Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

The Last Stand med Schwarzenegger, Knoxville, Whitaker och Stormare. Mycket bra action tyckte jag, blev positivt överraskad

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk

cheech and chong nice dreams bästa jävla filmerna som finns (if you like weed)

Visa signatur

OKEJ, JA KANSKE ÄR ARG? VEM FAN BRYR SEJ??!!

Permalänk
Medlem

Life of PI - 4/5
Sjukt fina bilder och en oerhört bra berättelse

Permalänk
Medlem

Zero dark thirty - Film som handlar om hur USA tycker att dom har rätt att göra vad dom vill mot vem dom vill för att få sin vilja igenom. Välgjord film men med ganska mycket tveksamheter i mänskligt beteende. 5/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Flight 93
http://www.imdb.com/title/tt0481522/

Handlar om passagerarna på Flight 93 som försökte överta flygplanet i terrorattackerna 11 september 2001. Om du ser den första gången får du troligtvis lite tårar i slutet av filmen. Sevärd och sorglig film.

Permalänk
Medlem

Pulp Fiction. (1994, http://www.imdb.com/title/tt0110912/)
Mycket bra och sevärd film. Snart 20 år gammal dock :/ Vet inte varför jag inte sett den tidigare.
9/10

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem

Såg "The Place Beyond the Pines" i brist på bättre titlar för någon vecka sedan.
Det fanns inga science-fiction eller superhjältefilmer som gick just då så man fick ta vad som fanns.
Den hade dock 7.8 på IMDB så jag trodde den skulle vara iallfall sevärd.

Är alltid misstänksam mot allt som inte är sci-fi, superhjälte eller eventuellt fantasy. Det brukar nästan alltid vara något som lika gärna kunde varit något sömnpiller till tv-serie som inte har någon spänning eller syfte överhuvudtaget. Att sitta och glo på någon vanlig persons halvtråkiga liv på bio, som filmerna oftast brukar handla om, är inte vad jag vill betala pengar för.
Så var det också tyvärr på denna film. Det var visserligen lite bankrån inblandat och lite bråk ibland, men i stort sett bara tråkiga personers vanliga liv utan någon som helst röd tråd eller något tankeväckande.
Blir 2/10 i betyg av mig.

Får vänta till nya Star Trek som kommer i maj och "Man of steel" i Juni och skippa all utfyllnad emellan.
Iron man 3 och Thor: Dark world kan nog vara sevärda också.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

The Whole 10 Yards - 3/10
Usch, verkligen ingen bra film. Ettan var rätt lustig till och från men denna är bara fånig. Manuset suger och skådisarna verkar inte ha speciellt kul i filmen.

Armageddon - 4/10
USA propaganda rakt igenom och typisk Michael Bay-film. Nä den är bara jobbig att kolla på.

The Terminator - 9/10
Sett den innan vet inte hur många gånger men amagad vilken bra film. Samtidigt lite kul att få en flashback över hur det såg ut på 80-talet. Mycket var fyrkantigt på den tiden haha.

Millennium Trilogin - 7/10
Tog ett bra tag att ta sig igenom alla sex avsnitten men i slutändan måste jag säga att det är ett galet ambitiöst projekt och förstår att det fick genomslagskraft i Hollywood. Dock som sagt, lite för långt för min smak, annars välgjort.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Jagten, aka. The Hunt - 9/10
Tvekade lite över om jag skulle se denna (främst pga Danska språket som jag har svårt för), men är glad att jag valde att se den ändå.
Riktigt mörk och tryckande stämning i filmen, tillsammans med bra skådespeleri och ett tema som det talas för lite om. Och då menar jag inte just rädslan för manliga pedofiler på dagis, utan hur lätt det är för människor att dra förhastade slutsatser när någon anklagas för ett tillräckligt grovt brott. 1500-talsmentaliteten kring häxjakter finns i allra högsta mån kvar idag, bara i andra former...

Permalänk
Medlem

Gangster squad - Film om Gangsters och poliser i los angeles på 40 talet. Välgjord med väldigt fina miljöer men handlingen är inget nytt: tuff snut spöar allt och alla och rensar med sina polare stan från elakingar. Några hjältar dör men de goda vinner till slut. Helt overkligt alltså och så banalt att man baxnar. 5/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

JCVD, 8/10

Jean-Claude är riktigt bra i den här rullen där han spelar en något fiktioniserad variant av sig själv som gammal avdankad b-skådis.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk

Garden State - Film med Zach Braff och Natalie Portman från 2004. Sjukt bra film, delar nog förstaplatsen på de bästa filmer jag sett med "The perks of being a wallflower" 10/10!

Permalänk
Medlem

Star Wars EP 6, Theatrical version såklart. De uppdaterade versionerna går verklingen inte att se.

Så sjukt bra film!

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Star Trek - Into Darkness.

Sjukt bra och snyggt gjord. Rymden är som gjord för 3D...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av xapa112:

Pulp Fiction. (1994, http://www.imdb.com/title/tt0110912/)
Mycket bra och sevärd film. Snart 20 år gammal dock :/ Vet inte varför jag inte sett den tidigare.
9/10

Se den igen, och igen och igen Den blir bara bättre för varje gång!

Permalänk

Star Trek - Into Darkness 9/10 väldigt bra film, tycker Benedict Cumberbatch var strålande.

Mvh

Visa signatur

assrock!! hehe

Permalänk
Medlem
Skrivet av zwelegacy:

Star Trek - Into Darkness 9/10 väldigt bra film, tycker Benedict Cumberbatch var strålande.

