Viktigt med hög ram på grafikkortet vid spel på 3 skärmar?

Permalänk
Medlem

Viktigt med hög ram på grafikkortet vid spel på 3 skärmar?

Hej

Jag planerar att köpa nytt grafikkort för att spela bilsimulator på 3 skärmar, jag väljer mellan ett 680 lr ett 7970. Jag har fått för mig att jag hört att man vill ha mer ram på kortet vid spel på fler skärmar. Stämmer detta? Isf försvinner ju 680 2gb som alternativ då det också är dyrare än 7970. 680 4gb känns ju isf fall som ett bra val men kostar ju enormt mycket mer än ett 7970 som har 3gb.

Tacksam för råd

Permalänk
Medlem

Det som är viktigast är snabbt minne och bred minnesbuss. Därför är 7970 bättre vid spel på tre skärmar.

Visa signatur

CPU: i5 3570K@4.2GHz, 1.152V RAM: Corsair Vengeance 8x2 Grafikkort: MSI Geforce GTX 660ti Chassi: Fractal Design Define R4 Ljudinterface: Focusrite Scarlett 2i2 Hörlurar: Audio Technica ATH-M50
Citera för svar!
Gymnasist med stort intresse för musik, grammatik, böcker och datorer.

Permalänk
Medlem

680 2gb varianten kommer nog ha problem vid så hög upplösning ( beroende såklart på dina andra inställningar då!)
kan inte säga något om 7970 dock.
Vid 3 skärmar typ vid eyefinity skulle jag nog valt en SLI/CF setup

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thompaam:

Det som är viktigast är snabbt minne och bred minnesbuss. Därför är 7970 bättre vid spel på tre skärmar.

Skitsnack

http://www.sweclockers.com/recension/17041-nvidia-geforce-gtx...

Permalänk
Hedersmedlem

Jo, jämfört med GTX680 så där är det inte skitsnack!
Nu har ju den nya GTX780 både mer minne och bredare buss (samma som HD7970) vilket gör att den vinner.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)