Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av demon_speed:

Jag såg med den häromdan faktiskt efter att först ha sett alla extended LoTR filmerna igen först på bluray :).

Det jag började märka är ju att Gandalf, Bilbo och Frodo talar ju helt lustigt vad har hänt med deras röster (bortsett från att det har gåt 10 år sen första Ringen filmen)..? Jag blev nästan helt chokad och tänkte liksom ohh nej har dom ersatt karaktärerna med kopior :s.. Den enda som var sig lik var ju dildoBilbo utseendemässigt :P. Nu har ju jag iofs inte läst böckerna men en sak jag inte förstår är när Bilbo flyr från Smeagol i grottorna och tar på sig RINGEN... varför ser Saurons öga ej honom precis såsom Sauron gör i första ringen filmen när Frodo tar på sig den i skogen?? "There is no life in the void only death"-stilen.

För Sauron inte "finns" än. Om du hade lyssnat noga så hade det nämnts något om Dol Guldur

Permalänk
Skrivet av Abbs:

För Sauron inte "finns" än. Om du hade lyssnat noga så hade det nämnts något om Dol Guldur

Ahh just det ja, så va det ju :P! Glömde det faktiskt ;). Jag tror jag mixade ihop styckena lite ifrån "60 år tidigare" sekvensen och nutid...

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Medlem
Skrivet av demon_speed:

Jag såg med den häromdan faktiskt efter att först ha sett alla extended LoTR filmerna igen först på bluray :).

Det jag började märka är ju att Gandalf, Bilbo och Frodo talar ju helt lustigt vad har hänt med deras röster (bortsett från att det har gåt 10 år sen första Ringen filmen)..? Jag blev nästan helt chokad och tänkte liksom ohh nej har dom ersatt karaktärerna med kopior :s.. Den enda som var sig lik var ju dildoBilbo utseendemässigt :P. Nu har ju jag iofs inte läst böckerna men en sak jag inte förstår är när Bilbo flyr från Smeagol i grottorna och tar på sig RINGEN... varför ser Saurons öga ej honom precis såsom Sauron gör i första ringen filmen när Frodo tar på sig den i skogen?? "There is no life in the void only death"-stilen.

Det är berättelsen innan sagan om ringen. Filmen Bilbo har grundberättelsen från boken därefter har man lagt in en hel del annat som egentligen inte finns med i boken för att fylla ut.

Permalänk
Medlem

Argo. Bra skådespel, och bra story. En riktigt bra film som jag varmt kan rekommendera folk att se.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

A good day to die hard

Helt okej faktiskt. Inte jättebra, men klart sevärd om man vill ha lite action.

6/10 får den!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Kollade på The Intouchables idag och den va fasen de bästa jag sätt på länge! Ger den 10/10 utan å fundera!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

* Fractal Meshify 2/TG Light Tint * MSI Z490I Unify * Intel i5 10600KF+Alphacool Eisbaer Aurora 360 Digital RGB * Corsair Vengance 16GB * MSI 2080 Ventus V2+Bykski Full Coverage GPU Water Block * Samsung 840 250gb SSD * Corsair GT 120GB SSD * Corsair RM750X 80+ gold * Benq XL2420T * Benq G2420HD * Roccat Kone XTD * QPAD MK-85 Pro * Steelseries 840 *

Permalänk
Medlem

Det blev dubbelfilm igår kväll, som jag tidigare skrev Argo och sen också Searching for sugar man.

Searching for sugar man var riktigt bra. Den är inte lika mycket en dokumentär av Rodriguez som det är en dokumentär om två personer som letar efter Rodriguez. Rekommenderar starkt att se denna dokumentär. Speciellt om man gillar musik och vet hur mycket det kan betyda för folk.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Cowboys & aliens - Riktigt trevlig film med både cowboys & aliens. Bra effekter, dugligt skådespeleri och filmen försöker inte vara nåt den inte är. Bra skit, helt enkelt. 8/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Jurassic park, var riktigt längesen man såg den senast och håller bra än idag, rollerna är inte jättebra skrivna dock och den lilla flickan hade jag faktiskt gärna sett bli uppäten då hon bara var korkad.
Alla barn bör få se jurassic park under sin uppväxt! Maffiga är de!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk

The Place Beyond The Pines

8/10
Väldigt bra drama, hade mig hela tiden på spänn

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem

Titanic: Satt och grät under hela slutet;(

Visa signatur

PC-DATOR: CPU:Intel Core i5 2500k 3,3ghz RAM:8gb CorsairVenganceE MODERKORT:Asus P8Z68-Vpro gen 3 GPU:Asus Nvidia gforce GTX560ti LAGRING:2* WD diskar 500gb i RAID0 SKÄRM: LG IPS 226 TANGETBORD:TESORO Durandal Ultimate GN1L MUS: RAT7
Bärbart: Privat LaptopMacBook Retina Late 2013 8gb, 256gb SSD SkoldatorHP EliteBook 2540p 4gb, 320gb HDD TelefoniPhone 5 16gb

Permalänk
Medlem

Silent hill: Revelation

Inte jättebra, men verkligen inte jättedålig heller, kunde varit lite mer ifrån spelen.
Sean Bean gör sig dock bra som vanligt. Och inte helt fel att Adelaide Clemens är rätt fin, så man har ju lite att vila ögonen på

Får 5/10.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

21 jumpstreet den nya , jävligt rolig 8/10 klart sevärd film

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I think there is a world market for maybe five computers.

Permalänk
Medlem

Amélie - Vet inte vad jag ska sätta för betyg så jag nöjer mig med att säga att den var bra.

Permalänk

"This Is 40" För lite humor, för mycket tjafs. 4/10

Permalänk

Hitchcock.

Den var bra. 7/10.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

wreck it ralph/röjar ralf
8/10

mysig animerad film i toy story stuk med mycket spelreferenser, både subtila och in your face.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

Jag vet att detta är en mini serie men den är så förbannat bra, skulle ni bli arga får jag väl ta bort inlägget.

Band of Brothers 10 avsnitt
10/10
Den absolut bästa filmen/mini-serien om andra världskriget.

Härnäst kommer The Pacific som jag inte har titta på innan.

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem
Skrivet av running_wild:

Jag vet att detta är en mini serie men den är så förbannat bra, skulle ni bli arga får jag väl ta bort inlägget.

Band of Brothers 10 avsnitt
10/10
Den absolut bästa filmen/mini-serien om andra världskriget.

Härnäst kommer The Pacific som jag inte har titta på innan.

Båda är bra. Däremot är Band of brothers bättre. Mitt favorit avsnitt är när dem ligger i skyttegravar under vintern.

Själv har jag sett följande filmer.

Ted - 3/5
Takken 2 - 3/5
Bourne legacy - 3/5
Robot & Frank - 3/5
Argo - 4/5
Trouble with the Curve - 3/5

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem

Räknas avsnitt 11 av Molanders?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kodnamn: Lisa. 3/5 bra för att vara en Svensk film.

Permalänk
Medlem

Oz - The Great and powerful. Gullig film som var lätt att ta till sig om man är fanatiker av originalet som en själv är.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Oblivion - Ger den 7/10, bra men inget speciellt.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem

Såg precis srpski film. Var riktigt äcklig och jag fattar fortfarande inte varför jag ens började kolla på den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawrgasm:

Såg precis srpski film. Var riktigt äcklig och jag fattar fortfarande inte varför jag ens började kolla på den.

Helt klart sjukaste filmen jag sett! Men måste ändå säga att den är välgjord, men lite väl sjuk för min smak

Visa signatur

| Asus P8P67 EVO B3, P67 Socket 1155 | Intel® Core i5 2500K | MSI GeForce GTX 580 OC 1536MB GDDR5, (800Mhz) | Corsair 8GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE | INTEL 320 Serie SSD 120GB SATA II |

Permalänk
Medlem
Skrivet av slender:

Helt klart sjukaste filmen jag sett! Men måste ändå säga att den är välgjord, men lite väl sjuk för min smak

måste erkänna att den var.riktigt välgjord, men lite väl sjuk på sina ställen.

EDIT: såg precis klart första star wars(episode IV)

Permalänk

såg just Beavis and Butt-head do america, så jävla go för personer med humor som mej!

Visa signatur

OKEJ, JA KANSKE ÄR ARG? VEM FAN BRYR SEJ??!!

Permalänk
Medlem

Matrix. (Första)
Kan säga att efter att jag sett den fyra-fem gånger säga att det är den bästa film som gjorts, och kommer förbli så för evigt.
778/10 (If you know what i mean.)

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem

Oblivion... mycket bättre än vad jag förväntade mig... otroligt bra! Se den!

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB