Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Medlem

Om man ska försöka sig på att skapa appar till telefon, finns det någon bra guide/sida nån kan tipsa om?
Enda jag hitta efter googlande va denna sida: http://msdn.microsoft.com/sv-se/ff380145.aspx
Någon som har nått förslag? Är till WP8 isf jag skulle behöft

Visa signatur

Är du någorlunda vettig så kör du Windows Phone!

Permalänk
Medlem

Har köpt xbox music pass men har ett problem.
Vissa artister/låtar kan jag inte hämta, det går bara att köpa. Och vissa låtar kan man bara lyssna på i 30 sek.
Skall de vara såhär när man köpt music pass?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Risvall:

Om man ska försöka sig på att skapa appar till telefon, finns det någon bra guide/sida nån kan tipsa om?
Enda jag hitta efter googlande va denna sida: http://msdn.microsoft.com/sv-se/ff380145.aspx
Någon som har nått förslag? Är till WP8 isf jag skulle behöft

http://channel9.msdn.com/Series/Windows-Phone-7-Development-f...

Den är ganska gammal och till windows phone 7 men grunderna är samma. Jag lärde mig genom den och jag tycker den var jättebra!

Permalänk
Avstängd

LG ryktas visa upp WP8 mobiler till Barcelona inom kort:
http://www.mobilizera.se/blogg/lg-sags-tillkannage-en-serie-w...

Jag hoppas det, positivt om fler märken satsar på det.

Permalänk
Medlem

Någon som har koll om det är på gång med några nya telefoner som kör Windows? Känns som utbudet är lite skralt som det ser ut nu.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Arctic Liquid Freezer II 360 | Ryzen 5 9600X | MSI B650M Gaming Plus WiFi | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | RTX 4070 Ti Super | Corsair RM750X | MSI 341CQP | ASUS ROG Strix Scope II 96% | Razer Orochi V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Någon som har koll om det är på gång med några nya telefoner som kör Windows? Känns som utbudet är lite skralt som det ser ut nu.

Kommer troligtvis någon på MWC

Permalänk
Medlem
Skrivet av DBDev:

Kommer troligtvis någon på MWC

Okej. Får kika in vad som presenteras där då

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Arctic Liquid Freezer II 360 | Ryzen 5 9600X | MSI B650M Gaming Plus WiFi | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | RTX 4070 Ti Super | Corsair RM750X | MSI 341CQP | ASUS ROG Strix Scope II 96% | Razer Orochi V2 |

Permalänk
Avstängd

Det har ju skrivits om en större uppdatering som kallas Apollo plus. Nyligen kom en mindre som hette Portico:
http://www.gsmarena.com/windows_phone_8_portico_update_rolls_...

Men min gissning är att det blir det så kallade Windows blue som blir den stora uppdateringen som ska komma till både desktop, plattor och mobiler:
http://www.theverge.com/2013/2/24/4023724/windows-blue-public...

Permalänk
Medlem

Skaffade en Lumia 900 precis och undrar hur man får upp minneskortet i "Den här datorn"? Finns det något man kan göra för att komma åt det som en USB-enhet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av qMetal:

Skaffade en Lumia 900 precis och undrar hur man får upp minneskortet i "Den här datorn"? Finns det något man kan göra för att komma åt det som en USB-enhet?

man kan inte göra det. Du kan flytta musik, video och bilder med Zune, kontakter lägger du in i hotmail/outlook kontakter och för dokument använder du skydrive

Permalänk
Medlem
Skrivet av muki91:

man kan inte göra det. Du kan flytta musik, video och bilder med Zune, kontakter lägger du in i hotmail/outlook kontakter och för dokument använder du skydrive

Ja det var ju lite synd. Jobbigt att leta upp musiken i Zune och köra det på datorer man kanske vill ha något från. Kan man lägga över mappar med musik via Skydrive?

Permalänk
Medlem
Skrivet av qMetal:

Ja det var ju lite synd. Jobbigt att leta upp musiken i Zune och köra det på datorer man kanske vill ha något från. Kan man lägga över mappar med musik via Skydrive?

Jag tycker inte att det är så jobbigt. Det e typ som iTunes fast snyggare.

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

Det är kanske inte svårt att använda men problemen kommer när man ska använda andra datorer där det inte är installerat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

Jo det är sant, men själv har jag inte vart för iTunes. Tänker som jOnÄTÄn.
Annars gillar jag telefenen och hoppas bara det blir mer utvecklat. Hade android 2.2 innan och det känns att det var lite före.

Skrivet av jOnÄTÄn:

Det är kanske inte svårt att använda men problemen kommer när man ska använda andra datorer där det inte är installerat.

Precis

Permalänk
Permalänk
Medlem

Då bör man kunna få en 520 för typ 1200kr om man importerar och den ser ut att ha typ samma spec som 620 dock lite större skärm. Denna ska jag ta en funderare över.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cable:

Glömde även notera att Twitter-appen "Mehdoh" (som enligt mig är väldigt trevlig) är gratis under en begränsad tid.

Det här är lite intressant: Jag laddade ner Mehdoh när det var gratis och testade lite snabbt, men tog bort den igen. Nu tänkte jag testa den igen, men då måste jag betala för den, trots att jag redan "köpt" den.

Det är en klar skillnad mot åtminstone iOS, där ligger apparna kvar som köpta även om priset förändras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av miklon:

Det här är lite intressant: Jag laddade ner Mehdoh när det var gratis och testade lite snabbt, men tog bort den igen. Nu tänkte jag testa den igen, men då måste jag betala för den, trots att jag redan "köpt" den.

Det är en klar skillnad mot åtminstone iOS, där ligger apparna kvar som köpta även om priset förändras.

Har du tryckt på köp en gång? När du trycker på köp första gången ska den säga att du redan har köpt den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av miklon:

Testa att trycka på Köp-knappen, så kommer det nog stå att du redan köpt den, som sagt ovan.

Annars har den officiella Twitter-appen fått en rejäl skjuts och fått en stor uppdatering idag till 2.0. Nytt gränssnitt och funktioner. Mycket trevligt!

Här kan ni skanna in QR-koden för att uppdatera appen!

Källa

Permalänk
Medlem
Skrivet av miklon:

Tryck på köpknappen. Systemet kommer märka att du redan har köpt appen och låta dig ladda ner den på nytt utan att du behöver betala.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DBDev:

Har du tryckt på köp en gång? När du trycker på köp första gången ska den säga att du redan har köpt den.

Skrivet av Cable:

Testa att trycka på Köp-knappen, så kommer det nog stå att du redan köpt den, som sagt ovan.

Annars har den officiella Twitter-appen fått en rejäl skjuts och fått en stor uppdatering idag till 2.0. Nytt gränssnitt och funktioner. Mycket trevligt!

http://4.bp.blogspot.com/-G0ECkEXhm6I/USvVCsWOfwI/AAAAAAAAAg4...

Här kan ni skanna in QR-koden för att uppdatera appen!

http://i.imgur.com/3S69gt2.jpg

Källa

Skrivet av betan:

Tryck på köpknappen. Systemet kommer märka att du redan har köpt appen och låta dig ladda ner den på nytt utan att du behöver betala.

Ah, ni har helt rätt förstås, det hade jag missat. Men lite otydligt är det allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av han_niklas:

Följde den här killens instruktioner för att tvinga 7.8 uppdateringen till min lumia 800 (Telenor), tog 3 försök men nu är uppdateringen igång http://www.youtube.com/watch?v=KCcljLjm0iE

Wow... det funkade faktiskt till min gamla slitna Omnia 7.

Trodde jag verkligen inte.

Tack så mycket :D.

Edit: Fast jag fick bara 8779.8. Hade 8773.98 innan. Tog 4 försök denna gången... hoppas man får tag i 7.8 också! Den som lever får se.

Permalänk
Medlem

Nån mer än jag som stör sig på IE10 i WP8? Massvis med javascript fungerar inte alls, framför allt märker man det på dropdown-menyer som nästan aldrig fungerar. Det gör det ju nästan omöjligt att använda många sidor, så jag hoppas verkligen att MS löser det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av miklon:

Nån mer än jag som stör sig på IE10 i WP8? Massvis med javascript fungerar inte alls, framför allt märker man det på dropdown-menyer som nästan aldrig fungerar. Det gör det ju nästan omöjligt att använda många sidor, så jag hoppas verkligen att MS löser det.

själv hoppas jag på att Chrome kommer till wp8, eller ska man vara fast med IE?

Permalänk
Medlem

Såg att HTC 8s finns för 1990kr nu för tiden, funderar starkt på att slå till eftersom jag varit sugen sen den kom. Men ska ta mig en funderare först är dessutom osäker på vilken färg man vill leva med

Skrivet av downup:

själv hoppas jag på att Chrome kommer till wp8, eller ska man vara fast med IE?

Räkna inte med chrome med tanke på att google inte ens släppt en Youtube app tyvärr.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Något jag inte gillar med Wp8 är att man vet inte ju om program är igång, jag vill ju inte att Nokia Drive, cityguiden eller liknande ligger och drar batteri/ram.

en liten taskmanager hade ju varit bra

Permalänk
Skrivet av downup:

Något jag inte gillar med Wp8 är att man vet inte ju om program är igång, jag vill ju inte att Nokia Drive, cityguiden eller liknande ligger och drar batteri/ram.

en liten taskmanager hade ju varit bra

Du kan hålla in bakåt pilen för att få upp program som körs.

Visa signatur

- Man kan ju citera, eller skriva till tomma intet. -

Permalänk
Medlem
Skrivet av frestation:

Du kan hålla in bakåt pilen för att få upp program som körs.

tackar

något nytt jag stör mig på är att man inte ser klockan i IE

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

tackar

något nytt jag stör mig på är att man inte ser klockan i IE

Tryck på adressfältet så visas klockan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArakanI2:

Verkar som om ljudnivån för musik sänktes efter att jag installerade 7.8 på min Lumia 800. Måste ha max volym(30) för att musiken ska hålla ungefär samma nivå som jag hade med 7.5(låg på runt 15 då). Det känns ganska värdelöst, speciellt när 30 i volym är jääävlight högt när man gör andra saker på mobilen.

Det är något Nokia har lagt in på "sin" version av 7.8 tyvärr. Mobilen blir i princip oanvändbar för musiklyssning - tidigare var ~24 lagom volym för mig, efter uppdatering motsvarar 30 (max) ca 12-13 innan uppdatering.
Jag har läst om folk på xda som har lagt in 7.8 utan Nokias tillägg och därmed fått 7.8, men då utan Nokias egna applikationer. Hur man än gör förlorar man och jag har börjat fundera på vilket märke jag ska byta till istället.
Stämningen är rätt högljudd på Nokias diskussionsforum angående denna "finess": http://discussions.nokia.com/t5/Nokia-Lumia/Lumia-800-WP-7-8-...

Visa signatur

//Alex
"Non-cooperation with evil is as much a duty as cooperation with good"