Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av concorde11:

Någon som använt Iphone 5 och jämfört med L920?

Har börjat fundera på om jag kanske ska byta min L920 mot en Iphone 5 istället!
Tycker att L920 är otroligt obekväm att ha i fickan och tycker apparna till WP8 suger!!

Annars är jag nöjd med allt annat med L920 faktiskt.. förutom den integrerade ljudvolymen och spolningen i mediaspelaren!

Gillar ju min sjukt snygga L920 annars så är rädd att jag ska byta till Iphone 5 för att sedan ångra mig igen :S Vad göra??

Ta mig inte på fel sätt nu men varför inte skicka in dina åsikter och komma med idéer till utvecklarna så att apparna blir bättre? De flesta appar har ju inbyggt att skicka återkoppling till utvecklaren. Även Nokia har återkoppling man kan skicka in till i inställningarna. Sedan kan du ju alltid köpa en Nokia Lumia 620 som du kan ha i fickan och ha din Nokia Lumia 920 övriga gånger när du har en jacka eller liknande. WP8 är så pass bra på att synkronisera så det är rätt enkelt att ha två eller flera WP8-mobiler synkroniserade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massabrassan:

T.ex. härifrån!

http://www.ebay.com/itm/New-Housing-Battery-Back-Cover-Door-B...

Det finns originalskal också, men de kostar betydligt mer. Kinserna brukar vara duktiga på att kopiera så jag hade satsat på pirat ^^

http://www.ebay.com/itm/GENUINE-Nokia-Lumia-920-body-housing-...

Var ju inte stor skillnad på pirat och "genuine"? 200 kr extra tycker jag är värt att lägga för att få original grejer. Då vet man att det är bra kvalité.

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Audeze Maxwell Headset | Corsair MM350 Extended Musmatta | Final Mouse UltralightX | Steelseries Apex pro Tangentbord

Permalänk
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Ja apple har ju alla appar så det är ju positivt, men operativsystemet är ju dock ganska hemskt i jämförelse med WP8 och Android.
Varför vill du inte gå över till Android istället?

Det som är viktigt för mig är byggkvalitén, kameran, appar och flytet!

Idag finns det ingen Android som har bra byggkvalité och samma flyt som IOS o Wp8!

Skrivet av djaxxo:

om man inte har testat Android innan kan det blir mer diss än hiss jämfört med iphone 5(om man bara har haft iphone innan), har för mig att Concorde hade iphone innan lumian(???) vilket kan vara jobbigt om man inte har råd byta ännu en gång.

givetvis menar jag inte att en Android baserad mobil är dålig generellt men jag föredrar hellre Ios före Android när det gäller appar och användarvänlighet. Men nu är jag fast hos WP vilket jag också är ruskigt nöjd med. Har bara en bugg kvar på min lumia, å det sitter nu OS:et själv (4G buggen). )))))

så skönt att slippa alla problem nu !! Har inte laddat batteriet på 24tim å har 20%+ kvar.

Skickades från m.sweclockers.com

Japp jag har haft Iphone 3G innan och har idag även en Iphone 4! Men Den är väldigt seg o laggig! Har även kört Android och hade en Galaxy Nexus!
Det finns positiva saker med Android men tycker att apparna och själva OS:et inte alls är på samma nivå som Iphone där allting flyter och känns generellt mer komplett och välgjort!

Permalänk
Skrivet av Dadulka:

Ta mig inte på fel sätt nu men varför inte skicka in dina åsikter och komma med idéer till utvecklarna så att apparna blir bättre? De flesta appar har ju inbyggt att skicka återkoppling till utvecklaren. Även Nokia har återkoppling man kan skicka in till i inställningarna. Sedan kan du ju alltid köpa en Nokia Lumia 620 som du kan ha i fickan och ha din Nokia Lumia 920 övriga gånger när du har en jacka eller liknande. WP8 är så pass bra på att synkronisera så det är rätt enkelt att ha två eller flera WP8-mobiler synkroniserade.

Jo du har en poäng! Jag hoppas verkligen att apparna med tiden blir fler och bättre samt en del buggar m.m. fixas i WP8 för jag gillar verkligen WP8.
Det är snyggt, fräscht och flytet är fantastiskt!
Jag kommer definitivt att köra WP igen men kanske inte förrän de fixat alla buggar (missar) och fixat apparna!

