Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Asus Geforce GTX 670 DirectCU Mini

Permalänk
Medlem

Otroligt imponerad som många andra verkar vara!

Visa signatur

Xiaomi 34" UltaWide | AMD 3600 | BeQuite Black | 16GB DDR4 | GTX 1070 |

Permalänk
Medlem

Bara jag som märkte/tänkte på att detta var riskornsblåsaren de satt i denna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArtMan:

Många verkar inte lägga märke till att den vanliga gtx 670:an har lika stor PCB som Asus mini kort. I stora drag (annan layout av PCB:n) är det egentligen bara storleken på kylaren som är annorlunda. Fint kort annars! Kul att det klockar bra med!

Den har lika lång PCB men DCU Mini är faktiskt aningen bredare. Ser ut att handla om 1cm till på bredden.

Permalänk

Fint :),

Får snart dra på en AC Mono på mitt referenskort...

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Det har dessvärre dykt upp lite nya bud kring priset på DirectCU Mini som är något högre än de vi fick från Asus.

Enligt svenska återförsäljare kommer kortet att landa runt 3 595 kr när det dyker upp i handeln och detta är nu korrigerat i artikeln. Slutbetyget ändras dock inte av detta.

Permalänk
Medlem

Wait... what ? Utpresterar gtx 680 ! trodde det var större skillnad mellan 670 och 680

Skulle kanske skita i vattenkylningen och köra på "inside-out" design, fast neeee
Kompakta system är kul !

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Dessvärre räcker inte ett ensamt GTX 670 när man kör i 2560x1440 :(. När kommer SLI för mini-ITX?!

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk

SweC måste skaffa sig ett bättre GigaByte GTX670 OC.
Mitt är stock och klockar sig till 1202MHz på GPU'n under load.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Skrivet av superapan:

Dessvärre räcker inte ett ensamt GTX 670 när man kör i 2560x1440 :(. När kommer SLI för mini-ITX?!

Aldrig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av superapan:

Dessvärre räcker inte ett ensamt GTX 670 när man kör i 2560x1440 :(. När kommer SLI för mini-ITX?!

m-atx får du köra med då

Visa signatur

The game | Fraktfritt Inet

Ebolaexpressen är under uppbyggnad, sleeve och 240 rad i ett Silverstone SG05B

Permalänk

någon som sitter på chassi förslag? bitfenix prodigy är ju för står för denna

Visa signatur

Citera!

Permalänk
ASUS Nordic
Skrivet av adrian_cool69:

någon som sitter på chassi förslag? bitfenix prodigy är ju för står för denna

http://www.lian-li.com/v2/en/product/product06.php?pr_index=5...

Detta är det jag kan hitta som passar bäst. Men jag kan även avslöja att jag fick höra här om dagen at Lian Li jobbar på ett chassit med DC Mini i åtanke. Något som vi förhoppningsvis kommer att få se på Computex.

Permalänk
Medlem

Jag trodde den skulle låta mycket mer.

Permalänk
Hedersmedlem

Trevligt kort! Kul att det äntligen finns små GTX670-kort på svenska marknaden. Det verkar vara klockat som mitt Zotac GTX670 dual king.. Har dock inte provat överklocka mitt kort. Kanske jag borde göra, att jämföra med

PRecis fräst upp lite hål i chassisidorna på mitt ITX-bygge, kul att läsa om framsteg i genren.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Så det finns inget negativt med kortet alltså?

Ibland känns det som om att ni känner att ni måste nämna någon nackdel och därför bara htitar på något.

Klart att det finns negativt, och det är just det som dom skriver "snål fabriksöverklockning" alla vet inte hur man klockar ett grafikkort. Så det är helt klart negativt.
Finns även folk som hänger på swec som inte vet, eller inte vill lära sig! Så inget konstigt alls.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Givet köp i sommar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fårhäst:

Nja, gtx 690 går ju att stoppa i ett långt mini-itx-chassi

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk

I fallet med Node 304 får det bara plats ca 16cm långa nätagg innan det tar i långa grafikkort, så om man till exempel vill återanvända ett äldre nätagg (i mitt fall 18cm) så kan ju de vara en annan fördel med detta kortet.

Visa signatur

Kalas

Permalänk
Medlem
Skrivet av superapan:

Dessvärre räcker inte ett ensamt GTX 670 när man kör i 2560x1440 :(. När kommer SLI för mini-ITX?!

Skrivet av Videoapan:

Nja, gtx 690 går ju att stoppa i ett långt mini-itx-chassi

Skickades från m.sweclockers.com

SLI/CF kommer aldrig komma till mini-ITX.

