The Elder Scrolls V: Skyrim

Permalänk
Medlem

Vilken DLC bör man spela först? *** Inga Spoilers tack***

Jag har inte klarat spelet ännu och har nog en bra bit kvar av huvudstoryn också men funderade bör man införskaffa något DLC eller är dom menade för att spelas efter man har klarat huvudstoryn?

Knyter dom samman storyn eller ger dom bara mer material att utforska.

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Jag har inte klarat spelet ännu och har nog en bra bit kvar av huvudstoryn också men funderade bör man införskaffa något DLC eller är dom menade för att spelas efter man har klarat huvudstoryn?

Dawnguard har ett krav från main questen som du måste ha fixat. Men om du har fått Dragonrend så har du kommit tillräckligt långt.

EDIT:
Tycker förövrigt en sak är jävligt dum i alla Bethesdas spel (Skyrim, Fallout etc) och det att när man blir grundlurad av karaktärer så kan man inte riktigt göra nånting åt det. Om man t ex följer en questline som Stormcloaks så är det nog många som förväntade sig att den storyn skulle sluta annorlunda. Då borde man ju få alternativet att göra lite uppror. Särskilt med tanke på hur mäktig man blir till slut. Regenterna borde ju vara åtminstone lite rädda för någon som kan kalla ner blixtar från himlen och tillkalla åtminstone två olika drakar. Tycker faktiskt att man påverkar alldeles för lite i den där världen. Det enda man hör bland vakter och folk är ju "jag hörde att du slog ihjäl den där killen, det var ju lite bra jobbat", när de egentligen borde böja knä, eller krypa på marken i underdånighet.

I slutändan blir det rätt löjligt att man fortfarande går runt som vem som helst när man åstadkommit så många stordåd.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av _tekken_:

Man kan spela dom när som, i stort sett.
Dawnguard hör man om fr.o.m. lvl 10.
Dragonborn aktiveras när man pratat med Graybeards, tror jag

Skrivet av darkmoon:

Dawnguard har ett krav från main questen som du måste ha fixat. Men om du har fått Dragonrend så har du kommit tillräckligt långt.

Va? Vad har Dawnguard för krav?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Ursäkta mig, om jag bara får rätta till dig lite. ^^

Dragonborn aktiverades för mig när jag var i Whiterun helt random, då det kommer upp två personer som du ska ta hand om, vill inte avslöja något, men efter det så ska du ta dig till Morrowind.

Visa signatur

Processor: Intel Core i5 3570K @ 3400MHZ (STOCK) | Moderkort: MSI Z77A-S01 |Grafikkort: MSI GeForce GTX 670 2GB | RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600MHZ | Chassi: CM HAF 912 | SSD & HDD: Corsair SSD Force 3 Series 1x120GB / Seagate Barracuda 2TB @ 5400RPM | PSU: Antec TruePower 550W 80+ | DVD-brännare: DVD±RW Samsung 22X DL Svart OEM | OS: Windows 7 Home Premium x64

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rebbon:

Ursäkta mig, om jag bara får rätta till dig lite. ^^

Dragonborn aktiverades för mig när jag var i Whiterun helt random, då det kommer upp två personer som du ska ta hand om, vill inte avslöja något, men efter det så ska du ta dig till Morrowind.

Ja, men för att dessa personer ska komma så måste man ha gjort så långt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Du måste ha en elder scroll som du får i main quest. Jag hade sålt den till Orchen i Winterhold, så jag fick snällt skutta dit och köpa tillbaka den.

Permalänk
Skrivet av _tekken_:

Undrar bara lite spontant hur många karaktärer har ni gjort i Skyrim och hur många timmar har ni spelat samt spelstilen på den karaktären.

Själv så har jag bara gjort 1 karaktär Female Nord Warrior Dual Wield och lagt ner 39tim har inte klarat av main storyn jag blir så lätt sidetracked målet med denna karaktär att spela som den klassiska goda krigaren som står för allt gott.

