Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Skrivet av djaxxo:

nej. Råkar du komma åt den stup i kvarten? Du vänjer dig jag kom åt den hela tiden men nu är den inte vägen längre. Vanesak. Å andra sidan är den rätt så trevlig, skulle vara ännu bättre om man kunde haft google på sök knappen istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Haha ja, hoppas det. Hade nog använt den om det hade varit Google, Bing är helt värdelöst.

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

Jag håller på och göra en fabriksåterställning nu. Hur länge ska kugghjulen snurra?

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Skrivet av frizzy10:

Jag håller på och göra en fabriksåterställning nu. Hur länge ska kugghjulen snurra?

Gjorde en igår, tog inte mer än. 5-10 min

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPhilicorda:

Gjorde en igår, tog inte mer än. 5-10 min

Okej. Mina har snurrat i 20 min nu, så jag hoppas att den är snart klar..

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Skrivet av frizzy10:

Okej. Mina har snurrat i 20 min nu, så jag hoppas att den är snart klar..

Verkar vara ganska slumpmässig hela återställningsproceduren. Vissa har skrivit här på tråden om kuggjhul som snurrat hela natten och telefonen vaknat först nästa dag. Min lur blev brickad första gången jag skulle återställa den och då var det bara att flasha för att få igång den. Hoppas det löser sig för dig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPhilicorda:

Verkar vara ganska slumpmässig hela återställningsproceduren. Vissa har skrivit här på tråden om kuggjhul som snurrat hela natten och telefonen vaknat först nästa dag. Min lur blev brickad första gången jag skulle återställa den och då var det bara att flasha för att få igång den. Hoppas det löser sig för dig!

Hoppas det inte händer för mig då. Om den skulle bli brickad, finns det någon enkel och bra guide för att flasha om den?

EDIT: Följa denna guiden?http://www.wpcentral.com/how-fix-bricked-920-after-reset

EDIT 2: Den har återställts! Tog sin lilla tid men så skönt att slippa flasha om den.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av frizzy10:

Jag har hittat ett nytt problem. När nya uppdateringar kommer till appar och spel så syns det inte i Store. Jag måste söka upp enskild app och sedan klicka uppdatera. Någon som har liknade problem?

för mig hjälpte det att ta bort store tilen, köra en soft reset, sätta tillbaka den, och inom ett dygn började uppdateringarna synas

Visa signatur

I7 4790k 4.0Ghz Corsair H105 | ASUS VII Hero | EVGA GTX 780Ti Classified | 16 GB HyperX Fury | Seagate 450GB | WD 3TB | Corsair Obsidian 750d | EVGA Supernova G2 850W | EIZO Foris FG2421 | Filco Ninja Majestouch 2 TKL MX-Brown | Logitech G502

http://Friskyttarna.eu

Permalänk
Medlem

Jag flasha om min i helgen till 1308.0017 versionen o proximitets sensor funkar kanon nu,kan vara problem med 4G i denna version men det kan jag inte kolla pga. att det ej är utbyggt där jag bor (har H+). Men hellre det än sensorn,blev tokig på att man inte kunde lägga på när man pratat med nån!allt funkar galant nu med min lur i alla fall,har inga drops i nätet eller wifi...

Ska till Stockholm nu i helgen,ska kolla om 4G funkar bra då..

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse G360A D-RGB | Intel Core Intel Core i5 13600KF | CPU Kylare: ASUS TUF Gaming LC 240 A-RGB | Moderkort: ASRock Z790 Pro RS | Minne: ADATA XPG 32GB DDR5 5200MHz | Hårddiskar: Crucial P3 Plus M.2 NVMe SSD 1TB M.M | Grafikkort: RTX 3080 | Nätaggregat: Corsair RM850e 850W | Bildskärm: Gigabyte 34" G34WQC A QHD VA 1500R 21:9 144 Hz

Permalänk
Skrivet av dacke666:

Jag flasha om min i helgen till 1308.0017 versionen o proximitets sensor funkar kanon nu,kan vara 4G som jag inte kan kolla pga. att det ej är utbyggt där jag bor.men hellre det än sensorn,blev tokig på att man inte kunde lägga på när man pratat med nån!allt funkar galant nu med min lur i alla fall,har inga drops i nätet eller wifi...

Undrar när vi vanliga dödliga får uppdateringen. Börjar vara trött på att trycka på den där 'uppdatera' knappen och hoppas på att den dyker upp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPhilicorda:

Undrar när vi vanliga dödliga får uppdateringen. Börjar vara trött på att trycka på den där 'uppdatera' knappen och hoppas på att den dyker upp...

