Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Skrivet av shenzhendev:

Hej allihopa, jag har bland annat haft en Nokia Lumia 800 fram tills nu men nu är det dags att byta telefon och jag funderar på en Nokia Lumia 920 MEN jag har en fråga.

Lumia 800 har ju en del buggar, ljudbuggar bland annat som gjort mig helt tokig och nästan gett mig tinnitus, jag kan fortfarande inte förstå hur de inte kunde uppdatera bort dessa.

Den har helt enkelt känns väldigt beta under hela tiden jag haft den och mitt förtroende för Nokia har verkligen tagit skada av det.

Är det liknande med Lumia 920 eller har de fått bort alla buggar osv? Jag undrar även om vad ni tycker om kameran, är den så bra som hypen sa eller är den sämre? Jag tycker att Lumia 800s kamera verkligen var sämre än jag förväntade. Och multitaskingen var ju obefintlig i Lumia 800 dessutom. :-/

Mvh Jonas.

Använder du facebook istället för att sms ofta räkna med många buggar det finns ju ingen app ifrån Facebook och den Microsoft har gjort ger inte ifrån sig några notifiktationer alls.
Meddelande appen är långt ifrån stabil dessutom. Så använder du Facebook mycket undvik WP ett tag till tills det är fixat.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Medlem

God kväll experter!

Jag har en fundering angående Nokia Drive, kan man lägga till poi:s på något vis? Kör motocross och det kan vara svårt att hitta till alla banor runt om i Sverige och försöker nu lägga till poi:s men det går inte bra alls, får inte in dom i själva gps programmet..

Är det änns möjligt tro?

Tack!

Permalänk
Skrivet av Mubaslat:

God kväll experter!

Jag har en fundering angående Nokia Drive, kan man lägga till poi:s på något vis? Kör motocross och det kan vara svårt att hitta till alla banor runt om i Sverige och försöker nu lägga till poi:s men det går inte bra alls, får inte in dom i själva gps programmet..

Är det änns möjligt tro?

Tack!

Vet inte om jag förstår exakt hur du menar, men man kan iaf spara adresser som "favoriter" så att man lätt kan navigera till dem vid ett senare skede.

Permalänk
Medlem

du kan ju gå in i here maps (nokia maps nya namn) och markera att du vill hit "platser",sen väljer du bara att få vägbeskrivning dit,då startar Here Drive+ Bete(Som det heter nu) och visar hur du ska köra,sen lägger du bara platsen i favoriter.

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse G360A D-RGB | Intel Core Intel Core i5 13600KF | CPU Kylare: ASUS TUF Gaming LC 240 A-RGB | Moderkort: ASRock Z790 Pro RS | Minne: ADATA XPG 32GB DDR5 5200MHz | Hårddiskar: Crucial P3 Plus M.2 NVMe SSD 1TB M.M | Grafikkort: RTX 3080 | Nätaggregat: Corsair RM850e 850W | Bildskärm: Gigabyte 34" G34WQC A QHD VA 1500R 21:9 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Använder du facebook istället för att sms ofta räkna med många buggar det finns ju ingen app ifrån Facebook och den Microsoft har gjort ger inte ifrån sig några notifiktationer alls.
Meddelande appen är långt ifrån stabil dessutom. Så använder du Facebook mycket undvik WP ett tag till tills det är fixat.

Varför det? Facebook är integrerat i WP8. Du kan gå in i "Kontakter" och där får du dina Facebook-kontakters flöde, du kan kommentera och gilla, m.m. Du kan gå in på en enskild person och se dennes "logg", du kan skriva meddelande till personen eller direkt på deras "logg". Du kan göra det mesta utan någon Facebook-app i WP8, och den integrerade delen fungerar riktigt bra och går riktigt fort.

Permalänk
Skrivet av Dadulka:

Varför det? Facebook är integrerat i WP8. Du kan gå in i "Kontakter" och där får du dina Facebook-kontakters flöde, du kan kommentera och gilla, m.m. Du kan gå in på en enskild person och se dennes "logg", du kan skriva meddelande till personen eller direkt på deras "logg". Du kan göra det mesta utan någon Facebook-app i WP8, och den integrerade delen fungerar riktigt bra och går riktigt fort.