Dela gärna med er av eran spelstil/rollspelande samt timmar

Jag kör fortfarande mest på den första jag skapade strax efter att spelet släpptes. Spelar i perioder och inte så jättemånga timmar totalt.

1. En nordisk krigare med tvåhandsyxa och heavy armour, hacka och slakta. Kommer inte ihåg vilken level men snart 40 tror jag. Kör uppdrag åt alla håll och kanter. Har precis kommit med i thieves guild så det blir ju lite utmaning med en klumpig nord i rustning xD Känner nu iaf att när jag gör en ny så blir det nåt sneaky från början, det var jäkligt spännande

2. På laptopen kör jag en mage med mest destruction/restoration. Var länge sen jag gjorde nåt med den nu då jag knappt använder laptopen alls.

Edit: Kom på att jag skapade en Orc på laptopen förut då jag ville ha en bara för utseendet, men det blev för likt norden så jag började rätt snabbt om som mage.

Edit 2: Fan va spelsug jag fick nu.. Vill börja på en sneak men inte bli av med min nord. Går det att kopiera undan sparmapparna i mina dokument -> börja på en ny -> och senare byta mellan två games genom att byta filerna i sparmappen? Eller kommer det bli korrupt till slut? Nån som testat?

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Jag kör fortfarande mest på den första jag skapade strax efter att spelet släpptes. Spelar i perioder och inte så jättemånga timmar totalt.

1. En nordisk krigare med tvåhandsyxa och heavy armour, hacka och slakta. Kommer inte ihåg vilken level men snart 40 tror jag. Kör uppdrag åt alla håll och kanter. Har precis kommit med i thieves guild så det blir ju lite utmaning med en klumpig nord i rustning xD Känner nu iaf att när jag gör en ny så blir det nåt sneaky från början, det var jäkligt spännande

2. På laptopen kör jag en mage med mest destruction/restoration. Var länge sen jag gjorde nåt med den nu då jag knappt använder laptopen alls.

Edit: Kom på att jag skapade en Orc på laptopen förut då jag ville ha en bara för utseendet, men det blev för likt norden så jag började rätt snabbt om som mage.

Edit 2: Fan va spelsug jag fick nu.. Vill börja på en sneak men inte bli av med min nord. Går det att kopiera undan sparmapparna i mina dokument -> börja på en ny -> och senare byta mellan två games genom att byta filerna i sparmappen? Eller kommer det bli korrupt till slut? Nån som testat?

Jag gjorde en ny gubbe en Assassin/Thief håller på med Thives guild questen och måste säga Sneaky har vart så mycket roligare att spela än 2H Warrior där man i stortsett bara duke it out,som Assassin/Thief måste man tänka lite innan man gör nått springer man in direkt så är man ganska körd.

Använder några Mods också för att göra det lite mer intressant
Sneak Tools
http://skyrim.nexusmods.com/mods/19447
Duel - Combat Realism
http://skyrim.nexusmods.com/mods/2700

Dual Wield Parry
http://skyrim.nexusmods.com/mods/9247

------
Ska kolla in DLC tror nog det får bli Dawnguard först sedan Dragonborn.

EDIT:Lärde mig den tuffa vägen att om man gör en ny karaktär så försvinner den gamla trodde nämligen att den skulle spara separata spar filer ah well gör inte mig så mycket

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av _tekken_:

Jag gjorde en ny gubbe en Assassin/Thief håller på med Thives guild questen och måste säga Sneaky har vart så mycket roligare att spela än 2H Warrior där man i stortsett bara duke it out,som Assassin/Thief måste man tänka lite innan man gör nått springer man in direkt så är man ganska körd.

Använder några Mods också för att göra det lite mer intressant
Sneak Tools
http://skyrim.nexusmods.com/mods/19447
Duel - Combat Realism
http://skyrim.nexusmods.com/mods/2700

------
Ska kolla in DLC tror nog det får bli Dawnguard först sedan Dragonborn.

