Anmäl dig till Roborock Challenge!
Permalänk

Trevlig liten tråd, den går ju nästan sämre än greklands OCH cyperns eknomi i seriöshet. Känns som att jag har kommit till flashback eller möjligen fragbite.

OnT: Kanske någon eller några filmer skulle uppskattas? Annars tror jag verkligen på en bra kväll, gå på restaurang osv. Kunna koppla bort allt det digitala för en kväll.

Visa signatur

PC: Q6600 | M2G | GTX980 | 4GB DDR2 | AX1200 | 1TB HDD |

Permalänk
Medlem

Skulle nog säga en resa för er båda skulle säkerligen uppskattas även för oss tekniknördar

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk

Varför inte en sån här för de dagarna när han fryser om händerna framför datorn, i exklusiv blåvalsdesign.

Och en resa etc., det lär säkert uppskattas.

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av Alice.L:

Hejsan,
min pojkvän fyller 24 den 25:e april. Problemet är att jag inte vet vad jag ska köpa. Han ÄLSKAR prylar, så något i den stilen vore trevligt! Alla förslag på saker under 4000kr är bra förslag (vissa undantag ).

http://www.netonnet.se/art/hem-och-hushall/kylskp/vinkyl/ande...
Perfekt för sommaren att ha med sig utomhus
Bor man i lägenhet eller inte har någon uteplats kan man ju alltid ha den för förvaring av Red Bull/Öl

Permalänk
Medlem

Min tjej har samma problem med mig... Att hitta något som passar är svårt utan att känna personen.

Personligen så tycker jag att du skall titta lite 'outside' the box, visst är en resa trevligt. Men ganska onödigt... Tror mer på något som förbättrar hans/er vardag... Och ja det kan vara något så simpelt som en morgonrock, ifall det är vad vederbörande 'behöver'.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Entusiast

Du sa 4000, och han har både tjej och prylar, så resa låter ju rimligt. Varför inte en tur till någon storstad i Europa, blir inte jättedyrt. Prag t.ex?

Skrivet av Alle22:

Han har allt men har han varit på semester? Varför inte co-op resa till spanien?

Annars ett ljudsystem om han måste ha något. Skulle alla dar i veckan tagit en semester över allt annat.

Älskar detta forumet, alldeles härligt nördigt ibland x)

Självklart att en resa för två är en co-op resa

Permalänk
Medlem

Resa till Prag under sensommar/tidig höst låter perfekt. Dessutom billigare och inte lika många vilsna turister.

Visa signatur

CPU: i5 3570K@4.2GHz, 1.152V RAM: Corsair Vengeance 8x2 Grafikkort: MSI Geforce GTX 660ti Chassi: Fractal Design Define R4 Ljudinterface: Focusrite Scarlett 2i2 Hörlurar: Audio Technica ATH-M50
Citera för svar!
Gymnasist med stort intresse för musik, grammatik, böcker och datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alice.L:

Verkar som om många är inne på resa/upplevelse. Det kanske blir så. Då ska man bara komma på vart man ska...

Jag tror absolut att du är inne på rätt spår där. Frosseri av elektronik och prylar kan man lätt fixa själv efter eget begär, så då kan det vara jättebra att peta till något annat som ger en annan upplevelse i livet. Om det dessutom innebär att ni får göra något tillsammans och som ger trevliga minnen att bära med sig... Win-win!

Lycka till! Jag hoppas han blir glad över det han till sist får.

Visa signatur

Under uppdatering. Nästan alltid.

Permalänk
Medlem

Personligen hade jag uppskattat att göra något tillsammans med fruntimret på en födelsedag istället för att få tex ett grafikkort, hade bara kastat i grafikkortet o sen vare inge mer med det typ.