Ja fast nu är det ju chatten jag ogillar eftersom den buggar väldigt mycket. Meddelanden som inte skickas eller tas emot

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11

Permalänk

Jag tycker verkligen om min Lumia; skärmen, kameran, kontakthubben och alla levande paneler. Nu kan barnen även spela Temple Run så då är den godkänd av familjen också :-). MEN, jag har lämnat in den för reparation igen, tredje gången faktiskt. Första för rasslande vibrator, andra för rasslande vibrator och pixelfel i skärmen och nu tredje, telefonen känner inte av sim-kortet och sporadiska avstängningar. Har soft-resetat och hard-resetat utan förbättringar och flashat om luren men lika illa för det. Tyvärr verkar det som att jag fått ett måndagsexemplar av denna underbara smartphone... Så under tiden är det min Lumia 800 som gäller, den har ALDRIG någonsin krånglat.

Visa signatur

TELEFON: Samsung Galaxy Note 10+ SURFPLATTA: iPad

Permalänk
Medlem

Jag har haft min telefon i en vecka och det har börjat knaka i plasten på baksidan av min telefon. Är det någon annan som upplever det? Funderar på om jag ska reklamera eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zart:

Jag har haft min telefon i en vecka och det har börjat knaka i plasten på baksidan av min telefon. Är det någon annan som upplever det? Funderar på om jag ska reklamera eller inte.

Jag har samma problem men det är det minsta problemet med min lur. Den stänger av sig random då och då, får se om jag orkar lämna in den.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Ja fast nu är det ju chatten jag ogillar eftersom den buggar väldigt mycket. Meddelanden som inte skickas eller tas emot

Så den integrerade chatten (ej Facebook-appen) är den som är buggig eller är det den andra, eller båda?

Permalänk
Skrivet av Zart:

Jag har haft min telefon i en vecka och det har börjat knaka i plasten på baksidan av min telefon. Är det någon annan som upplever det? Funderar på om jag ska reklamera eller inte.

Tror det kan bli svårt att reklamera... Min förra 920 knakade också irriterande mycket på baksidan. Lämnade in den på service av en annan orsak men frågade i samma veva om man kan göra något åt knaket. Responsen var något i stil med "det är bara så på dessa telefoner". Nu har jag dock köpt en ny Lumia 920 och den knakar inte alls på samma sätt, den känns mycket mer premium än min förra.

Permalänk
Skrivet av Dadulka:

Så den integrerade chatten (ej Facebook-appen) är den som är buggig eller är det den andra, eller båda?

Ja precis den integrerade.
Men även Facebook appen är ju helt värdelös inga notifikationer alls vilket iofs inte är så kontist eftersom mina vänner inte ser någon mobilikon på Facebook trots att man har loggat ut ifrån meddelandeappen

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPhilicorda:

Tror det kan bli svårt att reklamera... Min förra 920 knakade också irriterande mycket på baksidan. Lämnade in den på service av en annan orsak men frågade i samma veva om man kan göra något åt knaket. Responsen var något i stil med "det är bara så på dessa telefoner". Nu har jag dock köpt en ny Lumia 920 och den knakar inte alls på samma sätt, den känns mycket mer premium än min förra.

Distansköpslagen om man inte köpt den i affär?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Ja precis den integrerade.
Men även Facebook appen är ju helt värdelös inga notifikationer alls vilket iofs inte är så kontist eftersom mina vänner inte ser någon mobilikon på Facebook trots att man har loggat ut ifrån meddelandeappen

Framför gärna din feedback till Microsoft. De borde helt klart ha aviseringar på sin agenda för Facebook. Håller med om att det finns en del att göra här fortfarande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zart:

Jag har haft min telefon i en vecka och det har börjat knaka i plasten på baksidan av min telefon. Är det någon annan som upplever det? Funderar på om jag ska reklamera eller inte.

upplevde samma sak i början men efter ca en, en och en halv månad slutade knakandet. Kanske har nåt att göra med att plasten i skalet anpassar sig efter ett tag men i vilket fall slutade det för mig så det kanske gör det för dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I7 4790k 4.0Ghz Corsair H105 | ASUS VII Hero | EVGA GTX 780Ti Classified | 16 GB HyperX Fury | Seagate 450GB | WD 3TB | Corsair Obsidian 750d | EVGA Supernova G2 850W | EIZO Foris FG2421 | Filco Ninja Majestouch 2 TKL MX-Brown | Logitech G502

http://Friskyttarna.eu

Permalänk
Skrivet av Dadulka:

Framför gärna din feedback till Microsoft. De borde helt klart ha aviseringar på sin agenda för Facebook. Håller med om att det finns en del att göra här fortfarande.