Mvh

Oerhört dåligt slut och handlingen var sådär. För specialeffekter får den en 4/5 medan handling en svag 3/5. Det är gjort för att komma en ny film om något år eller två. Tror dem bygger vidare med samma besättning i några filmer framöver. Däremot tycker jag den nya är bättre en den förra filmen. Såg även filmen i 3D som den verkligen är gjord för.

Permalänk
Medlem

The Transformers 3:Dark of the moon
8/10

Spännande som bara den, men blir lite långrandig ändå, den är trots allt 2+ timmar lång. Hatar även kärringskrället som bestämmer över auto botsen. Dessutom dog för många bra bots. Annars bra

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

V.H.S 2 - Skräckis som är exakt som ettan, d.v.s fyra episoder som inte har nåt med varandra att göra och nån konstigt mellanstory som inte förklarar ett skit. De fyra episoderna är ganska olika men rätt välgjorda och så. Tyvärr är det inget som sticker ut direkt eller ens är speciellt skrämmande då man sett allt förut. 5/10

The last exorcism 2 - fortsätter där ettan tog slut. Massa tjejigt trams följt av lite action i slutet. Tyvärr inte tillräckligt på något vis. Synd för ettan var riktigt bra. 4/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

After Earth (2013)
Var börjar man. Vi kan ju börja med att säga att Jaden Smith borde skickas på någon form av scenskola eller annan likvärdig utbildning. Killen är inte redo att axla en hel film - oavsett vilken känsla han ville förmedla så såg han mest förvirrad eller bajsnödig ut. Förutom när han skulle se förvirrad ut, för då såg han bajsnödig ut.
Själva filmen är stundvis rätt snygg, för att sedan rycka en ur illusionen med någon detalj/scen som är riktigt ful. Vissa scener var onödigt utdragna och långsamma, filmen tappade helt enkelt tempot med jämna mellanrum för att sen helt abrupt ta slut. Det finns en del riktigt stora luckor i logiken också, förmodligen för att man ska fundera på filmen alls efter att man gått hem från bion...

Jag ger den 3,5 av 10 pluttar.

Permalänk
Medlem

Dark skies - Skräckis med alien abduction tema. En familj upplever en mass akonstigt och det är lite aliens. Inte så hemsk och rätt förutsägbar. 5/10

District 9 - Gammal Sci-fi om aliens som bosatt sig i johannesburg och en mans jobb att avvisa dessa. Lite svårt att förklara filmen men den har en ganska egen stil, mycket slafs och gos. Jag gillar denna så 7/10

Cloverfield - Gammal film om ett monster som kommer till New york och dräper allt. Grymt välgjorda effekter och väldigt mäktig med bra ljud och bild.Lite snyftstory förstör lite men men, den är ju amerikansk. 7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

The Place Beyond the Pines - Bästa filmen 2013 hitills IMO, riktigt bra film.

Visa signatur

the streets, YO

Permalänk
Medlem
Skrivet av zantera:

The Place Beyond the Pines - Bästa filmen 2013 hitills IMO, riktigt bra film.

Såg också den på bio och har verkligen helt motsatt uppfattning.
Det är den sämsta filmen jag sett i år. Den saknade väldigt mycket röd tråd och verkade inte kunna bestämma sig för vad den skulle handla om egentligen.
Först handlade den om en bankrånare, sedan verkade den övergå till att handla om korruption inom polisen, för att slutligen handla om bråk mellan knarkande ungar.
Visst, även om det inte finns någon röd tråd så kan ju en film vara ok, men denna saknade all form av spänning i mitt tycke.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Har hört att det har varit lite delade åsikter om filmen, själv tyckte jag att handlingen gick vidare rätt naturligt faktiskt. Där första berättelsen tog slut, så tog den andra över rätt naturligt, och tredje var ju förvisso 15 år senare i tiden, men hängde ihop bra med de första två, då alla konsekvenserna kom upp till ytan så att säga.

Visa signatur

the streets, YO

Permalänk
Medlem

Man of steel 3D

Häftigaste film jag har sett på länge

Russell Crowe är som vanligt en bra skådesspelare
4/5

Permalänk

Life of Pi. 7/10

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

A good day to die hard: Bruce Willis har gjort det igen!

Visa signatur

PC-DATOR: CPU:Intel Core i5 2500k 3,3ghz RAM:8gb CorsairVenganceE MODERKORT:Asus P8Z68-Vpro gen 3 GPU:Asus Nvidia gforce GTX560ti LAGRING:2* WD diskar 500gb i RAID0 SKÄRM: LG IPS 226 TANGETBORD:TESORO Durandal Ultimate GN1L MUS: RAT7
Bärbart: Privat LaptopMacBook Retina Late 2013 8gb, 256gb SSD SkoldatorHP EliteBook 2540p 4gb, 320gb HDD TelefoniPhone 5 16gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elias H:

A good day to die hard: Bruce Willis har gjort det igen!

Gjort ännu en skitfilm?

Senaste filmen: Man of Steel
Bra, men inte fantastisk. Bra skådisar, bländande snygga effekter. Men storyn var lite tunn. Hela "Superman växer upp"-delen kändes lite framstressad och slutfighten höll på en smärre evighet. Det hade funnits utrymme för mer historia/karaktärsutveckling.

Permalänk
Medlem

Ondskan, mycket mer brutal än vad jag minns den. Mycket bra film 8/10.

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production