Ny speldator men massa problem.. :'(

Permalänk
Medlem

Ny speldator men massa problem.. :'(

Hej där! jag hoppas det är någon som kan hjälpa mig med detta.. nyligen så köpte jag den här datorn http://www.speldatorn.se/cgi-bin/produkter.pl?falt=6&varde=bu...

den borde ju lätt klara av star wars the old republic på högsta grafiken? men sjukt låg fps och datorn låter SOM FAN när jag försöker spela. har installerat drivrutiner och allt.. detta börjar bli så irriterande. nu så har det kommit gröna prickar på skärmen ibland + att jag har fått blåskärm 3 gånger denna helgen sen så krashar shockwave flash hela tiden på google chrome.. jag förstår verkligen inte vad som är fel. innan har jag iaf kunnat spela LoL utan några större problem.. men nu crashar spelet HELA tiden. jag har sökt efter virus, gjort allt jag kan tänka.

snälla något snille.. hjälp mig!!!

Permalänk
Entusiast

Tyvärr kan jag inte riktigt komma på något svar på dina problem men jag kan beklaga att du köpte från den sidan från början, gjorde nämligen det misstaget själv för länge sedan (Usch)...

Att den låter mycket är nog helt enkelt för att du använder AMD's stockkylare som låter som en Jumbo-jet och måste bytas direkt enligt min mening om man nu inte gillar Jumbo-jettar. (Detta är enligt min tidigare erfarenhet av AMD's medföljande kylare, med de nya Bulldozer-kylarna vet jag inte om det är likadant)

Låter ju som om grafikkortet är defekt i alla fall. Ta kontakt med schyssta macho-killen "Filip" som alltid hanterar ärenden snabbt *Host host*...

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Skrivet av cropzz:

Hej där! jag hoppas det är någon som kan hjälpa mig med detta.. nyligen så köpte jag den här datorn http://www.speldatorn.se/cgi-bin/produkter.pl?falt=6&varde=bu...

den borde ju lätt klara av star wars the old republic på högsta grafiken? men sjukt låg fps och datorn låter SOM FAN när jag försöker spela. har installerat drivrutiner och allt.. detta börjar bli så irriterande. nu så har det kommit gröna prickar på skärmen ibland + att jag har fått blåskärm 3 gånger denna helgen sen så krashar shockwave flash hela tiden på google chrome.. jag förstår verkligen inte vad som är fel. innan har jag iaf kunnat spela LoL utan några större problem.. men nu crashar spelet HELA tiden. jag har sökt efter virus, gjort allt jag kan tänka.

snälla något snille.. hjälp mig!!!

Gröna prickar och att flash fönster/insticksmoduler i webläsare kraschar kan i vissa fall vara grafikkort/andra komponenter men är oftast resultat av defekt ram. Kontakta butiken, detta skall gå på garantin.

Permalänk
Medlem

försökt både ringa o smsa, inget svar... blir så jävla ledsen asså det är helt sjukt.

Permalänk
Skrivet av cropzz:

försökt både ringa o smsa, inget svar... blir så jävla ledsen asså det är helt sjukt.

Även om det känns tungt så har du butikens löfte om 2 års garanti, vilket är juridiskt bindande och det handlar om att du måste stå på dig. Du har all rätt att reklamera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cropzz:

försökt både ringa o smsa, inget svar... blir så jävla ledsen asså det är helt sjukt.

När försökte du ringa?
Det ha varit helg och klockan är 2 på morgonen. Prova på arbetstid

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Entusiast
Skrivet av cropzz:

försökt både ringa o smsa, inget svar... blir så jävla ledsen asså det är helt sjukt.

Skrivet av Saxn:

När försökte du ringa?
Det ha varit helg och klockan är 2 på morgonen. Prova på arbetstid

Det är klart att han inte svarar nu (Ja, det är en man vid namn Filip som sköter hela företagets support) men räkna inte med att han gör det imorgon heller, då har du tur. Och sen så kan du med viss otur se fram emot 2 veckors väntetid och sedan få tillbaka datorn med en havererad CPU-kylare och ett hängande nätaggregat.