Ja det var jag oxo,det var därför jag tog tag i det själv,själva uppdateringen tog bara nån minut,sen skulle alla appar ner (gjorde en backup i molnet innan)det var det som tog lite tid (45 min) men jag ångrar inte en sek att jag gjorde det....funkar kanon!

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse G360A D-RGB | Intel Core Intel Core i5 13600KF | CPU Kylare: ASUS TUF Gaming LC 240 A-RGB | Moderkort: ASRock Z790 Pro RS | Minne: ADATA XPG 32GB DDR5 5200MHz | Hårddiskar: Crucial P3 Plus M.2 NVMe SSD 1TB M.M | Grafikkort: RTX 3080 | Nätaggregat: Corsair RM850e 850W | Bildskärm: Gigabyte 34" G34WQC A QHD VA 1500R 21:9 144 Hz

Permalänk
Skrivet av MrPhilicorda:

Ja vi hade väl fått den nu om den inte hade varit buggig nu får vi väl vänta på 1314 istället, 1308 kommer väl inte skickas ut någonstans mer om jag inte har fel.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: AMD Radeon RX 9070 XT
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Skrivet av dacke666:

Ja det var jag oxo,det var därför jag tog tag i det själv,själva uppdateringen tog bara nån minut,sen skulle alla appar ner (gjorde en backup i molnet innan)det var det som tog lite tid (45 min) men jag ångrar inte en sek att jag gjorde det....funkar kanon!

Jag flashade när Portico kom, och har gjort några återställningar också men orkar inte börja pilla igen... Trots att man backuppar så är det en hel del som ska göras innan telefonens inställningar är som förr.

Skrivet av intro18:

Ja vi hade väl fått den nu om den inte hade varit buggig nu får vi väl vänta på 1314 istället, 1308 kommer väl inte skickas ut någonstans mer om jag inte har fel.

1314 är ute på AT&T i USA nu så man tycker ju att den borde vara här snart.

Permalänk
Skrivet av MrPhilicorda:

1314 är ute på AT&T i USA nu så man tycker ju att den borde vara här snart.

Ja dom(wpcentral) gissar ju på att det tar 2-3 veckor om jag inte minns fel efter att den har släppts där som den börjar dyka upp här

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: AMD Radeon RX 9070 XT
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Medlem

Med 1308 uppdateringen har inte jag märkt några problem med dropps i gsm nätet,kan det vara så att det är RM-820 som har detta problem? (USA nätet)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu är det något fel på kameran på min 920, bildskärmen är helt grön när man startar upp kameran. Någon som har någon aning om vad som kan ha hänt?

Permalänk
Medlem

testa Inställningar - Program - Foton + kamera - återställ kamera

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robroy77:

Nu är det något fel på kameran på min 920, bildskärmen är helt grön när man startar upp kameran. Någon som har någon aning om vad som kan ha hänt?

Min var sådär när jag fick den. Skickades in och fixades med en liten lödning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robroy77:

Min kamera fick samma fenomen, skärmen blev helt grön och den tog gröna kort. Det hände två gånger när jag använde Photosynth-appen förut, har för mig att jag startade om den så funkade det som vanligt. Senast jag använde photosynth funkade det som vanligt.

Photosynth är för övrigt en jäkligt tuff app men synd bara att det inte verkar gå att höja upplösningen på korten. Är det någon som jämfört den med Googles motsvarighet Orb(?) om den ens finns ute?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

lite kritik efter 3 månader. mina största problem med min Lumia920/WP8 är:

förbannar operativsystemet när jag inte får hantera en fil mer än genom den app som har laddat den/skapat den eller så. alltså avsaknaden av filsystem, det är helt klart kriminellt dåligt tänkt.

det är väldigt störande att hårdvaran eller oset inte fattar när man drar ur/stänger av lurarna, ibland pausas ljudet/appen ibland spelar den vidare mutad, ibland fastnar det bara och måste starta om telefonen. klantigt och väldigt mycket beta-känsla.

det är ytterst jobbigt att om du lyssnar på något som är lågt inspelat så blir du döv när det ringer eller nåt annat systemljud slår till, alla ljud hänger i samma "volymreglage" känns också som nåt de inte hann med och ba släppte,klantigt tänkt.

skripthanteringen i explorer är skit. se fram mot många frustrerande stunder när du vill kopiera eller klicka på nåt och det inte går eller skit-explorer hoppar fram och tillbaka i storlek på textmassan, aktiverar fel saker eller helt enkelt inte ser knappar etc

jag kollar mycket på streaming av olika länders tv stationer och radio, väldigt få fungerar i WP8 om inte det finns en specifik app för den tv stationen eller radio.

