Spelveckan: Eador – Masters of the Broken World, Sacred Citadel

Permalänk
Melding Plague

Spelveckan: Eador – Masters of the Broken World, Sacred Citadel

Det blir turbaserad strategi med inspiration från Heroes of Might and Magic i Eador: Masters of the Broken World och sidoscrollande actionäventyr från Malmö i Sacred Citadel.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Oculus Rift, som jag längtar!

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Det blir turbaserad strategi med inspiration från Heroes of Might and Magic i Eador: Masters of the Broken World och sidoscrollande actionäventyr från Malmö i Sacred Citadel.

Läs artikeln

Ursäkta språket ↓

Seriöst att folk har klagat på ett dop har jag missat, snacka om idioter som gnäller för en sådan sak. Skulle bara kristna kunna spela detta spel nu? Patetiskt för fan. Ungefär som att det bara är mördare eller militär/poliser osv som kan spela FPS spel. Jag är ingen mördare så nu kan jag inte spela spel där man tvingas skjuta civila.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Medlem

"Grafiken utgör 60% av spelet". Glöm det. Jag kan sitta och spela ett uruselt flash spel, 10 timmar i sträck om det har roligt gameplay. Mer än vad jag skulle någonsin spendera med tex Crysis 3, Sim City 5 m.m.

Många spel idag är tråkiga, spel var roligare förr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

"Grafiken utgör 60% av spelet". Glöm det. Jag kan sitta och spela ett uruselt flash spel, 10 timmar i sträck om det har roligt gameplay. Mer än vad jag skulle någonsin spendera med tex Crysis 3, Sim City 5 m.m.

Många spel idag är tråkiga, spel var roligare förr.

Jo det borde stå Crysis är till 60% grafik.

Permalänk
Medlem

Eador: Masters of the Broken World, ser nice ut! Likt heroes: of might and magic?

Permalänk
Medlem

Grafiken är 60% av spelet? Säg det till Minecraft...

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Två saker, båda som jag skrev på FZs nyhets poster.

1. CryTek är ute på djupt vatten om man säger så. Klart att grafiken hjälper inlevelsen, men utan gameplay är det värdelöst.
BF3s kampanj har väldigt snygg grafik, men gameplayet och upplägget är helt värdelöst.
Halo 1 har vid det här laget mycket daterad grafik, men jösses vilken inlevelse i storyn man får av både det helt enkelt _roliga_ gameplayet samt en sällsynt bra story.

2. Löjligt med dopet/pengarna tillbaka. Var han amerikan med kanske?
Det går alltså inte bra att spela ett spel där ens karaktär ska bli 'döpt', men det är helt Ok att skjuta ner hundratals människor...?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Bra sammanställning och blandning av konventionella och annorlunda spel
"Spelveckan" växer!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Två saker, båda som jag skrev på FZs nyhets poster.

1. CryTek är ute på djupt vatten om man säger så. Klart att grafiken hjälper inlevelsen, men utan gameplay är det värdelöst.
BF3s kampanj har väldigt snygg grafik, men gameplayet och upplägget är helt värdelöst.
Halo 1 har vid det här laget mycket daterad grafik, men jösses vilken inlevelse i storyn man får av både det helt enkelt _roliga_ gameplayet samt en sällsynt bra story.

2. Löjligt med dopet/pengarna tillbaka. Var han amerikan med kanske?
Det går alltså inte bra att spela ett spel där ens karaktär ska bli 'döpt', men det är helt Ok att skjuta ner hundratals människor...?

Det är bara PR det där med dopet. Varför skulle de göra en stor grej av det? Det är ca 500 kr som företaget ger tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av f0kke:

Det är bara PR det där med dopet. Varför skulle de göra en stor grej av det? Det är ca 500 kr som företaget ger tillbaka.

Problemet är inte vad företaget gjorde, utan att köparen begärde pengarna för en sådan sak.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Bioshock inlägget ''made my day''

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

2. Löjligt med dopet/pengarna tillbaka. Var han amerikan med kanske?
Det går alltså inte bra att spela ett spel där ens karaktär ska bli 'döpt', men det är helt Ok att skjuta ner hundratals människor...?

Det är skrämmande vad religion kan göra med folk.
Och du har rätt. "Du skall icke döda" är ju ett av de tio budorden. "Du skall icke bli döpt på det vis som i Bioshock Infinite" är inte ett av de tio budorden vill jag minnas.

Som vanligt är det ganska godtyckligt (subjektivt) vad som är okej och inte för den religiöse. Är övertygad om att många andra som kallar sig kristna inte har något problem med dopet i Bioshock Infinite.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Problemet är inte vad företaget gjorde, utan att köparen begärde pengarna för en sådan sak.

Suprise! Det finns massvis med idioter i världen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Många spel idag är tråkiga, spel var roligare förr.

Bra spel var roliga förr, bra spel är roliga idag. Enligt mig.

Permalänk
Medlem

Undrar om han den där kristna snubben gillar bidning of isaac.

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Naxos:

"Grafiken utgör 60% av spelet". Glöm det. Jag kan sitta och spela ett uruselt flash spel, 10 timmar i sträck om det har roligt gameplay. Mer än vad jag skulle någonsin spendera med tex Crysis 3, Sim City 5 m.m.

Många spel idag är tråkiga, spel var roligare förr.

Kan det vara pga att du har blivit äldre och har andra krav??

Man gillar dom äldre spelen bara föra tt man är uppväxt med dom...och är van vid dess gameplay och grafik.

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Medlem

Om i7 är optimalt för Metro: Last Light så innebär det att spelet kan nyttja 8-trådar? Tvivlar...

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem

GRID 2, längtar som fan!

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slagt:

Ursäkta språket ↓

Seriöst att folk har klagat på ett dop har jag missat, snacka om idioter som gnäller för en sådan sak. Skulle bara kristna kunna spela detta spel nu? Patetiskt för fan. Ungefär som att det bara är mördare eller militär/poliser osv som kan spela FPS spel. Jag är ingen mördare så nu kan jag inte spela spel där man tvingas skjuta civila.

Skickades från m.sweclockers.com

Tvärtom, kristna kan inte spela det, eftersom det vore hädelse att acceptera döpningsriten i ett icke-kristet sammanhang. Typ. Hans resonemang är väl som ofta med starkt troende inte så extremt välgenomtänkt.

Permalänk
Medlem

Typiskt kristen amerikan som tar ett spel på för stort allvar. Vilka problem en del har
Det kanske inte vore samma sak, men tänk om en muslim spelar ett spel där man äter fläskkött? Skulle den personen skrika över det då? Jag har aldrig hört något sådant iallafall. Typ bara en kristen amerikan som skulle kunna reagera så här

Grafik är alltid kul, men inget crysis slår gamla far cry i gameplay så gissa vilket jag spelar mest?

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Citat:

As baptism of the Holy spirit is at the center of Christianity, of which I am a devout believer. I am basically being forced to make a choice between committing extreme blasphemy by my actions in choosing to accept this 'choice' or forced to quit playing the game before it even really starts.

Eller så lägger man ner bilbeln och börjar uppföra sig som en vuxen, självständig människa.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

"Grafiken utgör 60% av spelet". Glöm det. Jag kan sitta och spela ett uruselt flash spel, 10 timmar i sträck om det har roligt gameplay. Mer än vad jag skulle någonsin spendera med tex Crysis 3, Sim City 5 m.m.

Många spel idag är tråkiga, spel var roligare förr.

Eller så är det du som har blivit äldre och mer avtrubbad när det gäller spel...

Själv tycker jag att helhets intrycket är viktigast, allt är lika viktigt som det andra. Tänk dig om du tog bort alla grafiska effekter från BF3 med skakningar, explosioner intensivt ljud etc, vad mycket segare spelet skulle kännas. Skulle inte alls på långa vägar kännas som att man var en del av spelet i samma grad.

Visa signatur

Asus Rog Strix B550-F Gaming | AMD Ryzen 7 5800x3D | Nvidia RTX 3090 | 32gb 3600mhz cl16 DDR4 RAM | 1x 2tb FireCuda 530 gen 4 nvme ssd | 2x 1tb Crucial MX500 sata3 ssd | Creative SoundblasterX AE-5 | 850w 80+ Gold

Permalänk
Avstängd
Skrivet av vompen:

GRID 2, längtar som fan!

Jag med

Har redan fått invites från några stall om man vill köra i deras liga

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Luminous:

Typiskt kristen amerikan som tar ett spel på för stort allvar. Vilka problem en del har
Det kanske inte vore samma sak, men tänk om en muslim spelar ett spel där man äter fläskkött? Skulle den personen skrika över det då? Jag har aldrig hört något sådant iallafall. Typ bara en kristen amerikan som skulle kunna reagera så här

Grafik är alltid kul, men inget crysis slår gamla far cry i gameplay så gissa vilket jag spelar mest?

Poängen är väl mer att det gick helt mot hans tro, vilket innebar att han inte ville spela vidare. Även om man kanske inte förstår folks resonemang så får man faktiskt respektera det, då våra principer och livsval är bland det viktigaste vi har när det gäller integritet. Men det kanske bara är jag.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Hahahha leviathan trailern! hahahahahah. kommer köpa spelet bara för den, så rolig xD

Och erador, spelar de nu, riktigt kul! som homm och lite civilization, riktigt kul!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ak-47:

Jag med

Har redan fått invites från några stall om man vill köra i deras liga

Säg mig... Var och hur har du fått dessa invites?

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Skrivet av Flamso:

Poängen är väl mer att det gick helt mot hans tro, vilket innebar att han inte ville spela vidare. Även om man kanske inte förstår folks resonemang så får man faktiskt respektera det, då våra principer och livsval är bland det viktigaste vi har när det gäller integritet. Men det kanske bara är jag.

Fast vet man med sig att man har en tro som det smärtar så att gå emot, då kanske man ska vara lite extra uppmärksam på vilka sorts spel man köper, kan ju knappast vara förvånande att spelet på många sätt skulle kunna uppröra kristna, vill man inte vara med om det så köper man inte spelet, spel, som all kultur, är inte gjord för att passa alla överallt hela tiden, det är det som gör kultur intressant.

Det gick för övrigt emot min tro också; att alla religioner är påhitt för att människan ska slippa frukta döden, och kanske få några regler som berättar hur de ska leva. Trotts detta klarade jag utan problem att ta mig igenom dopet

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Skjuta närmaste några tusen och använda något som påminner väldigt mycket om "magi" är ok men ett dop nej där är det stopp.. Jaja ska inte anklaga "djupt religiösa" för att vara logiska...

Men något annat intressant är att Bioshock Infinite klarade sig över sina försäljnings mål... Och det i en bransch där vissa företag tycker 3,4 miljoner kopior sålda på en månad är dåligt...(Tomb Raider & Square Enix)
Samt att Infinite blev det mest sålda spelet i mars... Det släpptes den 26...

Källa http://www.gamespot.com/news/npd-bioshock-infinite-march-us-s...

Edit: Ha just kört igenom hela och om snubben hade problem med dopet jösses vad problem han skulle ha att spela hela...

Permalänk

Yerlis påstående om grafiken i spel var ju löjligt. Inte en chans att grafiken är 60% av helhetsintrycket. Finns så många exempel som talar emot det han säger.

Visa signatur

Snålt, smått och raffinerat är min melodi :-)