Ja verkligen ringa, sms och meddelande appar är ju sånt som måste funka på en telefon, har blivit lite sugen på att gå över till Android på grund av detta.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qnott:

upplevde samma sak i början men efter ca en, en och en halv månad slutade knakandet. Kanske har nåt att göra med att plasten i skalet anpassar sig efter ett tag men i vilket fall slutade det för mig så det kanske gör det för dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Aha, ja man får hoppas att det slutar. Annars så är det nog ganska lätt åtgärdat. Knaket kommer ifrån att plasten inte ligger tätt emot batteriet på baksidan. Så om man skruvar upp den så går det nog att justera. Men jag avvaktar ett tag och ser om det går till sig först

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPhilicorda:

Vet inte om jag förstår exakt hur du menar, men man kan iaf spara adresser som "favoriter" så att man lätt kan navigera till dem vid ett senare skede.

Skrivet av dacke666:

du kan ju gå in i here maps (nokia maps nya namn) och markera att du vill hit "platser",sen väljer du bara att få vägbeskrivning dit,då startar Here Drive+ Bete(Som det heter nu) och visar hur du ska köra,sen lägger du bara platsen i favoriter.

Tror inte ni hänger med på vad jag menar riktigt, det är så att motocrossbanor har otroligt sällan en adress... Dom finns för det mesta längs en väg ute i skogen, ingen adress med andra ord.

Denna t.ex. http://www.posit.se/info.php?cat=21&id=33655

På den där sidan finns det gps koordinater till många banor i Sverige, men jag kan inte få in dom i telefonen så att dom finns som intressepunkter i telefonen.
Hade jag haft en Tomtom eller någon annan gps så hade det gått finemang, men just nu sitter jag fast faktiskt..

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mubaslat:

Tror inte ni hänger med på vad jag menar riktigt, det är så att motocrossbanor har otroligt sällan en adress... Dom finns för det mesta längs en väg ute i skogen, ingen adress med andra ord.

Denna t.ex. http://www.posit.se/info.php?cat=21&id=33655

På den där sidan finns det gps koordinater till många banor i Sverige, men jag kan inte få in dom i telefonen så att dom finns som intressepunkter i telefonen.
Hade jag haft en Tomtom eller någon annan gps så hade det gått finemang, men just nu sitter jag fast faktiskt..

Tack!

Har du testat med HERE drive beta? Där kan du spara din position och även söka på koordinater

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av frizzy10:

Har du testat med HERE drive beta? Där kan du spara din position och även söka på koordinater

Skickades från m.sweclockers.com

Man kan alltså söka på koordinater?! Hur går detta till? Har försökt mig på det men jag gör tydligen något fel.. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mubaslat:

Man kan alltså söka på koordinater?! Hur går detta till? Har försökt mig på det men jag gör tydligen något fel.. :/

Gå in på drive beta, ange mål, sök och skriv in T.ex. 60.482412 16.715743
jag fick upp någon adress i Kungsbacka men vet inte om det var rätt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av frizzy10:

Gå in på drive beta, ange mål, sök och skriv in T.ex. 60.482412 16.715743
jag fick upp någon adress i Kungsbacka men vet inte om det var rätt

Skickades från m.sweclockers.com

Det är precis så jag försökt göra utan något vidare bra resultat.. Eller det är rent åt helvete rent ut sagt.. (:

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet vilken bredbandshastighet Lumian stödjer?
Valde 40 Mbit/s då killen på Telenors kundtjänst inte kunde svara på om telefonen stödjer 80 Mbit/s.
Jäklar vad snabbt det går med 4G

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robroy77:

Är det någon som vet vilken bredbandshastighet Lumian stödjer?
Valde 40 Mbit/s då killen på Telenors kundtjänst inte kunde svara på om telefonen stödjer 80 Mbit/s.
Jäklar vad snabbt det går med 4G