IOS är idag det mest kompletta mobila systemet inget snack om saken! Sen är det visserligen inte i närheten av att vara så snyggt som WP8!

L620 är säkert en bra mobil men den är ju inte i närheten av att vara lika grym som L920! tänker på skärmen, kameran m.m. så den är utesluten!
Alla flaggskepps modeller ska ju nu för tiden vara så jäkla stora!!! Bara Apple som håller sig till rimliga storlekar tyvärr..

Permalänk
Medlem

Skärmskydd sabbar proximitysensorn

Skrivet av Andykidden:

Gud vad jag längtar tills jag får ny telefon.

Här är några av mina åsikter/problem.
- Tappar nätet, normalt sett någon gång per dag. (Hjälper ibland att starta om, annars bara hoppas)
- Kan inte lägga på samtal eller få fram knappsats när ett samtal pågår.
- Kan inte scrolla ordentligt om laddaren är i.
- Blir för varm.
- Samtalslistan buggar, alla jag ringer eller som ringer mig kommer med flera gånger.
- Man kan bara sänka och höja ljudet på ett ställe. Så lyssnar jag på musik lågt när jag lägger mig behöver jag inte vara orolig att bli väckt på morgonen.
+ Den hanterar Exchangemail riktigt bra!

Har ni någon lösning på något får ni gärna meddela.
De lösningar som ev. redan finns i tråden ber jag om ursäkt för att ha missat.
Ville mest skriva av mig

Att skärmen är död under samtal beror sannolikt på att du har klistrat på ett skärmskydd typ copter. Klipp bort översta halvannan cm så funkar sensorn igen.
Att du tappar kontakten med nätet kan bero på att du är på gränsen mellan 4g-täckning och 3g-. Omställningen är trög. Prova att ställa om telefonen till enbart 3g.

Permalänk
Skrivet av djaxxo:

Har bara en bugg kvar på min lumia, å det sitter nu OS:et själv (4G buggen). )))))

Vad innebär 4g-buggen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiskarwilly:

Vad innebär 4g-buggen?

I senaste firmware/os-uppdateringen "1308" så uppstod det en bugg i 4G datatrafik, jag kan inte ens få svar från någon server/hemsida osv. Allt står stilla, men i 3G funkar datanätet igen.

Alltså inget märkvärdigt då man klarar sig med 3G egentligen men surt att något så litet råkade komma med en nya uppdatering.

Det är redan uppmärksammat redan utav MS, Nokia osv. Detta skall även vara fixat i kommande firmware/os-uppdatering

Mer info om detta finns exvis. på wpcentral.com

ni som fortfarande kör på februari uppdateringen/firmwaret har inte detta problem. Finns endast i "1308" versionen.

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem

Idag hände mig något som jag är smått orolig för.
Var på g till jobbet så låste sig telefonen. Efter ca 30-45 sekunder så blev allt svart. Nu går det inte göra något med telefon. Stänga av/sätta igång. Händer nada. Testade sätta i laddaren när jag kom till jobbet (Telefon har varit på laddning under natten också så det är ju inte att jag hade noll batteri) men nothing. Något som känner igen detta? Lite orolig att vara utan min ögonsten

Edit:
Nu hoppar den igång efter ca 1 timma. Bör jag vara orolig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pajasen:

Att skärmen är död under samtal beror sannolikt på att du har klistrat på ett skärmskydd typ copter. Klipp bort översta halvannan cm så funkar sensorn igen.
Att du tappar kontakten med nätet kan bero på att du är på gränsen mellan 4g-täckning och 3g-. Omställningen är trög. Prova att ställa om telefonen till enbart 3g.

Nej jag har samma problem med sensorn (Jag har inget skärmskydd,finns ju massa trådar om detta på Nokia support Discussion) ,detta är det ända som krånglar på min lur,testat blåsa o sånt men det varar bara nån dag innan den är släkt igen under samtal,men detta ska fixas med den nya uppdateringen 1308 vad jag förstår,men man läser ju massor om andra problem nu med den uppdateringen, tappar kontakten med nätet och så,så nu är man osäker om man vågar uppdatera i framtiden!

