Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Okej, tack för infon!
---

Sitter och spelar lite multiplayer i denna videon:

http://www.youtube.com/watch?v=zBr0B5IFHSc

480p, skojar du? Tycker ljudet är grymt, har läst att flera inte tycker att ljudmotorn har förbättrats nämnvärt från ARMA II.

Permalänk
Medlem

Arma3 är en buggig Arma2. Arma2 är en buggig Operation Flashpoint som de försöker fixa. Detta kan inte bli bra! Byt ut hela motorn istället för att mala i samma fotspår!

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

Arma3 är en buggig Arma2. Arma2 är en buggig Operation Flashpoint som de försöker fixa. Detta kan inte bli bra! Byt ut hela motorn istället för att mala i samma fotspår!

Du e medveten att ARMA 3 inte ens har tagit steget in i betan? Så när ARMA 3 så småningom släpps kommer den vara ett av de minst buggiga spel, efter deras val att släppa den Steam exclusive och då dom har ett halvt år att mönstra spelet efter användarnas medverkan i utvecklingen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nicoliani:

480p, skojar du? Tycker ljudet är grymt, har läst att flera inte tycker att ljudmotorn har förbättrats nämnvärt från ARMA II.

Ljudet är grymt ja. Kan inte förklara varför bilden blev dålig. Var bra kvalité i frapsfilmerna.

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Skrivet av lolflakes:

Ljudet är grymt ja. Kan inte förklara varför bilden blev dålig. Var bra kvalité i frapsfilmerna.

du kanske lade up den på tuben med 480p

Visa signatur

PC1:Mobo:P8Z68-V Pro Cpu:i7-2600K @ 4.4Ghz CpuKylare:Noctua NH-D14 Gpu:ASUS GTX 690 Ram:XMS3 DDR3 1600MHz 16GB HDD:HyperX 3K SSD 240GB,OCZ VERTEX Plus 120GB ,1.0TB Bildskärm:3 x ACER 24''TFT 3D 120Hz Chassi:Thermaltake Level 10 GT Psu:HX750W Silver Mod OS:Win 7 Pro
MediaPC: Mobo:GA-78LMT Cpu:II X4 965 3,4GHz Cpukyl:Hyper 212 EVO Ram:8GB 1600Mhz Psu:CX 430M Mod Chassi:Define Mini Svart

Permalänk
Skrivet av Datanisse:

Äh, det är väldigt många nyheter och förbättringar i RV4 som dom använder i A3. Och faktum att denna Alphan är stabilare än tidigare fulla releaser är ju inte annat än positivt och lovande. A3 flyter dessutom betydligt bättre än A2 samtidigt som det fortförande ser mycket bättre ut. Motorn i sig har ju självklart sina för- och nackdelar, precis som alla andra. Det som RV gör bra har jag inte sett någon annan motor klara av, och det är just det som gör den prefekt för detta spelet. Syftar då främst på de massiva miljöerna, viewdistance, mängden AI, hur enkelt det är att lägga in nytt material, och ett gäng mindre finesser som är unika för Arma-serien.

Sen är ju inte BIS ett särskillt stort företag än, om man jämför med många andra utvecklare som kan vräka ur sig usla "AAA" titlar utan att konka. Så dom har begränsade resurser och har påpekat flera gånger att även med sin egen motor så får dom jobba väldigt mycket med prioriteringar för att hinna implementera nya nyckelfunktioner. Det är därför dom dessutom är kända för att lägga in mer funktionalitet och dylikt efterhand via patchar istället.

Näfan, hade dom fått för sig att byta motor helt och hållet så hade jag blivit jävligt orolig.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Går det på något sätt att visa sin FPS utan ett 3rd party program, t.ex. fraps?

Permalänk

Bästa inställningar till arma 3 wasteland? CPU: 3770k, GPU: MSI GTX680 lightning, 16GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av NiTroNooB96:

Bästa inställningar till arma 3 wasteland? CPU: 3770k, GPU: MSI GTX680 lightning, 16GB RAM

jag kör allt på max med standard view distance med datorn i sig, inga direkta prestanda vinster när jag drar ner inställningarna i multiplayer

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - kingston fury 64gb 6000mhz ddr5 - xfx 9070 xt - 2tb kingston fury m2 - 1tb wd black sn850 - 1tb wd black sn850x - corsair hx1200 - lg 34gs95qe - lg 27gl850-b - acer xv322qkkv

Permalänk

Vad får du för FPS då? Och hur mycket VRAM använder du?

