Permalänk
Medlem

Ladda ner gamla drivrutiner först?

Tjena! nu har jag omformaterat min dator igen, fick aldrig svar förra gången så jag laddade bara ner Internet/chipset/usb 3.0 så den funkade iaf.

Håller på att ladda ner alla drivrutiner just nu iaf så jag har dom på ett usb. Min fråga är ska jag installera dom gamla drivrutinerna först så man inte missar något? Fattar inte att de inte finns något program så det installerar sig själv, eller de kanske de finns ? Hålla på och ladda ner såhär styckvis är ju riktigt segt.

De är ett Crosshair V Formula

http://www.asus.com/Motherboards/CROSSHAIR_V_FORMULA/#support...

Det är en del alltså, ultilites osv. fattar ingenting

Tack tack tack / Ric

Permalänk

Driverscanner finns ju men det är inte gratis.

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Medlem

Inte värt.. redan halvvägs. men jag ska intallera dom gamla drivrutinerna först?

Sist jag laddade drivrutiner. klicka lite random bara ifrån ASUS hemsidan så slutade ljudet funka sen började de spraka osv osv.
Menar bara om de är grejer som är viktiga och gör datorns prestanda bättre ?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ricmrly:

Inte värt.. redan halvvägs. men jag ska intallera dom gamla drivrutinerna först?

Nej, ta nyaste och man kan oftast skita i alla "utilities" (bloat)

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Alltså bara köra den senaste av alla kategorier?

Permalänk
Medlem

Börja med att installera Chipset-driver och sedan spelar det nog ingen roll i vilken ordning.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ricmrly:

Alltså bara köra den senaste av alla kategorier?

Ja, förutom bios och utilities.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...