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse G360A D-RGB | Intel Core Intel Core i5 13600KF | CPU Kylare: ASUS TUF Gaming LC 240 A-RGB | Moderkort: ASRock Z790 Pro RS | Minne: ADATA XPG 32GB DDR5 5200MHz | Hårddiskar: Crucial P3 Plus M.2 NVMe SSD 1TB M.M | Grafikkort: RTX 3080 | Nätaggregat: Corsair RM850e 850W | Bildskärm: Gigabyte 34" G34WQC A QHD VA 1500R 21:9 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av djaxxo:

I senaste firmware/os-uppdateringen "1308" så uppstod det en bugg i 4G datatrafik, jag kan inte ens få svar från någon server/hemsida osv. Allt står stilla, men i 3G funkar datanätet igen.

Alltså inget märkvärdigt då man klarar sig med 3G egentligen men surt att något så litet råkade komma med en nya uppdatering.

Det är redan uppmärksammat redan utav MS, Nokia osv. Detta skall även vara fixat i kommande firmware/os-uppdatering

ni som fortfarande kör på februari uppdateringen/firmwaret har inte detta problem. Finns endast i "1308" versionen.

ok...gott o höra!

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse G360A D-RGB | Intel Core Intel Core i5 13600KF | CPU Kylare: ASUS TUF Gaming LC 240 A-RGB | Moderkort: ASRock Z790 Pro RS | Minne: ADATA XPG 32GB DDR5 5200MHz | Hårddiskar: Crucial P3 Plus M.2 NVMe SSD 1TB M.M | Grafikkort: RTX 3080 | Nätaggregat: Corsair RM850e 850W | Bildskärm: Gigabyte 34" G34WQC A QHD VA 1500R 21:9 144 Hz

Permalänk
Skrivet av t0kk:

Idag hände mig något som jag är smått orolig för.
Var på g till jobbet så låste sig telefonen. Efter ca 30-45 sekunder så blev allt svart. Nu går det inte göra något med telefon. Stänga av/sätta igång. Händer nada. Testade sätta i laddaren när jag kom till jobbet (Telefon har varit på laddning under natten också så det är ju inte att jag hade noll batteri) men nothing. Något som känner igen detta? Lite orolig att vara utan min ögonsten

Edit:
Nu hoppar den igång efter ca 1 timma. Bör jag vara orolig?

Du har väl råkat ut för en frysning vilket tyvärr är något som väldigt många råkar ut för med sin Lumia 920... Det är inget att oroa sig över om det inte börjar hända för ofta. För att få telefonen att vakna till efter den fryst ska du gör en 'soft reset': håll in volym ner + power i ca 10-15 sek tills telefonen vibrerar så startas den om.

Permalänk
Skrivet av djaxxo:

Okej då förstår jag. Vad irriterande, när man väl har en 4G-lur så vill man ju kunna nyttja dess kapacitet även om man inte "behöver". Köper jag en Porsche vill jag att den ska kunna gå i 200, även om jag aldrig kör så fort.

mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPhilicorda:

Du har väl råkat ut för en frysning vilket tyvärr är något som väldigt många råkar ut för med sin Lumia 920... Det är inget att oroa sig över om det inte börjar hända för ofta. För att få telefonen att vakna till efter den fryst ska du gör en 'soft reset': håll in volym ner + power i ca 10-15 sek tills telefonen vibrerar så startas den om.

Då testar jag det nästa gång. Naturligtvis kom det första upp i huvudet "Ta ut batteriet" men det är lättare sagt än gjort Tack för infon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiskarwilly:

Okej då förstår jag. Vad irriterande, när man väl har en 4G-lur så vill man ju kunna nyttja dess kapacitet även om man inte "behöver". Köper jag en Porsche vill jag att den ska kunna gå i 200, även om jag aldrig kör så fort.

mvh

ja jo det håller jag med om, men nu är det fjantigt fel som åtgärdas i nästa update. Så egentligen har man kunnat surfa i 4G sen man köpte den förutom dom som köpte en norsk variant vilket senare åtgärdas i februari(portico) uppdateringen.(OBS! Handlade om en tidigare "bugg" kallare vi det nu, det med norska versionen)

så jobbigt är det inte jämfört med om antennen eller någon hårdvara pajjar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av t0kk:

Då testar jag det nästa gång. Naturligtvis kom det första upp i huvudet "Ta ut batteriet" men det är lättare sagt än gjort Tack för infon.

så mycket problem är det inte i senaste uppdateringen. Jag har blivit av med alla problem och har inte haft några problem med sensorn, så den blir inte mörk vid samtal där man vill avsluta samtalet eller göra något annat.