Det är så det gick till för mig, lycka till!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Ja jag ringde iaf inte klockan två på natten på en måndag! ringde för 1 vecka sedan. lämnade flera smsa o frågade om dom kunde ringa upp och ringde väl dessutom 5-10 ggr om dagen i några dagar. men ska prova ringa igen idag..

Tror du jag är korkad eller? tack för snabba svar iaf!

det var också så att hårddisken inte var inkopplad när jag fick den. det kanske är någon lös sladd någon annanstans? suger på datorer o fattar direkt inte så mycket inuti datorn. inget synligt som ser löst ut iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Det är klart att han inte svarar nu (Ja, det är en man vid namn Filip som sköter hela företagets support) men räkna inte med att han gör det imorgon heller, då har du tur. Och sen så kan du med viss otur se fram emot 2 veckors väntetid och sedan få tillbaka datorn med en havererad CPU-kylare och ett hängande nätaggregat.

Det är så det gick till för mig, lycka till!

jag förstår inte hur dom kan ha såpass bra recensioner och betyg om det är sån skit? blev dock sjukt misstänksam när jag först ringde dom dagen jag fick datorn och dom inte svarade på hela dagen från 9-17. hur kan dom bara hålla på såhär?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av cropzz:

Ja jag ringde iaf inte klockan två på natten på en måndag! ringde för 1 vecka sedan. lämnade flera smsa o frågade om dom kunde ringa upp och ringde väl dessutom 5-10 ggr om dagen i några dagar. men ska prova ringa igen idag..

Tror du jag är korkad eller? tack för snabba svar iaf!

det var också så att hårddisken inte var inkopplad när jag fick den. det kanske är någon lös sladd någon annanstans? suger på datorer o fattar direkt inte så mycket inuti datorn. inget synligt som ser löst ut iaf.

Ahh, känner igen mig angående supporten!

Det roliga var att min DVD-läsare också var urkopplad när jag fick datorn och jag hade aldrig öppnat en dator i hela mitt liv så jag var livrädd för att koppla in den men herr Filip bara "Äh, det är väl inget, det är bara att koppla in den såhär: Blablablabla"...

Fattar inte hur butiken kan ha 9/10 på prisjakt, den är en katastrof!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av cropzz:

Ja jag ringde iaf inte klockan två på natten på en måndag! ringde för 1 vecka sedan. lämnade flera smsa o frågade om dom kunde ringa upp och ringde väl dessutom 5-10 ggr om dagen i några dagar. men ska prova ringa igen idag..

Tror du jag är korkad eller? tack för snabba svar iaf!

det var också så att hårddisken inte var inkopplad när jag fick den. det kanske är någon lös sladd någon annanstans? suger på datorer o fattar direkt inte så mycket inuti datorn. inget synligt som ser löst ut iaf.

Du skrev inte när du ringt. Hur skulle jag vetat att du ringt för en vecka sedan.
Skall inte skriva mera i denna tråd då det jag skriver inte kommer vara något hjälpande.

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Ahh, känner igen mig angående supporten!

Det roliga var att min DVD-läsare också var urkopplad när jag fick datorn och jag hade aldrig öppnat en dator i hela mitt liv så jag var livrädd för att koppla in den men herr Filip bara "Äh, det är väl inget, det är bara att koppla in den såhär: Blablablabla"...

Fattar inte hur butiken kan ha 9/10 på prisjakt, den är en katastrof!

Vad tycker du jag ska göra då? Kan fortsätta ringa men om han inte svarar så vet jag fan inte asså.. Att den inte ens nu klarar LoL utan att krascha är ju sjukt.

Permalänk
Medlem

Aldrig hört talas om den sidan, men låter som om dom är oseriösa. Kunderna är ju det viktigaste. Tråkigt att det hände dig. Nästa gång köp från Inet, sveriges bästa enligt mig. Kunnig personal och trevliga, dom gör allt för sina kunder.

