Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Skrivet av nVIDIA:

Självfallet är kontakten o kablaget hela, testat med min N700 samma kabel o det funkar.. Testade flertalet gånger att dra ut och in usbn utan resultat, datorn vill helt enkelt inte connecta till telefonen INGET ..
Åkte till Elgiganten för att lämna in skit*en på lagniong, kugghjulet snurrade över 3h, testade softreset under kugghulet utan resultat!
Förstår egentligen inte hur de ska kunna fixa/laga telefonen om den inte får kontakt med datorn, helt lustigt... för att flasha så måste väl telefon o dator connecta?

Don't worry! Samma sak hände mig en gång då jag skulle återställa telefonen och jag lyckades flasha om min lur. Den var helt stendöd, skärmen var svart och hade inte ens kuggjhulen. Nokia Care Suite tvingar datorn ansluta till luren trots att datorn inte hittar den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av t0kk:

Tänkte höra med er vilket headset ni använder till eran 920. Sitter och letar efter ett bra (Dom hörlurarna som hängde med var ju inget att hänga i julgranen). Mina Monster Beats solo HD lurar fungerar inte ihop med lumian

Har precis köpt mig Nokia Purity pro! Har inte testat micen men ljudet är underbart i dom

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av frizzy10:

Har precis köpt mig Nokia Purity pro! Har inte testat micen men ljudet är underbart i dom

NPP är riktigt sköna och grymma. Snygga som fan och grymt bra ljud. Gott att kunna lyssna på musik och samtidigt kunna besvara samtal som också låter bra och man hörs bra. Klockrena hörlurar minst sagt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

NPP är riktigt sköna och grymma. Snygga som fan och grymt bra ljud. Gott att kunna lyssna på musik och samtidigt kunna besvara samtal som också låter bra och man hörs bra. Klockrena hörlurar minst sagt.

Insåg nu att jag skrev pro när jag menade HD:P Ville ha ett par som låg på öronen. Men jag tror att ljudkvalitén är hyfsat lika?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av nVIDIA:

Hur ska jag kunna flasha telefonen när datorn inte hittar telefonen via USB?
Filer ska inte vara problemet, då jag har tillgång till dem äldre, dom nyare har jag även hittat på NF+

Har telefonens USB anslutning gått åt pipan? verkar som dataconnect delen inte fungerar? Kan påpeklas att telefonen laddar utan problem..

Jag är ledsen att jag inte kan länka direkt, men jag har ju själv gjort det en gång.
Det finns en guide med länk om brickade lurar långt bak i denna tråd tror du inte möjligen att den kan vara nåt? det var ju nåt mecklande med både volym och startknappen , sen i rätt ögonblick släppa ena eller båda.
Borde det inte kunna funka på din lur ? ledsen om det är helt åt pipan men för mig funkade det helt perfekt, nu var det iofs bara en vanlig flashning jag skulle göra men valde den hårda vägen det gick ju bra i alla fall.
Det var nån gång nära juletid skulle ha 4g på egluren. Men instruktionerna var ju ritade för helt brickade lurar så ,,,.

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem

Finns det överhuvudtaget en app till Facebook, som kan lägga in bilder i Facebook direkt. Nu måste man skicka genom en mailadress man får tilldelad. Har testa några stycken.

Permalänk
Medlem

Microsofts Facebook-app kan man lägga in bilder med.

En helt annan grej: Efter några månader med 920 så upplever jag att displayen verkar vara rätt repkänslig. Jag är en hyfsat försiktig användare (aldrig mobilen i fickan med andra grejer osv), men jag upplever att displayen är klart repigare än på tidigare mobiler jag haft.

Det handlar visserligen om smårepor som bara syns i rätt belysning, men det är ändå lite tråkigt tycker jag.

Permalänk
Skrivet av Bangis:

Finns det överhuvudtaget en app till Facebook, som kan lägga in bilder i Facebook direkt. Nu måste man skicka genom en mailadress man får tilldelad. Har testa några stycken.

Wut?
Ta en bild med kameran, tryck dela, sedan "facebook".
Eller vad menar du?

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av frizzy10:

Har precis köpt mig Nokia Purity pro! Har inte testat micen men ljudet är underbart i dom

Ska se om man hittar ett ställe där man kan testa dom Gillar hur dom ser ut men visste inte om man skulle tro att det var som Beats serien. Betala mer för märket än för ljudet (Mina jag har köpte jag i thailand för 270 kr, äkta)

Permalänk
Medlem
Skrivet av t0kk:

Ska se om man hittar ett ställe där man kan testa dom Gillar hur dom ser ut men visste inte om man skulle tro att det var som Beats serien. Betala mer för märket än för ljudet (Mina jag har köpte jag i thailand för 270 kr, äkta)

Jag vet ärligt talat inte om dom är som beats, att man betalar mer för märket. Jag valde dom eftersom dom är kompatibla med just nokia och att dom är riktigt snygga 1500 kr är i det saftigaste laget för Purity HD men känner ändå att dom var värda det.

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av frizzy10:

Jag vet ärligt talat inte om dom är som beats, att man betalar mer för märket. Jag valde dom eftersom dom är kompatibla med just nokia och att dom är riktigt snygga 1500 kr är i det saftigaste laget för Purity HD men känner ändå att dom var värda det.

Sedan är dom ju jävligt snygga Får se om man kan testa nånstans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

Wut?
Ta en bild med kameran, tryck dela, sedan "facebook".
Eller vad menar du?

Nu har jag testat Microsoft Facebook-appen.Samma sak igen, när jag ska hämta en bild ifrån mina foton på telefonen.Går det ej utan jag blir hänvisad att använda en mailadress som jag blir tilldelad för att lägga in en bild på Facebook. Det går men fruktansvärt omständigt......

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bangis:

Nu har jag testat Microsoft Facebook-appen.Samma sak igen, när jag ska hämta en bild ifrån mina foton på telefonen.Går det ej utan jag blir hänvisad att använda en mailadress som jag blir tilldelad för att lägga in en bild på Facebook. Det går men fruktansvärt omständigt......

Om har lagt till ditt facebook konto under email+account under settings så är det bara att göra som följande beskrivning säger: http://www.nokia.com/in-en/support/product/lumia920/userguida...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bangis:

Nu har jag testat Microsoft Facebook-appen.Samma sak igen, när jag ska hämta en bild ifrån mina foton på telefonen.Går det ej utan jag blir hänvisad att använda en mailadress som jag blir tilldelad för att lägga in en bild på Facebook. Det går men fruktansvärt omständigt......

det är WP8s akilleshäl. den saknar filsystem. ett sånt jädra blunder

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPhilicorda:

Don't worry! Samma sak hände mig en gång då jag skulle återställa telefonen och jag lyckades flasha om min lur. Den var helt stendöd, skärmen var svart och hade inte ens kuggjhulen. Nokia Care Suite tvingar datorn ansluta till luren trots att datorn inte hittar den.

Jag testade även med Nokia Care Suite, inte äns där hittades telefonen.. Undra hur de ska tvinga telefonen att connecta under servicen ..

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonke:

Om har lagt till ditt facebook konto under email+account under settings så är det bara att göra som följande beskrivning säger: http://www.nokia.com/in-en/support/product/lumia920/userguida...

Idag är du min stora hjälte. Som jag har kämpat med detta. Fungerar perfekt nu....

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Alexis_A:

det är WP8s akilleshäl. den saknar filsystem. ett sånt jädra blunder

Filsystem finns, men det är inte åtkomligt för användaren. För övrigt gäller samma sak för Ios.

Permalänk
Medlem

Är jag fel ute? Det verkar som om det är lite trög tillväxt på WP8 lurar rent allmänt. Tycker att det verkar som om dom flesta tillverkarna väljer droid till sina nya flaggskepp. Det är ju riktigt synd om så är då jag finner 920 som helt överlägsen allt i smartphone. Vet nu inte om det är Nokia eller MS som gör det,men kombinationen är ju suverän. Hoppas tillväxten på WP8 lurar ökar,det gynnar ju alla.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Skrivet av nVIDIA:

Jag testade även med Nokia Care Suite, inte äns där hittades telefonen.. Undra hur de ska tvinga telefonen att connecta under servicen ..

Hade du uppdaterar NCS till den senaste versionen? Då jag skulle flasha första gången så hände just det att den inte "hittade" telefonen, men efter att jag uppdaterade NCS så funkade det efter några försök. Om din telefon inte har något hårdvarufel så tror jag nog inte att det ska vara något problem. Dessutom, om de inte lyckas flasha den så borde du ju få en ny lur istället. Du har inte gjort något utöver det vanliga, att återställa luren är ju något en vanlig användare ska kunna göra och det rekommenderas ofta som första åtgärd vid problem som inte löser sig med en softreset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av t0kk:

Tänkte höra med er vilket headset ni använder till eran 920. Sitter och letar efter ett bra (Dom hörlurarna som hängde med var ju inget att hänga i julgranen). Mina Monster Beats solo HD lurar fungerar inte ihop med lumian

V-Moda M-100, dyra men ack så bra

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk

Internetdelningen..