EDIT:Lärde mig den tuffa vägen att om man gör en ny karaktär så försvinner den gamla trodde nämligen att den skulle spara separata spar filer ah well gör inte mig så mycket

Nice! Ska kolla in de där modarna.

Jo att den gamla försvinner vet jag men undrade om man kan byta mellan olika gamesaves. Göra en säkerhetskopia på hela sparmappen och klistra in sin gamla säkerhetskopia istället. Nån som vet?

Om man inte uppdaterar spelet och inte lägger in några modar eller nåt sånt mellan gångerna så tycker jag det borde gå bra utan att nåt ska krocka (?) Kanske får testa på laptopen först, gör inget om det gamet fuckar ur.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem

Man kan byta ut sparfilerna så mycket man vill, bara man har samma moddar osv.

Visa signatur

MSI B850 Gaming Plus WIFI | AMD Ryzen 7 9800X3D | Be Quiet Dark Rock Pro 5 | PNY GeForce RTX 5070 Ti OC | Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000MHz CL30 | Samsung 980 PRO 2TB | Corsair RM750x Shift 750W | Fractal Design Define 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Samma här Skönt att inte köra det piratat längre..

Snåljåp. Du har ju skrivit i tråden ända sen början 2010, vilket troligen innebär att du kört spelet rätt många timmar sen release.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Buio:

Snåljåp. Du har ju skrivit i tråden ända sen början 2010, vilket troligen innebär att du kört spelet rätt många timmar sen release.

Du som har varit reggad längre än mig borde verkligen ha reda på reglerna.
§ 1.1 Var trevlig och respektera andra.

Förresten så var spelet inte släppt i början av 2010

Permalänk
Avstängd

Det som stör mig med Elder Scrolls är att alla karaktärer får alla uppdrag. Man blir Arch Mage, ledare för Fighters Guild, alla npcs ger samma uppdrag oavsett spelstil.

Det som hade varit kul vore om det fanns någon dold skala mellan ond och god som baseras på ens tidigare aktiviteter, exempelvis borde man inte kunna kombinera en ärorik riddare och dn högt uppsatt lönnmördare. Istället hade det varit mer intressant att ställa dessa konstelationer mot varandra.

Permalänk
Skrivet av Damodred:

Det som stör mig med Elder Scrolls är att alla karaktärer får alla uppdrag. Man blir Arch Mage, ledare för Fighters Guild, alla npcs ger samma uppdrag oavsett spelstil.

Det som hade varit kul vore om det fanns någon dold skala mellan ond och god som baseras på ens tidigare aktiviteter, exempelvis borde man inte kunna kombinera en ärorik riddare och dn högt uppsatt lönnmördare. Istället hade det varit mer intressant att ställa dessa konstelationer mot varandra.

Intressant idé, får mig att tänka på gamla goda Black & White ^^ där handen ändrar utseende efter ens handlingar.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Damodred:

Absolut, vad du än väljer så är vägen dit och slutmålet det samma. Underbart spel dock, men kunde varit ännu bättre om rollspels ingredienserna hade tagits på större allvar. Förmodligen en kostnadsfråga då spelet hade blivit ännu mer komplext och utvecklingstimmarna minst skulle ha fördubblats..
Hoppas på nästa elder scrolls reinkarnation..

Permalänk

Det fanns ju stats för fame/infamy i Oblivion tex, som påverkades av vilka uppdrag du gjorde, dina val under vissa uppdrag, och dina brott. Det kunde hindra dig från att göra vissa quests eller att ens få gå med i en faction. Antingen sket man i det och led av konsekvenserna eller så kunde man jobba på att hålla det hyfsat neutralt och balanserat för att få tillgång till så många quests som möjligt. DLC'n Knights of the Nine gav också spelaren en chans att få sina synder förlåtna, eller hur det nu var, och få det nollställt.

Fallout3 hade liknande "karma"-system, och om jag kommer ihåg rätt så finns det tekniskt sett i Skyrim också, men det används inte av någon anledning, som så mycket annat. Håller med om att det är riktigt synd. Har dock aldrig tänkt på om det kanske finns moddar som fixar detta.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Avstängd

Ja det hade nog tagit lång utvecklingstid, medan spelet är kul och man kan göra allt så saknas en hel del djup. Men jag tycker det borde finnas random generated uppdrag där Companions hört rykten om att Dark Brotherhood kommer slå till eller hämnas ett redan utfört mord. Och sedan tvärtom från andra hållet, nu är inte de olika grupperna särskilt integrerade med varandra vilket är synd

Permalänk
Medlem

Vad menar folk när dom skriver att deras sparfiler försvinner för att dom har mer än en karaktär? Jag har 540 timmar fördelat på 3 karaktärer och inget har försvunnit för mig?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Du som har varit reggad längre än mig borde verkligen ha reda på reglerna.
§ 1.1 Var trevlig och respektera andra.

Förresten så var spelet inte släppt i början av 2010

Tycker inte jag var så otrevlig eller respektlös, det är väl inte så allvarligt att bli kallad snål. Köper själv många spel på reor, men de spelar jag oftast inte så mycket heller. Har själv lagt ner över 600 timmar på Skyrim så anser det vara väl värt fullpris jag betalade vid release. Kan förstå att en del vill testa först och inte köpa grisen i säcken, men ett och ett halvt års "testning"?

Skrivet av SID 6.7:

Vad menar folk när dom skriver att deras sparfiler försvinner för att dom har mer än en karaktär? Jag har 540 timmar fördelat på 3 karaktärer och inget har försvunnit för mig?

Aldrig haft något sånt problem. Folk som bara använder autospar och aldrig sparar manuellt en enda gång?

Permalänk

Jag tog och började om från början i förrgår (bytte från 2h yxa och tungt rustad nordman) så nu har jag hunnit smyga en del med min khajiit. Måste säga att det var bra mycket mysigare än väntat att smyga omkring med båge och dolkar över förväntan än så länge. Har dock inte hunnit fokusera så mycket på lockpicking och pickpocketing än men det kommer. Grymt nöjd med valet iaf, nu är det allt för roligt att spela igen! Stackars flickvän..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Jag tog och började om från början i förrgår (bytte från 2h yxa och tungt rustad nordman) så nu har jag hunnit smyga en del med min khajiit. Måste säga att det var bra mycket mysigare än väntat att smyga omkring med båge och dolkar över förväntan än så länge. Har dock inte hunnit fokusera så mycket på lockpicking och pickpocketing än men det kommer. Grymt nöjd med valet iaf, nu är det allt för roligt att spela igen! Stackars flickvän..

Antar att du hört Khajiit like to Sneak låten? Om inte så är den här: https://www.youtube.com/watch?v=tqEVCTMkBnI

Inte kört på ett tag själv så nu tog det ett tag att uppdatera och gå igenom nya mods. Hjälpte inte att Nexus är lite error 500 då och då just nu.

Permalänk
Skrivet av Buio:

Antar att du hört Khajiit like to Sneak låten? Om inte så är den här: https://www.youtube.com/watch?v=tqEVCTMkBnI

Inte kört på ett tag själv så nu tog det ett tag att uppdatera och gå igenom nya mods. Hjälpte inte att Nexus är lite error 500 då och då just nu.

Hehe, jo jag har sett den där förut ^^ Än så länge känns min karaktär mest som en jägare (jävligt mysigt att bara ut i skogen och jaga btw xD) och inte så mycket tjuv, men håller fortfarande på med de halvobligatoriska uppdragen i början. Får ju spelabstinens till och från nu, vill ut och sneak sneak sneak!