Visa signatur

i7-11700k - RTX 3080 - 32GB DDR4 - 1TB SSD

Permalänk
Avstängd

Du har 3 års reklamationsrätt, uppenbarligen är det något fel på datorn, som dessutom är överprisad med tanke på de komponenterna du får. Reklamera och be om att få häva köpet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cropzz:

Hej där! jag hoppas det är någon som kan hjälpa mig med detta.. nyligen så köpte jag den här datorn http://www.speldatorn.se/cgi-bin/produkter.pl?falt=6&varde=bu...

den borde ju lätt klara av star wars the old republic på högsta grafiken? men sjukt låg fps och datorn låter SOM FAN när jag försöker spela. har installerat drivrutiner och allt.. detta börjar bli så irriterande. nu så har det kommit gröna prickar på skärmen ibland + att jag har fått blåskärm 3 gånger denna helgen sen så krashar shockwave flash hela tiden på google chrome.. jag förstår verkligen inte vad som är fel. innan har jag iaf kunnat spela LoL utan några större problem.. men nu crashar spelet HELA tiden. jag har sökt efter virus, gjort allt jag kan tänka.

snälla något snille.. hjälp mig!!!

kan påpeka att den största boven i den datorn är nätagget! AXP är det sämsta skit nätaggen på marknaden. Har själv haft AXP nätagg och det är precis skit är det! inget kvalitets nätagg överhuvudtaget. jag fick massa problem när jag skulle spela på min dator med just det nätagget du har på den tiden då jag hade det. Jag råder dig till att byta ut nätagget iaf. Är mitt tips! alla andra komponenter ser bra ut. Ett mycket bra grafikkort och cpu och minnen iaf har samma grafikkort och är skit nöjd. Så det enda du behöver göra är att köpa ett annat nätagg faktiskt. Allt det andra såg bra ut.

Visa signatur

|Min speldata| Chassi NZXT phantom rosa Moderkort ASUS crosshair V formula Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII (HD7950-DC2-3GD5)1130/1750Mhz grafikkylning Arctic cooling accelero extreme 7970 Processor AMD FX 8350 X8 4,7Ghz CPU kylning Corsair Hydro H80i Minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 Nätagg XFX 750W 80+ silver SSD Samsung 840 250GB

Permalänk
Medlem

har nu märkt att jag har ett ram minne som det står "corsair XMS3" och inte ripjaw som det står på sidan där jag köpte den. samt att den inte är en samsung dvd, det är något helt annat. samt att vissa kontakter i datorn som bara hänger? men verkar inte se något ställe att trycka in dem i närheten..

Permalänk

Har du öppet köp? Lämna tillbaka då:)

Permalänk
Medlem

Har nu skrivit både email, sms och ringt dom (telefonen var avstängd). Ska se vad dom svarar.. Skulle gärna se att jag fick pengarna tillbaka och kunde köpa av en seriös sida.

Permalänk

försök få skiten utbytt!
gör en tråd här om vilka delar du ska köpa så blir du nöjd!

Visa signatur

Quote Please

Manswers, all i do is manswer!

Permalänk
Medlem

Reklamera skiten och kräv pengarna tillbaka. Det går att sätta ihop en mycket bättre färdigmonterad dator för pengarana på t.ex. inet.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Skrivet av cropzz:

har nu märkt att jag har ett ram minne som det står "corsair XMS3" och inte ripjaw som det står på sidan där jag köpte den. samt att den inte är en samsung dvd, det är något helt annat. samt att vissa kontakter i datorn som bara hänger? men verkar inte se något ställe att trycka in dem i närheten..

Oj, det låter inte bra, reklamera.

Visa signatur

Intel Core i5 4670K @ 4.6 GHz (Delid)
16,0 GB Corsair Vengeance Dubbel-Kanal DDR3 @ 1600MHz (9-9-9-24)
ASUS Z97-A
R9 290X Windforce

Permalänk
Hedersmedlem

Om du söker efter bolaget på Allabolag.se får du kanske lite mer matnyttig information för att kunna få kontakt med honom. Ser ut som att det är nån kille som startat bolaget ifrån föräldrarnas villa i Helsingborg när han var 19 (2009) och nu bor han i Lund (student?). Lycka till!

