Permalänk
Medlem

Som andra redan skrivit skulle jag verkligen råda dig till att inte köpa en billig 27" med 1920x1080-upplösning. Den enda gången jag skulle tänkta mig en sån är om du ska använda den till att se på film från sängen t.ex. Satsa på en korea-skärm eller t.o.m. en svensk skärm för runt 5000:-. Men eftersom du inte har dom pengarna känns det enda rätta kvar är en 24" med 1920x1080 för runt 1500:- endast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunmoses:

Väldigt kortfattat:
Betraktningsvinklarna är bäst på IPS & PLS.
Svärta och kontrast är bäst på VA.
Pixelresponstiderna (tiden det tar för pixlarna att byta färg) är bäst på TN.

Jag smög runt inne på Inet i stockholm och jämförde deras paneler som satt uppe, ungefär hälften VA och hälften TN
Du kan lägga till att betraktningsvinklarna på VA är enormt mycket bättre än TN även om de säkert inte är lika bra som på IPS. Skillnaden mellan VA och TN var enorm kort sagt

Permalänk

Tack för svaren men efter att ha kollat runt på ebay och inte hittat något vettigt läggs planerna på is ett tag!
Ska spara ihop lite mer pengar eller försöka fynda på begagnat marknaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Widholm:

Jag förstår, men har inte budget till en 2k nånting x vad det nu är.. Så tror inte pixlarna kommer störa mig så värst mycket även med tanke på att jag gillar bilden på min nuvarande starkt!

Själv köpte jag en korea skärm. Väntande typ 1 månad innan jag beställde. Vände och vred på fördelarna/nackdelarna. Nu är jag hur nöjd som helst. Spydde nästan när jag såg en 27" med 1920x1080p :P(OBS PERSONLIG ÅSIKT)

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Skrivet av N0iZE:

Själv köpte jag en korea skärm. Väntande typ 1 månad innan jag beställde. Vände och vred på fördelarna/nackdelarna. Nu är jag hur nöjd som helst. Spydde nästan när jag såg en 27" med 1920x1080p :P(OBS PERSONLIG ÅSIKT)

Hur mycket betalade du för den?