivet av Fissure:

http://www.simcity.com/en_US/blog/article/a-simcity-update-an...

Hm verkar som man kommer få valfritt spel gratis om man köpt SC5.

Patetiskt och desperat försök att hålla kvar missnöjda kunder bara.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fissure:

http://www.simcity.com/en_US/blog/article/a-simcity-update-an...

Hm verkar som man kommer få valfritt spel gratis om man köpt SC5.

De kommer nog snarare att ha ett litet utbud av kanske 5 spel då værda kanske 100 kr.
Som t.ex. Burnout Paradise, Mass Effect 1, 2 eller 3.

Før inte kommer de ge bort tusentals kopior av spel værda cirkus 300+ kr.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Entusiast

Jag har nu kunnat spela i sammanlagt ca 12 timmar, igår natt och denna natt. Det är skitkul när det fungerar.
Dock har jag stött på problem, var av ett som i princip förstör spelet.

Ett av problemen som märktes redan i beta är att utryckningsfordon följer trafikregler. Folk dör för att ambulansen ska stanna vid 14 rödljus.
Ett annat är att public transport bara genererar utgifter. Visst, det kostar pengar att hålla bussar och spårvagnar vid liv, men dom ska fan inte köra gratis. 9% skatt och gratis public transport; hur tänkte dom att det skulle fungera när 25% skatt och betaltrafik inte fungerar irl? (a.k.a. Sverige).

Men det riktigt stora problemet är att resurserna tar slut. Man kan inte komma till en punkt när man känner att man har gjort allt med sin stad och är nöjd. Det kommer alltid sluta med att man går bankrutt för att något viktigt har tagit slut.
Framför allt vatten, eftersom alla städer behöver det. När vattnet är slut så kommer folk börja bli sjuka, sjukhusen överbelastade, dödsfallen kommer öka, spökstad blir resultatet.

Någon annan som delar uppfattningen/problemet? Tror ni vi kan få Maxis att fixa det?

Permalänk

jag fick spelet igår och har sedan igår inte haft några som helst problem med att ansluta/spela..
Tråkigt att de finns så många som inte kan spela/ansluta:)

Nån som vill lira tillsammans ? lägg till mig på orgin : shqiiptarii88
så skapar vi en region tsm

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Jag har nu kunnat spela i sammanlagt ca 12 timmar, igår natt och denna natt. Det är skitkul när det fungerar.
Dock har jag stött på problem, var av ett som i princip förstör spelet.

Ett av problemen som märktes redan i beta är att utryckningsfordon följer trafikregler. Folk dör för att ambulansen ska stanna vid 14 rödljus.
Ett annat är att public transport bara genererar utgifter. Visst, det kostar pengar att hålla bussar och spårvagnar vid liv, men dom ska fan inte köra gratis. 9% skatt och gratis public transport; hur tänkte dom att det skulle fungera när 25% skatt och betaltrafik inte fungerar irl? (a.k.a. Sverige).

Men det riktigt stora problemet är att resurserna tar slut. Man kan inte komma till en punkt när man känner att man har gjort allt med sin stad och är nöjd. Det kommer alltid sluta med att man går bankrutt för att något viktigt har tagit slut.
Framför allt vatten, eftersom alla städer behöver det. När vattnet är slut så kommer folk börja bli sjuka, sjukhusen överbelastade, dödsfallen kommer öka, spökstad blir resultatet.

Någon annan som delar uppfattningen/problemet? Tror ni vi kan få Maxis att fixa det?

Om du bygger en avloppsanläggning(stora) bredvid vattenanläggningen (stora) så tar du automatiskt upp vattnet som renas från avloppet vilket ger dig obegränsad vattentillgång!

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem

Ett tips, ni som inte kommer in alls prova installera om spelet.. Ni måste köra om tutorialen dock
Jag kunde inte komma in alls, stog bara nätverksfel och kunde inte ladda stad etc. Sen efter ominstallation gick det fint.
Kan ha att göra med att jag installerade mitt innan med vpn ? Jag tog även bort userdata ett par gånger.

Permalänk
Medlem

Har ett litet problem. Har en stad med bara bostäder och affärer, alla industrier har jag rivit.
Har börjat bygga en annan stad med fokus på industrier och har hag hög efterfrågan i regionen på industrier men ändå så stänger många industrier då dom inte har arbetare.

Permalänk
Medlem

Har spelat hela natten och lyckades som bäst komma upp i 107 tusen invånare :S
Svårt spel!

Permalänk
Medlem

Jag lyckas inte få tätare områden med boende. Hur får man det? Observera, jag menar inte rikare.

Vägarna är uppgraderade.

Visa signatur

"Anger dwells only in the bosom of fools."
- A. Einstein

Permalänk
Medlem

Någon som vill bygga ett seriöst område?

Trevlig_se heter jag.

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nerus:

Jag lyckas inte få tätare områden med boende. Hur får man det? Observera, jag menar inte rikare.

Vägarna är uppgraderade.

Utöver att ha uppgraderade vägar måste det även finnas utrymme för att byggnaderna ska kunna expandera, så du får inte lägga vägarna för tätt, sen måste det ju även finnas behov och efterfrågan efter mer invånare i staden, vill folk inte flytta in så kommer de inte bygga större hus.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Utöver att ha uppgraderade vägar måste det även finnas utrymme för att byggnaderna ska kunna expandera, så du får inte lägga vägarna för tätt, sen måste det ju även finnas behov och efterfrågan efter mer invånare i staden, vill folk inte flytta in så kommer de inte bygga större hus.

Utrymme bör inte vara problemet. Och inte heller behovet. Problemet är just att de skriker om mer residents, men jag har inte mer plats. Och alla bor med låg densitet.

Visa signatur

"Anger dwells only in the bosom of fools."
- A. Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nerus:

Utrymme bör inte vara problemet. Och inte heller behovet. Problemet är just att de skriker om mer residents, men jag har inte mer plats. Och alla bor med låg densitet.

Några tricks är att se till att vägarna är medium/high density, samt att hålla invånarna glada...men det är fan inte lätt, jag sitter i samma båt och försöker få dem att växa

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid