Permalänk
Medlem

Sony Xperia Tablet Z

Sony Xperia Tablet Z

En bit utanför mässområdet i Barcelona har vi fått möjlighet att testa vattentåliga och tunna surfplattan Sony Xperia Tablet Z som kommer till Sverige i maj. Rikard Skogberg på Sony Mobile får presentera den nya produkten.

Förklar/kommentera vad ni tycker om Sony Xperia Tablet Z. Skulle ni vilja köpa Sony Xperia Tablet Z ??

Mvh Macke074

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Nej. Har inga bra erfarenheter av Xperia ö.h.t, så blir inget Xperia Z och allt vad de heter.

Permalänk
Medlem

Jag kommer aldrig att köpa en surfplatta med Android efter att ha använt Windows 8. Kommer det en version med W8 (och givetvis även med en x86-processor t.ex. Intel Atom) är den däremot väldigt intressant!

Permalänk
Medlem
Skrivet av marm0t:

Nej. Har inga bra erfarenheter av Xperia ö.h.t, så blir inget Xperia Z och allt vad de heter.

Okej, ja alla har ju inte erfarenhet av Xperia.

Skrivet av Johandea:

Jag kommer aldrig att köpa en surfplatta med Android efter att ha använt Windows 8. Kommer det en version med W8 (och givetvis även med en x86-processor t.ex. Intel Atom) är den däremot väldigt intressant!

Okej, får man fråga varför? eller visst de ska inte jag lägga mig i. Jag har aldrig använt Windows 8 i en surfplatta men istället så har jag testa Windows 8 i datorn o de är riktigt nice faktiskt.

Mvh

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Nej det blir ingen Xperia platta för mig. Har en Xperia S idag och inte nöjd med den alls.
Min nexus 7 får fortsätta arbeta för mig och ny lur blir nog Nexus 4 eller vänta på 5an

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Macke074:

Okej, får man fråga varför? eller visst de ska inte jag lägga mig i. Jag har aldrig använt Windows 8 i en surfplatta men istället så har jag testa Windows 8 i datorn o de är riktigt nice faktiskt.
Mvh

Jag insåg nu att mitt inlägg verkade väldigt negativt. Det var inte min mening.

Jag tycker inte Android är gör sig speciellt bra på en surfplatta. Jag ser Android som ett telefon-OS (och ett bra sådant!) som sedan skalades upp till surfplattor, på samma sätt som iOS. Men W8 är ett OS som är uppbyggt med surfplattor -och datorer- i åtanke från grunden vilket märks väldigt tydligt. Jag använder också W8 på min dator utan pekskärm och tycker det är jättebra och det gör sig i alla fall nästan precis lika bra på en surfplatta.
Men detta är klart bara min åsikt och förstår att inte alla håller med mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johandea:

Jag insåg nu att mitt inlägg verkade väldigt negativt. Det var inte min mening.

Nja va inte så jätte negativt tyckte jag, de gör inget för mig.

Citat:

Jag tycker inte Android är gör sig speciellt bra på en surfplatta. Jag ser Android som ett telefon-OS (och ett bra sådant!) som sedan skalades upp till surfplattor, på samma sätt som iOS. Men W8 är ett OS som är uppbyggt med surfplattor -och datorer- i åtanke från grunden vilket märks väldigt tydligt. Jag använder också W8 på min dator utan pekskärm och tycker det är jättebra och det gör sig i alla fall nästan precis lika bra på en surfplatta.
Men detta är klart bara min åsikt och förstår att inte alla håller med mig

Okej ja du kanske lite rätt där faktiskt kan hålla med dig iaf vissa appar i Android kan vara lite helt fel placerade. Som inte ska vara i en surfplatta o ska vara i datorn. Men annars så tycker jag att Android är rätt bra faktiskt även i surfplattor. Jag funderar på att ta tillbaka Windows 8 igen men på en annan dator/laptop ibland är man lite sugen på Windows 8 sitta o surfa. Men iaf jag förstår dig.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

har en föregångare och den är jag grymt nöjd med fortfarande, så en uppgraderad på så gott som samtliga (bild)punkter lockar lite faktiskt även om det inte känns det minsta motiverat än. :/

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Verkar riktigt smutt faktiskt, snygg, grym skärm, vettig batteritid och gediget byggd men ändå lätt och tunn.
Har varit inne på en Nexus 10, men det får nog bli denna ljuva skönhet istället.

Permalänk

Jag måste erkänna att jag är lite smått förtrollad. 10" är det enda relevanta, då 7" är alldeles för litet för min smak. Den är ju väldigt läcker och verkar fungera bra. Plats för SD-kort är också ett stort plus. Är också nyfiken på om det verkligen går att styra alla apparater här hemma tack vare IR-funktionen. Skulle vara coolt att ha den som multifjärrkontroll.

I slutändan handlar det om hur mycket man egentligen behöver en platta, men det är ju onekligen trevligt att ha den på sommaren när man är ute och kopplar av. Har släpat runt på min bärbara dator hittills. Har aldrig riktigt känt ett behov av en surfplatta innan, men nu rycker det i köpfingrarna och detta är nog valet i så fall. Denna tillsammans med Sony Xperia Z (som jag är helt såld på) kommer nog bli en bra kombination. Ja... Om det nu blir så att man köper denna platta då.

Permalänk
Medlem

Tror ni det finns planer för en liknande fast med Windows RT? Gillar denna men tror jag vill köra på annat än android när min HTC flyer ska pensioneras. (passar bättre ihop med mina andra enheter i hemmet)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Tror ni det finns planer för en liknande fast med Windows RT? Gillar denna men tror jag vill köra på annat än android

knappast hos Sony iaf. men Microsofts egen har ju rätt likartad utformning och stil i övrigt som denna om det var grejen, lite kantig och diskret?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

knappast hos Sony iaf. men Microsofts egen har ju rätt likartad utformning och stil i övrigt som denna om det var grejen, lite kantig och diskret?

Någon anledning till att du tror det? De har ju datorer med windows på och Xperia serien har ju funnits med windows förr. Och främsta anledningen till att jag var sugen på denna var la vattentätheten designen var la inget speciellt. Men får la hoppas på att någon annan vattentät med RT hinner komma innan jag ska byta.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Ärligt talat är detta den första plattan som någonsin fått mig intresserad. Har dock funderat på en länge då en 17" släpbar laptop blir lite otymplig och tung i soffan.

Permalänk
Medlem

Hur tror ni den står sig i solljus? Skulle passa perfekt att ha sjökort på i segelbåten

Visa signatur

=)

Permalänk

Är jäkligt intresserad av både plattan och mobilen!

När släpps denna i USA tro?

Visa signatur

Dator: ASUS G75VW-T1392H: Intel® Core™ i7-3630QM, 2,40-3,40 GHz, NVIDIA® GeForce® GTX 670M, 8 GB ram 1600 MHz, 17,3" 1920x1080. SSD: Intel 520 180 gb, läs 550 MB/s, Skriv 520 MB/s. HDD: 750 GB, 7200 rpm. Win 8.
Tablet: Sony Xperia Z tablet 16 gb wi-fi
Mobil: Sony Xperia Z 16 gb

Permalänk

förresten, när släpps den tro?

Visa signatur

Dator: ASUS G75VW-T1392H: Intel® Core™ i7-3630QM, 2,40-3,40 GHz, NVIDIA® GeForce® GTX 670M, 8 GB ram 1600 MHz, 17,3" 1920x1080. SSD: Intel 520 180 gb, läs 550 MB/s, Skriv 520 MB/s. HDD: 750 GB, 7200 rpm. Win 8.
Tablet: Sony Xperia Z tablet 16 gb wi-fi
Mobil: Sony Xperia Z 16 gb

Permalänk

Den officiella tidsramen är andra kvartalet, men det sägs att det är maj som gäller för oss här i norr.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

är jäkligt sugen på att köpa denna när jag åker till USA i sommar alltså, och då borde man ju köpa mobilen också, men där härar ju S4 =P svårt val

Visa signatur

Dator: ASUS G75VW-T1392H: Intel® Core™ i7-3630QM, 2,40-3,40 GHz, NVIDIA® GeForce® GTX 670M, 8 GB ram 1600 MHz, 17,3" 1920x1080. SSD: Intel 520 180 gb, läs 550 MB/s, Skriv 520 MB/s. HDD: 750 GB, 7200 rpm. Win 8.
Tablet: Sony Xperia Z tablet 16 gb wi-fi
Mobil: Sony Xperia Z 16 gb

Permalänk
Medlem

sony var ett bra telefon märke innan dem smarta telefonerna . då föredrog och sony framför exempelvis samsung och nokia . nu så tar jag vad som helst hellre än en sony ...... dom är rent skit nu för tiden ....

