Windows 8 "Blue" släpps under året

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

DOS-program finns fortfarande stöd för i Windows 7, och förmodligen Windows 8 också. Jag lirade Doom 2 senast igår

Så det går uppenbarligen att kombinera bakåtkompatiblitet, eller bakåtsrävarkompatibilitet om man så vill, med nytänk.

Sedan lägger jag ingen värdering vid hur gammal eller ung jag är. Jag är 28, men det betyder inte att jag tycker att allt nytt är bättre bara för sakens skull. För mig handlar det om fördelar vägda mot nackdelar. Om man bortser från historiken så ser jag fortfarande inga fördelar med Modern UI för min egen del, så det hade varit skönt att kunna välja bort det med Microsoftsupport i ryggen. Microsoft skapar bara friktion med sina egna användare genom att göra såhär. Jag vet mycket väl hur man använder Modern UI, men jag gillar det inte, det är skillnad. Liksom det är skillnad på förändring och förbättring. Kolla "New Coke". t. ex. Där har du ett klockrent exempel på att bakåtsträvare kan ha rätt ibland.

Nu tycker ju som sagt jag att man skall få välja... Jämför Automatisk och Manuell växellåda t. ex. Båda har för, respektive nackdelar och de flesta är överens om att det är en smaksak och inte en fråga om fakta vad som är bättre och sämre. Jag tror det är samma med Modern UI. Det är två sätt att göra samma sak på, och det har med personlig smak att göra snarare än "bättre" eller "sämre", men visst. Är man gammal för att man inte gillar Modern UI ska jag genast ut och skaffa käpp, och bära den med stolthet!

Fast nu är det ju utseendet/gränssnitt det gnälls om i första hand.

Det vill säga att ratten var bättre i stål än de nya dumma moderniteterna som plast är.
Istället för att bara byta ratt så kommer det argument om varför man bör få välja redan ifrån fabrik, och det minsann inte är någon merkostnad att även stoppa in krockkudde i stål-rattar.
Plus en hel del andra "plast är bara bra för brödknivar" "jag krockar aldrig och behöver ingen kudde" argument.

Men jag vet inte ens varför jag bemödar mig att skriva detta, den här döda hästen som vår "diskussion" är, har slagits tillräckligt många gånger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Jag tycker att det är ett av de bästa argumenten för att vi inte ska ha tillbaks någon startmeny. IT-världen ser väldigt mycket annorlunda ut 2013 mot för 1995.

Likt Ozzed ser jag inte hur Windows 8s "moderna" gränssnitt passar bättre för min dator än det "gamla" gränssnittet.
Microsoft hade kunnat tillfredsställa både dig och mig genom att låta oss välja gränssnitt själv, vilket sannolikt hade gett Windows 8 ett mycket bättre mottagande. Men pga någon galenskap tvingas alla in i det gränssnitt MS tycker passar bäst

Men men, att startknappen kommer tillbaka visar på missnöje hos Microsoft. Underpresterar även 8.1 kanske vi får tillbaka startmenyn.

Skrivet av strejf:

Det kommer garanterat mycket, mycket mer roliga nyheter framöver. Drömmer om DirectX 12 och full kompatibilitet med Xbox 8 m.m.

Jag tycker också det vore trevligt med DX12, men den dystra verkligheten är att även om prestandan fördubblas gentemot DX11/11.1, så kommer DX12 inte användas förrän Windows 7 har "dött".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

En PC med mus, tangentbord, skärm och högtalare skiljer sig inte jättemycket från 1995 rent inputmässigt.

Micrososoft har gjort två antaganden som verkar ha legat till grund för designvalen av Modern UI:

Alla kunder vill så småningom ha pekskärm till sin stationära PC/Laptop

Alla kunder vill så småningom ha en Smartphone/Surfpalla med ett operativsystem från Microsoft

Om något eller båda påståendena stämmer bör man kunna ha nytta av Modern UI och allt vad det innebär. Om inget av påståendena stämmer skapar det mest frustration. Jag vet ingen som svarat "nej" på båda påståendena som ändå uppskattar Modern UI. Jag svarar nej på båda påståendena, och ser ingen vinning med att ha Modern UI, för min egen del, och jag lär inte bli mer positiv med tiden heller. Jag använder Modern UI dagligen och ogillar det fortfarande lika mycket som när jag först kom i kontakt med det.

