Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Varför delar jag filer?

Permalänk
Medlem

Varför delar jag filer?

Hejsan,
Märkte nu att när jag högerklickar på vilken mapp som helst i datorn och går ner till "dela med" och fliken hoppar upp så står det "sluta dela".
Så nu är jag orolig att jag delar mina filer på nätverket vilket jag inte vill. Pyssla med hamachi och så innan kanske det kan ha gjort något?

Hur stänger jag av så ingenting på min dator delas? Letat igenom alla inställningar i en halvtimme nu och hittar ingenting. Hemmagrupp är inte på med fortfarande så delas mina filer=(

Hur ska jag göra?

Permalänk
Medlem

Du ser vad som delas om du högerklickar på Dator --> Hantera --> Utdelningar eller liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson30:

Du ser vad som delas om du högerklickar på Dator --> Hantera --> Utdelningar eller liknande.

Efter jag har klickat hantera hittar jag inte "Utdelningar och liknande". Var ser man det?=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av jachxz:

Efter jag har klickat hantera hittar jag inte "Utdelningar och liknande". Var ser man det?=)

Delade mappar kanske det heter
Under Loggboken iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson30:

Delade mappar kanske det heter
Under Loggboken iaf.

Tackar, det ligger tre mappar där för mig, resurser, sessioner och öppna filer. Mapparna sessioner och öppna filer är tomme och under resurser hittar jag 4 mappar med olika namn som ADMIN, C och USERS.

Ska jag oroa mig eller ser det ut så för er också? Hur kollar jag så jag inte delar några filer över nätverket? Det här verkar vara på datorn vilket inte spelar någon roll då jag är den enda med tillgång till datorn, skulle dock vara skönt att kunna stänga av det...

Permalänk
Medlem

Nej det är inga problem. Så ska det vara.

För att se vad du delar ut kan du klicka på Start --> kör --> skriv \\127.0.0.1 och tryck enter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson30:

Nej det är inga problem. Så ska det vara.

För att se vad du delar ut kan du klicka på Start --> kör --> skriv \\127.0.0.1 och tryck enter.

När jag klickar på mitt konto namn där får jag fram mapparna skrivbord, nedladdningar och andra mappar som bilder, filmer och musik.

Är det filer som delas mellan användare på datorn eller är det på hemmanätverket? Vill inte dela någonting alls, varken på datorn eller på hemmanätverket. Hur slutar jag dela allting? Verkar inte gå få några konkreta svar på det.

Tackar hittills för all hjälp jag fått=)

Permalänk
Medlem

Control Panel >Network and Internet >Network and Sharing Center >Advanced sharing settings (du får själv lista ut svenska översättningen om du kör svensk windows)
Där kan du ställa in hur delning fungerar på olika nätverk. Om du säger att du är på ett publikt nätverk så bör det mesta stängas utan ytterligare inställningar.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

Control Panel >Network and Internet >Network and Sharing Center >Advanced sharing settings (du får själv lista ut svenska översättningen om du kör svensk windows)
Där kan du ställa in hur delning fungerar på olika nätverk. Om du säger att du är på ett publikt nätverk så bör det mesta stängas utan ytterligare inställningar.

Skrivet av skog1s:

TS gör som Hardware guy skriver, så fixar det sig.

Tackar för eran hjälp, fixade sig nu när jag bytte till offentligt nätverk. Spelar ingen roll ifall det delas mellan inaktiva profiler på datorn då jag är den enda med konto och lösen=)

Citat redigerat
Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Ohjälpsamheter borttagna.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.