Roligare att ja resa som några nämnt, fler minnen

Res till Amsterdam då blir det nog duktigt med upplevelser !!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Älskar detta forumet, alldeles härligt nördigt ibland x)
Självklart att en resa för två är en co-op resa

hahahah ^^

Visa signatur

rig: NZXT Phantom (röd :P) | i5 3570k 4.1ghz | Corsair h100i | Corsair hx850 (röd sleeve) | Asus HD 7970 Matrix | Asus Sabertooth Z77 | Corsair Vengeance 8gb LP red | Samsung 840 250 gb ssd | 2 Wd 1.5 tb hdd | Windows 7 64bit | 3x Corsair af120 | 2x Dell U2311H
HTPC: Asus P8H77-I | i3 3220 | Asus DirectCU GTX 660 | Cooler Master Elite 120 | Be quiet 530w | 2tb hdd | 8gb Corsair Vengeance LP | Samsung 47"

Permalänk
Permalänk
Medlem

Har alltid velat åka till Island. Skulle ni killar uppskatta en resa dit?

Visa signatur

rig: NZXT Phantom (röd :P) | i5 3570k 4.1ghz | Corsair h100i | Corsair hx850 (röd sleeve) | Asus HD 7970 Matrix | Asus Sabertooth Z77 | Corsair Vengeance 8gb LP red | Samsung 840 250 gb ssd | 2 Wd 1.5 tb hdd | Windows 7 64bit | 3x Corsair af120 | 2x Dell U2311H
HTPC: Asus P8H77-I | i3 3220 | Asus DirectCU GTX 660 | Cooler Master Elite 120 | Be quiet 530w | 2tb hdd | 8gb Corsair Vengeance LP | Samsung 47"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiqt:

Tills man upptäcker att kompisen var bättre i sängen...?
trekant, inget jag rekommenderar !

No hard feelings till dig TS

Men man behöver kanske inte vara på den andra. Dom kan alltid leka, sånt är det fint att titta på.

Men annars en liten weekend är väl det bäst, åka iväg båda två. Komma ifrån det vardaglig och bara njuta av varandra, äta massa och dricka massa gott.
Ta långa promenader och se en massa trevligheter.

Visa signatur

Amiga 1200 /Blizzard 1230 Mk-IV 32meg /60GB HD/

Permalänk

Om du nu inte tar resan utan bestämt vill ha en pryl varför inte en Oculus Rift Developer kit.

http://www.oculusvr.com/

Detta är en version för utvecklare men som jag förstått kommer det att gå att använda i enstaka spel typ tf2, doom3 och leka i unreal engine.

Underbart onödigt(onödig just för att man borde nog vänta på slutgiltiga versionen) att äga för alla prylfantaster.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alice.L:

Alla är vi olika men jag tyckte att island var helt värdelöst, fanns ingenting alls där uså upplevelsen kändes typ som sverige fast sämre.
Men sen är inte jag intresserad av natur vilket din pojkvän kanske är.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alice.L:

Bjuder du så kan jag nog följa med ^^

OT: Klart han kommer uppskatta det, en människa uppskattar att va med sin själsfrende framför allt annat annars är dom inte menade åt varandra, välj något trevligt som du också vill åka till så det inte bara blir att du går runt och har tråkigt, kolla upp några roliga saker man kan göra och bara boka!

Visa signatur

PC [ I7 3770K 3.5 GHz OC 4.6 GHz | 2 x Gigabyte Geforce GTX 680 2048 MB GDDR5 OC 1137MHz |16 GB DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 MHz | Switch 810 | SSD 80 GB | SSD 2 X 120 GB | Western 2 T | MSI Z77A-S01 | Power 750 Watt | Logitech G510 | Logitech G35 | R.A.T. 7 | Razer goliathus | Speakers Andersson HomeCinema surround system | LG 42 " Full HD tv ]
Laptop [ MSI GE70 2OE | Samsung 27'' S27B550V LED | Logitech Performance Mouse MX ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alice.L:

Har en släkting på Island, och jag kan LOVA att det är häftigt där ! Sjukt mycket upplevelser där !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alice.L:

Island har jag aldrig varit. Inte alltid resmålet som är viktigast utan det är vem man reser med och varför.

Konsertbiljetter
Något som din kille ej har och vill ha utöver prylar. Prylar är inte hela världen.