Modern UI handlar ju inte bara om touch.

Jag tycker mer att grundproblemet är att modern UI utgår ifrån att man "sitter på en skärm" eller "mer eller mindre gör max två saker åt gången". Detta löser man ju genom att enkelt växla mellan desktop och modern ui - även om jag tycker MS borde jobba på en mer effektiv lösning på just detta...

Även jag förväntar mig att MS anpassar modern UI för att få det passa bättre på maskiner som inte är en surfplatta eller liknande

Jag kan väl inte heller påstå att jag vinner särskilt mycket med modern Ui - mest eftersom jag inte använder så mycket mer än startskärmen och sökfunktionen. Ja, förutom Netflix, och ibland nån RSS-läsare. Resten gör jag i desktop. Dock tycker jag det finns rätt gött potential i W8 som helhet Och framförallt så gillar jag startskärmen betydligt bättre än startknappen

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

De e inte Startmenyn jag saknar, för den går att implementera med Start8, vilket jag redan äger...

Utan de är Aero effekten, när jag testade Windows 8 RTM 2012, insåg jag hur jäkla fult allting var, ingen transparens, lullilullet var borta, och ersatt med färglada matt färger, utan liv.

Då inte inräknat alla problem jag hade med Blåskärmar hit o dit..

Jag körde med detta i cirkus 2-3 månader, sedan återgick jag till Windows 7 igen, och till min förvåning, oj vad jag saknat Aero Transparency...

Ja vad ska man säga, tråkigt att man tar Apples tillvägagångssätt och låser in människor, "Här får du det vi har bestämt att du ska använda, inte nöjd, well fuck you." är ungefär tankesättet..

Ska jag vara låst till Windows 7 tills att man ger folk mer valmöjligheter? ..

Permalänk
Medlem

Förstår jag rätt så skulle en del i tråden kunna tänka sig att uppgradera om Microsoft inkluderade en valbar startmeny? Att det finns 3:e parts lösningar som gör just det spelar ingen roll, eller är det månne den oöverstigliga kostnaden på 0 - 50kr för dessa lösningar som stoppar?

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Fast nu är det ju utseendet/gränssnitt det gnälls om i första hand.

Det vill säga att ratten var bättre i stål än de nya dumma moderniteterna som plast är.
Istället för att bara byta ratt så kommer det argument om varför man bör få välja redan ifrån fabrik, och det minsann inte är någon merkostnad att även stoppa in krockkudde i stål-rattar.
Plus en hel del andra "plast är bara bra för brödknivar" "jag krockar aldrig och behöver ingen kudde" argument.

Men jag vet inte ens varför jag bemödar mig att skriva detta, den här döda hästen som vår "diskussion" är, har slagits tillräckligt många gånger.

Och ska jag fortsätta på din låga nivå så kan jag säga att jag hade gärna haft plastratt, men det faktum att man måste tuta tre gånger innan man får svänga åt vänster är något jag helt enkelt inte kan leva med, oavsett övriga eventuella fördelar.

Det kommer fortsätta sparkas på döda hästar tills det inses att vissa faktiskt anser att fullskärm eller inte fullskärm fäller avgörandet i användarupplevelsen. Det är "olika", inte "bättre" eller "sämre", och det faktum att det sker sällan är också ett döfött argument som jag tänker bemöta innan du ens tar upp det. Jag vill inte gå från "aldrig krångel" till "krångel ibland" oavsett hur många fördelar det för med sig i övrigt. Jag skulle förmodligen inte använda Windows 8 i sitt nuvarande utförande ens om jag fick månadslön för det.

Skrivet av holmberg:

Modern UI handlar ju inte bara om touch.

Jag tycker mer att grundproblemet är att modern UI utgår ifrån att man "sitter på en skärm" eller "mer eller mindre gör max två saker åt gången". Detta löser man ju genom att enkelt växla mellan desktop och modern ui - även om jag tycker MS borde jobba på en mer effektiv lösning på just detta...

Även jag förväntar mig att MS anpassar modern UI för att få det passa bättre på maskiner som inte är en surfplatta eller liknande

Jag kan väl inte heller påstå att jag vinner särskilt mycket med modern Ui - mest eftersom jag inte använder så mycket mer än startskärmen och sökfunktionen. Ja, förutom Netflix, och ibland nån RSS-läsare. Resten gör jag i desktop. Dock tycker jag det finns rätt gött potential i W8 som helhet Och framförallt så gillar jag startskärmen betydligt bättre än startknappen

Jag tycker inte att Modern UI tillför något för mig som skrivbordsanvändare. Det finns inga fördelar med t. ex den tvingande fullskärmen överallt eller att snappa appar hit och dit. Jag tycker det är tramsigt bara.

Skrivet av havoc:

Förstår jag rätt så skulle en del i tråden kunna tänka sig att uppgradera om Microsoft inkluderade en valbar startmeny? Att det finns 3:e parts lösningar som gör just det spelar ingen roll, eller är det månne den oöverstigliga kostnaden på 0 - 50kr för dessa lösningar som stoppar?

Nej, det handlar inte om kostnad. Det handlar om annat. Classic Shell är ju gratis.

Personligen handlar det om att jag inte håller med om filosofin som, med min egen färgning, blir något i stil med "Vill ni ha övriga förändringar i Windows 8 får ni minsann gå med på att använda Modern UI".

Sist de gjorde en stor förändring 3.1 > 95, så lät de det gamla gränssnittet vara kvar. Så Microsoft KAN ju göra alla nöjda om de vill.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Då får man hoppas de fixar till det Verkar ju vara saker på gång iaf

Microsoft prepares U-turn on Windows 8
http://www.ft.com/cms/s/2/330c8b8e-b66b-11e2-93ba-00144feabdc...

Visa signatur

Primär Dator: Asus Sabertooth Z97 Mark 2/USB 3.1 | Intel Core I7 5775C | 32GB RAM (DDR3 1600MHz) | Nvidia Geforce GTX 1070 (Asus Strix) | Corsair HX750i 750W | Fractal Design Define R5 | 3,5TB SSD + 3TB HDD + 64TB NAS + 36 TB Backup | Asus Xonar Essence STX II | Win10 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dunis90:

Jag tycker också det vore trevligt med DX12, men den dystra verkligheten är att även om prestandan fördubblas gentemot DX11/11.1, så kommer DX12 inte användas förrän Windows 7 har "dött".

Inte om DX12 blir vad som används i Xbox "8". Då kommer det användas riktigt mycket väldigt snabbt, sen smittar det av sig till PC speciellt när det nu ser ut som att det blir x86-arkitektur i Xbox "8".

Skrivet av dunis90:

Men men, att startknappen kommer tillbaka visar på missnöje hos Microsoft. Underpresterar även 8.1 kanske vi får tillbaka startmenyn.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Inte om DX12 blir vad som används i Xbox "8". Då kommer det användas riktigt mycket väldigt snabbt, sen smittar det av sig till PC speciellt när det nu ser ut som att det blir x86-arkitektur i Xbox "8".

Har jag mycket svårt att tro då det lär sitta ett AMD 7000-serie GPU, som 'endast' har stöd för DX11.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Intressant också att hon säger att IDCs siffror om den minskade PC-försäljningen inte riktigt överensstämmer med de siffror Microsoft ser med antalet aktiverade Windows 8-licenser hos slutkund. Kanske går inte PC-försäljningen så dåligt som befarats tidigare.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har iaf 3 win8 pro licenser liggandes jag köpt och registrerat men rullat tillbaka och nu längre inte använder, finns säkerligen fler...