Permalänk
Medlem

När tar alphan slut? Tänkte om det är värt att köpa alpha versionen nu?

Och hur mycket kostar det sen att köpa hela spelet för dom som redan har köpt alphan?

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ

Permalänk
Medlem

Njae alltså att de tar betalt för alphor är ju för att de då får in mer pengar snabbare och binder upp folk. Simulationer som detta är väl de enda lir jag ens kan börja fundera på att delta i betor. Annars sabbar man ju hela erfarenheten rätt duktigt med att lira buggiga attiraljer.

Beta testare fick förr i tiden betalt för att leta buggar men nu ska man betala är det tänkt

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Njae alltså att de tar betalt för alphor är ju för att de då får in mer pengar snabbare och binder upp folk. Simulationer som detta är väl de enda lir jag ens kan börja fundera på att delta i betor. Annars sabbar man ju hela erfarenheten rätt duktigt med att lira buggiga attiraljer.

Beta testare fick förr i tiden betalt för att leta buggar men nu ska man betala är det tänkt

Okej så med andra ord är det inte värt att köpa alpha då

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Andrezz:

Okej så med andra ord är det inte värt att köpa alpha då

Du får hela spelet + betan om du köper alphan för 29 EU/Dollar eller vad det nu är.

Permalänk

Ni kan börja med att gå in på deras hemsida för att få svar på era frågor om pris etc.. http://www.arma3.com/buy

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Okej så om jag köper alphan för 24,99£ så har jag köpt "hela" spelet för det ynka priset, fast måste gå igenom betan också.
Bara att vänta på hela spelet sen ju utan att betala något extra.

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Andrezz:

Okej så om jag köper alphan för 24,99£ så har jag köpt "hela" spelet för det ynka priset, fast måste gå igenom betan också.

Personligen tror jag att spelet kommer bli "mycket" dyrare efter spelet släppts. Det finns ju en anledning till att det är billigt, och det är för att vi får spela en liten bit av spelet för att hjälpa dom i deras arbete. För 24 euro får du alltså alla beta/alpha och hela spelet. Vill man vänta på bättre recensioner osv så tycker jag att man är riktigt jäkla snål.

Personligen.

Permalänk
Skrivet av Andrezz:

Skrivet av oouhdawg:

Personligen tror jag att spelet kommer bli "mycket" dyrare efter spelet släppts. Det finns ju en anledning till att det är billigt, och det är för att vi får spela en liten bit av spelet för att hjälpa dom i deras arbete. För 24 euro får du alltså alla beta/alpha och hela spelet. Vill man vänta på bättre recensioner osv så tycker jag att man är riktigt jäkla snål.

Personligen.

Spelet kommer att kosta 45 euro när det kommer ut.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Andrezz:

Ja precis. Dom två ynka hundringar du slänger nu på alphan får du alltså tillgång till uppkommande betan och sen hela spelet när det lanseras. Tänk på det billiga priset som en slags förhandsboknings-bonus.

Vid lanseringen kommer spelet annars kosta runt 350-400kr.

Visa signatur

W10 Pro N | i7-6700K @ 4.8 GHz | NH-D15 | RTX 3060 Ti | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000MHz CL15 | M.2 2TB | EVGA 750W G2 | Fractal Design Define S | Logitech G502 X | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz »

Permalänk
Medlem

Okej tack för svar, då blir det väl ett köp trotsallt

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ

Permalänk
Medlem

Med facit i hand skulle det vara ganska spännande att se antalet köp vid alphan jämfört med köp av färdig produkt. Spelet har ju trots allt en relativt liten publik. (Om man bortser från kioskvältarmodden DayZ.)

Jag tänker att Bohemia borde ha nog med pengar för att utveckla ARMA III utan det kapital som nu rullar in via Alphan, därmed kunde de kört stängd/öppen alpha/beta och sedan kört fullpris på färdig produkt gentemot alla köpare och därmed tjänat mer pengar. (Vilket förhoppningsvis inneburit ännu bättre förutsättningar för kommade material/titlar.)