Det jag vill komma fram till är att ge något som varar länge och har lite eftertanke. Prylar dör efter några minuter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enity:

Alla är vi olika men jag tyckte att island var helt värdelöst, fanns ingenting alls där uså upplevelsen kändes typ som sverige fast sämre.
Men sen är inte jag intresserad av natur vilket din pojkvän kanske är.

Både jag och han är intresserade av djur och natur, så jag tror att Island skulle bli uppskattat.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av jycken:

Whisky resa till irland.

Irland är trevligt dock regnar det varenda j'kla dag.

Permalänk

Köp ett marsvin

Visa signatur

i5 6700K @4.5GHz -Noctua NH-U14S -Asus Geforce GTX 980 Ti Strix DirectCU III -ASUS PRO GAMING Z170 -Crucial DDR4 16 GB -Crucial MX300 750GB -Corsair RM750i - NZXT H440W Silent Ultra - ASUS VC239 -Dell Professional P1914S IPS

Permalänk
Medlem

Prylar är trevligt, men de kan man alltid köpa. Livsminnen får man bara sporadiskt. Åk iväg, gör något, skapa något tillsammans...!

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Skrivet av Alice.L:

Dock är jag bara 14 men ja island hade varit skoj bada i blå lagunen eller kolla på vulkaner (http://www.vulkanresor.se/?gclid=COnjo5q5w7YCFaKXcAod3CUA8w)
Jag har hittat roliga saker och prylar på coolstuff.se http://www.coolstuff.se/Beer-Belly

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk
Medlem

Jag fick en Tellstick av min sambo. Underbar nördgrej och billig dessutom!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS Prime 9070 XT 16GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Christoferj:

Om du nu inte tar resan utan bestämt vill ha en pryl varför inte en Oculus Rift Developer kit.

http://www.oculusvr.com/

Detta är en version för utvecklare men som jag förstått kommer det att gå att använda i enstaka spel typ tf2, doom3 och leka i unreal engine.

Underbart onödigt(onödig just för att man borde nog vänta på slutgiltiga versionen) att äga för alla prylfantaster.

Fullkomligt meningslöst såvida inte killen är duktig på att koda.

Visa signatur

:¨·.·¨:
`·.  Det spelar ingen roll vad du än säger för min Mac är bättre än din PC.

Permalänk
Medlem

Nej jag vet inte..jag försökte , men allt har redan nämnts

meh aja mitt tips är köp en spindel lägg den på hans säng , en födelsedag han aldrig kommer glömma.
och inte en liten fjollig en , alltså en stor feting ska det vara som ser as arg ut!

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Skrivet av pixelpuke:

Fullkomligt meningslöst såvida inte killen är duktig på att koda.

Eller om han gillar team fortress 2 eller doom 3

Som jag förstod ska det vara möjligt att lira team fortress 2 när oculus rift develepor kit börjar skeppas, finns redan guider på hur man ställer in dom för team fortress 2.

http://wiki.teamfortress.com/wiki/Oculus_Rift_User_Guide

edit*

hittade en lista på spel https://en.wikipedia.org/wiki/Oculus_Rift

tf2 är redan released och doom3 var delayed tydligen.

Men just nu bara tf2 lär nog släppas mer innan konsument versionen släpps. så om man vill vara först.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alice.L:

Verkar som om många är inne på resa/upplevelse. Det kanske blir så. Då ska man bara komma på vart man ska...

Får jag föreslå Stadsdelen Camden i London? Underbart charmig, plus att ni båda kan komma undan under 4000 utan större problem.

Permalänk
Medlem

Jag blir mer eller mindre mörkrädd när jag läser denna tråd trodde folk på SweC var mognare än så här.
Jag skulle uppskattat en resa med min flickvän (om jag hade haft nån* ) helst till London, Amsterdam, Prag, Oslo, Köpenhamn, Berlin mm.
*har man tittat mycket på tecknade barn program vet man vart citatet kommer ifrån ;).

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickybobby:

Köp ett marsvin

Hahaha
Nej men Island låter som en stabil resa, kör på det

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC