Permalänk
Medlem

Fallout: New Vegas

Hej!

Har precis köpt Fallout: New Vegas och när jag installerat det och skall starta spelet får jag följande fel medelande.

failed to initialize renderer.

Har uppdaterat mitt grafikkort och directx 9.0c.

Någon som kan ha ett hum vad man kan göra åt detta?

Om ni även kan länka till vart ni skulle laddat ner dessa uppdateringar så jag inte har tankat dom från fel ställe så jag fått fel uppdateringar.

Min dator specifikation är:

Intel Core 2 duo E8400 3.00 Ghz
Nvidia 8800GT
Ram 4.00 Gb
Moderkort kommer jag inte ihåg tyvärr...

Grafikkorts Drivers hittade jag på Nvidias hemsida så det borde inte vara fel på dom.

Tackar på förhand för svar!

Visa signatur

Taurus Extreme GTX 660 i5 3570K

Permalänk
Medlem

Hmm... Pröva att ta bort de två .ini-filerna i "C:\Users\*Ditt användarnamn*\Documents\My games\FalloutNV".

Fallout.ini
FalloutPrefs.ini

Pröva sedan att köra spelet igen, då ska två nya, rena .ini-filer skapas. Skulle kunna vara någon av dessa två filer som blivit korrupta

Visa signatur

Spelar: Battlefield 4, DayZ SA, Guild Wars | Moderkort: Asus Maximus VI Hero | RAM: 8GB Corsair Vengeance | CPU: i7 4770k @ 3.5 GHZ | CPU-Kylare: Corsair H80i | Chassi: Fractal Design Define R3 | GPU: Gigabyte GTX 780 Ti Windforce OC | Nätaggregat: Corsair AX 850W 80+ GOLD | Operativsystem: Windows 8.1 Pro 64-Bit

Permalänk
Medlem

Fallout new vegas finns väll bara till steam? Då installeras senaste uppdatering automatiskt. Prova att ta bort alla inställningar till spelet. Det görs genom att gå in i mina dokument, my games och sen tar du bort fallout new vegas mappen. Om du har några sparfiler så får du gå in i fallout new vegas mappen och ta bort allt utom save mappen.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

Funkade tyvärr inte..
Men tack för svaret!

Visa signatur

Taurus Extreme GTX 660 i5 3570K

Permalänk
Medlem

Vad kör du för operativ?

Visa signatur

Spelar: Battlefield 4, DayZ SA, Guild Wars | Moderkort: Asus Maximus VI Hero | RAM: 8GB Corsair Vengeance | CPU: i7 4770k @ 3.5 GHZ | CPU-Kylare: Corsair H80i | Chassi: Fractal Design Define R3 | GPU: Gigabyte GTX 780 Ti Windforce OC | Nätaggregat: Corsair AX 850W 80+ GOLD | Operativsystem: Windows 8.1 Pro 64-Bit

Permalänk
Medlem

Windows 7 32bit

Visa signatur

Taurus Extreme GTX 660 i5 3570K

Permalänk
Medlem

står det nåt mer än bara "failed to initialize renderer"?

Permalänk
Medlem

Nej tyvärr inte.. Har sett några på google som har fått mer info än det dock.

Visa signatur

Taurus Extreme GTX 660 i5 3570K

Permalänk

Edit1* Jag tänkte på felet som var för Fallout 3 inte NW... Minnet är sämst.

Edit2* Men jag hittade något om att folk fått det att funka med att disable steam community. Men inget om att dom fått failed to initialize.

Edit3* Någon fick det att funka med detta:

"1) Open Steam and go to your library of games.
2) Find and right click on Fallout: New Vegas from the list
3) Click on Properties from the menu.
4) Along the top of the box that opens will be a tab that says "Local Files". Click it.
5) Click on the button that says "Verify Integrity of Game Cache" It will run a scan. If it finds corruped files it should replace them automatically although this doesn't slways happen immediately."

Edit4* Ju mer jag funderar på det så kan detta faktiskt hjälpa och finns ingen direkt anledning att inte testa:

http://articles.pubarticles.com/how-to-fix-fallout-new-vegas-crashes-on-pc-1287536179,46399.html

Edit5* Någon som lyckades fixa det genom:

"I got the error to stop by disabling my video card driver and re-enabling it, thank you for your help."

Permalänk
Medlem

Du kan testa installera DirectX "manuellt" http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=8109

Jag brukade få problem med att DirectX Web Setup felaktigt påstod att alla filer var up to date även fast det saknades filer från äldre versioner, vilket ledde till att många spel inte ville starta. Så efter varje formatering jag gör nuförtiden kör jag alltid in en DirectX redistributable som drar in alla DirectX 9-filer ordentligt för säkerhets skull.

Edit: Nevermind, hjärnan strejkade. Tänkte inte på att spel på Steam kommer med en "riktig" DirectX-installer, och inte Web Setup. Vet inte var jag fick det ifrån
Fast det kanske är värt att testa ändå. Såg att nedladdningen kommer med några extra filer från 2010 som inte fanns i min New Vegas-mapp av någon anledning.

Visa signatur

Burk: 4770k, 970, 16GB, BenQ BL2411PT
Ljud: O2/ODAC, DT 150, Fidelio X1, DT 770, Sony XB1000/700/500, Koss Porta Pro
Gamla Bettan [RIP]: XP2500+ @ ~2.0Ghz • FIC Radeon 9600 Pro • Abit AN7 • 1GB OCZ

Permalänk
Medlem

Tack för alla tips!
Har fått spelet att funka nu!
Gjorde en klassisk formatering av datorn då när jag försökte installera om directX så slutade det att fungera helt och kunde inte installera det på nytt...
Tack för alla svar ni är bäst!

Visa signatur

Taurus Extreme GTX 660 i5 3570K

Permalänk
Medlem

Kul att du fick igång det, även om behövde ominstallera datorn :/ Ett av de grymmaste spelen jag någonsin spelat!

Visa signatur

Spelar: Battlefield 4, DayZ SA, Guild Wars | Moderkort: Asus Maximus VI Hero | RAM: 8GB Corsair Vengeance | CPU: i7 4770k @ 3.5 GHZ | CPU-Kylare: Corsair H80i | Chassi: Fractal Design Define R3 | GPU: Gigabyte GTX 780 Ti Windforce OC | Nätaggregat: Corsair AX 850W 80+ GOLD | Operativsystem: Windows 8.1 Pro 64-Bit