Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem

Efter halvårs bekymmersfritt användande av min gula lur, så börjar jag inse att mitt batteri har börjat förändras,,från bra till sjukt bra !! Verkar faktiskt som standby tiden ökar, så från nöjd till helt övertygad om att den dagen denna lur skall pensioneras så hoppas jag att nästa lur inte gör mig besviken. Men inser att det är stor risk att så blir.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

OPERATIV: Win 11
DATOR:två hyfsade laptops, ej för gaming men redigering av bilder.

Bra sugen på att ersätta op i en lap till debian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuxsux:

Efter halvårs bekymmersfritt användande av min gula lur, så börjar jag inse att mitt batteri har börjat förändras,,från bra till sjukt bra !! Verkar faktiskt som standby tiden ökar, så från nöjd till helt övertygad om att den dagen denna lur skall pensioneras så hoppas jag att nästa lur inte gör mig besviken. Men inser att det är stor risk att så blir.

Både 925 och 928 sägs ha bättre batteritid, den kommande EOS ska vara riktigt kraftfull, se ut som 920 men den större linsen/kamerahuset. Så batteritiden lär inte vara något du behöver oroa dig för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Både 925 och 928 sägs ha bättre batteritid, den kommande EOS ska vara riktigt kraftfull, se ut som 920 men den större linsen/kamerahuset. Så batteritiden lär inte vara något du behöver oroa dig för.

Nokia skriver på sin hemsida att Nokia 925 har mindre batteri tid i alla situationer.

Visa signatur

Min YouTube kanal: http://www.youtube.com/downhillproductions5
"Kan vi nu sluta skylla ifrån oss på piratkopiering när vi gör skitspel" -LeafBox (Sweclockers)

Permalänk
Skrivet av Toxid_Fox:

Nokia skriver på sin hemsida att Nokia 925 har mindre batteri tid i alla situationer.

Det kan den väl inte ha om den har exakt samma batteri, mjukvara samt storlek på skärm? Och då den har amoled istället för LCD så borde batteritiden vara snäppet vassare på L925!?

Permalänk
Medlem

Hejsan!

Min flickvän äger en Lumia 920 med sprucken skärm (En spricka som går över skärmen... dvs en spricka inte krossad skärm).

Hon undrar följade;
1) Vad kostar det att reparea en Lumia skärm?
2) Vad kan man begära om man ska sälja telefonen med sprucken skärm tror ni?

mvh

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av AldrigJa:

1) Vad kostar det att reparea en Lumia skärm?
2) Vad kan man begära om man ska sälja telefonen med sprucken skärm tror ni?

1) Verkar ligga på runt 2000kr att byta digitizer hos de flesta reparatörer
2) Ja, runt 1500-2000kr under en begagnad telefon med hel skärm.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toxid_Fox:

925/920:

Maximal 3G taltid: 12.8h/10.8 h=925
Maximal 3G passningstid: 440h/460H=920
Musikuppspelningstid: 55h/74,0 tim=920
Batteri Modell: BL-4YW/BP-4GW
Batterikapacitet: 2000 mAh/2000 mAh
Batterispänning: 4,2 V/3,7 V=925
Maximal samtalstid via 2G: 18.3h/18.6 h=920
Maximal Wi-Fi-nätverk surfar tid: 7,2 timmar/9,0 tim=920

Det det ut som att det är så, ja. Men 928 verkar vara vassare.

928/920:

Maximal standbytid (2G): 606,0 h/460,0 h=928
Maximal samtalstid (2G): 11,8 h/18.6 h=920
Maximal samtalstid (3G): 13,0 h/10,8h=928
Maximal passningstid (3G): 513.0 h/460h=928
Maximal musikuppspelning tid: 63.0 hour/74=920

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

925/920:

Maximal 3G taltid: 12.8h/10.8 h=925
Maximal 3G passningstid: 440h/460H=920
Musikuppspelningstid: 55h/74,0 tim=920
Batteri Modell: BL-4YW/BP-4GW
Batterikapacitet: 2000 mAh/2000 mAh
Batterispänning: 4,2 V/3,7 V=925
Maximal samtalstid via 2G: 18.3h/18.6 h=920
Maximal Wi-Fi-nätverk surfar tid: 7,2 timmar/9,0 tim=920

Det det ut som att det är så, ja. Men 928 verkar vara vassare.

928/920:

Maximal standbytid (2G): 606,0 h/460,0 h=928
Maximal samtalstid (2G): 11,8 h/18.6 h=920
Maximal samtalstid (3G): 13,0 h/10,8h=928
Maximal passningstid (3G): 513.0 h/460h=928
Maximal musikuppspelning tid: 63.0 hour/74=920

verkar som det finns ett ljus i slutet av tunneln, hoppas starkt på wp8 i framtiden då jag inte på något sätt ser droiden som ett seriöst alternativ.