Permalänk

xperia Z ska ju vara bra dock vad jsg har hört

Visa signatur

Dator: ASUS G75VW-T1392H: Intel® Core™ i7-3630QM, 2,40-3,40 GHz, NVIDIA® GeForce® GTX 670M, 8 GB ram 1600 MHz, 17,3" 1920x1080. SSD: Intel 520 180 gb, läs 550 MB/s, Skriv 520 MB/s. HDD: 750 GB, 7200 rpm. Win 8.
Tablet: Sony Xperia Z tablet 16 gb wi-fi
Mobil: Sony Xperia Z 16 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av tokgubben:

xperia Z ska ju vara bra dock vad jsg har hört

Det sa dom om Xperia S och det är en skitlur

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Torach:

Nej det blir ingen Xperia platta för mig. Har en Xperia S idag och inte nöjd med den alls.
Min nexus 7 får fortsätta arbeta för mig och ny lur blir nog Nexus 4 eller vänta på 5an

Jasså, jag köpte nyss en Xperia s surfplatta, och än så länge är jag extremt nöjd. Passade på när den kostade 2500. Vad är det som du inte var nöjd över? Jellybean uppdateringen verkar seg, men den ska komma nu närsomhellst iallafall.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk

Det går nu att förboka Sony Xperia Tablet Z via deras hemsida. Ganska väntade modeller och priser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Någon anledning till att du tror det? De har ju datorer med windows på och Xperia serien har ju funnits med windows förr.

Och främsta anledningen till att jag var sugen på denna var la vattentätheten designen var la inget speciellt. Men får la hoppas på att någon annan vattentät med RT hinner komma innan jag ska byta.

på datorer är det ju i praktiken ett de facto tvång, liksom det finns ingen anledning att stödja RT av samma anledning, fast tvärtom sas. det är lite mer som att fråga varför inte PS4 kommer stödja Xbox OS, eller om det blir en Walkman med Zune-tema snart. Xperia-Windows-prylen måste jag missat, har inte en susning om vilken produkt det var tyvärr..? :0

nä tyckte det lät lite tolkbart med "gillar den", det är en svart fyrkant ju. men möjligt att HTC skulle göra nån sån vatteskyddad annars, tror inte riktigt på att MS själva eller nån av deras övriga befintliga medproducenter gör det innan iaf.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Nån som vet om man kan trycka in ett Joors sim i denna eller är det nått skumt med frekvenserna?

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

på datorer är det ju i praktiken ett de facto tvång, liksom det finns ingen anledning att stödja RT av samma anledning, fast tvärtom sas. det är lite mer som att fråga varför inte PS4 kommer stödja Xbox OS, eller om det blir en Walkman med Zune-tema snart. Xperia-Windows-prylen måste jag missat, har inte en susning om vilken produkt det var tyvärr..? :0

De är la inga av de senaste men har för mig att både xperia x1 och x2 har win mob.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av Torach:

Det sa dom om Xperia S och det är en skitlur

Allt är relativt, vissa gillar den, vissa inte.

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Helt otroligt hur man kan vara så sega med en lansering. Det är ju nästan så att hårdvaran börjar bli utdaterad, iaf med tanke på priset. Vissa butiker har satt preliminära leveransdatum så sent som i juni. Inet har den 8:e maj förvisso, men jag tvivlar..

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått min Z. Har kört iPad sedan första ipaden kom, är nu glad att det äntligen finns ett bra fritt alternativ.

Första intrycket är gott, så lätt och tunn! Kvaliteten känns på topp och fint att äntligen kunna använda 4G. Kommer med mer intryck senare när jag klämt lite mer på den!

Visa signatur

Stulen slö sked