det är det mesta av min kritik. jag älskar design på nokian och på wp8, beautifull! men IOS-fasonerna med ett operativsystem i tvångströja har stor chans att få mig att så småningom gå över till android när en av telefonerna fixar en grym kamera.

android som känns ibland som en påse lösa delar men ack så fritt och transparent!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexis_A:

lite kritik efter 3 månader. mina största problem med min Lumia920/WP8 är:

förbannar operativsystemet när jag inte får hantera en fil mer än genom den app som har laddat den/skapat den eller så. alltså avsaknaden av filsystem, det är helt klart kriminellt dåligt tänkt.

det är väldigt störande att hårdvaran eller oset inte fattar när man drar ur/stänger av lurarna, ibland pausas ljudet/appen ibland spelar den vidare mutad, ibland fastnar det bara och måste starta om telefonen. klantigt och väldigt mycket beta-känsla.

det är ytterst jobbigt att om du lyssnar på något som är lågt inspelat så blir du döv när det ringer eller nåt annat systemljud slår till, alla ljud hänger i samma "volymreglage" känns också som nåt de inte hann med och ba släppte,klantigt tänkt.

skripthanteringen i explorer är skit. se fram mot många frustrerande stunder när du vill kopiera eller klicka på nåt och det inte går eller skit-explorer hoppar fram och tillbaka i storlek på textmassan, aktiverar fel saker eller helt enkelt inte ser knappar etc

jag kollar mycket på streaming av olika länders tv stationer och radio, väldigt få fungerar i WP8 om inte det finns en specifik app för den tv stationen eller radio.

det är det mesta av min kritik. jag älskar design på nokian och på wp8, beautifull! men IOS-fasonerna med ett operativsystem i tvångströja har stor chans att få mig att så småningom gå över till android när en av telefonerna fixar en grym kamera.

android som känns ibland som en påse lösa delar men ack så fritt och transparent!

Har du rapporterat detta i feedback till Nokia under inställningar? För övrigt kan du se till så du även har Feedback till Microsoft på i inställningar - Feedback. Det är trots allt större chans att något blir åtgärdat och dessutom kan det ske snabbare ifall Nokia respektive Microsoft får in återkoppling på deras produkter.

Permalänk

Den funktionen jag saknar allra mest med telefonen just nu:

Quick dial i telefonhandboken.
Såhär enkelt ska det vara att ringa till min vän Marcus eller Frida:
1. Tryck på telefon
2. Automatiskt får du upp både historik samt KNAPPSATS
3. Mha. knappsatsen skriver du 6(m) 2(a) 7(r) 2(c) och här borde alla marcus finnas. Alternativt: 3(F) 7(r) 4(i) här finns alla frida.
4. Tryck på alternativet som är rätt
5. Sätt luren mot örat.

I mitt tycke är det jobbigt att behöva gå in i kontakter, trycka bokstav, och sedan LETA!
Quick search bruschan!

Edit: Finns en app som gör detta, Phone Dialer.
Men detta är en så pass fundamental funktion som Ska finnas i OSet.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

1. Tryck på telefon
3. Mha. knappsatsen skriver du 6(m) 2(a) 7(r) 2(c) och här borde alla marcus finnas. Alternativt: 3(F) 7(r) 4(i) här finns alla frida.
5. Sätt luren mot örat.

I mitt tycke är det jobbigt att behöva gå in i kontakter, trycka bokstav, och sedan LETA!
Quick search bruschan!

Kontakter -> search, m a r c, och du ser alla Marcus. Men visst är det några knapptryck extra.

Alternativt lägger du Marcus, Frida och övriga kompisar du ringer ofta i en grupp, och lägger gruppen som tile på startskärmen.

Använder själv ibland Rapdialer som gör vad du saknar. Finns många andra apps som gör samma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dadulka:

Varför skulle det vara bättre med Google istället för Bing?

För att bing i Sverige ger helt usla resultat i många fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av miklon:

För att bing i Sverige ger helt usla resultat i många fall.

Jag tycker inte så. Bing är mycket bättre än så. Men Google är något bättre fast jag anser att det handlar mer om en vanesak.

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk

Hej allihopa, jag har bland annat haft en Nokia Lumia 800 fram tills nu men nu är det dags att byta telefon och jag funderar på en Nokia Lumia 920 MEN jag har en fråga.

Lumia 800 har ju en del buggar, ljudbuggar bland annat som gjort mig helt tokig och nästan gett mig tinnitus, jag kan fortfarande inte förstå hur de inte kunde uppdatera bort dessa.

Den har helt enkelt känns väldigt beta under hela tiden jag haft den och mitt förtroende för Nokia har verkligen tagit skada av det.