Visa signatur

Primär Dator: Asus Sabertooth Z97 Mark 2/USB 3.1 | Intel Core I7 5775C | 32GB RAM (DDR3 1600MHz) | Nvidia Geforce GTX 1070 (Asus Strix) | Corsair HX750i 750W | Fractal Design Define R5 | 3,5TB SSD + 3TB HDD + 64TB NAS + 36 TB Backup | Asus Xonar Essence STX II | Win10 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pzyber:

Jag har iaf 3 win8 pro licenser liggandes jag köpt och registrerat men rullat tillbaka och nu längre inte använder, finns säkerligen fler...

Ok, då finns det alltså tre oanvända licenser. Bara 99.999.997 kvar nu då som vi ska klura ut var de är

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Ok, då finns det alltså tre oanvända licenser. Bara 99.999.997 kvar nu då som vi ska klura ut var de är

Vet inte om jag behövde uttrycka mig mer specifikt men det är förmodligen en hel del som köper lösa licenser, oavsett om de använder dem eller inte...
Går ju inte sätta = tecken mellan försäljning av datorer och ett OS.

Visa signatur

Primär Dator: Asus Sabertooth Z97 Mark 2/USB 3.1 | Intel Core I7 5775C | 32GB RAM (DDR3 1600MHz) | Nvidia Geforce GTX 1070 (Asus Strix) | Corsair HX750i 750W | Fractal Design Define R5 | 3,5TB SSD + 3TB HDD + 64TB NAS + 36 TB Backup | Asus Xonar Essence STX II | Win10 Pro

Permalänk
Inaktiv

Om dom tar tillbaka startknappen, hoppas den blir valbar isf.

Permalänk
Medlem

Hittils inget som lockat mig med Windows 8, tror inte 8.1 kommer att vara något för mig heller.

Positivt att de verkar ha lyssnat på kritiken, men jag sitter lugn i båten tills de faktiskt kommit bevis på att det är så. Har inget större behov av att byta ut mitt operativ heller varannat år så jag klarar mig bra med Windows 7 så länge. Med tiden så kommer det bli dags att byta ut W7 men har ingen brådska med det.

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av RzrTrek:

Uteblir startmenyn i Windows Blue "8.1" återgå jag till Linux Ubuntu 13.04.

Det verkar som om Ubuntu 13.10 hinner före Winblows Blue.

Permalänk
Medlem

De "finesser" som läckt hittils är nästan löje-väckande. Fyra sorters tiles och 50-50 uppdelning av full-screen-apparna. Detta skulle de kunna erbjuda Win8-användarna första bästa patch-tisdag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Om dom tar tillbaka startknappen, hoppas den blir valbar isf.

Själva knappen kan dra åt helvete. Det är menyn folk är ute efter. Om allt vi får är en knappjävel lär det bli samma visa om igen.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Start knappen kvittar däremot en stäng av knapp,det tar dubelt så lång tid att stänga av 8:an mot 7:an ett ett jäkla letande på högerkanten innan man hittar den

Visa signatur

R-SON

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Själva knappen kan dra åt helvete. Det är menyn folk är ute efter. Om allt vi får är en knappjävel lär det bli samma visa om igen.

Och jag tycker tvärt om! Så där ja, nu har vi sagt det över 383 gånger.

Skrivet av r-son:

Start knappen kvittar däremot en stäng av knapp,det tar dubelt så lång tid att stänga av 8:an mot 7:an ett ett jäkla letande på högerkanten innan man hittar den

Det är ett extra klick, så svårt kan det väl inte vara? På en bärbar dator eller en surfplatta trycker du en gång på den fysiska knappen för stäng av istället. På en stationär kan du göra det med ett tangentbord med avstängningsknapp eller på den fysiska knappen på datorn.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk

Jag ser fram mot uppgraderingen. Jag har kört win8 ett tag nu och jag saknar pekskärm, möjlighet att se flera "appar" samtidigt och har jag flera skärmar vill jag kunna bestämma vad jag ser på varje skärm. Har jag modern ui framme och trycker på något på skrivbordet på den andra så blir bägge skrivbord, hur tänkte de där?
Att denna första version inte är på topp är naturligt tycker jag. Speciellt när man försöker gå in i en ny era hur man navigerar på datorer samtidigt som man vill göra olika enheter så lika som möjligt, oavsett om det är en mobil, platta eller dator.
Har ni sett Leap motions teknologi för att tolka handrörelser? Det är nog något som ersätter pekskärmar för laptops och stationära eller kanske t.o.m. som komplement på mobiler. En dator i morgon kanske är en att man ger input på en mobil, platta eller tv:n och får bilden på både mobil, platta och tv:n men samtidigt har en kraftfull apparat i garderoben för tunga applikationer vars resultat ses där man behagar.