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Har skrivit ett mail om att reklamera nu. frågan är hur lång tid det tar för dom att svara. Detta är ju olagligt? Fel komponenter osv. Svarar dom inte borde det finnas någon annan jag kunde prata med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Om du söker efter bolaget på Allabolag.se får du kanske lite mer matnyttig information för att kunna få kontakt med honom. Ser ut som att det är nån kille som startat bolaget ifrån föräldrarnas villa i Helsingborg när han var 19 (2009) och nu bor han i Lund (student?). Lycka till!

Provade ringa numret som jag hittade där. Tutar bara upptaget..

Permalänk
Skrivet av cropzz:

har nu märkt att jag har ett ram minne som det står "corsair XMS3" och inte ripjaw som det står på sidan där jag köpte den. samt att den inte är en samsung dvd, det är något helt annat. samt att vissa kontakter i datorn som bara hänger? men verkar inte se något ställe att trycka in dem i närheten..

Det är ju bra för dig iaf. Kontakta ARN, är ganska säker på att man inte får skriva att man säljer en produkt och sedan skicka en helt annan produkt.
Han skriver i botten att han reserverar för felaktig information på sidan. Frågan är om det räcker att bara skriva så?

Permalänk
Medlem

Får vänta och se om dom svarar på mail, telefon verkar vara helt hopplöst. . annars får jag väl kontakta ARN då? Jag kommer också ihåg att jag provade spela AC brotherhood när jag fick den. Den klarade inte ens den.. gick på 10-30 fps när det var mycket folk i närheten. Det måste ju vara något redigt stort problem...? Min förra laptop gick bättre än denna stationära för 8 600 kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cropzz:

Hej där! jag hoppas det är någon som kan hjälpa mig med detta.. nyligen så köpte jag den här datorn http://www.speldatorn.se/cgi-bin/produkter.pl?falt=6&varde=bu...

den borde ju lätt klara av star wars the old republic på högsta grafiken? men sjukt låg fps och datorn låter SOM FAN när jag försöker spela. har installerat drivrutiner och allt.. detta börjar bli så irriterande. nu så har det kommit gröna prickar på skärmen ibland + att jag har fått blåskärm 3 gånger denna helgen sen så krashar shockwave flash hela tiden på google chrome.. jag förstår verkligen inte vad som är fel. innan har jag iaf kunnat spela LoL utan några större problem.. men nu crashar spelet HELA tiden. jag har sökt efter virus, gjort allt jag kan tänka.

snälla något snille.. hjälp mig!!!

Har du någon ångerrätt kvar så hade jag lämnat tillbaka den, dock inte så lätt när dom inte svarar förstås.
Hade istället kört på antingen komplett, Inet eller webbhallen.
Aldrig haft problem med ev reklamationer hos dessa.

Permalänk
Medlem

Verkar inte alls seriöst tyvärr. Nu har suttit och läst ömdömen en halvtimme och det luktar förfalskade omdömen lång väg. Det finns ingen måtta på superlativen i majoriten av de "omdömen" butiken har fått, det är "jätte nöjd", "mycket bra", "super bra", super nöjd"," utmärkt", "perfekt" osv. Detta blandat med enstaka dåliga betyg som framför allt klagar på servicen.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

grafikkortet ser heller inte NÅGONSTANS ut som det ska http://www.tecnodiva.com/wp-content/uploads/2012/04/AMD-Outs-... det står gigabyte på den och har tre fläktar på undersidan. men på dxdiag står det radeon 7900 hd? fattar inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av cropzz:

grafikkortet ser heller inte NÅGONSTANS ut som det ska http://www.tecnodiva.com/wp-content/uploads/2012/04/AMD-Outs-... det står gigabyte på den och har tre fläktar på undersidan. men på dxdiag står det radeon 7900 hd? fattar inte

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1105772