Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Hjälp med förfining av logga.....

Permalänk
Medlem

Hjälp med förfining av logga.....

Hej. Ja har skapat en logga i paint som ja vill ha hjälp med att förfina. Att få klarare färger, samt i bättre upplösning, så att den kan användas i olika sammanhang som typ, tryck, webben mm. Vill även att loggan inte ska ha vit ytterkant, utan att den slutar runt det beige färgen.

Tack på förhand

Visa signatur

CoolerMaster Silencio S400TG * MSI B450M Mortar Max * AMD Ryzen 3600X* Corsair 16gb ddr 4 3600mhz Vengeance * Samsung SSD Basic 840-Series 250GB * DeepCool Gammax l240 v2 * ASUS GeForce GTX 1060 3GB Dual OC * 3*Hdd (3.5Gb) * Benq G2420DB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av elev10:

tror han frågade efter hjälp och inte betala för det

*** redigerat ***
Tagit bort citat som bryter mot §9.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

tror han frågade efter hjälp och inte betala för det

Vill man dock ha det proffisionellt gjort med rätt färger samt tryckvänlig och skalbar vektor så tror jag dessvärre det inte finns någon (vettig) person som gör det gratis.

Visa signatur

CoreOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av elev10:

Vill man dock ha det proffisionellt gjort med rätt färger samt tryckvänlig och skalbar vektor så tror jag dessvärre det inte finns någon (vettig) person som gör det gratis.

Skojar du? Den där är ju pissenkel att göra i vektor. Skalbar vektor? Vet du vad vektorgrafik är?
Han har iaf lagt ner tid på att skapa mallen, som många andra inte ens bryr sig om när dom frågar efter hjälp.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av elev10:

Vill man dock ha det proffisionellt gjort med rätt färger samt tryckvänlig och skalbar vektor så tror jag dessvärre det inte finns någon (vettig) person som gör det gratis.

jag och många andra skulle jättegärna göra det nån gång man har tråkigt. känns bara kul o hjälpa andra. tyvärr har jag inte kunskapen för att göra vektorer.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlorrpaN:

Skojar du? Den där är ju pissenkel att göra i vektor. Skalbar vektor? Vet du vad vektorgrafik är?
Han har iaf lagt ner tid på att skapa mallen, som många andra inte ens bryr sig om när dom frågar efter hjälp.

Jo fast nu skrev jag det bara för att förklara. Att någon ska göra det gratis kan man inte ta för givet och nu gav jag ett erbjudande.

Edit: Och ja den är "pissenkel" att göra om man har kunskaperna, vilket inte TS har. Om den nu är så enkel för dig att göra gör den gratis själv till TS.

Visa signatur

CoreOS

Permalänk
Medlem

Här är en .svg (vektor) av bilden. Är själv nybörjare och lär mig lite inom just Illustrator. Får hoppas att detta duger.

Edit: Bytt hyperlänken till Dropbox istället för MEGA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crapmind:

Hej. Ja har skapat en logga i paint som ja vill ha hjälp med att förfina. Att få klarare färger, samt i bättre upplösning, så att den kan användas i olika sammanhang som typ, tryck, webben mm. Vill även att loggan inte ska ha vit ytterkant, utan att den slutar runt det beige färgen.

http://i106.photobucket.com/albums/m278/crapmind/logga.png

Tack på förhand

Använd paint.net för att ta bort den vita kanten, spara som .png, annars stöds det inte. Kan kanske försöka hjälpa lite mer imorgon, alldeles för sent nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crapmind:

Hej. Ja har skapat en logga i paint som ja vill ha hjälp med att förfina. Att få klarare färger, samt i bättre upplösning, så att den kan användas i olika sammanhang som typ, tryck, webben mm. Vill även att loggan inte ska ha vit ytterkant, utan att den slutar runt det beige färgen.

http://i106.photobucket.com/albums/m278/crapmind/logga.png

Tack på förhand

Får man fråga vad loggan står för och i vad den används för?:) (typ spel clan, företag osv)

Permalänk
Entusiast

Vore bra om man kunde identifiera fonten som används. Jag hittar en hel del väldigt snarlika, men ingen som matchar perfekt. Alltid någon liten detalj som skiljer sig åt.