På grund av att standarden ( för moderkorten ) bara tillåter en PCIe-port.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Så det finns inget negativt med kortet alltså?

Ibland känns det som om att ni känner att ni måste nämna någon nackdel och därför bara htitar på något.

Även jag har sagt det förut. Det är löjligt att dom MÅSTE lämna en nackdel. Självklart finns det alltid nackdelar. Men känns mer eller mindre som att dom inte hittar några RIKTIGA nackdelar så dom tar första bästa. Löjligt i min mening.

Jaja nog om gnäll. Trevlig recension och grymt kort. Men som några andra redan sagt. Det finns ju knappt chassin som är så små så att ett sånt här krävs. Alltså sätter vi press på chassitillverkarna

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem

Jag tycker att överklockning inte borde vara med i betygskriterier med tanke på att alla kort klockar olika.
När recensionen på gigabyte modellen kom bev jag kär direkt, köpte kortet, visade sig att den knappt går att klocka alls.
Nästan så jag misstänker att nyhetssidor får handplockade modeller, och tvivlar inte på att det är så denna gång också.

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Avstängd

Perfekt att ha som undre kortet när man kör sli.

Och nu lär det det komma mindre itx lådor.

Bra jobbat ASUS

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av infexis:

Jag tycker att överklockning inte borde vara med i betygskriterier med tanke på att alla kort klockar olika.
När recensionen på gigabyte modellen kom bev jag kär direkt, köpte kortet, visade sig att den knappt går att klocka alls.
Nästan så jag misstänker att nyhetssidor får handplockade modeller, och tvivlar inte på att det är så denna gång också.

Vill bara poängtera att vi hänger på forumet SweClockers...
Annars skulle det nog heta Råd&Rön

Anser att det är trevligt att se vad det finns för potential i de olika kompnenterna. Vid ett framtida köp så är det för mig relevant om man kan kräma ut lite till för att antingen kunna spara/prestanda eller spara/byte av komponent.

Så för min del är det en intressant del av betyget.
Då jag inte ser behovet av att köpa det dyraste som finns att tillgå.

Inget illa menat, hoppas du inte tog illa vid.

/Mats

Visa signatur

Just playing for fun ‾\o.0/‾

Permalänk
Medlem
Skrivet av Titane:

Vill bara poängtera att vi hänger på forumet SweClockers...
Annars skulle det nog heta Råd&Rön

Anser att det är trevligt att se vad det finns för potential i de olika kompnenterna. Vid ett framtida köp så är det för mig relevant om man kan kräma ut lite till för att antingen kunna spara/prestanda eller spara/byte av komponent.

Så för min del är det en intressant del av betyget.
Då jag inte ser behovet av att köpa det dyraste som finns att tillgå.

Inget illa menat, hoppas du inte tog illa vid.

/Mats

Jag håller med dig helt, det är så jag också tänker.
Det jag menade är att överklockning inte bör betygsättas eftersom det varierar så pass mycket även om det är samma modell det handlar om.
T.ex. den jag har fick de upp över 1300mhz core men jag kommer knappt över 1200, förstår du vad jag menar?

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av infexis:

Jag håller med dig helt, det är så jag också tänker.
Det jag menade är att överklockning inte bör betygsättas eftersom det varierar så pass mycket även om det är samma modell det handlar om.
T.ex. den jag har fick de upp över 1300mhz core men jag kommer knappt över 1200, förstår du vad jag menar?

Har du provat att höja volten..?

Permalänk
Medlem

nu vill jag se resten av kommande grafikkort i mindre format.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av infexis:

Jag håller med dig helt, det är så jag också tänker.
Det jag menade är att överklockning inte bör betygsättas eftersom det varierar så pass mycket även om det är samma modell det handlar om.
T.ex. den jag har fick de upp över 1300mhz core men jag kommer knappt över 1200, förstår du vad jag menar?

Då är jag helt med.

Visa signatur

Just playing for fun ‾\o.0/‾

Permalänk
Medlem

något som vore ännu trevligare för min del vore fler grafikkort i lågprofil istället, så jag kan fläska i ett någorlunda kraftfullt grafikkort i HTPC'n så man kan lira lite på TV'n utan att dra massa sladdar eller ha en dator modell stor stående vid TV'n.

Permalänk
Medlem

Förhoppningsvis leder detta till en storleksstandard för grafikkort

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som blir lite förvånad av att Nvidias referenskort av GTX 670 slår 7970 GHz i BF3?