Vänta på Nokia Lumia 620 eller ta 920?

Permalänk

Vänta på Nokia Lumia 620 eller ta 920?

Hej!
Skrev i den stora Lumia tråden och jag har definitivt bestämt mig för att det blir någon av dessa.
Den största skillnaden är ju såklart priset. Men jag vill ju såklart ändå veta om det är värt väntan och vad jag missar om jag tar den billigare modellen.

Sedan undrar jag om det finns någon som vet när 620'n kommer till Sverige? Jag har googlat som en idiot, och det enda svaret jag fick fram var februari 2013. Men det har ju passerat nu....

920 vs 620!
Vad finns i 920 som inte finns i 620? Kamera-funktioner är för mig helt orelevant, de ska vara "okej".

Tacksam för svar..

Gunvald

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

Vänta på 720 då. Bättre kamera i den än i 620, unibody design med micro sd och lika stor batteri som i 920, 2mm tunnare etc. Ca 3k kommer den att kosta tror jag.

Du tappar pentaband 4G, trådlös laddning, floating lens camera tech(enda i världen) och Puremotion HD+ skärm(mest responsiva skärmen på marknaden) om du väljer den billigare varianten. Plus du kommer inte kunna spela några av Gamelofts spel som kräver lite bättre hårdvara. Är det bara operativsystemet du är efter kör på 620 eller 720. Du kommer ändå få snabbaste UI'n på marknaden och tillgång till Nokia collection av appar på App butiken.

Permalänk
Skrivet av dallaboo:

Vänta på 720 då. Bättre kamera i den än i 620, unibody design med micro sd och lika stor batteri som i 920, 2mm tunnare etc. Ca 3k kommer den att kosta tror jag.

Du tappar pentaband 4G, trådlös laddning, floating lens camera tech(enda i världen) och Puremotion HD+ skärm(mest responsiva skärmen på marknaden) om du väljer den billigare varianten. Plus du kommer inte kunna spela några av Gamelofts spel som kräver lite bättre hårdvara. Är det bara operativsystemet du är efter kör på 620 eller 720. Du kommer ändå få snabbaste UI'n på marknaden och tillgång till Nokia collection av appar på App butiken.

Oj, där ser man! Då blir det nog att vänta på 720 om jag kan hålla mig
Tack!

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

Elgiganten lovar leverans för 620 18.3.

Men är själv också lockad av 720. Större, snyggare, bättre kamera och batteritid. Hoppas den inte dröjer för länge. Ska komma till UK den första april.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunvald Larsson:

Oj, där ser man! Då blir det nog att vänta på 720 om jag kan hålla mig
Tack!

720 har dock bara 512 i RAM. En mycket viktig faktor i mitt fall åtminstone. Ska man köpa en mobil som hänger med ett tag så borde man i dagsläget åtminstone se till att man har 1GB i ram för att klara av framtidens påfrestningar på systemet i och med appar m.m.

Jag drog en jämförelse mellan 920, 820 och 720 hos PhoneArena.

Du kan kolla den här: http://www.phonearena.com/phones/compare/Nokia-Lumia-920,Noki...

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB