Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Skrivet av Simcon:

Vänta nu, det skiljer 1500kr mellan HTC 8X och Lumia 920 på de billigaste (pålitliga) återförsäljarna enligt prisjakt, om man bortser från Miscos pris på 920 så skiljer det till och med mer. Skulle Nokias tjänster vara värt det? Tvivlar på det. Vill personligen påstå att Android är ett bättre val än telefoner med WP8, saknar vissa saker i "high end" telefonerna för WP8, kanske löser sig till framtida generationer. Nokia är på konstgjord andning och de måste sälja fler telefoner för att de ska överleva.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1418731
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1398672

Jag har htc 8x. Skärmen är enligt mig är super bra och absolut inget att klaga på. Den är desutom betydligt smalare och lättare än nokia 920 men kameran är som sagt så där och förmodligen ingen höjdare jämfört med lumian. Den är dock helt okej för en som mig som inte tar så mycket kort och inte är så kräsen.
Jag hade självklart hellre haft en nokia med tanke på framförallt apparna men med tanke på priset ska den ju jämföras med lumia 820 som har en betydligt sämre skärm. Har du råd så köp 920 men om du vill ha något billigare kommer du inte gråta floder för att du tog htcn!

Visa signatur

Det finns ingen dålig hårdvara, bara dåliga portar

Permalänk
Skrivet av Simcon:

Vänta nu, det skiljer 1500kr mellan HTC 8X och Lumia 920 på de billigaste (pålitliga) återförsäljarna enligt prisjakt, om man bortser från Miscos pris på 920 så skiljer det till och med mer. Skulle Nokias tjänster vara värt det? Tvivlar på det. Vill personligen påstå att Android är ett bättre val än telefoner med WP8, saknar vissa saker i "high end" telefonerna för WP8, kanske löser sig till framtida generationer. Nokia är på konstgjord andning och de måste sälja fler telefoner för att de ska överleva.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1418731
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1398672

Jag prisjaktade dem faktiskt inte men i butiken jag var inne på häromdagen skiljde det en dryg femhundring mellan de två. Är skillnaden verkligen så stor som 1500,- (prisjakt ligger nere för ögonblicket) ställer det hela sig lite annorlunda och då bör man ta sig en ordentlig fundering på vilka av Nokias gratistjänster man kan tänkas ersätta med betaltjänster om man väljer en HTC.

Men ja, Nokias exklusiva tjänster är värda en del i rena pengar, offline navigation t.ex. kan fort kosta en tusenlapp om man ska ha globala kartor som Nokia ger dig - även om man bara behöver nationella kartor kostar det några hundringar (med mindre man räknar med gratisalternativen där man får slita med kartbilder, nedladdning osv vill säga) - ofta tillkommer det också årliga kostnader då man måste köpa kartuppdateringar. Nokia Music är säkert också värt några kronor, kör själv på Xbox Music p.g.a. integreringen på PC, Phone och Xbox men Nokia kommer även de med Windows appar nu så.. Sedan har de ett antal appar som är gratis för Nokiatelefoner medans de kostar 10, 20 eller t.o.m. 30 kronor för andra märken, många bäckar små och allt det där...

Vad saknar du i high-end WP8 enheterna som fanns på Android vid lansering (dvs 7 månader sedan) förresten? OSet är rätt moget nu och hårdvarumässigt var Lumia 920 hyllad som årets mobil i flera tester. Trådlös laddning, NFC, skärm som kan användas med vantar, optisk antiskak osv. Det finns dock givetvis brister också såsom avsaknad av SD plats eller icke-utbytbart batteri men vilken lur är egentligen helt perfekt?

Nokia har förresten redan rundat hörnet och är tillbaka på plus igen, but haters gonna hate eller?

Skrivet av hammarlund:

Jag har htc 8x. Skärmen är enligt mig är super bra och absolut inget att klaga på. Den är desutom betydligt smalare och lättare än nokia 920 men kameran är som sagt så där och förmodligen ingen höjdare jämfört med lumian. Den är dock helt okej för en som mig som inte tar så mycket kort och inte är så kräsen.
Jag hade självklart hellre haft en nokia med tanke på framförallt apparna men med tanke på priset ska den ju jämföras med lumia 820 som har en betydligt sämre skärm. Har du råd så köp 920 men om du vill ha något billigare kommer du inte gråta floder för att du tog htcn!

