Permalänk
Medlem

Problem med överklockining.

Hej jag har en i7 2600K,ASrock Extreme6 och vattenkylning men jag suger på överklockning. Men jag tog datorn på avbetalning så jag var lite tvungen att ta vattenkylning. Men nu har jag stött på ett problem. Jag har läst om överklockning. Men när jag klockar min till 4,2 så kan den dö ibland jag stress testade den med prime. I 8 timmar allt fungerade fint men datorn kan endå dö. Så jag höjde volten med 0.005 men jag fick bluescreen. Så om någon skulle kunna hjälpa mig skulle det vara fantastiskt.

Permalänk
Medlem

Höj spänningen mer?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Höj turbo volten lite.

Vad kör du för volt btw?

Skrivet av tol9411:

Men jag tog datorn på avbetalning så jag var lite tvungen att ta vattenkylning.

Lol

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem

Du skriver inget om Spänning, temperatur, kylare, ellr mer info om datorn, gör det först

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Du skriver inget om Spänning, temperatur, kylare, ellr mer info om datorn, gör det först

Skickades från m.sweclockers.com

på 4,2 full load får jag 60 c jag har vattenkylning från ek. Jag återställde allt så jag vet inte vad spänningen va. Dator lite specs

i7 2600K

2 X GTX 680

Corsair DDR3 16 gib ram

ASRock Extreme6 moderkort

Corsair AX850 Nätagg

Men jag vet inte vad man ska ändra. Jag har googlat mycket men jag har inte fattat så mycket för jag hittade inte en bra quide på just mina specs. Så jag vände mig till er.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tol9411:

på 4,2 full load får jag 60 c jag har vattenkylning från ek. Jag återställde allt så jag vet inte vad spänningen va. Dator lite specs

i7 2600K

2 X GTX 680

Corsair DDR3 16 gib ram

ASRock Extreme6 moderkort

Corsair AX850 Nätagg

Men jag vet inte vad man ska ändra. Jag har googlat mycket men jag har inte fattat så mycket för jag hittade inte en bra quide på just mina specs. Så jag vände mig till er.

Du kan ju följa guiden här på forumet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Du kan ju följa guiden här på forumet.

Den som du har skrivit ??

Permalänk
Medlem
Skrivet av tol9411:

Den som du har skrivit ??

Japp det är den han menar
Det är en förbannat bra guide.

Visa signatur

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.