För att nå dit (om det är dit MS skall) så fixar de inte det själva utan måste sätta press på partners och användare genom några draskiska ändringar, som att plocka bort startknapp och det som hör till den.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av strejf:

Det är ett extra klick, så svårt kan det väl inte vara? På en bärbar dator eller en surfplatta trycker du en gång på den fysiska knappen för stäng av istället. På en stationär kan du göra det med ett tangentbord med avstängningsknapp eller på den fysiska knappen på datorn.

Onödigt krångel att behöva leta efter knappen. Jag har t ex datorn i ett annat rum och ibland vill jag starta om datorn när den segar ner.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av cider123:

Onödigt krångel att behöva leta efter knappen. Jag har t ex datorn i ett annat rum och ibland vill jag starta om datorn när den segar ner.

Vet inte vad du gör för att behöva leta efter knappen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Och jag tycker tvärt om! Så där ja, nu har vi sagt det över 383 gånger.

Det jag syftar på är att Microsoft inte tillfredställer någon med en knapp. De som gillar Modern UI bryr ju sig inte och de som gillar startmenyn gör det ju inte för knappens skull, utan för menyn, så att återinföra en knapp för att blidka de som är ledsna för att startmenyn är bara bortkastad tid och kommer generera ännu mer skriverier, och de som inte fattat vad det handlar om kommer fälla idiotier som "Men vad gnäller ni om nu då, ni fick ju som ni ville och ni kan välja startknappen igen".

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Det jag syftar på är att Microsoft inte tillfredställer någon med en knapp. De som gillar Modern UI bryr ju sig inte och de som gillar startmenyn gör det ju inte för knappens skull, utan för menyn, så att återinföra en knapp för att blidka de som är ledsna för att startmenyn är bara bortkastad tid och kommer generera ännu mer skriverier, och de som inte fattat vad det handlar om kommer fälla idiotier som "Men vad gnäller ni om nu då, ni fick ju som ni ville och ni kan välja startknappen igen".

Jag behöver inte ens läsa det du skriver längre, jag vet precis vad du menar iom att du har sagt samma sak så otroligt många gånger.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Frågan är vad för "feedback" de påstår ha tagit till sig. Det enda de som klagar klagar på är ju just Modern UI/avsaknaden av startmeny och de bitarna lyssnar de ju uppenbarligen inte på.

Det finns väl människor som tycker illa om ribbon, eller som har synpunkter på mindre självklara grejer. Jag tror säkert microsoft kan få feedback på mer än modern UI, men de kommer säkert inte ta till sig kritik mot modern UI. Jag skulle gissa att Microsoft vill få Windows-användare att byta till pekskärmar.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Jag behöver inte ens läsa det du skriver längre, jag vet precis vad du menar iom att du har sagt samma sak så otroligt många gånger.

Då förstår jag inte vad du menar med att du tycker tvärt om. Menar du att du tycker att de som vill ha tillbaka menyn säkert kommer bli nöjda om de får en knapp?

Jag uttryckte inga åsikter i inlägget, jag påpekade ett möjligt tankefel hos Microsoft.

Om folk tycker att en läsk är äcklig löser man inget genom att byta färg på burken, menar jag, men då du säger att du tycker tvärt om så tycker du alltså att det bör räcka så, eller vad? Oavsett vad du har för åsikt så förstår jag inte vad du menar med att du tycker tvärt om, det är som om jag skulle säga "Folk som gillar Modern UI vill egentligen ha klassiska startmenyn.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminous:

Det finns väl människor som tycker illa om ribbon, eller som har synpunkter på mindre självklara grejer. Jag tror säkert microsoft kan få feedback på mer än modern UI, men de kommer säkert inte ta till sig kritik mot modern UI. Jag skulle gissa att Microsoft vill få Windows-användare att byta till pekskärmar.