Prismässigt kan den kanske jämföras med en 820, men prestandamässigt ska den jämföras med en 920. 8S är väl närmare 820.
Men du har givetvis rätt, båda är bra lurar men man bör vara uppmärksam på att man faktiskt får mer för pengarna om man köper Nokia.
Med mindre Microsoft tar tag i detta så tror jag att Nokia kommer vara enda WP OEMen vid nästa cycle. HTC säljer som sagt dåligt (vilket då säkerligen är orsaken till att priserna på 8X rasat senaste tiden), Samsung försöker inte ens att sälja sina WP lurar. ZTE, Huawei och de andra lågprismärkena producerar bra lågprisprodukter men ingenting som ställer sig bra mot en higher end Nokia, och med alla Nokias kommande lågprisenheter vette fan om de [ZTE osv] end lyckas sälja rebrands i Indien eller Kina.

Visa signatur

on the internet since 1993
[ Geek - Dad - Programmer - RC enthusiast - Technology evangelist ]

Basically, you’re the guy who survived the shipwreck because you had a lifeboat, and now you’re standing on the shore telling the people still drowning that the ocean isn’t that bad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muki91:

beror på vad man vill att ens mobil ska göra. (lumia 920 vs 8x) Nokia erbjuder bättre skärm, mycket bättre kamera, uppdateringar kommer snabbare, offline kartor och 20-30 andra appar som bara finns till nokia telefoner.
Vilka saker saknar du? Om du ska jämföra med Xperia Z eller One så tänk att nokia visade 920 i oktober 2012 (har jag för mig) och dessa 2 några månader efter

Vad jag saknar är främst att man på min HTC 8X idiotiskt nog inte behagat ge plats för ett microSD-kort och endast inkluderat 16GB lagringsutrymme (!), det är ruskigt lite, räkna sedan med att operativsystemet ska ha sitt... då är det inte vidare mycket kvar. Stödet för diverse mediaformat är bristfälligt och det går inte att spela upp flac eller avi. Vissa lösningar är väldigt ologiska och klumpiga i WP8, andra är småsaker jag saknar sedan jag använde android. Utbudet med appar till WP8 är också väldigt begränsat och magert, kanske kan förbättras något med tiden, men det kommer ta lång tid innan det är på samma nivå som konkurerande lösningar.

Skrivet av hammarlund:

Jag äger själv en HTC 8X, inte en dålig telefon, men jag tycker likväl att det saknas en hel del och skulle nog klassificera det som en telefon i någon mellanklass. Däremot har jag svårt att se att Lumia 920 skulle motivera prisskillnaden, man får rätt mycket telefon för pengarna och i en trevlig formfaktor.

Skrivet av emigrating12:

Jag prisjaktade dem faktiskt inte men i butiken jag var inne på häromdagen skiljde det en dryg femhundring mellan de två. Är skillnaden verkligen så stor som 1500,- (prisjakt ligger nere för ögonblicket) ställer det hela sig lite annorlunda och då bör man ta sig en ordentlig fundering på vilka av Nokias gratistjänster man kan tänkas ersätta med betaltjänster om man väljer en HTC.

Men ja, Nokias exklusiva tjänster är värda en del i rena pengar, offline navigation t.ex. kan fort kosta en tusenlapp om man ska ha globala kartor som Nokia ger dig - även om man bara behöver nationella kartor kostar det några hundringar (med mindre man räknar med gratisalternativen där man får slita med kartbilder, nedladdning osv vill säga) - ofta tillkommer det också årliga kostnader då man måste köpa kartuppdateringar. Nokia Music är säkert också värt några kronor, kör själv på Xbox Music p.g.a. integreringen på PC, Phone och Xbox men Nokia kommer även de med Windows appar nu så.. Sedan har de ett antal appar som är gratis för Nokiatelefoner medans de kostar 10, 20 eller t.o.m. 30 kronor för andra märken, många bäckar små och allt det där...

Vad saknar du i high-end WP8 enheterna som fanns på Android vid lansering (dvs 7 månader sedan) förresten? OSet är rätt moget nu och hårdvarumässigt var Lumia 920 hyllad som årets mobil i flera tester. Trådlös laddning, NFC, skärm som kan användas med vantar, optisk antiskak osv. Det finns dock givetvis brister också såsom avsaknad av SD plats eller icke-utbytbart batteri men vilken lur är egentligen helt perfekt?

Nokia har förresten redan rundat hörnet och är tillbaka på plus igen, but haters gonna hate eller?

Prismässigt kan den kanske jämföras med en 820, men prestandamässigt ska den jämföras med en 920. 8S är väl närmare 820.
Men du har givetvis rätt, båda är bra lurar men man bör vara uppmärksam på att man faktiskt får mer för pengarna om man köper Nokia.
Med mindre Microsoft tar tag i detta så tror jag att Nokia kommer vara enda WP OEMen vid nästa cycle. HTC säljer som sagt dåligt (vilket då säkerligen är orsaken till att priserna på 8X rasat senaste tiden), Samsung försöker inte ens att sälja sina WP lurar. ZTE, Huawei och de andra lågprismärkena producerar bra lågprisprodukter men ingenting som ställer sig bra mot en higher end Nokia, och med alla Nokias kommande lågprisenheter vette fan om de [ZTE osv] end lyckas sälja rebrands i Indien eller Kina.

Problemet är att jag har svårt att se att Nokia ensamt kan dra WP på sina axlar, jag ser inte det lyckas... Dessutom är det skillnad på att gå plus (hur var det nu, sålde man inte av alla sina egna fastigheter eller vad var det? Kommer inte ihåg, är inte så insatt), och nå upp till nivåer där man var en gång i tiden. Nokia har en väldigt lång väg att gå för att klara sig på riktigt igen snarare än att man bara är på plus igen, jag försöker bara försöka vara realistisk och se hur saker ser ut. WP hade 3% av totala marknaden i Q4 2012, det är en liten droppe i havet jämfört med android och iOS.

Permalänk
Medlem

Finns det någon trevlig app eller inställning, som blockerar nummer till min mobil ? ( Lumia 920 ) Det är något företag som ringer och svarar man så är det bara tyst i luren, lite tröttsamt i längden.

Har NIX i hemma telefonen och det fungerar bara bra.

Numret är : 0115005473

Visa signatur

==Ryzen 5800x==16gb ram 3200Mhz cl14==ASUS 550-F== Gigabyte 3070 oc == LG UltraGear 27GP950 27" Gaming 4K UHD IPS==Lumia 930, Samsung S6, Moto X Style, LG G6, Sony xperia xz1 compact, LG V30,Sony xz3,Iphone xs max, Sony xperia 5ii,Samsung S22 Ultra==LG 55EG910V,LG C8 65"==AuneX1s,THX AAA 789==JBL 305==,Hifiman4xx, DT 1990 Pro==

Permalänk
Medlem
Skrivet av spicata:

Finns det någon trevlig app eller inställning, som blockerar nummer till min mobil ? ( Lumia 920 ) Det är något företag som ringer och svarar man så är det bara tyst i luren, lite tröttsamt i längden.

Numret är :

Tyvärr, inga sådana api:er är tillgängliga för programmerarna vad jag har förstått. Något som tyvärr är väldigt O-smartphone eller hur jag ska beskriva de lurarna som inte gör typ datatrafik.

Jag har skrivit om det tidigare och jag skriver det igen. Det är iaf ett måste att det kommer något sådant. Dels att nummer som ringer ska kunna trigga appar/funktioner som gör olika saker. Allt från att svara via sms till att blocka. Kanske inbyggd röstbrevlåda, men även inspelning av samtal.

Något som jag var väldigt förtjust i och provade på min brors Android telefon (långt innan jag gick över till smartphone) var att man kunde få den att automatiskt slå nummer i Eniro/Hitta och liknande. Det gjorde verkligen att jag fick känslan att telefonen hade tagit ett steg framåt i utvecklingen om man bortser från sådant som att man kan surfa i den.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av spicata:

Numret är : 0115005473

Den funktionen finns i Nokia Lumia 920 T i Kina. Så rimligtvis borde det komma hit också i en uppdatering så småningom:
http://www.wpcentral.com/call-sms-blocker-functions-exclusive...

Permalänk

Jag gjorde ett misstag att exportera mina alla kontakter från hotmail till min windows phone. Det är flera hundra skumma personer som genom åren samlats i min kontaktlista på msn. Vad jag läst här (http://www.windowsphone.com/sv-se/how-to/wp7/people/set-up-an...) så står det "Det första Windows Live-kontot som du konfigurerar kan inte tas bort från telefonen."

Jag vill bli av med alla dessa kontakter, det måste ju gå på något vis?
Tacksam för svar!

Permalänk
Skrivet av flygaresset:

Jag gjorde ett misstag att exportera mina alla kontakter från hotmail till min windows phone. Det är flera hundra skumma personer som genom åren samlats i min kontaktlista på msn. Vad jag läst här (http://www.windowsphone.com/sv-se/how-to/wp7/people/set-up-an...) så står det "Det första Windows Live-kontot som du konfigurerar kan inte tas bort från telefonen."

Jag vill bli av med alla dessa kontakter, det måste ju gå på något vis?
Tacksam för svar!

Det är inte värre än att du loggar in på Outlook.com och börjar editera din kontaklista - mest troligt vill du inte ha kvar dem överhuvudtaget, så plocka helt enkelt bort dem. Om du faktiskt vill ha kvar dem i kontaktlistan kan du alternativt ändra inställningarna på telefonen till att enbart visa kontakter upprättade på telefonen - då finns alla på Outlook kvar men visas inte som kontakter på telefonen.

Visa signatur

Basically, you’re the guy who survived the shipwreck because you had a lifeboat, and now you’re standing on the shore telling the people still drowning that the ocean isn’t that bad.

Permalänk
Skrivet av emigrating:

Det är inte värre än att du loggar in på Outlook.com och börjar editera din kontaklista - mest troligt vill du inte ha kvar dem överhuvudtaget, så plocka helt enkelt bort dem. Om du faktiskt vill ha kvar dem i kontaktlistan kan du alternativt ändra inställningarna på telefonen till att enbart visa kontakter upprättade på telefonen - då finns alla på Outlook kvar men visas inte som kontakter på telefonen.

Trodde jag löst det, men så var det inte! Vart hittar jag det som är fetstilt ovan i mobilen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flygaresset:

Trodde jag löst det, men så var det inte! Vart hittar jag det som är fetstilt ovan i mobilen?

Det tror jag inte lyckas.

Som sagt bäst är kanske att editera/ta bort kontakterna på outlook.com. Bara att kruxa i kontakterna och delete. Kan ta en liten tid att gå igenom dem, men sedan har du en uppdaterad kontaktlista.

Alternativt kan du göra en återställning av mobilen och logga in med ett nytt microsoft-konto (om du köpt appar förlorar du dem)

Permalänk
Medlem
Skrivet av flygaresset:

Du kan ju alltid filtrera bort allt från just det hotmailkontot. Det gör du under settings på kontaktlistan.

Permalänk
Medlem

CyberPhoto har en helgkampanj på två Lumia-modeller utan abonnemang:

• Lumia 820 för 3126 SEK istället för 3890 SEK

• Lumia 920 för 4290 SEK iställset för 4790 SEK

Tyvärr är länken ovan inte till själva modellerna, då man tyvärr ej kan länka till t.ex. en sökning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cable:

CyberPhoto har en helgkampanj på två Lumia-modeller utan abonnemang:

• Lumia 820 för 3126 SEK istället för 3890 SEK

• Lumia 920 för 4290 SEK iställset för 4790 SEK

Tyvärr är länken ovan inte till själva modellerna, då man tyvärr ej kan länka till t.ex. en sökning.

Direktlänk Lumia 920 http://www.cyberphoto.se/mobil/?http://www.cyberphoto.se/info...

Direktlänk Lumia 820 http://www.cyberphoto.se/mobil/?http://www.cyberphoto.se/info...

Men 820án är ändå billigare hos Netonnet http://www.netonnet.se/art/telefon/nokia/nokia-lumia820black/...

Permalänk
Medlem

Någon här som äger en HTC 8x och har ett skal på den att rekommendera?
Det ska gärna sitta åt och täcka knapparna om inte så ska det inte blockera dom något hellst.
Budget max 200kr.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Någon här som äger en HTC 8x och har ett skal på den att rekommendera?
Det ska gärna sitta åt och täcka knapparna om inte så ska det inte blockera dom något hellst.
Budget max 200kr.

Har följande skal billigt och diskret, fungerar tillräckligt bra för mig iaf. För det aktuella priset så är det bara att testa... och ifall du inte är nöjd har du inte förlorat mycket. (Iofs köpte jag från en annan på ebay, men det här verkar nu vara den billigaste just nu. Beställde från en försäljare baserad i UK för att få hem skalet fortare, kostade lite mer, fick hem det på mindre än fyra arbetsdagar om jag kommer ihåg korrekt).
http://www.ebay.com/itm/New-Black-S-Line-Wave-Gel-Case-Cover-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Har följande skal billigt och diskret, fungerar tillräckligt bra för mig iaf. För det aktuella priset så är det bara att testa... och ifall du inte är nöjd har du inte förlorat mycket. (Iofs köpte jag från en annan på ebay, men det här verkar nu vara den billigaste just nu. Beställde från en försäljare baserad i UK för att få hem skalet fortare, kostade lite mer, fick hem det på mindre än fyra arbetsdagar om jag kommer ihåg korrekt).
http://www.ebay.com/itm/New-Black-S-Line-Wave-Gel-Case-Cover-...