Edit: Har alltid tyckt att khajiit och argonian varit lite småfjantiga innan men har iaf ändrat åsikt om den förstnämnda nu ^^

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Angående Dawnguard, så räcker det med att vara level 10, och komma in i en stad, så kommer en Orc och pratar med en.

Jag kör med Alternate Start - Live Another Life modden och har inte ens aktiverat Main Questen och får ändå igång Dawnguard vid level 10.

Samt angående sparfiler, så har jag säkert 10 karaktärer bland mina sparfiler, men ingen har blivit överskriven. Gäller bara att komma ihåg vilken karaktär, som har vilket nummer som sparfil.

Visa signatur

ASUS ROG Strix X570-E Gaming...AMD Ryzen 7 5800X3D...Hyte Y60
Corsair Vengeance LPX 64GB (2x32GB) 3600MHz CL18...Sapphire Radeon RX 7900XT Nitro+
LG 34'' UltraGear 34GN850...Logitech MX Keys S...Logitech MX Master 3S...Corsair RM850x
Samsung 990 PRO 2TB M.2 + WD BLACK SN850X 4TB M.2...Filserver - WD Gold 6TB x 4 + Seagate IronWolf PRO 8TB x 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lord_Moridin:

Samt angående sparfiler, så har jag säkert 10 karaktärer bland mina sparfiler, men ingen har blivit överskriven. Gäller bara att komma ihåg vilken karaktär, som har vilket nummer som sparfil.

Jag vet inte hur jag lyckades jag gjorde bara en ny karaktär sedan Quick Save som vanligt kanske därför det blev så

Aja gjorde inte så mycket då denna Assassin/Thief karaktär var så mycket roligare

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Argh:(

Behöver hjälp med en quest vet inte om den har buggat eller om jag gör nått tokigt.
http://elderscrolls.wikia.com/wiki/Quill_of_Gemination

Jag dödade Vlad, men efter det så letade jag upp fjädern som låg i sjön men kan inte lämna in den till Maven Black Briar hon vägrar ta emot den finns ingen dialog ruta vilket är ganska tråkigt då jag är fast med ett Item jag inte kan slänga bort.

EDIT:kanske detta förklarar bättre en vad jag kan.
http://www.gameskyrim.com/maven-won-take-the-quill-gemination...

EDIT:

Det löste sig fick fula mig i konsolen med kommandot ''SetStage FreeformValdDebt 200'' då blev questet gjort och försvann från min Quest lista också det ända jag gjorde efter det vilket är ganska onödigt antar jag var att jag reverse pickpockade Maven Black briar och gav henne fjädern iaf.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon42512:

GMG säljer ju båda DLCna för ca 130 sek så vore dumt av mig att inte köpa.
Men undrar givetvis om dessa "expansioner" påverkar mina befintliga mods någonting? Finns det något sätt jag kan kolla det på?
Är helnöjd med alla mods och vill helst inte ställa till det för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Men undrar givetvis om dessa "expansioner" påverkar mina befintliga mods någonting? Finns det något sätt jag kan kolla det på?

Det verkar som att man måste kolla igenom vilka mods man använder och se om dom har en version/Tillägg för DLC.
Jag vet inte om NMM kanske kan hjälpa en att visa om man behöver någon annan version/tillägg,är också sugen på skaffa DLC men känns inte så jätte kul om man ska kolla igenom alla mods

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av anon4992:

Den typen av moddar som påverkas av DLC's är i stort sett bara de som är beroende av esp-filer. Du behöver alltså inte kolla upp moddar som tex bara byter ut texturer och meshar. Enklast är då att bara gå igenom din lista av esp-filer för att veta vilka moddar som behöver kollas upp, så är det ganska snabbt gjort. Dawnguard är det som strular till det mest, framförallt med raser, vampyrer, varulvar och skill-träden.