Oavsett är det ju en bra present till oss dedikerade fans som gärna spelar från Alpha - men det känns som om Bohemia skjuter sig lite i foten med detta upplägg. Hur tänker ni övriga?

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Medlem

Tänker att Bohemia agerar schysst mot sina fans, på så sätt kommer de få mycket tillbaka. Detta är typ mitt första spel jag har köpt på över 7 år, och jag tveka inte en sekund, utan köpte den redan på release datumet.
Tjäna pengar gör de ändå, och just därför har vi en III:a idag. Sen att det är Steam exklusiv kanske gör att de kan hålla priserna nere. Å andra sidan så blir alla nöjda, då spelarna slipper brottas med ett spel som släpps med en massa buggar, och där utvecklarna kan få all hjälp till godo under utvecklingens slutskeden. Detta blir båda smidigare, och de kan släppa spelet kanske ett år i förtid.

Eloge till Bohemia, skönt att det finns utvecklare och utgivare som dom, när de flesta andra bara utvecklar spel för att tjäna pengar av massorna.

Permalänk
Medlem

Det är helt acceptabel kvalité för att spela, ganska begränsat utbud på enheter fortfarande dock. De kommer nog släppa på mer efterhand hoppas jag.

Permalänk
Skrivet av RaBoX:

Det är helt acceptabel kvalité för att spela, ganska begränsat utbud på enheter fortfarande dock. De kommer nog släppa på mer efterhand hoppas jag.

Ja, det är ju Alpha?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av NiTroNooB96:

Vad får du för FPS då? Och hur mycket VRAM använder du?

allt från 20 till 70 fps, medel ligger nog runt 30-40 i wasteland, runt 2.2-2.3 gb vram

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - kingston fury 64gb 6000mhz ddr5 - xfx 9070 xt - 2tb kingston fury m2 - 1tb wd black sn850 - 1tb wd black sn850x - corsair hx1200 - lg 34gs95qe - lg 27gl850-b - acer xv322qkkv

Permalänk
Skrivet av Prophet^:

allt från 20 till 70 fps, medel ligger nog runt 30-40 i wasteland, runt 2.2-2.3 gb vram

Hmm låter som det är för mycket? Har bara 2GB VRAM i min dator..

Permalänk
Medlem
Skrivet av NiTroNooB96:

Hmm låter som det är för mycket? Har bara 2GB VRAM i min dator..

är bara att sänka texturer etc till very high eller high så borde det funka

lek med viewdistance också, kan öka fpsen mycket

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andrezz:

Och hur mycket kostar det sen att köpa hela spelet för dom som redan har köpt alphan?

Om jag fattat det rätt så håller alphan på tills 18 juni. Jag gissar så efter att ha läst:

3 Alpha Lite Invites

Introduce your friends to Arma 3 by inviting them to the free invite-only Arma 3 Alpha Lite (available from March 14, 2013 until June 18, 2013).

som står när du köper spelet.

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andrezz:

Titta på gameplay osv. och avgör själv. Det må vara buggigt och chansen finns att det lär vara buggigt framöver, även efter release tanke på hur de hanterat föregående spel. Inte helt säker på vad du menar med hur mycket det kommer att kosta, köper du alphan nu har du tillgång till beta och spelet vid release, de kör samma sak som Minecraft, dvs. billigare vid alpha för att visa stöd. Jag läste någonstans att det slutgiltiga priset lär vara något det dubbla av det nuvarande, runt 50-60€ alltså.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av NiTroNooB96:

efter lite tweakande i editorn har jag kommit fram till 2500 view distance, 1300 object distance, 100 shadow, 2x aa, fxaa på ultra, atoc och allt annat på den sidan på max, texturer på max, object/terrain quality på high och cloud/shadows/particles på högsta. object och terrain quality äter ganska mycket fps, view distance och aa också

nu har jag inte spelat längre än 30 minuter för att testa inställningarna så kan inte säga vad vram landar på än, men detta funkar fint för mig iallafall

Visa signatur