Visa signatur

OPERATIV: Win 11
DATOR:två hyfsade laptops, ej för gaming men redigering av bilder.

Bra sugen på att ersätta op i en lap till debian

Permalänk
Skrivet av Valiumballong:

1) Verkar ligga på runt 2000kr att byta digitizer hos de flesta reparatörer
2) Ja, runt 1500-2000kr under en begagnad telefon med hel skärm.

Du kan ju också köpa en ny skärm på nätet, ligger på ca 700kr så kan du byta själv. Min skärm är också sprucken och jag har funderat på att göra det. Helst skulle jag dock byta telefon, den är ju helt värdelös.

Permalänk
Medlem

Har kört med min 920 i ett halvår nu och är grymt nöjd, luren har fungerat kanon och jag älskar fortfarande designen. Nu när det finns fullgott utbud av appar i Windows Phone 8 så skulle jag aldrig kunna tänka mig att gå tillbaka till Android!

Permalänk
Medlem

går det att få wp8 att läsa upp texten på en websida? vore väldit trevligt att få sidan uppläst (även om svenska inte finns än) .

hittar inte riktigt nåt bra program, bara där man måste själv kopiera texten och sedan klistra i ett separat program

Permalänk
Medlem

Tror ni man kan förvänta sig ytterligare prissänkningar på Lumian framöver iom 925 eller kommer den fasas ut istället? Är grymt sugen på att köpa en, men kan väl vänta lite om jag kan spara på det.

Visa signatur

Ryzen 2600 | Asrock B450 Pro4 | 32 GB 3200 MHz | ASUS 1070 Dual OC

Permalänk
Skrivet av Alexis_A:

går det att få wp8 att läsa upp texten på en websida? vore väldit trevligt att få sidan uppläst (även om svenska inte finns än) .

hittar inte riktigt nåt bra program, bara där man måste själv kopiera texten och sedan klistra i ett separat program

Webläsaren SurfCube har en funktion som heter Article Cinema som kan läsa upp artiklar etc. Väldigt trevlig och snygg browser annars också med en cool 3D effekt då man roterar på "kuben" för att komma åt inställningar och menyer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av reinholdsson:

Tror ni man kan förvänta sig ytterligare prissänkningar på Lumian framöver iom 925 eller kommer den fasas ut istället? Är grymt sugen på att köpa en, men kan väl vänta lite om jag kan spara på det.

Båda telefonerna lär existera samtidigt, de fyller lite olika positioner. 920 går att hitta för under fyra papp, mycket billigare än så kommer det nog inte att bli innan en riktig uppföljare (925 är mer ett komplement) dyker upp.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem

Skulle också tro att de kommer att finnas sida vid sida. Nokia har en tradition av att vräka ur sig modeller av samma specifikationer med olika skal redan så

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPhilicorda:

Webläsaren SurfCube har en funktion som heter Article Cinema som kan läsa upp artiklar etc. Väldigt trevlig och snygg browser annars också med en cool 3D effekt då man roterar på "kuben" för att komma åt inställningar och menyer.

grymt! tack för tipset.

Permalänk
Medlem

Liten uppdatering från mig på batteri fronten.
Stängde av 4g och har nu haft mobilen igång i 30h och har runt 70% kvar i batteri

Permalänk
Medlem

Jaha, nu fick jag färgglada vertikala streck över halva skärmen. När jag försökte med en reset så fastnar den nu vid kugghjulen....

Kul!

Permalänk
Medlem

Finns det några roliga funktioner som man kan utnyttja om man kör W8 på datorn till den här telefonen? Har för mig att jag läste någonstans att man skulle kunna styra datorn likt teamviewer fast utan det skitprogrammet.

Skrivet av Troberg:

Liten uppdatering från mig på batteri fronten.
Stängde av 4g och har nu haft mobilen igång i 30h och har runt 70% kvar i batteri

Hur stängde du av 4g?

edit: nvm, öppnade ögonen.

Visa signatur

Intel I5 2500k | Gigabyte GTX680 | Gigabyte Z77P-D3 | OCZ ModXStream Pro 600w | G.Skill Ripjaws 8GB 1600hz | Samsung Pro 840 128GB | Crucial M500 240GB | WD Blue 640GB | Fractal Design R4 |

Permalänk
Medlem

Ännu en musikvideo med 920, denna gången Kelly Clarkson

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=yWbMz_...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Även skönt att få FM-Transmitter. Kan jag lyssna på musik från mobilen i bastun!

Har läst att att fm-radio skall aktiveras iom nästa(?) uppdatering men inte hört något om fm-sändare, har du någon källa på det?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ture6600:

Har läst att att fm-radio skall aktiveras iom nästa(?) uppdatering men inte hört något om fm-sändare, har du någon källa på det?

