Lurad på marknaden här på sweclockers

Permalänk
Medlem

Lurad på marknaden här på sweclockers

Som rubriken lyder jag har blev lurad av en kille här på forumet. Hela historien började med att jag var inne på marknaden här på sidan och såg en annons GTX 660 Direct CUII säljes för 1600, tänkte de skulle nog passa bra i min datorn.

Så jag tog kontakt med han och fick priset ner prutat till 1500 , och jag kände de här var ju perfekt.
Så jag satte in pengar på hans konto (måndag v.10) och allt var frid o fröjd.

Men sen börjar allting han sa att han skulle skicka kortet samma dag om som jag satte in pengarna på hans konto, men på onsdagen var de ändå inte skickat. På torsdagen också vecka 10 sa han att ett fäste till kylaren hade lossnat och han skulle sätta in pengar på mitt konto , men inga pengar syns. Samt att personen lägger upp fler bilder på sin dator på forumet när han kör sina 660 i SLI samma dag som han skrev att fästet var pajj. På fredagen slutar han svara på mina meddelanden här på forumet och på måndagen vecka 11 svarar han att han haft problem med familjen och att han ska skicka kortet under vecka 11. När han väl "sa" att han hade skickat de hade han varken kolli-nummer eller kvitto på paketet. Försöker nå han på alla möjliga sätt men han svarar inte.

Har skickat , Ansökan om Betalningsföreläggande och Polisanmält detta.

Så jag frågar er vad bör man göra?

Har Uppgifter om Namn,Personnummer, mobilnummer, adress.

// En frustrerad person som är irriterad på folk man inte kan lita på...

Visa signatur

Dator:Ryzen 7 3700X | MSI GTX 1080 | ASUS X570-F | Supernova G2 750W | Samsung 840 EVO 250GB & 500GB | Fractal Design Meshify Compact | Noctua D15S Chromax
Ljud: Beyerdynamic DT990 Pro 250Ω | Schiit Modi | Fiio E09k | Argon 7460.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Widzd:

Som rubriken lyder jag har blev lurad av en kille här på forumet. Hela historien började med att jag var inne på marknaden här på sidan och såg en annons GTX 660 Direct CUII säljes för 1600, tänkte de skulle nog passa bra i min datorn.

Så jag tog kontakt med han och fick priset ner prutat till 1500 , och jag kände de här var ju perfekt.
Så jag satte in pengar på hans konto (måndag v.10) och allt var frid o fröjd.

Men sen börjar allting han sa att han skulle skicka kortet samma dag om som jag satte in pengarna på hans konto, men på onsdagen var de ändå inte skickat. På torsdagen också vecka 10 sa han att ett fäste till kylaren hade lossnat och han skulle sätta in pengar på mitt konto , men inga pengar syns. Samt att personen lägger upp fler bilder på sin dator på forumet när han kör sina 660 i SLI samma dag som han skrev att fästet var pajj. På fredagen slutar han svara på mina meddelanden här på forumet och på måndagen vecka 11 svarar han att han haft problem med familjen och att han ska skicka kortet under vecka 11. När han väl "sa" att han hade skickat de hade han varken kolli-nummer eller kvitto på paketet. Försöker nå han på alla möjliga sätt men han svarar inte.

// En frustrerad person som är irriterad på folk man inte kan lita på...

Ajdå, sånt här är fan inte kul...
Du har ju hans bank information, gå till banken, säg att du blivit lurad, och polisanmäl. Du fick Bank info ifrån han. Med andra ord, fick du en kopia av hans ID..

Permalänk
Geeks
SweClockers

Mycket tråkigt att höra. Kontakta oss så hjälper vi dig.

*Låst i förebyggande syfte*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015