tror ni att bf4 kommer funka bra på titan?

Permalänk

tror ni att bf4 kommer funka bra på titan?

har nyligen köpt en i7 processor med 16 gb ram och titan. kommer jag kunna spela bf4 utan problem?

Permalänk
Medlem

Klart de kommer göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Klart de kommer göra.

Baserat på vad för någon info?

Borde göra det, men räkna inte med 100% att den gör det

Permalänk

jag läste någonstans att de spelade upp demot på 7990. stämmer det? för isf borde det väl funka bra på titan väl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anoushiravan:

jag läste någonstans att de spelade upp demot på 7990. stämmer det? för isf borde det väl funka bra på titan väl

har ingen aning om dom gjorde det, men du kommer klara dig galant på ett titan.

Visa signatur

Case: Fractal R5 | Cpu:6600k 4.3ghz | Gpu: GTX 980 | Ram: 16gb crucial Ballistix| Heatsink: Bequiet pure rock
PSU: Evga supernova G2 | MoBo: Asus Z170-Pro

Permalänk
Skrivet av Anoushiravan:

jag läste någonstans att de spelade upp demot på 7990. stämmer det? för isf borde det väl funka bra på titan väl

Jag har hört att de gjorde det Men var inte 100% att du kommer ''maxa'' BF4 Men såklart du kommer kunna spela det på höga inställningar!

EDIT: Hittade svar.

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Baserat på vad för någon info?

Borde göra det, men räkna inte med 100% att den gör det

Tycker bara frågan var komisk.

Sen klart jag kan skriva det.
Han frågade om det kommer funka bra på titan, jag svarade klart de kommer göra.

Och det kommer funka bra, sen är bra en väldigt subjektiv sak däremot. Men knappast som det kommer fungera dåligt.

Permalänk
Medlem

Suck. Hur många gånger måste vi säga att vi inte vet? Ingen vet, förutom DICE. Det bör funka bra, men det är inte 100%-ig information, det har ingen resonering, det är bara ren gissning.

Visa signatur

CPU: i5 3570K@4.2GHz, 1.152V RAM: Corsair Vengeance 8x2 Grafikkort: MSI Geforce GTX 660ti Chassi: Fractal Design Define R4 Ljudinterface: Focusrite Scarlett 2i2 Hörlurar: Audio Technica ATH-M50
Citera för svar!
Gymnasist med stort intresse för musik, grammatik, böcker och datorer.

Permalänk

amen vad kommer krävas då får man tro om inte titan kommer klara av att maxa spelet. måste man köra titan SLI? och hur ska man kunna förhandsboka spelet om man inte vet vad som krävs. de borde släppa systemkrav nu direkt om de ska ha kvar förhandsbokningen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anoushiravan:

har nyligen köpt en i7 processor med 16 gb ram och titan. kommer jag kunna spela bf4 utan problem?

Om det inte rullar på Titan så vet jag inte vem spelet är riktat till. Någon alien-dator långt ute i rymden kanske.
Titan är inte gammalt, nästa generation av grafikkort kommer kanske lagom till BF4, men både 5000 och 6000 serien kan ju spela BF3. Varför skulle världens bästa GPU inte räcka mer än ett år efter release för de nyaste spelen? Bättre fråga hade varit om det rullade på ett 7850, fast det gör det nog också, inte jättebra, men kanske 30 fps...? Bara gissar

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anoushiravan:

amen vad kommer krävas då får man tro om inte titan kommer klara av att maxa spelet.

Det har vi inte sagt. Vi har sagt att du inte kan vara 100% på det.

Visa signatur

CPU: i5 3570K@4.2GHz, 1.152V RAM: Corsair Vengeance 8x2 Grafikkort: MSI Geforce GTX 660ti Chassi: Fractal Design Define R4 Ljudinterface: Focusrite Scarlett 2i2 Hörlurar: Audio Technica ATH-M50
Citera för svar!
Gymnasist med stort intresse för musik, grammatik, böcker och datorer.

Permalänk

ja jag vet...inget vet. det är tråkigt.

Permalänk
Avstängd

Men kom igjen. Spelet är väll säkert knappt i Alpha läge. Dom valde nog det kortet som gav dom mest råprestanda och det är förmodligen Radeon 7990. Vi vet heller inte vilken upplösning du spelar på men om det är 1080P så lär nog 660Ti klara av BF4 bra. Inga maxinställninger men det kommer se bra ut.

Permalänk
Medlem

vore dumt att släppa ett spel som inte funkar bra på Titan.....

Permalänk

ok...om jag ändrar frågan från "bra" till "ultra" då?

Permalänk
Medlem

Tyvärr tror jag att du kommer att få köra på medium till Low i 1280x768, för att få 60fps. Ser bistert ut, jag vet...

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

vore dumt att släppa ett spel som inte funkar bra på Titan.....

Crysis?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk

haha...komiskt

Permalänk
Skrivet av YamahaDGX630:

crysis 3 funkar jättebra på titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anoushiravan:

crysis 3 funkar jättebra på titan

Nu nämde jag inte just "Crysis 3" utan mer Crysis generellt... Du kan väl ändå inte påstå att Crysis generellt rullar på bra med ens ett Titan?