Undrar om man måste göra några speciella inställningar för att få internetdelningen att fungera så att man kan använda mobilens internetuppkoppling.

Har satt på den och det hoppar igång men använder mig av Windows 8 och kopplar upp mig på mobilen och de kopplas ihop sen när jag ska ut på internet i datorn typ Explorer eller Firefox så får jag en blåskärm och datorn startar om sig..

Ibland fungerar det en kortare stund.. men samma problem uppstår.

Hur gör ni om ni använder er av samma procedur osv..

Kanske är det någon drivrutin som ej fungerar som den ska men kan ju köra andra trådlösa nätverk utan problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trollhjärta:

Undrar om man måste göra några speciella inställningar för att få internetdelningen att fungera så att man kan använda mobilens internetuppkoppling.

Har satt på den och det hoppar igång men använder mig av Windows 8 och kopplar upp mig på mobilen och de kopplas ihop sen när jag ska ut på internet i datorn typ Explorer eller Firefox så får jag en blåskärm och datorn startar om sig..

Ibland fungerar det en kortare stund.. men samma problem uppstår.

Hur gör ni om ni använder er av samma procedur osv..

Kanske är det någon drivrutin som ej fungerar som den ska men kan ju köra andra trådlösa nätverk utan problem.

Det ska bara vara att tuta och köra. Det känns som det kan vara ett problem relaterat till din dator ^^

Permalänk
Medlem

Microsoft har uppdaterat Facebook appen som är bara till wp8 http://www.windowsphone.com/sv-se/store/app/facebook-beta/93d...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trollhjärta:

Undrar om man måste göra några speciella inställningar för att få internetdelningen att fungera så att man kan använda mobilens internetuppkoppling.

Har satt på den och det hoppar igång men använder mig av Windows 8 och kopplar upp mig på mobilen och de kopplas ihop sen när jag ska ut på internet i datorn typ Explorer eller Firefox så får jag en blåskärm och datorn startar om sig..

Ibland fungerar det en kortare stund.. men samma problem uppstår.

Hur gör ni om ni använder er av samma procedur osv..

Kanske är det någon drivrutin som ej fungerar som den ska men kan ju köra andra trådlösa nätverk utan problem.

Måste vara något med drivr/etc för jag kör lite då och då hotspot med min Lumia MEN då till en win7 dator...
Får du en riktig BSOD/motsvarande så bör det landa en fil i c:/windows/minidump om det inte ändrats i Win 8 som du kan använda någon "crash dump reader" (se google..) Där bör det stå vad det var för fil/process som krascha kan hjälpa. (annars klassikern ta bor och återinstallera den?)

Permalänk
Skrivet av muki91:

Microsoft har uppdaterat Facebook appen som är bara till wp8 http://www.windowsphone.com/sv-se/store/app/facebook-beta/93d...

Hmm, har lekt med appen i några minuter. Tycker den känns rätt smart och påminner mer om internetbaserade Facebook. Att man alltid får fram menyn med att svepa mot höger och chatlistan med att svepa mot vänster känns smart och gör den lättnavigerbar. Men den är ju väldigt ometro... Känns inte alls som WP, tycker den gamla appen är mycket snyggare.

Permalänk
Medlem

Hallå i stugan,

Köpte en 920 för en dryg vecka sen och jag är nöjd över det mesta förutom vibratorn,
är det bara jag eller vibrerar den jäkligt dåligt? Haft Iphone innan och där hörde man minsann när det ramlade in ett sms och den var på ljudlös.
Med Lumian måste jag sitta väldigt nära för att märka att det händer saker.

Och nej, slå på ljudet är inget alternativ.

Micke

Permalänk
Skrivet av Muffin75:

Hallå i stugan,

Köpte en 920 för en dryg vecka sen och jag är nöjd över det mesta förutom vibratorn,
är det bara jag eller vibrerar den jäkligt dåligt? Haft Iphone innan och där hörde man minsann när det ramlade in ett sms och den var på ljudlös.
Med Lumian måste jag sitta väldigt nära för att märka att det händer saker.

Och nej, slå på ljudet är inget alternativ.

Micke

Tanken med vibration är väl att man ska känna inte höra?

Men jag antar du menar när den ligger en bit bort?

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av scorpio_gbg:

Den rekomenderas starkt!

Visa signatur

Intel Core i9 9900K | MSI MEG Z390 ACE | DDR4 32 GB 3200 MHz | MSI RTX 2080 X Trio | NZXT X62 Kraken | Samsung 970 EVO M.2 500GB, Intel 660P 2TB M.2 SSD | Corsair RM750X V2 | Be quiet! base 601