Tack så mycket blev ett såntdär gummiskal.
Edit. Har nu haft skalet några dagar och är mycket nöjd, knapparna blir självklart lite trögare att trycka men det är inga problem för mig.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Q: När kommer Quizkampen till Windows Phone?
A: Spelet är under utveckling till Windows Phone. Det finns inte något releasedatum satt än.

Källa: Quizkampen | FAQ

Kul att se att det är på gång till Windows Phone! Hoppas det kommer snart. Frågan är om det är endast till Windows Phone 8 eller 7.x också, förhoppningsvis både och.

Permalänk
Medlem

Jag märkte i morse att min 8x inte ville skicka ljud via 3,5mm uttaget. I vanliga fall kommer vibrerar den till och beats "skiten" ploppar upp när jag sätter i något där. Men nu händer inget, dock ibland när jag tar ur lurarna så kommer beats upp och den vibrerar som när man satt i det.
Jag ser ingen skit i hålet. Och jag har provat att starta om enheten.
Tror ni det är hårdvara eller mjukvaruproblem?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag märkte i morse att min 8x inte ville skicka ljud via 3,5mm uttaget. I vanliga fall kommer vibrerar den till och beats "skiten" ploppar upp när jag sätter i något där. Men nu händer inget, dock ibland när jag tar ur lurarna så kommer beats upp och den vibrerar som när man satt i det.
Jag ser ingen skit i hålet. Och jag har provat att starta om enheten.
Tror ni det är hårdvara eller mjukvaruproblem?

Verkar som folk fått telefonen utbytt eller lagad när ljudet inte fungerat. Hoppas det löser sig för dig dock. Alltid tråkigt när sådant händer.

Skrivet av EricMorris:

E-mailed HTC Support about the problem and they gave a rather bland "thanks, we've heard about it and are looking into it" response. In the meantime, I've gotten my replacement HTC 8X from AT&T and have had no sound issues at all since I got it. It's been over a week. Not out of the woods yet, but I'm wondering if there were a bad batch of 8X's that were afflicted with this problem.

Also, just read that the 8X is already getting an update for keeping WiFi active when the phone is locked (thank you for that!) and other bug fixes. Hopefully, imbedded in this update is some audio fixes. We'll see...

Here's the update story: http://www.neowin.net/news/htc-8x-receiving-windows-phones-fi...

Källa: Microsoft Answers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cable:

Verkar som folk fått telefonen utbytt eller lagad när ljudet inte fungerat. Hoppas det löser sig för dig dock. Alltid tråkigt när sådant händer.

Källa: Microsoft Answers

Jahopp hade hoppats på mjukvara så man slipper skicka in den :S Men såg att en uppdatering fanns så drar in den man kan ju alltid hoppas
Men var bör man höra av sig för att få det smidigast? Inköpsställe eller HTC?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jahopp hade hoppats på mjukvara så man slipper skicka in den :S Men såg att en uppdatering fanns så drar in den man kan ju alltid hoppas
Men var bör man höra av sig för att få det smidigast? Inköpsställe eller HTC?

Får hoppas på uppdateringen först! Annars så måste man tyvärr nästan alltid gå genom butiken (enligt mina egna erfarenheter under serviceärenden).

Återkom gärna med en uppdatering om det löste sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cable:

Får hoppas på uppdateringen först! Annars så måste man tyvärr nästan alltid gå genom butiken (enligt mina egna erfarenheter under serviceärenden).

Återkom gärna med en uppdatering om det löste sig.

Det verkar tyvärr inte ha hjälpt men återkommer när jag är hemma så jag kan utesluta så att det inte är mina lurar som något hänt med.
Men lika bra det händer nu i början så det inte sker dagen efter garantin gått ut, bara hoppas lagningen går fort

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Hej allihopa, jag har bland annat haft en Nokia Lumia 800 fram tills nu men nu är det dags att byta telefon och jag funderar på en Nokia Lumia 920 MEN jag har en fråga.

Lumia 800 har ju en del buggar, ljudbuggar bland annat som gjort mig helt tokig och nästan gett mig tinnitus, jag kan fortfarande inte förstå hur de inte kunde uppdatera bort dessa.

Den har helt enkelt känns väldigt beta under hela tiden jag haft den och mitt förtroende för Nokia/Microsoft har verkligen tagit skada av det.

