Permalänk
Medlem

Virus Snap.do

Jag har fått virus Snap.do, fungerar ej med Malware

-vad skall jag göra?

Permalänk
Medlem

Har du uppdaterat Malwarebytes' Anti-Malware till den allra senaste versionen? Om ja, har du testat att avinstallerat Snap.do från "Program och funktion"?

Nyttiga länkar
http://utanvirus.se/snap-do/
http://forum.kaspersky.com/index.php?showtopic=254980

Sökresultat på Google: https://www.google.se/search?num=20&hl=sv&safe=off&q=Snap.do+...

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Max 777:

Jag har fått virus Snap.do, fungerar ej med Malware

-vad skall jag göra?

Om du vill ha personlig handledning steg för steg börja med att följa anvisningarna i tråden Till dig med virus eller andra skadliga program i datorn så gott det går. Utifrån de loggarna kan jag sedan handleda dig vidare när det gäller hur man får bort snap.do.

Observera att SpyHunter, StopZilla eller Spyware Doctor tar inte bort något gratis och man ska ladda ner program från deras originalplatser eftersom man annars inte kan vara säker på programmen inte har blivit modifierade.

Permalänk
Medlem

hmm

Nu är jag inte nån jättehacker, givetvis så googlade jag lite för, och vad jag läste där så skulle man kunna avinstallera, men jag hittar fan inte programmet ens igång, och det är jvla skumt att inte Malwere klarar av och knäcka det

Nu har jag inte orkat och kollat era länkar, vilket är väldigt fel av mig, men nu med fredagsgroggen i handen, går det och ordna på ett enkelt vis?

-fråga no.2, från vilka saiter kommer viruset, jag surfar inte runt på så många konstiga sidor och varför fixar inte Avast det?

Permalänk
Medlem

Brukar vara effektivare att söka i felsäkert läge, vet inteo m det hjälper i det här fallet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Max 777:

-fråga no.2, från vilka saiter kommer viruset, jag surfar inte runt på så många konstiga sidor och varför fixar inte Avast det?

För att ta väck "trojaner" med Avast måste du utföra en uppstartscanning aka boot-time. Ligger i version 8 längst ner under viruscanning och välj högsta inställning sedan måste man starta om datorn och vänta någon timme eller två beroende på hur många filer som måste scannas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Max 777:

Nu är jag inte nån jättehacker, givetvis så googlade jag lite för, och vad jag läste där så skulle man kunna avinstallera, men jag hittar fan inte programmet ens igång, och det är jvla skumt att inte Malwere klarar av och knäcka det

-fråga no.2, från vilka saiter kommer viruset, jag surfar inte runt på så många konstiga sidor och varför fixar inte Avast det?

Normalt är det ju något man installerar själv, dvs det följer med t ex något gratisprogram man installerar. Brukar kallas PUP på engelska, Potentially Unwanted Program, och därför är det många antivirus- och antimalware-program som inte reagerar på dem.

Skrivet av Max 777:

Nu har jag inte orkat och kollat era länkar, vilket är väldigt fel av mig, men nu med fredagsgroggen i handen, går det och ordna på ett enkelt vis?

Nej, ta det i morgon i stället