Är det liknande med Lumia 920 eller har de fått bort alla buggar osv? Jag undrar även om vad ni tycker om kameran, är den så bra som hypen sa eller är den sämre? Jag tycker att Lumia 800s kamera verkligen var sämre än jag förväntade. Och multitaskingen var ju obefintlig i Lumia 800 dessutom. :-/

Mvh Jonas.

Permalänk
Skrivet av shenzhendev:

Hej allihopa, jag har bland annat haft en Nokia Lumia 800 fram tills nu men nu är det dags att byta telefon och jag funderar på en Nokia Lumia 920 MEN jag har en fråga.

Lumia 800 har ju en del buggar, ljudbuggar bland annat som gjort mig helt tokig och nästan gett mig tinnitus, jag kan fortfarande inte förstå hur de inte kunde uppdatera bort dessa.

Den har helt enkelt känns väldigt beta under hela tiden jag haft den och mitt förtroende för Nokia har verkligen tagit skada av det.

Är det liknande med Lumia 920 eller har de fått bort alla buggar osv? Jag undrar även om vad ni tycker om kameran, är den så bra som hypen sa eller är den sämre? Jag tycker att Lumia 800s kamera verkligen var sämre än jag förväntade. Och multitaskingen var ju obefintlig i Lumia 800 dessutom. :-/

Mvh Jonas.

Jag hade själv en Lumia 800 och övergick till Lumia 920. Jag är hur nöjd som helst med telefonen och den känns verkligen som ett stort kliv framåt på alla plan. Just nu med den senaste programvaran har jag inte upplevt några buggar, tycker allt flyter på riktigt bra. WP8 är inte direkt revolutionerande om man kommer från WP7.8 men det finns många små finesser och estetiska förbättringar man blir glad av.

Och kameran, ja den sopar mattan med Lumia 800!! Den klår 800:n på alla plan, och framförallt skillnaden på mörkerbilder är som natt och dag... bokstavligen. Gjorde några tester med båda lurarna sida vid sida och vissa bilder som blev väldigt vackra, skarpa och färgranna med 920 blev i princip helt svarta med 800. Ska kolla om jag kan hitta några referensbilder så kan jag posta för att demonstrera skillnaden om du är intresserad.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lucifer579:

1. Tryck på telefon
5. Sätt luren mot örat.

Quick search bruschan!

Edit: Finns en app som gör detta, Phone Dialer.
Men detta är en så pass fundamental funktion som Ska finnas i OSet.

Jag håller även på och översätter RapDialer till svenska, mycket bra app

Permalänk
Skrivet av MrPhilicorda:

Jag hade själv en Lumia 800 och övergick till Lumia 920. Jag är hur nöjd som helst med telefonen och den känns verkligen som ett stort kliv framåt på alla plan. Just nu med den senaste programvaran har jag inte upplevt några buggar, tycker allt flyter på riktigt bra. WP8 är inte direkt revolutionerande om man kommer från WP7.8 men det finns många små finesser och estetiska förbättringar man blir glad av.

Och kameran, ja den sopar mattan med Lumia 800!! Den klår 800:n på alla plan, och framförallt skillnaden på mörkerbilder är som natt och dag... bokstavligen. Gjorde några tester med båda lurarna sida vid sida och vissa bilder som blev väldigt vackra, skarpa och färgranna med 920 blev i princip helt svarta med 800. Ska kolla om jag kan hitta några referensbilder så kan jag posta för att demonstrera skillnaden om du är intresserad.

Intressant, tack för svaret!

Jag väljer mellan 920n och en Galaxy S3, funderar på att testa S3:an först för att se, blev som sagt besviken på Lumia 800n men positivt att höra att Lumia 920n verkar vara i princip buggfri! Saknar du många appar med WP8?

Permalänk
Skrivet av shenzhendev:

Intressant, tack för svaret!

Jag väljer mellan 920n och en Galaxy S3, funderar på att testa S3:an först för att se, blev som sagt besviken på Lumia 800n men positivt att höra att Lumia 920n verkar vara i princip buggfri! Saknar du många appar med WP8?

Finns ju folk dock som råkat ut för vissa buggar, kanske den mest nämnvärda proximity sensorn som ballar ur vid samtal men den verkar ha fixats med den senast 1308-uppdateringen. Är inte själv en stor app-aholic så jag är kanske inte rätt person att uttala mig i den frågan. Själv är jag nöjd dock och har hittat det jag behöver (Spotify, STHLM Commute, Runtastc osv).

Permalänk
Medlem

proximity sensorn är fixad i 1308-uppdateringen,hade detta problem själv innan med min lur,ej längre...

Visa signatur