EDIT:
En liten snabbskiss på hur jag tolkar den väldigt lågupplösta logotypen. Det är tyvärr svårt att göra något vettigt med en så lågupplöst, pixelifierad och jpeg-skadad bild.

Innan en vektoriserad variant framställs, vill jag att TS taklar om vad som är rätt, vad som är fel, och kan tala om vad för font som använts.
(Jag har inte använt någon font, utan bokstäverna är bara påmålade för fri hand)

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem

Hej. Jag jobbar på en fritidsgård i Skövde och bokstäverna står för Fritidsgård i förkortning. Ett problem är vi kan inte betala för den hjälp ja frågar efter, eftersom detta är mest privat personer som är här i detta forum. Tanken är bilden ja gjorde ska användas i affischer, tryck som t ex, nyckelband lr gummiarmband. Så därför skulle vi vilja ha hjälp med att skärpa till loggan om det går.

Visa signatur

CoolerMaster Silencio S400TG * MSI B450M Mortar Max * AMD Ryzen 3600X* Corsair 16gb ddr 4 3600mhz Vengeance * Samsung SSD Basic 840-Series 250GB * DeepCool Gammax l240 v2 * ASUS GeForce GTX 1060 3GB Dual OC * 3*Hdd (3.5Gb) * Benq G2420DB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crapmind:

Hej. Jag jobbar på en fritidsgård i Skövde och bokstäverna står för Fritidsgård i förkortning. Ett problem är vi kan inte betala för den hjälp ja frågar efter, eftersom detta är mest privat personer som är här i detta forum. Tanken är bilden ja gjorde ska användas i affischer, tryck som t ex, nyckelband lr gummiarmband. Så därför skulle vi vilja ha hjälp med att skärpa till loggan om det går.

Kollat på SpyTecs?

Skrivet av SpyTec:

Här är en .svg (vektor) av bilden. Är själv nybörjare och lär mig lite inom just Illustrator. Får hoppas att detta duger.

Edit: Bytt hyperlänken till Dropbox istället för MEGA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crapmind:

Hej. Jag jobbar på en fritidsgård i Skövde och bokstäverna står för Fritidsgård i förkortning. Ett problem är vi kan inte betala för den hjälp ja frågar efter, eftersom detta är mest privat personer som är här i detta forum. Tanken är bilden ja gjorde ska användas i affischer, tryck som t ex, nyckelband lr gummiarmband. Så därför skulle vi vilja ha hjälp med att skärpa till loggan om det går.

Kolla SpyTecs inlägg ovan - en fullt godkänd svg-version av din handritning.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Hedersmedlem

*** tråd modererad ***

Erbjudande om tjänst mot ersättning är endast tillåtet i Marknaden, och har därför raderats. Se § 9 i forumreglerna. Några andra inlägg har också redigerats/raderats eftersom de återkopplar till den icke tillåtna marknadsföringen.

Mvh
/KimTjik

Permalänk
Entusiast

Vore bra om TS svarade på de frågor som är ställda i tråden. Det underlättar för oss som vill hjälpa.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av SysGhost:

Vore bra om TS svarade på de frågor som är ställda i tråden. Det underlättar för oss som vill hjälpa.

Skrivet av iXam:

Ts frågade efter en "förfining" inte en exakt kopia i vektor..?

Visa signatur

CoreOS

Permalänk
Medlem

Satt redan med IS uppe så slängde ihop något snabbt. Gick dock ifrån konceptet helt. Personligen hade jag hellre kört cutouts för fönster på sidorna samt en ingång på formen i mitten, istället för bokstäver. Oh well.
Ska för övrigt poängtera ut att förkortningar oftast görs vid stavelser. Om du vill veta vart du bör förkorta ett ord, "klappa" stavelserna med händerna medans du tänker på det.

Fri-Tids-Gård.
Därmed förkortningen FTG.

F-Ritids-Gård, FRG, blir lite smått udda och svårt att förstå.

Visa signatur

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.