det enda som är en bugg är ju 4G felet, men som skall vara åtgärdat i kommande uppdatering, så antingen uppdaterar du till den senaste uppdateringen som finns just nu via datorn eller så väntar du. Tror att Nokia, MS har stoppat senaste uppdateringen just pga 4G buggen så den kommer inte komma OTA

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av djaxxo:

så mycket problem är det inte i senaste uppdateringen. Jag har blivit av med alla problem och har inte haft några problem med sensorn, så den blir inte mörk vid samtal där man vill avsluta samtalet eller göra något annat.

det enda som är en bugg är ju 4G felet, men som skall vara åtgärdat i kommande uppdatering, så antingen uppdaterar du till den senaste uppdateringen som finns just nu via datorn eller så väntar du. Tror att Nokia, MS har stoppat senaste uppdateringen just pga 4G buggen så den kommer inte komma OTA

japp den är stoppad

http://au.ibtimes.com/articles/455387/20130410/nokia-lumia-92...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kan jag sätta in simkorter från min N920 i en Nokia n8?

Hej på er!
Min Lumia 920 skall in på reperation - ljudutgången hängde upp sig till hörlursutgången efter att jg för första gången använde hörlurana.

Nu undrar jag om jag kan använda N920 ans simkort i frugans gamla Nokia N8?

Tacksam för svar!!!!!

Permalänk
Medlem

Skicka film från mobilen till skydrive ( ej komprimerad )

Hej på er

När jag förr skickat filmer till skydrive som jag tagit med mobilen, så har överföringen skett av sig själv när jag kommit hem till nätverket. Igår avbröt jag överföringen och kopplade in mobilen via kabel istället, trodde att det skulle skynda på och inte belasta wifi/nätverket så mycket. ( grabben klagade över höga ping )

Filmerna kopierades till datorn,allt frid och fröjd, men när filmerna sedan skulle till skydrive så börjar mina bekymmer. Skydrive tycker då att filmerna är för stora ( ca 500mb ) och om jag försöker gå via mobilen och på så sätt skicka iväg dem, så komprimeras de till riktiga mini filer innan de läggs upp till skydrive. Helt odugliga att kolla på.

Har laddat upp filmer förr till skydrive som varit stora, större än 500mb och inget problem, what so ever..men då låtit mobilen ha sin gång, utan att avbryta överföringen.

Inställningarna i mobilen är att de ska skickas i högsta kvalité över wifi, foton som filmer.

Tips någon ?

Visa signatur

==Ryzen 5800x==16gb ram 3200Mhz cl14==ASUS 550-F== Gigabyte 3070 oc == LG UltraGear 27GP950 27" Gaming 4K UHD IPS==Lumia 930, Samsung S6, Moto X Style, LG G6, Sony xperia xz1 compact, LG V30,Sony xz3,Iphone xs max, Sony xperia 5ii,Samsung S22 Ultra==LG 55EG910V,LG C8 65"==AuneX1s,THX AAA 789==JBL 305==,Hifiman4xx, DT 1990 Pro==

Permalänk
Medlem
Skrivet av andwes:

Hej på er!
Min Lumia 920 skall in på reperation - ljudutgången hängde upp sig till hörlursutgången efter att jg för första gången använde hörlurana.

Tacksam för svar!!!!!

Starta om luren eller gör en "soft reset". Borde fixa problemet. När du skickar in den kommer dem att göra samma sak med mobilen.

Den andra frågan, absolut inte! Inte ens med adapter, den kommer bara att fastna och du kommer att skada den eller stannar den kvar i N8an. Köp ett kontantkort istället.

Permalänk
Medlem

Tack för svaret.
Jag har både gjort omstart och soft reseat men inget hjälpte

Då får det bli att kontantkort eller ett tillfälligt simkort från tele2 uner tiden telefonen repareras.

Lite märkligt tycker jag att det låter att det ska ta 2 - 4 veckor för att få den reparerad.

Bor i sthlm borde väl va möjligt att lämna in telefonen på en servicebutik direkt för snabbare service?

Permalänk
Medlem

Har skummat igenom de sista 15 sidorna av den här tråden.

Vad mycket problem folk i största allmänhet verkar ha med sina nya Nokia-lurar? Nästan skrämmande hur vissa slåss för sina produkter de har köpt trots att de är medelmåtta och mer eller mindre precis funktionsdugliga.