Är det liknande med Lumia 920 eller har de fått bort alla buggar osv? Jag undrar även om vad ni tycker om kameran, är den så bra som hypen sa eller är den sämre? Jag tycker att Lumia 800s kamera verkligen var sämre än jag förväntade. Och multitaskingen var ju obefintlig i Lumia 800 dessutom. :-/

Mvh Jonas.

Permalänk
Skrivet av shenzhendev:

Hej allihopa, jag har bland annat haft en Nokia Lumia 800 fram tills nu men nu är det dags att byta telefon och jag funderar på en Nokia Lumia 920 MEN jag har en fråga.

Lumia 800 har ju en del buggar, ljudbuggar bland annat som gjort mig helt tokig och nästan gett mig tinnitus, jag kan fortfarande inte förstå hur de inte kunde uppdatera bort dessa.

Den har helt enkelt känns väldigt beta under hela tiden jag haft den och mitt förtroende för Nokia/Microsoft har verkligen tagit skada av det.

Är det liknande med Lumia 920 eller har de fått bort alla buggar osv? Jag undrar även om vad ni tycker om kameran, är den så bra som hypen sa eller är den sämre? Jag tycker att Lumia 800s kamera verkligen var sämre än jag förväntade. Och multitaskingen var ju obefintlig i Lumia 800 dessutom. :-/

Mvh Jonas.

Vet inte vilka ljudbuggar du haft på din 800, men en Windows Phone 8 lur är otroligt mycket bättre än 7, 7.5 eller 7.8. Man märker direkt att operativsystemet är mer vuxet men det var inte förrän en månad eller två efter jag uppgraderat till en Lumia 920 som jag verkligen la märke till hur stor skillnad det egentligen är. Skulle ta en bild och då jag för engångs skuld inte hade telefonen på mig använde jag frugans Omnia 7 och den var både trög, liten och svårkontrollerad (saker jag aldrig tyckte medans jag själv hade en Omnia 7).

Kameran på en 920 är så bra som det sägs. Med bra ljus är den lika bra som andra bra telefoner men under normalförhållanden (dvs med mindre ljus) är den helt fantastiskt bra. Även 1080p video blir otroligt bra och stabilt.

Multitaskingen är bättre, dock rör det sig fortfarande inte om äkta multitasking (förutom vad gäller GPS appar) då appen eller spelet pausas medan man öppnar en annan - men appar kan nu återställas iställetför att återstartas från startskärmen bl.a.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Okej var i kontakt med HTC och CDON det ska skickas returfraktsedlar osv till mig.
Men vad tror ni kommer detta gå på garanti? Att 3,5mm uttaget pajjar efter strax över en månad tycker jag de måste ta på garanti eller? Märkte att jag kan få ljud om jag drar ur proppen typ en mm från sitt riktiga läge så något har ju hänt fysiskt. Troligtvis är det HTC som fått in ett gäng värdelösa 3,5mm kontakter.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Uppdaterade min Nokia lumia 710 till 7.8 förra veckan och det har inte krånglat någon gång, vilket det inte gjorde innan uppdateringen heller. Inga stora förbättringar heller vad jag märkt dock. Kunde minska några tiles och få lite mer färg på dem, känns lite tråkigt hade önskat mig mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Uppdaterade min Nokia lumia 710 till 7.8 förra veckan och det har inte krånglat någon gång, vilket det inte gjorde innan uppdateringen heller. Inga stora förbättringar heller vad jag märkt dock. Kunde minska några tiles och få lite mer färg på dem, känns lite tråkigt hade önskat mig mer.

Hur fungerar det för dig att redigera befintliga kontakter tex. lägga till ett tfn nummer?
I min jobblur med 7.8 så fungerar det inte efter uppdateringen från 7.5...

Permalänk
Medlem
Skrivet av hdjb1:

Hur fungerar det för dig att redigera befintliga kontakter tex. lägga till ett tfn nummer?
I min jobblur med 7.8 så fungerar det inte efter uppdateringen från 7.5...

Inte provat, men testade lite nu och de verkar fungera. Kan det vara outlook/exchange kontakter som krånglar? För sådana har jag inte.

Permalänk

Vad är det för ikon som syns längst ner till vänster under gå bakåt knappen, installerade whatsapp precis den kom upp efter det.

https://skydrive.live.com/redir?resid=64B077FB6E72CE1B!6435&a...

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: AMD Radeon RX 9070 XT
Operativsystem: Windows 11