Operating Frequency

Frequency bands: GSM 850, GSM 900, GSM 1800, GSM 1900, WCDMA Band V (850), WCDMA Band VIII (900), WCDMA Band II (1900), WCDMA Band I (2100), LTE 800, LTE 900, LTE 1800, LTE 2100, LTE 2600

Data Network

GSM network: 1800 MHz, 850 MHz, 900 MHz, 1900 MHz
GSM max data speed DL: EGPRS 236.8 kbps
GSM max data speed UL: EGPRS 236.8 kbps
LTE network bands: 1, 3, 8, 17, 4, 7, 20
LTE max data speed DL: 100 Mbps
LTE max data speed UL: 50 Mbps
WCDMA network: 900 MHz, 1700 - 2100 MHz, 2100 MHz, 1900 MHz, 850 MHz
WCDMA max data speed DL: HSDPA - 42.2 Mbps
WCDMA max data speed UL: HSUPA - 5.76 Mbps

Så står det på Nokias websida iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av hg:

Operating Frequency

Frequency bands: GSM 850, GSM 900, GSM 1800, GSM 1900, WCDMA Band V (850), WCDMA Band VIII (900), WCDMA Band II (1900), WCDMA Band I (2100), LTE 800, LTE 900, LTE 1800, LTE 2100, LTE 2600

Data Network

GSM network: 1800 MHz, 850 MHz, 900 MHz, 1900 MHz
GSM max data speed DL: EGPRS 236.8 kbps
GSM max data speed UL: EGPRS 236.8 kbps
LTE network bands: 1, 3, 8, 17, 4, 7, 20
LTE max data speed DL: 100 Mbps
LTE max data speed UL: 50 Mbps
WCDMA network: 900 MHz, 1700 - 2100 MHz, 2100 MHz, 1900 MHz, 850 MHz
WCDMA max data speed DL: HSDPA - 42.2 Mbps
WCDMA max data speed UL: HSUPA - 5.76 Mbps

Så står det på Nokias websida iaf

Tackar!
Men är det 100 Mbps eller 42.2 Mbps den stödjer via 4G nätet då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robroy77:

Tackar!
Men är det 100 Mbps eller 42.2 Mbps den stödjer via 4G nätet då?

Det borde väl vara 100 Mbit/s, LTE är ju 4G.

Permalänk

Ingen som har hört något om när den nya uppdateringen ska komma till telefonen i Sverige?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dadulka:

Har du rapporterat detta i feedback till Nokia under inställningar? För övrigt kan du se till så du även har Feedback till Microsoft på i inställningar - Feedback. Det är trots allt större chans att något blir åtgärdat och dessutom kan det ske snabbare ifall Nokia respektive Microsoft får in återkoppling på deras produkter.

ska nog göra det.

En annan sak som "oroar" mig kring WP8 är det att varje gång en grym ny app presenteras så står det nästa alltid att "appen hade kunna gjort det plus det och det men pga inbyggda begränsningar i Windows Phone 8" så går inte det.

Kan WP ha gjort en sån tabbe att de byggde ett så "säkert" system att de satte sig i en "sony.minidisk" situation?

Framtiden hör (i mitt tycke) inte ihop med skitprogram som itunes för att kunna lägga en låt i sin mobil
Och inte heller med slutna system där man inte har direkt och självklar åtkomst till filerna i ens mackapär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Ingen som har hört något om när den nya uppdateringen ska komma till telefonen i Sverige?

Fick min idag OTA, har tele2 olåst

Permalänk

Hej

Har lite funderingar kring min Lumia 920 som jag hoppas ni kan hjälpa mig med. Ibland när man ska ta ett kort så blir det väldigt mörkt i displayen och således blir kortet också mörkt. Har märkt av detta fenomen både inne och ute någon annan som upplever samma sak? Har Portico mjukvaran och kameran i autoläge.

En annan sak jag har funderat lite på är displayen, upplever att skärmen ibland kan flimra till och ser ibland ett linjärt sträck som åker med när man scrollar upp och ner. Syns mest då man kollar på bilder på internet kommer bara ibland.
Upplever även en kort fördröjning precis när man ska börja scrolla på displayen?

Någon annan som upplever samma sak?

MVH
Claes