Telefoner som fryser, hörlur som hoppar av pga för kraftiga vibrationer nät telefonen ringer, kamera som förvränger färger, dåliga appar... Listan verkar ju kunna göras hur lång som helst.

Det fanns en tid då Nokia kunde göra telefoner bra, den eran är tyvärr över tycker jag.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Skrivet av andwes:

Tack för svaret.
Jag har både gjort omstart och soft reseat men inget hjälpte

Då får det bli att kontantkort eller ett tillfälligt simkort från tele2 uner tiden telefonen repareras.

Lite märkligt tycker jag att det låter att det ska ta 2 - 4 veckor för att få den reparerad.

Bor i sthlm borde väl va möjligt att lämna in telefonen på en servicebutik direkt för snabbare service?

Ja, det är möjligt! Mobilbyrån på Hornsgatan: http://www.mobilbyran.se/

De uppger 3-5 arbetsdagar för ett normalt serviceärende.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XpreS:

Har skummat igenom de sista 15 sidorna av den här tråden.

Vad mycket problem folk i största allmänhet verkar ha med sina nya Nokia-lurar? Nästan skrämmande hur vissa slåss för sina produkter de har köpt trots att de är medelmåtta och mer eller mindre precis funktionsdugliga.

Telefoner som fryser, hörlur som hoppar av pga för kraftiga vibrationer nät telefonen ringer, kamera som förvränger färger, dåliga appar... Listan verkar ju kunna göras hur lång som helst.

Det fanns en tid då Nokia kunde göra telefoner bra, den eran är tyvärr över tycker jag.

http://www.purplepieces.com/wp-content/uploads/2012/09/Nokia-...

Det mesta är mjukvarurelaterad som till exempel problemet med hörlursljudet och massa annat skit som "spinning kog wheel" som kan översättas med Windows' Blue screen of death. Det får man skälla på Microsoft för, och jag själv tycker att det borde vara lite högre tempo på OS uppdateringar.
Det får man ta om man vill vara early adopter, OSet är knappt 6 månader gammal. Tänk Android versioner som Froyo, Gingerbread, rent jävla clusterfuck. Även ICS är inte så jävla stabil heller. Om man jämför hur många battery drains, reboots, plötsliga avstängningar, appar som fastnar och blockerar själva systemet etc man har på ICS och tidigare versioner så står WP8 mot dem ganska bra om inte bättre.

Nokias del eller hårdvaran med deras navi och bildtagning appar är helt jävla underbar.Ny och innovativ hårdvara du inte kan hitta nån annanstans och man kan se nu ett halv år efter att 920 och WP8 har inspirerat en bra deal av hårdvara och funktioner som konkurrenterna lägger till nu i sina flagships.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om skit banken Swedbank någonsin kommer fixa en WP app? Alla andra banker har utom Swedbank.....

Kommer Swish att komma?

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Någon som vet om skit banken Swedbank någonsin kommer fixa en WP app? Alla andra banker har utom Swedbank.....

Kommer Swish att komma?

Gå in med webbläsaren, här är en mobilanpassad version https://mobilbank.swedbank.se/banking/swedbank/index.html

Bankhubben kan du kolla saldo med http://www.windowsphone.com/sv-se/store/app/bankhubben/f4b241...

Permalänk
Medlem
Skrivet av andwes:

Hej på er!

Tacksam för svar!!!!!

Ja det går bra. Jag köpte själv en konverter på Elgiganten för 70 kronor och använder nu sim-kortet i min gamla N8 medans 920:an är på reparation. Innan jag lämnade in 920:an så bytte och testade jag med sim-kortet mellan telefonerna några gånger och det fastnar inte och krånglar inte heller. Tänk på att chippet sitter nedåt på N8 (inte mot skärmen).

Permalänk
Medlem

Kollade snabbt på Swish Facebook sida, där fick man svar att de väntar att Bank-ID ska vara klar med sin app först. Swedbank skrev ju nånstans på deras hemsida att det kommer under sommaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Kommer Swish att komma?

Du har ju appen i Bankhubben, men du behöver dock dosan där,men det behöver du väl hos de andra också?

Permalänk
Medlem

Ni har väl märkt att SVT play app har kommit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik508:

Ni har väl märkt att SVT play app har kommit?

Om du syftar på appen "Public Service Play" så är den inte ifrån SVT. Men man kan se material därifrån om jag fattat det rätt.