Ja, jag är inte heller överförtjust i Ribbon och det klagas säkert på det också, men det är inget jag sett i lika stor utsräckning.

Microsoft vill säkert allra helst att vi ger dem alla våra pengar utan krav på motprestation, men det har aldrig varit Microsofts uppgift att tala om för oss hur vi skall använda vår hårdvara. Det gör vi bäst själva. Naturligtvis kan de introducera funktioner bäst de vill men när nu en såpass stor grupp användare uttryckt sitt missnöje med det nya gränssnittet kan de inte rättfärdiga tvånget med att de nog tjänar mest pengar på det i längden.

Om allt handlar om pengar kan de väl i så fall låta oss prenumerera på Windows för 750Kr/månaden. Det låter helt rimligt om målet för oss som användare är att se till att Microsofts bankvalv sväller oavsett om vi är nöjda eller ej.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Då förstår jag inte vad du menar med att du tycker tvärt om. Menar du att du tycker att de som vill ha tillbaka menyn säkert kommer bli nöjda om de får en knapp?

Jag uttryckte inga åsikter i inlägget, jag påpekade ett möjligt tankefel hos Microsoft.

Om folk tycker att en läsk är äcklig löser man inget genom att byta färg på burken, menar jag, men då du säger att du tycker tvärt om så tycker du alltså att det bör räcka så, eller vad? Oavsett vad du har för åsikt så förstår jag inte vad du menar med att du tycker tvärt om, det är som om jag skulle säga "Folk som gillar Modern UI vill egentligen ha klassiska startmenyn.

Citat:

Själva knappen kan dra åt helvete. Det är menyn folk är ute efter. Om allt vi får är en knappjävel lär det bli samma visa om igen.

Citat:

Jag tycker det är tramsigt bara.

Citat:

Jag skulle förmodligen inte använda Windows 8 i sitt nuvarande utförande ens om jag fick månadslön för det.

Citat:

Microsoft vill säkert allra helst att vi ger dem alla våra pengar utan krav på motprestation

Citat:

Jag hatar att man inte kan välja en klassisk startmeny.

Lite guldkorn ifrån denna tråd.
Jag tror inte dina åsikter om Metro/ModernUI har undgått någon. Likt en hackig LP-skiva kommer de ju fram, om och om igen, i varenda tråd som handlar om Windows 8.
Då de mest konstruktiva svaren ligger på nivån "Microsoft är djävulen som tvingar oss [xyz]" försvinner tillslut orken att skriva vettiga motargument (hur argumenterar man ens mot en åsikt skriven i sten?).

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Lite guldkorn ifrån denna tråd.
Jag tror inte dina åsikter om Metro/ModernUI har undgått någon. Likt en hackig LP-skiva kommer de ju fram, om och om igen, i varenda tråd som handlar om Windows 8.
Då de mest konstruktiva svaren ligger på nivån "Microsoft är djävulen som tvingar oss [xyz]" försvinner tillslut orken att skriva vettiga motargument (hur argumenterar man ens mot en åsikt skriven i sten?).

Jag skrev "Jag uttryckte inga åsikter i inlägget", inte "jag har aldrig någonsin uttryckt någon åsikt."

Mitt inlägg handlade om att folk som vill ha startmenyn inte kommer bli nöjda om de bara får en knapp. Tala gärna om hur du får det till en åsikt.

Sedan du påstår att jag på något sätt menar att Microsoft är djävulen visar bara att du inte alls läser vad jag skriver, och du har nog helt rätt i att det blir lite knasigt om man försöker bemöta ett inlägg man inte har läst.

Jag är emot filosofin. Det kan ingen tredjepartstillverkare ändra på.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Någon som vill byta min rykande färsk win8 skiva och nyckel mot win7? Kan lägga någon hundring mellan

PS. Garanterar inte att den fungerar, även om ni lyckas installera det...

Visa signatur

Que sera, sera