Hade för mig att BOSS lämnar en notifikation om eventuella DLC-patchar som behövs för de moddar den upptäcker, men nu när jag testar så verkar det tyvärr bara handla om kompatibilitet mellan olika moddar.

Sen är det ju även många moddar som har tillägg för DLC's som inte direkt är nödvändiga för att spelet ska funka, men som du antagligen vill ha för att matcha det nya innehållet med ditt övriga Skyrim. Textur-packs har tex texturer som täcker nya områden från DLC's, UNP/CBBE/whatever-armor/cloth konverters som täcker nya kläder och armors som kommer med DLC's, eller något som tex Lanterns of Skyrim som placerar ut gatulyktor längs nya vägar. Vill du ta del av detta också så är du i stort sett tvungen att kolla igenom alla moddar du har Men det är inte ett måste.

Btw, om du inte tänker använda Hearthfire så rekommenderas det att låta det vara avstängt. Den DLC'n är inte särskilt populär i PC-communityn och har därmed inte fått nödvändiga fixar för alla moddar. Jag har stött på ett flertal populära moddar som inte stödjer det överhuvudtaget. DLC'n i sig är faktiskt riktigt dålig, så jag rekommenderar att istället antingen installera valfri hus-mod till din karaktär eller något som ger dig möjligheten att sätta upp ett camp av tält och dylikt (Tex Frostfall, eller något simplare). Om du inte är nöjd med de hem som finns tillgängliga i Skyrim dvs.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Btw, om du inte tänker använda Hearthfire så rekommenderas det att låta det vara avstängt. Den DLC'n är inte särskilt populär i PC-communityn och har därmed inte fått nödvändiga fixar för alla moddar. Jag har stött på ett flertal populära moddar som inte stödjer det överhuvudtaget. DLC'n i sig är faktiskt riktigt dålig, så jag rekommenderar att istället antingen installera valfri hus-mod till din karaktär eller något som ger dig möjligheten att sätta upp ett camp av tält och dylikt (Tex Frostfall, eller något simplare). Om du inte är nöjd med de hem som finns tillgängliga i Skyrim dvs.

Tycker Heartfire var riktigt bra, kostade inte så mycket heller. Jag har inte några problem med moddar heller, alla jag kör har support för Heartfire (om det nu behövs). De husmoddar som fanns innan HF var inte så avancerade, utan det var mest ett hus som de fyllt med grejer. Gillade att skaffa och bygga upp mitt hus från grunden helt utan att använda guld första gången, det var en fin känsla när jag fick sista inredningsbitarna på plats. Möjligheten att välja olika delar var också ett stort plus.

Mitt enda problem med HF var buggarna med dockorna, det blev dubbla set gear och en massa problem med att klä dem efter det. Men till slut så fixade Unofficial Hearthfire Patchen det också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Tycker Heartfire var riktigt bra, kostade inte så mycket heller. Jag har inte några problem med moddar heller, alla jag kör har support för Heartfire (om det nu behövs). De husmoddar som fanns innan HF var inte så avancerade, utan det var mest ett hus som de fyllt med grejer. Gillade att skaffa och bygga upp mitt hus från grunden helt utan att använda guld första gången, det var en fin känsla när jag fick sista inredningsbitarna på plats. Möjligheten att välja olika delar var också ett stort plus.

Mitt enda problem med HF var buggarna med dockorna, det blev dubbla set gear och en massa problem med att klä dem efter det. Men till slut så fixade Unofficial Hearthfire Patchen det också.

Är inte denna lik Hearthfire?
Skyrim Mod Feature: Build Your Own Home
http://www.youtube.com/watch?v=zLo-vSKYiNE

Mod Sida
http://skyrim.nexusmods.com/mods/18480/?

Undrar bara om det skiljer sig jätte mycket.
----
Fan vad Skyrim är grymt var ett bra tag sedan man spelade ett Single player spel som man verkligen fastnade för!

Visa signatur