Permalänk

WU vägrar skickas

Hejsan!

Jag har haft en WU liggandes på 100 % och med statusen "Send" i mer än ett dygn nu. Varför vägrar den skickas? Finns det någonting jag kan göra för att bli av med den så att den inte bara ligger där och ser konstig ut? Det är en CPU-WU, för övrigt.

Permalänk
Medlem

Har haft samma problem några gånger när man kollar där i fah på den markerade så brukar jag scrolla ner brukar där stå work och collectionserver.
Ibland så står det 0.0.0.0 på collection server och då kan den inte skicka det dit eftersom det inte finns någon ip att skicka till.
I annat fall om där står en ip kanske collection server som ska ta emot det är överbelastad eller ligger nere.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Skrivet av BaZZe:

Har haft samma problem några gånger när man kollar där i fah på den markerade så brukar jag scrolla ner brukar där stå work och collectionserver.
Ibland så står det 0.0.0.0 på collection server och då kan den inte skicka det dit eftersom det inte finns någon ip att skicka till.
I annat fall om där står en ip kanske collection server som ska ta emot det är överbelastad eller ligger nere.

Både "Work Server" och "Collection Server", hos den WU:n som har fastnat, har varsin IP-adress som fungerar ypperligt. Men denna WU:n har ändå legat där i några dagar nu utan att försvinna.

När jag kollar loggen, efter enbart information om den WU:n, dyker följande information upp:

Jag gissar på att folding-klienten eller datorn har stängts av samtidigt som den WU:n höll på att skickas. Jag vet att jag startade om min dator via reset-knappen för ett par dagar sedan, då jag råkade foldade på GPU:n med de klockhastigheterna som jag vanligtvis har aktiverade då jag spelar eller använder datorn till annat än folding – vilket resulterade i att skärmen bara blev vit och jag kunde inte göra någonting åt det förutom att trycka på reset-knappen.

Permalänk

Jag startade om datorn, och klienten, ett fåtal gånger och nu är den WU:n borta. Skönt!