Har också hört att vi kommer att kunna lyssna på FM radio, men jag är väldigt tveksam till att de skulle ha byggt in en FM sändare i stil med den som fanns i Nokia N8.

Tror inte ens WP8 har stöd för det om jag ska vara helt ärlig

Visa signatur

Intel Core i9 9900K | MSI MEG Z390 ACE | DDR4 32 GB 3200 MHz | MSI RTX 2080 X Trio | NZXT X62 Kraken | Samsung 970 EVO M.2 500GB, Intel 660P 2TB M.2 SSD | Corsair RM750X V2 | Be quiet! base 601

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ture6600:

http://www.gottabemobile.com/2013/05/14/microsoft-details-gdr...

Skrivet av Erikn911:

Har också hört att vi kommer att kunna lyssna på FM radio, men jag är väldigt tveksam till att de skulle ha byggt in en FM sändare i stil med den som fanns i Nokia N8.

Tror inte ens WP8 har stöd för det om jag ska vara helt ärlig

Nej, men i nästa uppdatering som kommer nästa månad så aktiverar de stödet, telefonerna har redan hårdvara för det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erikn911:

Tidigare idag snackade jag skype en timme på telefonen (via wifi), när jag påbörjade samtalet var batteriet 100 % och laddaren inkopplad.
Laddaren förblev inkopplad under hela samtalet och när jag var klar hade jag bara 80 % batteri.

Jag märke att telefonen blev väldigt varm under samtalet, någon som har varit med om nåt liknande?

Yes jag var med om det imorse när jag kollade youtube. Mitt batteri gick från 100% till 96% efter ~ 20 minters klipp.

Edit: Länge sedan jag brydde mig om denna tråden men här är jag igen. Kort och gott gillar jag inte min Lumia. Prestanda-mässigt är det en jättebra mobil. Jag gillar dock inte skärmen, jobbigt med ljusinställningar som skiftar hela tiden. Även min Kamera har börjat gå bananas, blixten har lagt av och kan ej ta mörkerfoto längre. Mjukvaran känns inte färdig och man är förvånansvärt låst. Största minuset av allt är trots allt app-utbudet(ja det kommer säkert bli bättre med tiden men jag orkar inte vänta). Men jag är fast i 2 år med den förhoppningsvis blir tiden framöver bara bättre med den!

Permalänk
Skrivet av empe3r:

Yes jag var med om det imorse när jag kollade youtube. Mitt batteri gick från 100% till 96% efter ~ 20 minters klipp.

Edit: Länge sedan jag brydde mig om denna tråden men här är jag igen. Kort och gott gillar jag inte min Lumia. Prestanda-mässigt är det en jättebra mobil. Jag gillar dock inte skärmen, jobbigt med ljusinställningar som skiftar hela tiden. Även min Kamera har börjat gå bananas, blixten har lagt av och kan ej ta mörkerfoto längre. Mjukvaran känns inte färdig och man är förvånansvärt låst. Största minuset av allt är trots allt app-utbudet(ja det kommer säkert bli bättre med tiden men jag orkar inte vänta). Men jag är fast i 2 år med den förhoppningsvis blir tiden framöver bara bättre med den!

Varför lämnar du inte in den på service om den är trasig? Om du ska dras med den i två år till så är det väl värt att vänta ett par veckor för att få den fixad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zer0x:

Finns det några roliga funktioner som man kan utnyttja om man kör W8 på datorn till den här telefonen? Har för mig att jag läste någonstans att man skulle kunna styra datorn likt teamviewer fast utan det skitprogrammet.

Hur stängde du av 4g?

edit: nvm, öppnade ögonen.

Testa äpplen PC remote
Funkar perfekt för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Nej, men i nästa uppdatering som kommer nästa månad så aktiverar de stödet, telefonerna har redan hårdvara för det.

Dem skrev bara att vi skulle kunna lyssna på fm radio. Ingenting om att vi skulle kunna använda telefonen som fm-sändare.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Zer0x:

Testa Splashtop 2?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ture6600:

Dem skrev bara att vi skulle kunna lyssna på fm radio. Ingenting om att vi skulle kunna använda telefonen som fm-sändare.

Om du lär dig läsa så ska du se att det ordnar sig:

"As many of the Windows Phone devices in production have chipsets that support the feature, users who install the update will immediately be able to listen to their favorite local radio stations. It should be noted that all device may not have chipsets that have an FM radio tuner built in so results could vary. Nokia has already gone on record with The Verge, saying that every Lumia except the Lumia 620 has an FM radio."

Alla Lumior utan 620 har hårdvaran för det.

Permalänk
Medlem

Här kommer lite sköna bilder på vad som komma skall i kommande GDR2-uppdateringen, som Nokia kallar Amber då den innehåller en del Nokia-exklusivt, vilket vi kan se på några av följande bilder.

http://wmpoweruser.com/some-nokia-ambergdr2-screen-shots-on-t...