EDIT: Nu snackar vi höga inställningar

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk

jag spelar crysis 3 på ultra på titan. och jo, det funkar mkt bra. laggar inte alls. förutom de första sekunderna när man precis startat spelet sen går det hur bra som helst
alltså på högsta inställningarna då

Permalänk
Avstängd
Skrivet av YamahaDGX630:

Nu nämde jag inte just "Crysis 3" utan mer Crysis generellt... Du kan väl ändå inte påstå att Crysis generellt rullar på bra med ens ett Titan?

EDIT: Nu snackar vi höga inställningar

Har sett folk som spelat Crysis, vare sig det är 1,2 eller 3, på upplösningar som 3840x2160 så jo, det rullar på fint med ett eller två Titan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Anoushiravan:

amen vad kommer krävas då får man tro om inte titan kommer klara av att maxa spelet. måste man köra titan SLI? och hur ska man kunna förhandsboka spelet om man inte vet vad som krävs. de borde släppa systemkrav nu direkt om de ska ha kvar förhandsbokningen

är du tvungen att förhandsboka det då? snacka om STORA problem du verkar ha.

Permalänk

man vill ju gärna veta hur pass bra spelet kommer prestera på ens dator innan man bokar det. tycker du inte? lr du vill bara spela allan ballan kanske

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Anoushiravan:

man vill ju gärna veta hur pass bra spelet kommer prestera på ens dator innan man bokar det. tycker du inte? lr du vill bara spela allan ballan kanske

Hur har du tänkt att man ska ta reda på det? Ringa DICE och fråga vilka grafikkort som fungerar bra på Ultra?

Permalänk

Jag tror inte att BF4 blir mer krävande än BF3 då grafiken blir bättre plus att de förmodligen lärt sig optimera tills dess.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Avstängd

Titan kortet kmr fungera utmärkt.

Minimum requirements for Battlefield 4

OS: Windows Vista or Windows 7
Processor: Core 2 Duo 2.4 GHz or Althon X2 2.7 GHz
RAM: 2GB
Graphic card: DirectX 10 or 11 compatible Nvidia or AMD ATI card, ATI Radeon 3870 or higher, Nvidia GeForce 8800 GT or higher.
Graphics card memory: 512 MB
Sound card: DirectX compatibl sound card
Hard drive: 15 GB for disc version or 10 GB for digital version

Recommended system requirements for Battlefield 4

OS: Windows 7 64-bit
Processor: Quad-core Intel or AMD CPU
RAM: 4GB
Graphics card: DirectX 11 Nvidia or AMD ATI card, Nvidia GeForce GTX 560 or ATI Radeon 6950.
Graphics card memory: 1 GB
Sound card: DirectX compatibl sound card
Hard drive: 15 GB for disc version or 10 GB for digital version

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk

det var mer en irritation på dice som inte släpper systemkrav INNAN de kör på förhandsbokning. läs igenom vad jag skrivit tack innan du också spelar ballan

Permalänk
Skrivet av flammsig:

Titan kortet kmr fungera utmärkt.

Minimum requirements for Battlefield 4

OS: Windows Vista or Windows 7
Processor: Core 2 Duo 2.4 GHz or Althon X2 2.7 GHz
RAM: 2GB
Graphic card: DirectX 10 or 11 compatible Nvidia or AMD ATI card, ATI Radeon 3870 or higher, Nvidia GeForce 8800 GT or higher.
Graphics card memory: 512 MB
Sound card: DirectX compatibl sound card
Hard drive: 15 GB for disc version or 10 GB for digital version

Recommended system requirements for Battlefield 4

OS: Windows 7 64-bit
Processor: Quad-core Intel or AMD CPU
RAM: 4GB
Graphics card: DirectX 11 Nvidia or AMD ATI card, Nvidia GeForce GTX 560 or ATI Radeon 6950.
Graphics card memory: 1 GB
Sound card: DirectX compatibl sound card
Hard drive: 15 GB for disc version or 10 GB for digital version

jag tror inte att det är så trovärdig fakta även om det låter bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av flammsig:

Titan kortet kmr fungera utmärkt.

Minimum requirements for Battlefield 4

OS: Windows Vista or Windows 7
Processor: Core 2 Duo 2.4 GHz or Althon X2 2.7 GHz
RAM: 2GB
Graphic card: DirectX 10 or 11 compatible Nvidia or AMD ATI card, ATI Radeon 3870 or higher, Nvidia GeForce 8800 GT or higher.
Graphics card memory: 512 MB
Sound card: DirectX compatibl sound card
Hard drive: 15 GB for disc version or 10 GB for digital version

Recommended system requirements for Battlefield 4

OS: Windows 7 64-bit
Processor: Quad-core Intel or AMD CPU
RAM: 4GB
Graphics card: DirectX 11 Nvidia or AMD ATI card, Nvidia GeForce GTX 560 or ATI Radeon 6950.
Graphics card memory: 1 GB
Sound card: DirectX compatibl sound card
Hard drive: 15 GB for disc version or 10 GB for digital version

Såna där kan man aldrig lita på, kolla bara på den rekommenderade cpu:n i BF4 "Quad-core intel or AMD"
Så rekommenderar de då en i7 3770k eller en phenom ii x4 965 ? Det är inte riktigt samma sak...

Visa signatur

5900X | 3080